FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
21.02.2026 klo 11:16:16 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 44 [45] 46 ... 54

Kirjoittaja Aihe: Turun piirin Vitonen 2013  (Luettu 143918 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
WhiteHart

Poissa Poissa

Vastaus #1100 : 15.09.2013 klo 16:29:33

Loimaan Palloseuran ja Turun Pallo-Veikkojen kalistelu tulee suorana lähetyksenä Monskan Näköradion kautta. Ottelun selostaa Vapauden Aaltojen radiotoimittaja Jussi Mäkilä.

Loistavaa! :D
Vlad Kepes

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: kulttuurikeynesianismi

Vastaus #1101 : 15.09.2013 klo 16:45:01

Lutuuria! Ylos
Tumu-Humu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ÅCF

Vastaus #1102 : 15.09.2013 klo 16:53:21

Loimaan Palloseuran ja Turun Pallo-Veikkojen kalistelu tulee suorana lähetyksenä Monskan Näköradion kautta. Ottelun selostaa Vapauden Aaltojen radiotoimittaja Jussi Mäkilä.

lutuuria Ylos ja samalla yksi Ylos myös edellisen sivun promovideolle :D
Leonardo#1

Poissa Poissa

Vastaus #1103 : 15.09.2013 klo 21:04:39

PiPS kävi ryöstämässä pisteet Wilppaalta 5-0 voitolla.

Wilpas piti palloa ja PiPS iski maalit vastahyökkkäyksistä. PiPSin puolustus pelasti loistavasti eikä suonut kotijoukkuuelle kuin muutaman vaarallisen maalintekopaikan.

Vierasjoukkue käytti omat paikkansa tehokkaasti hyväkseen.

19min 0-1 Karri Uusitorppa
23min 0-2 Sasu Rastas
30min 0-3 Joni Vuorenoja
------------------------------
56min 0-4 Joni Vuorenoja
74min 0-5 Sami Haukka

Kuntokäyrä lupailee kahteen viimeiseen otteluun hyvää taistelussa sarjapaikasta. Viisi viimeistä ottelua 3 voittoa ja 2 tasuria, maalien ollessa 12-3

WhiteHart

Poissa Poissa

Vastaus #1104 : 16.09.2013 klo 07:12:00

TuPV-Ponu keskeytettiin pimeyden takia 10min ennen täyttä aikaa tilanteessa 1-2. Kotijoukkue olisi halunnut pelata loppuun, varsinkin kun oli hyvä draivi päällä ja juuri kavennettu. No, olihan siellä jo aika hämärää, mutta kuitenkin. Meneekö tuo sitten vaan niin, että vika kymppi jää pelaamatta ja viralliseksi tulokseksi 1-2?

Kauhea itku Ponun sedillä siihen nähden, että voittivat pelin ja keskeytys meni täysin heidän hyödyksi. Sen verran purjeessa keskeytyshetkellä olivat.
sammunut tahti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Leeds, Inter, TPS, LoPS sekä ÅIFK

Vastaus #1105 : 16.09.2013 klo 07:19:03

Ei valot toiminut Kupittaalla?
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä

Vastaus #1106 : 16.09.2013 klo 07:24:29

TuPV-Ponu keskeytettiin pimeyden takia 10min ennen täyttä aikaa tilanteessa 1-2. Kotijoukkue olisi halunnut pelata loppuun, varsinkin kun oli hyvä draivi päällä ja juuri kavennettu. No, olihan siellä jo aika hämärää, mutta kuitenkin. Meneekö tuo sitten vaan niin, että vika kymppi jää pelaamatta ja viralliseksi tulokseksi 1-2?

