PiPS - ÅCF 3-0 (0-0)
Loppu vartti oli pelailua ja huutelua jossa korttejakin jaeltiin. Punakortti meni tällä kertaa vierasjoukkueen pelaajalle.
Linjatuomarit olivat tänään "hieman" kuutamolla ja eipä päätuomarikaan juuri vakuuttanut.
Joo kyllä. PiPS juoksi toisella puoliajalla vajaamiehisten Ritarien yli, oli selvästi parempi ja ansaitsi voittonsa.
Mutta. Tämä tuomarikolmikko. Voi jumalauta. Päätuomarina joku tribaali- ja leijonatatskanen nahkatukka, jolla ei ollu jalkapallosta pienintäkään käryä. Toisella puoliajalla jäi yksi päivänselvä pilkku viheltämättä, kun ÅCF:n Lundgrenia ajettiin suoraan selkään. No tämä isämmaan puollustaja sanoi, että palloon. Juu.
Ja sitten tämä ulosajo. ÅCF-jätkää sukille, mies kysyy, että miksei vihelletä. No leijonamies nauraa pelaajalle päin naamaa. Pelaaja kysyy, miksi naurat päin naamaa? Tribaalisankari nostaa punakortin. Tämä selvä.
Ja linjasta sen verran, että itse huusin tuomarille (linjalle sekä [nahka]pääsellaiselle) naama punaisena useaan otteeseen vittua ja saatanaa. Esimerkki: ulosajetulle pelaajalle kun sanoi, että "taisi olla viimeinen peli sulle tällä kaudella". Minä sanoin, että "taisi olla viimeinen peli sun tuomariuralla". Kuula kutsui luokseen. Sanoin, että "tule vittu ite tänne". Ei. Minua ainoastaan puhuteltiin joka kerta, ei edes keltaista. Yritin jopa saada punaista, oli tuo linja niin kamala. Koskaan ei ole tehnyt näin paljoa mieli lopettaa pelaamista kesken ja painua helvettiin kentältä.
Sitten nämä linjatuomarit. Kaksi 15-kesäistä jamppaa, joilla ei joko ollu munaa viheltää paitsiota, ne ei tienny mikä on paitsio, tai sitten niillä ei vaan ollu naruissaan tarpeeks voimaa nostaa sitä lippua. Ei saatana. Ihan tyhjän takia juoksivat kakarat siellä laidalla. Mieluummin ilman linjoja sitten.
Tuomaritoimintaan tämä matsi ei tosin kaatunut, PiPS olisi voittanut muutenkin. Siellä piikkiöläisten kärjen kanssa keskusteltiin tästä toiminnasta hyvässä hengessä ja samaa mieltä oltiin. Ois paljon mukavampi pelata, jos tuomarit ymmärtäis peliä edes piirun verran.
Olen puhunut. Kuppi meni nurin tänään. Nyt saunaan ja olutta. Onnea LoPSille, Monskalle ja vanhoille perhetutuille Hakalan veljeksille. Ylivoimaisesti sarjan paras joukkue ja ansaittu nousu!