Kauhea itku Ponun sedillä siihen nähden, että voittivat pelin ja keskeytys meni täysin heidän hyödyksi. Sen verran purjeessa keskeytyshetkellä olivat.
Ottelu menee uusiksi, jos sitä ei pysty tunnin aikana jatkamaan. Nyt vain piiriltä kysymään uutta pelipäivää. Luonnollisesti haette kaupungilta hyvityksenä toisen ottelun erotuomaripalkkiot, koska kuluerä tuli teistä johtunattomasta syystä ja olitte maksaneet valaistun kentän kenttävuokrasta.
maasta ponnistava

Poissa Poissa

Vastaus #1107 : 16.09.2013 klo 07:48:05

Tupv - Ponteva peli olisi pitänyt keskeyttää jo aiemmin hämäryyden vuoksi. Oli aika lailla mahdotonta erottaa pallon lentorataa keskityspalloissa, näin esimerkiksi. Ja totesihan tuo tuomarikin, että ei erota Tupv:n pelureita kentältä.

Valot kentälle olisi saanut, jos kotijoukkue olisi hommannut asian kuntoon. Viikkoa aiemmin samalla kellon lyömällä pelatussa saman lohkon pelissä valot oli päällä kun kotijoukkue ne päälle laittoi, ihan itse.
Gollum

Poissa Poissa

Vastaus #1108 : 16.09.2013 klo 08:30:32

PiPS kävi ryöstämässä pisteet Wilppaalta 5-0 voitolla...

Allekirjoitan koko tekstin. Varsinkin ekan jakson alkupuoli meni Wilppaalta ihan hyvin, mutta sitten pari uinahdusta kohtalokkaasti ja peli oli hetkessä 0-2. Siinä oli alussa tuhannen taalan paikka pistää peli 1-0, mutta ei... Sitten taisi jo 0-3 vaikuttaa peliotteisiin, kun aika karut lukemat tasaiseen peliin nähden. Toinen jakso oli kyllä meiltä aikamoista päämäärätöntä persroiskintaa lukuunottamatta pari välähdystä. Ne paikat jäivät tosiaan melko vähiin, mutta olis sitä kerran pitänyt osua.

Pips oli kaksinkamppailuvahva, pelasi fiksusti ja vaarallinen vastahyökkäyksissä. Jälkimmäistä toki edesautti hirveät välit kk:n ja alakerran välillä sekä typerät pallonmenetykset. Maalit oli tekemällä tehtyjä ja hyvin viimeisteltyjä. Aika monessa meidän kavereilta unohtui miehet täysin vartioimatta noissa tilanteissa.

Sarjasijoituksesta huolimatta tiedettiin kyllä PiPS:in vaarallisuus. Huono kevät näkyy sijoituksessa ja syksyllähän Piikkiöläiset taitavat olla kuntopuntarin kärkeä.
Monska

Poissa Poissa

Vastaus #1109 : 16.09.2013 klo 09:50:39

Valot kentälle olisi saanut, jos kotijoukkue olisi hommannut asian kuntoon. Viikkoa aiemmin samalla kellon lyömällä pelatussa saman lohkon pelissä valot oli päällä kun kotijoukkue ne päälle laittoi, ihan itse.
Ainakin aiemmin valoissa on ollut valoautomatiikka. En tiedä nykyisestä, mutta perjantaina NUn ja LoPSn pelissä syttyivät jossain vaiheessa. Tiedä häntä laittoiko kotijoukkue ne päälle.
rasanec

Poissa Poissa

Vastaus #1110 : 16.09.2013 klo 10:38:11

Ainakin aiemmin valoissa on ollut valoautomatiikka. En tiedä nykyisestä, mutta perjantaina NUn ja LoPSn pelissä syttyivät jossain vaiheessa. Tiedä häntä laittoiko kotijoukkue ne päälle.

Kyl siellä joku hämäräkytkin on käyny ne laittamassa päälle ainakin niissä peleissä kun olen ollut katsomassa.
WhiteHart

Poissa Poissa

Vastaus #1111 : 16.09.2013 klo 10:45:41

Kyl siellä joku hämäräkytkin on käyny ne laittamassa päälle ainakin niissä peleissä kun olen ollut katsomassa.

Meilläkin kakkosella aina aiemmin mennyt automaattisesti. Vitosella käyty joskus itse laittamassa.
jonlin1

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Bosna

Vastaus #1112 : 16.09.2013 klo 11:59:01

Meilläkin kakkosella aina aiemmin mennyt automaattisesti. Vitosella käyty joskus itse laittamassa.

5:lla on itse laitettava se hämäräkytkin päälle valokaapista välillä, jolloin syttyvät samanaikaisesti Kupittaan puistovalojen kanssa. 2:lla ovat mielestäni kyllä syttyneet automaattisesti(ainakin niissä peleissä, mitä itse olen ollut seuraamassa/pelaamassa). Kupittaa 2:n valot saa käsittääkseni päälle myös ottamalla yhteyttä Kupittaan urheiluhallin valvojaan?
Ibra

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ÅIFK, Torre, PIF, Helsingborgs IF, Brann, Pool

Vastaus #1113 : 16.09.2013 klo 12:20:36

5:lla on itse laitettava se hämäräkytkin päälle valokaapista välillä, jolloin syttyvät samanaikaisesti Kupittaan puistovalojen kanssa. 2:lla ovat mielestäni kyllä syttyneet automaattisesti(ainakin niissä peleissä, mitä itse olen ollut seuraamassa/pelaamassa). Kupittaa 2:n valot saa käsittääkseni päälle myös ottamalla yhteyttä Kupittaan urheiluhallin valvojaan?
Keväällä kun pelattiin kakkosella niin valot oli päällä kun aloitettiin, sitten ne sammuivat ihan yhtäkkiä.  Sen jälkeen piti käydä valokaapissa pistämään päälle ne uudestaan. Kaappi on siinä kulmassa joka lähinnä Veritas Stadionia ja pukukoppeja, tolpassa kiinni ja avain tosiaan saa Kupittaan liikuntahallista, mutta sen täytyy sieltä hakea itse ja palauttaa. Kaikki tämä on siis kotijoukkueen vastuulla.... 
Iso Kärnä

Poissa Poissa

Vastaus #1114 : 16.09.2013 klo 13:25:49

Kupittaa kakkosella pitää laittaa itse valot päälle. Niissä ei ole mitään vitun hämäräkytkintä.
Kyllä se menee juurikin niin että kotijoukkue on velvollinen hoitamaan valot kentälle siinä missä avaimet pukukoppeihinkin. Jos ei urheiluhallin vahtimestari ymmärrä tarjota avaimia valojen ohjauskaappiin niin pyytäkää niitä.

Eilen Paltsareiden avainhenkilöllä ei ilmeisesti ollut valoja vintillä. Pukukoppien avaimet oli kyllä haettu ja koppiin pääsi jo tuntia ennen kickoffia mutta ilmeisesti penaalin tylsin kynä oli unohtanut että aurinko laskee näillä leveysasteilla jo ennen toisen puoliajan alkua eli noin 19:50. Pelin tuomitseminen pelkän haju-, tunto- ja kuuloaistin varassa on aika haastavaa puuhaa. Ei siinä voinut tuomari tehdä muuta kuin puhaltaa pelin poikki ennen täyttä aikaa.
Ja mitä tulee Pontevan pappojen ahdinkoon niin kyllä Brazier olisi vielä puhkonut Paltsareiden linjan parikin kertaa viimeisen 10 minuutin aikana.

Paltsareiden on ihan turha parkua minkään uusintaottelun perään. Hävisitte hämärässä oman aivopierun seurauksena ja se on ainoa tulos joka on teille tarjolla. Muuta ette ansaitse!

-IK
Zabala

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Turun Palloseura

Vastaus #1115 : 16.09.2013 klo 14:15:18

Sama itku jatkuu kuin eilenkin. Ponun papoille iski ilmeisesti kollektiivinen murrosikä pelin loppupuolella, ainakin mitä jatkuvasta kitinästä voisi päätellä.
White Trash

Poissa Poissa

Vastaus #1116 : 16.09.2013 klo 15:03:57

Keskeytetty ottelu pelataan uudelleen, ellei kilpailusäännöissä toisin edellytetä. Tuomari tekee joka tapauksessa ottelun keskeyttämisestä raportin piiriin, josta aikanaan ilmoittanevat jääkö ko. tulos voimaan vai pelataanko ottelu uudelleen. Tiedä sitten onko piirillä jotain kilpailusääntöä, että jos jokin tietty minuuttimäärä on täyttynyt niin tulos jää voimaan? Saattaa tulla myös jotain penalttia tai varoitusta Paltsareille tuosta urpoilusta.

Kyllä mä ymmärrän Ponun kitinän kun kuitenkin tarkoitus on pelata täydet 90 min pelikelpoisissa olosuhteissa. Kyllä te pojat sitten ymmärrätte tämän kitinän kun pääsette miehen ikään ja ensimmäiset ikääntymisen merkit alkavat kehossa esiintyä. Hämäränäkö ja mieskunto ovat niitä ensimmäisiä.
maasta ponnistava

Poissa Poissa

Vastaus #1117 : 16.09.2013 klo 15:04:52

Kun ei hämärässä näe, niin ei näe. Papoilla ei ole samanlaista kissanpoikamaista katsetta kuin Tupv:n edustajilla.

Peli olisi pitänyt keskeyttää väh varttia aikaisemmin hämäryyden vuoksi. Mutta paras vaihtoehto olisi ollut ne VALOT, mutta kaikki ei aina huomaa hoitaa niitä päälle. Joskus täytyy itse tehdä jotain, että asiat järjestyy.

Ja kun ne valot olisi olleet päällä eilen, niin se kavennuskin olisi tod näk jäänyt syntymättä. Ainakin siinä kohtaa mistä se nyt tuli. Tuomarikin kun sanoi että ei yksinkertaisesti nähnyt mitä tapahtui. Siis ei nähnyt mitään. Sananmukaisesti.
KDB

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 93:20

Vastaus #1118 : 16.09.2013 klo 15:12:56

Kun pelistä on pelattu __ (prosenttimäärä tähän, olisiko ollut 70%), ottelua ei pelata uudelleen. Jos peliä tosiaan oli enää kymmenen minuuttia jäljellä, tulos jää voimaan.
Monska

Poissa Poissa

Vastaus #1119 : 16.09.2013 klo 16:01:44

Kun pelistä on pelattu __ (prosenttimäärä tähän, olisiko ollut 70%), ottelua ei pelata uudelleen. Jos peliä tosiaan oli enää kymmenen minuuttia jäljellä, tulos jää voimaan.
Jos nyt ei keksitä sääntöjä päästä.

Lainaus kilpailumääräyksistä

30. Jos erotuomari ei ole aloittanut tai on keskeyttänyt tai lopettanut ottelun esimerkiksi olosuhde- tai turvallisuussyistä, hän voi esteen poistuttua ja kohtuullisen ajan sisällä määrätä sen pelattavaksi loppuun. Mikäli keskeytettyä ottelua ei pelata loppuun, ottelun mahdollisesta uudelleen pelaamisesta ja siitä, miten se pelataan (esim. koko ottelu vai jäljellä ollut aika), tekee päätöksen kilpailun järjestäjä. Ottelua ei pelata uudelleen, jos se keskeytykseen johtaneiden tai muiden painavien syiden vuoksi olisi kohtuutonta. Mikäli ottelu pelataan uudelleen, jaetaan kustannukset joukkueiden kesken tasan. Kustannuksiksi hyväksytään erotuomarikulut, kenttävuokra, järjestyksenvalvonnasta aiheutuneet kulut ja vierasjoukkueen matkakulut 1 euro/kilometri.

Ja mitä tulee tuohon sääntöön, niin ehdottomasti matsi tulee pelata loppuun, koska saattaa vaikuttaa putoajaa .
« Viimeksi muokattu: 16.09.2013 klo 16:12:55 kirjoittanut Monska »
KDB

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 93:20

Vastaus #1120 : 16.09.2013 klo 16:20:11

Jos nyt ei keksitä sääntöjä päästä.

Atleticon viime kotipelissä päätuomari näin sanoi, itse en ole mitään keksinyt.
Monska

Poissa Poissa

Vastaus #1121 : 16.09.2013 klo 16:34:14

Atleticon viime kotipelissä EROtuomari näin sanoi, itse en ole mitään keksinyt.
Kannattaa tarkistaa faktat. Joskus tuomaritkin ovat väärässä. Voi toki olla piirin peleissä tarkennuksia, käyn varmistamassa. Ihan helpolla en Peten ulkomuistiin luottais.

E. Edes Piirillä ei ollut erillismääräyksiä siitä.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2013 klo 16:42:30 kirjoittanut Monska »
vahdonlyhty

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Runosmäen Timantti

Vastaus #1122 : 16.09.2013 klo 16:53:01

Eli jatkossakaan ei kannata hakea valojen avaimia. Tai voi ne hakea ja käyttää niitä tarvittaessa. Esim. jos on tiukassa pelissä pari maalia tappiolla eikä tasoitusta ole näkyvissä siinä pelissä, voi aina saada uuden mahdollisuuden uusintaottelussa. Ja parempana päivänä. Mitä myöhäisempään mennään syksyllä, sitä enemmä jää peliä pelattavaksi. Uskon juuri Pontevan käyttävän tätä mahdollisuutta ensi sunnuntain KaaPS-pelissä. Mitä valojen avaimien hakemiseen tulee, niin kaikki ketkä ovat joskus niitä hakeneet, tietävät että Kup.2:lla ne pitää itse laittaa päälle. Tai jos valot on päällä, pitää varmistaa "taulusta", että aika riittää myös omalle vuorolle. Paltsarille on vaan sattunut lapsus, koska ovat kauan olleet mukana ja tietävät nämä asiat. Yhtä kohtaa en tässä keskustelussa ymmärtänyt eli miksiköhän kulut jaetaan puoliksi uusinnan sattuessa? Vierasjoukkue on syytön tapahtuneeseen ja joutuu maksumieheksi.
Monska

Poissa Poissa

Vastaus #1123 : 16.09.2013 klo 17:00:52

Paltsarille on vaan sattunut lapsus, koska ovat kauan olleet mukana ja tietävät nämä asiat. Yhtä kohtaa en tässä keskustelussa ymmärtänyt eli miksiköhän kulut jaetaan puoliksi uusinnan sattuessa? Vierasjoukkue on syytön tapahtuneeseen ja joutuu maksumieheksi.

Tuo on kyllä hölmöä, että vieraat joutuvat kärsijän asemaan kahdesti. Sitä sitten taas en ymmärrä ulko-turklaisena, että miksei siellä voi valot toimia hämäräkytkimillä, kuten useimmissa paikoissa, joissa otteluaika on ilmoitettu kentän vuokraajalle. Mistä ne liikuntapalvelukeskuksessa saa palkkansa, kun joukkueet hoitaa liput, kopit ja näemmä valotkin sekä piiri vuorojen jakamisen. Ruohonleikkuustako?

Tuossa vielä juttua 80. minuutilla keskeytetystä pelistä: http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/Mypa+pelaa+uusinnan+jo+tänään+perjantaina/1135258764980

Huomioikaa, että jos keskeytys tulee toisen joukkueen perseilyn vuoksi (tuomarin uhkailu, liikaa puneja) niin sitä ei uusita.
White Trash

Poissa Poissa

Vastaus #1124 : 16.09.2013 klo 17:46:31

Uskon juuri Pontevan käyttävän tätä mahdollisuutta ensi sunnuntain KaaPS-pelissä.

Valoja päälle sielläkin. Uskoa voit minun puolesta vaikka joulupukkiin. Tuskin yksikään seura moista temppua tekisi tarkoituksella, vai vihjaatko että Tupv toimi tarkoituksellisesti? Toisaalta, olihan isännillä kohtuullisen tyhjä vaihtopenkki eikä kentällä näkynyt niitä ulkomaan apuja, olivatkohan sienimettällä vai missä?

Sivuja: 1 ... 44 [45] 46 ... 54

Siirry: