FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.10.2025 klo 14:45:22 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle.

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 12 [13] 14 ... 24

Kirjoittaja Aihe: Tampereen kutonen, ne molemmat!!!!  (Luettu 20616 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Elukka

Poissa Poissa

Vastaus #300 : 04.09.2007 klo 10:17:33

Eihän se niin mene, että erotuomari raportin tehtyään tietää montako peliä tai mihin asti pelikieltoa tulee. Sitä varten on kurinpitovaliokunta olemassa.

Eihän se tietenkään ihan niin mene, mutta kyllä jokainen useamman vuoden pelejä piipannut tuomari pystyy aika hyvin arvioimaan minkä pituista lisärangaistusta on tulossa. Ja kaikki raportithan eivät automaattisesti mene kurinpitovaliokunnan käsittelyyn asti, vaan kilpailupäällikkö (Mauri) suorittaa esikarsinnan.
Beerleaders

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VilTe

Vastaus #301 : 04.09.2007 klo 10:35:22

Jotenkin ihmetyttää, että kannattaako noin huonokuntoisen joukkueen tavoitella edes tosissaan nousua vitoseen? Pitkä talvi on edessä, jossei tällä tasolla jaksa.

Pelaajat vaihtuu paljon pelistä toiseen ja niin vaan käy aina erinäköisten syiden takia. Niillä sitä täytyisi pärjätä ketä on mukana ja luoda taktiikka sen porukan mukaan. Teillä on sentään "puhdas" valmentajakin, niin luulisi ammattitaidon piisaavan.  8)

Eusebio

Poissa Poissa

Vastaus #302 : 04.09.2007 klo 10:55:01

Voi olla, että erotuomari pystyy ennakoimaan paljonko sanktiota tulee. Tällä logiikalla pystyy myös kirjoittamaan raportin sanamuodon sen mukaan mutta näinhän ei rehti erotuomari tee. Pointti oli se, että tuomioita ei jaa kentällä toimiva poliisi vaan oikeuslaitos, jota tässä edustaa arvostettu kilpailupäällikkö se luottamushenkilöistä koostuva valiokunta.

Muutenkaan en hyväksy sellaista menettelyä, että otetaan rooli messiaana, jolla on visio ja missio kitkeä kaikki paha pois pallokentältä :)

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fc Melody, Pelikassit ja As Roma

Vastaus #303 : 04.09.2007 klo 11:38:23

Voin kyllä ihan hyvällä omallatunnolla sanoo että kyllä ainakin henkilökohtaisesti olen aina pelin päätyttyä väsynyt.Näyttää siltä että olen ainut.Kovakuntosia jätkiä täällä forumilla. Ylos
_rok

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United - Jämsänkosken Ilves

Vastaus #304 : 04.09.2007 klo 13:22:43

Ei voi muuta kun nauraa näille viimeisen puolen vuorokauden aikana tulleille viesteille.
P.Collina

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lopettanut kirjoittelun kokonaan.

Vastaus #305 : 04.09.2007 klo 13:32:07

Näinkö toimii kunnon tuomari. Lukee forumin ja katsoo parhaimmat ja v-mäisimmät kommentit ja sitten vaan joukkueiden sivuille kuvia katsomaan kukahan tämä pahis oikein on. Sitten kortit latinkiin ja kentälle. Tämänlaisen kuvan saa sun kommentistasi. Toivon todella, että se ei pidä paikkaansa, koska tunnen hyviäkin ja reiluja tuomareita jotka osaavat myös kommentoida pelaajien kanssa kentällä ja näin hallita pahojakin tilanteita! Mitähän Tampreen Piiri ( lue Mauri) tuumaa sinun kommenteistasi

Moro Aku!

Paljon alasarjoja tahkonneena, voin sinulle vakuuttaa sydämeni pohjasta, että vaikka tunnen lukuisia pelaajia, joista en henkilökohtaisesti pidä joko heidän pelityylinsä tai runsaan suunsoiton takia.Mutta ensimmäistäkään varoitusta tai kentältäpoistoa en ole elämäni aikana antanut ilman siihen oikeuttavaa syytä.

Kyse ei myöskään ole siitä, että lukisin foorumilta vittumaisimmat kommentit, ja sen jälkeen sitten kentällä kostoa kehiin lappujen merkeissä.Kuulostaa varsin typerältä että joku viitsii edes ajatella näin.
Toivomuksesi on toteutunut, sillä näin ei tule koskaan tapahtumaan.

Vaikka en jostain pelaajasta henkilökohtaisesti pitäisikään, niin ei ole pelkoa siitä, että häntä suosisin tai sorsisin.Kun astun kentälle tuomarin roolissa, minulle maksetaan siitä, että olen tosiaan tuomari, ja tuomarin tehtäviin kuuluu olla oikeudenmukainen ja tasapuolinen.

Ja jos haluat keskustella antamistani kommenteista Mauri Järvisen kanssa, niin kerro siitä minullekin, niin laitan sinulle yksityisviestillä oikean nimeni tulemaan, niin voidaan keskustella asioista nimillä.Ei minulla ole mitään puolusteltavaa.Olen kommenttini antanut täysin yksityishenkilönä ja nimenomaan painottanut kommenttieni olevan omia mielipiteitäni.

Odottaisinkin vielä että nimimerkki _rok, joka on hyvä ystäväni, ja pelaa Fc Tribessä, voisi kertoa oman mielipiteensä minusta tuomarina.Painottaen sitä, että onko minulla tapana suosia kentällä esimerkiksi tuntemiani henkilöitä, tai sorsia pelaajia, joista en pidä?
valdanito

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Maajoukkue, TamU

Vastaus #306 : 04.09.2007 klo 13:58:46

Kyllä varmaan YPA:n asioita hoitaneet kaverit tietävät, että me itsekin ehdotettiin pelille siirtoa. Piiri kuitenkin eväsi pelin siirtämisen myöhemmäksi. Aiemmin peliä ei oikein meidän kannata pelata, koska parin tiukan pelin loppuviikko varmasti tuntuisi vielä alkuviikosta jaloissa, ja keskiviikoksi on ostettu jo liput Puola-matsiin.

Ja kyllähän väsyneenä rikkeitä tulee helpommin, itelläkin aukesi korttitili VilTeä vastaan pelin lopussa, kun pelattiin ilman vaihtomiehiä. Ton kyseisen kommentin sävy oli vaan helposti "väärin" ymmärrettävissä.

Toivottavasti me ei ryssitä nyt hommia noissa parissa aiemmassa pelissä, että saadaan peliin panosta. Siitä tulee varpisti tiukka ja hyvä matsi, mutta kaikenlaiset pelin ulkopuoliset jutut voisi mun puolesta jättää sikseen. Jos joku tahtoo machoilla, niin toivottavasti joukkueen muut tyypit hoitavat kaverin sosiaalipaineella hiljaiseksi, ettei yksi tyyppi nolaa koko joukkueen mainetta. Ja kyllähän aiemminkin on käynyt niin, että vitoseen on nostettu enemmänkin joukkueita kuin on alunperin ollut tarkoitus, esim. viime vuonna Kristallipalatsi nousi vastoin kauden alussa laadittuja suunnitelmia kakkostilalta.

Ja kyllä ne tuomaroinnit ilman mitään suosimisia on mennyt, ehkä jopa pientä tasoituksen antamisen varomista ollut havaittavissa tietyissä tilanteissa. ;)
Vikeldinho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Siivikkalan Pelikassit

Vastaus #307 : 04.09.2007 klo 14:14:00

Joopajoo.. Kai sitä minäkin saan ilmaista mielipiteeni tuomaroinnista? Olen itsekin pilli suussa kentillä pyörinyt, mutta itselleni tuo pelaaminen on se juttu.
Vahvasti myös epäilen, että minua tunnistaisit, koska puheesi olivat hieman väärillä jäljillä. Kortti ei ole napsunut, tuomarille russuttanut vissiin kerran tai kaks ja jälkipeleihin en ole ryhtynyt kertaakaan.
Itselleni on kyllä tullut jalkapohjia nilkoille ja taklauksia seläntakaa kuin myös kyynäriä silmään. Eipä näitäkään ole kaikkia vihelletty.

Viimesen Tribe-pelin pelaan kuten muutkin, mutta panos tuo tietysti oman lisänsä sykkeeseen. Pelataan nyt nämä muut pelit ensin, mutta pidetään silti keskustelu kuumana  Ylos
P.Collina

Poissa Poissa

Vastaus #308 : 04.09.2007 klo 14:14:30

Ja kyllä ne tuomaroinnit ilman mitään suosimisia on mennyt, ehkä jopa pientä tasoituksen antamisen varomista ollut havaittavissa tietyissä tilanteissa. ;)

Tuo oli erittäin poliittisesti ja kauniisti kerrottu lausahdus.

Kiitos vaan..  Tuoppi
P.Collina

Poissa Poissa

Vastaus #309 : 04.09.2007 klo 14:16:44

Joopajoo.. Kai sitä minäkin saan ilmaista mielipiteeni tuomaroinnista? Olen itsekin pilli suussa kentillä pyörinyt, mutta itselleni tuo pelaaminen on se juttu.
Vahvasti myös epäilen, että minua tunnistaisit, koska puheesi olivat hieman väärillä jäljillä. Kortti ei ole napsunut, tuomarille russuttanut vissiin kerran tai kaks ja jälkipeleihin en ole ryhtynyt kertaakaan.
Itselleni on kyllä tullut jalkapohjia nilkoille ja taklauksia seläntakaa kuin myös kyynäriä silmään. Eipä näitäkään ole kaikkia vihelletty.

Viimesen Tribe-pelin pelaan kuten muutkin, mutta panos tuo tietysti oman lisänsä sykkeeseen. Pelataan nyt nämä muut pelit ensin, mutta pidetään silti keskustelu kuumana  Ylos

Jees, eiköhän unohdeta tuo pieni selkkaus-välikohtaus ja keskitytä siihen itse kuningas jalkapalloiluun,
mutta silti linjat lämpiminä.

Tarkoitukseni ei ollut pahoittaa sinun tai kenenkään muunkaan mieltä kommentoillani.

Tsemppiä viimeisiin peleihin sullekin.
_rok

Poissa Poissa

Vastaus #310 : 04.09.2007 klo 15:33:16

Odottaisinkin vielä että nimimerkki _rok, joka on hyvä ystäväni, ja pelaa Fc Tribessä, voisi kertoa oman mielipiteensä minusta tuomarina.Painottaen sitä, että onko minulla tapana suosia kentällä esimerkiksi tuntemiani henkilöitä, tai sorsia pelaajia, joista en pidä?

Itse olen nähnyt herralta kaksi peliä joista toisessa pelasin itse. Futarit - YPA pelistä ei hirveästi jäänyt kerrottavaa jälkipolvelle. Ihan samanlainen peli kuin kenenkä tahansa tuomaroimana. Ei tuomari pysty vaikuttamaan siihen että jätkä potkaisee itseään kuudentoista sisällä käteen. Harvoin kuitenkin kaks rankkaria nähdään pelissä. Mutta tää jälkimmäine peli jossa itsekkin pelasin jätti hampaankoloon hieman pureksittavaa. Herra Tuomari tuntee jotenkin monet meidän joukkueesta ja kehtasi ns.kavereille näyttää kaks punaista. prkl että söi miestä hävitä VehU:lle tavalla josta ei voi edes tuomaria syyttää.
Kaveri vain oli askeleen edellä joka kerta.

Tuomaroinnillesi molemmissa peleissä varoivainen 8½ - 9
Et häikäissyt mitenkään yrittämällä ottaa peliä haltuusi kuten joillakin tuomareilla on tapana vaan annoit pelaajien pelata. Yksi sama linja läpi ottelun. (lukuunottamatta täälläkin puitua Terryn punaista).
Kuulut siihen parempien tuomarien joukkoon.  Ylos
_rok

Poissa Poissa

Vastaus #311 : 04.09.2007 klo 15:36:53

Enpä olisi uskonut, että tiedät 99% jätkien asenteet ja toiveet näitä otteluita kohtaan. Ja jos kutosdivarin pelissä pelkää rupia ja mustelmia niin ehkä silloin olisi parempi jäädä suosiolla kotiin nukkumaan.

Tässä mielipiteeni tuomaroinnistasi  alas: alas: alas:

Mielipiteeni asenteestasi  :keskari: keskari: keskari:

Onpa täällä jaettu peli- ja toimitsijakieltojakin kauden loppuun ennenkuin kurinpitovaliokunta on päätöksen tehnyt. Eihän se niin mene, että erotuomari raportin tehtyään tietää montako peliä tai mihin asti pelikieltoa tulee. Sitä varten on kurinpitovaliokunta olemassa.
Tästä haluaisin kuulla lisää. Missä jaettu ja milloin?

Jotenkin ihmetyttää, että kannattaako noin huonokuntoisen joukkueen tavoitella edes tosissaan nousua vitoseen? Pitkä talvi on edessä, jossei tällä tasolla jaksa.

Pelaajat vaihtuu paljon pelistä toiseen ja niin vaan käy aina erinäköisten syiden takia. Niillä sitä täytyisi pärjätä ketä on mukana ja luoda taktiikka sen porukan mukaan. Teillä on sentään "puhdas" valmentajakin, niin luulisi ammattitaidon piisaavan.  8)

Se onkin heti perjantaina viimeisen ottelun jälkeisenä päivänä aamu kasilta kaikki kuntoklubi Go-Go:lle ja rasvaprosentit mitataan ja henk.kohtainen treeniohjelma kaikille. Sitä noudatetaan. Jos ei kiinnosta niin etsi uusi joukkue ::)

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fc Melody, Pelikassit ja As Roma

Vastaus #312 : 04.09.2007 klo 15:54:06

Aika paljon sain keskustelua aikaan pelkästään jättämällä hymiöt pois tekstistä... :D

T:6Divisioonan huonokuntoisin pelaaja 8)
valdanito

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Maajoukkue, TamU

Vastaus #313 : 04.09.2007 klo 15:57:16

Aika paljon sain keskustelua aikaan pelkästään jättämällä hymiöt pois tekstistä... :D

Nää on näitä.

_rokin jutut alkaa olla taas sen verran sekavia, että Triben seurajohto sanoo itsensä irti kaikista sen läpistä.
_rok

Poissa Poissa

Vastaus #314 : 04.09.2007 klo 15:59:11

Nää on näitä.

_rokin jutut alkaa olla taas sen verran sekavia, että Triben seurajohto sanoo itsensä irti kaikista sen läpistä.

Eikö hän  ole sanonut jo niistä itsensä irti aikaa sitten.

Kolme hymiötä/ viesti. Piti jättää pari kaksoismerkkiä pois.
« Viimeksi muokattu: 04.09.2007 klo 16:00:14 kirjoittanut _rok »
P.Collina

Poissa Poissa

Vastaus #315 : 04.09.2007 klo 15:59:36

Hehe, näin se vain menee.Pienestä asiasta taas saatiin kunnon löylyt aikaan.

Jotenkin jaksan uskoa, että jostain vielä löytyisi jopa sinua huonokuntoisempia kavereita, en nyt vaan juuri muista mistä, mutta tietystikin jokaisella on oikeus pelata sillä taidolla ja kunnolla kuin mitä osaa ja pystyy, eiks niin :)
Eusebio

Poissa Poissa

Vastaus #316 : 04.09.2007 klo 16:00:01

Tuollahan se oli Tampereen Vitonen lohko 2, jossa kerrottiin Apassien koutsin saaneen toimitsija- ja pelikieltoa kauden loppuun. En tiedä mikä päätös tuosta on tullut muttei asiaa parisen viikkoa sitten ollut käsitelty kun piiristä tiedusteltiin. Itse asiassa asianomaiseen ei oltu otettu piiristä edes yhteyttä tuossa vaiheessa.

Ei mennä asioiden edelle ja koko pallon pitää olla viivan yli...
_rok

Poissa Poissa

Vastaus #317 : 04.09.2007 klo 16:01:14

Tuollahan se oli Tampereen Vitonen lohko 2, jossa kerrottiin Apassien koutsin saaneen toimitsija- ja pelikieltoa kauden loppuun. En tiedä mikä päätös tuosta on tullut muttei asiaa parisen viikkoa sitten ollut käsitelty kun piiristä tiedusteltiin. Itse asiassa asianomaiseen ei oltu otettu piiristä edes yhteyttä tuossa vaiheessa.

Eli huhut muuttuneet netissä todeksi. Aika harvinaista tämä ::)
P.Collina

Poissa Poissa

Vastaus #318 : 04.09.2007 klo 16:11:59

Kyseessähän oli tapaus Silvan, mies joka toimii Apassien valmentajana.

Hänet oli poistettu kentältä valmentajana lukuisia kertoja, jolloin häneen oltiin yhteydessä ja kerrottiin että mikäli vastaava jatkuu, niin rangaistus tulee olemaan normaalia suurempi.

Kun hänet sittemmin poistettiin vielä kertaalleen kentältä, hänen haukuttuaan Tuomaria kusipääksi etc, niin rangaistus, joka oli kutakuinkin päätetty jo ennalta, vastaavan käytöksen toistuessa, tuli käytäntöön.

Kyseisen ottelun erotuomariin oltiin ennen päätöstä yhteydessä puhelimitse.Kyseisen ottelun erotuomariraportin, sekä aiempien otteluiden erotuomariraporttien samankaltaisuuteen vedoten kurinpitovaliokunta johon osallistui myös erotuomarivastaava  teki päätöksen asiaa koskien puhelinkokouksessa, jossa hänelle tuomittiin peli, ja toimitsijakielto 31.12.2007 saakka.

Myös Apassit seurana olivat pitäneet kriisipalaverin koskien Timo Silvania, ja olivat hyvässä yhteisymmärryksessä asianomaisen valmentajan kanssa sopineet että hän ei toimi enää tänä vuonna Apassien organisaatiossa.Eli näinollen Apassit seurana tekivät jo saman ratkaisun, kuin mitä kurinpitovaliokunta teki myöhemmin virallisesti.

Se, että päätös oli tiedossa jo aikaisemmin, ei ollut arvailua tai huhua, vaan tieto, joka välittyi allekirjoittaneelle.
« Viimeksi muokattu: 04.09.2007 klo 16:14:07 kirjoittanut P.Collina »
aku

Poissa Poissa

Vastaus #319 : 04.09.2007 klo 16:33:24

Moro Aku!

Paljon alasarjoja tahkonneena, voin sinulle vakuuttaa sydämeni pohjasta, että vaikka tunnen lukuisia pelaajia, joista en henkilökohtaisesti pidä joko heidän pelityylinsä tai runsaan suunsoiton takia.Mutta ensimmäistäkään varoitusta tai kentältäpoistoa en ole elämäni aikana antanut ilman siihen oikeuttavaa syytä.

Kyse ei myöskään ole siitä, että lukisin foorumilta vittumaisimmat kommentit, ja sen jälkeen sitten kentällä kostoa kehiin lappujen merkeissä.Kuulostaa varsin typerältä että joku viitsii edes ajatella näin.
Toivomuksesi on toteutunut, sillä näin ei tule koskaan tapahtumaan.

Vaikka en jostain pelaajasta henkilökohtaisesti pitäisikään, niin ei ole pelkoa siitä, että häntä suosisin tai sorsisin.Kun astun kentälle tuomarin roolissa, minulle maksetaan siitä, että olen tosiaan tuomari, ja tuomarin tehtäviin kuuluu olla oikeudenmukainen ja tasapuolinen.

Ja jos haluat keskustella antamistani kommenteista Mauri Järvisen kanssa, niin kerro siitä minullekin, niin laitan sinulle yksityisviestillä oikean nimeni tulemaan, niin voidaan keskustella asioista nimillä.Ei minulla ole mitään puolusteltavaa.Olen kommenttini antanut täysin yksityishenkilönä ja nimenomaan painottanut kommenttieni olevan omia mielipiteitäni.

Kiitos P.Collina kommenteistasi. Olen nähnyt sinun tuomarointia jo useamman vuoden takaa ja ihmettelinkin kommenttejasi pelaajaan henkilökohtaisesti. Jos koet pelaajan hankalana ja suunsoittajana jo etukäteen ei se voi olla vaikuttamatta sinun asenteeseesi kentällä tuomarina, vai voiko... Sinulla on myös hyvä ystävä rok, jolta halusit ystävänä puolueettoman kommentin tuomaroinnistasi. Ei meinaan mikään helppo nakki rokille. Pari peliä ja siirrytään rupuisiin koulujen saliin ja forum hiljenee...

Beerleaders

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VilTe

Vastaus #320 : 04.09.2007 klo 16:46:30

Mukavasti tänne on saatu keskustelua aikaan ja vaikkei muiden pelit kiinnosta kauheasti niin YPA- Tribe peli alkaa vaikuttaan niin kiinnostavalta, että sitä täytyy pian tulla katsomaan.  :D

Eiköhän Paton nelosesta luopuminen käytännössä tarkoittanut sitä, että vitoseen tarvitaan yksi "paikkajoukkue", joka siis käytännössä on meidän lohkon kakkonen. Eli Tribe on kaiketi se joukkue jolla on viimeisessä pelissä sitä panosta, jos meinaavat pitää Futarit takanaan.

Eilen käytiin pelin jälkeen perinteisesti  Tuoppi ja oli puhetta porukalla tästä tämän vuoden kutosesta. Lohko on ollut tiukka ja tasainen sekä lisäksi olimme sitä mieltä, että se on ollut myös tasokkain mitä moneen vuoteen taasen kutosessa.

Tuomareista edelleen kovasti keskustellaan ja tuntuu, että aika moni tuomari kärsii auktoriteettiongelmista tällä tasolla. Kyllä tuomarin pitäisi antaa linja minkä mukaan pelataan ja näyttää kuka tosiaan sen linjan määrää. Punaisen antaminen tuntuu olevan monella tuomarille ennenkaikkea aika vaikea paikka, sen verran niitä jää kauden aikana antamatta. Kai siinä tuomarikin ajattelee, että siinä lähtee kaverilta 1/8 kauden peleistä samantien vai mistä on kyse?

Silvanille ei ole koskaan mitään sympatioita herunut ja ihan ansionsa mukaan on saanut. Toisaalta olisi ollut ihan sopiva mies jatkamaan kyseisen joukkueen johdossa  :D
henetus

Poissa Poissa

Vastaus #321 : 04.09.2007 klo 16:52:56

Nyt piti jo itsekin rekisteröityä tänne foorumille kun Tampere ja piiri taas yllättää. Tuli postissa joku helv.. lasku kenttävuokrista. Mitä v...  Kuulemma joskus talvella tullut ilmoitus että niitä laskutetaan, mutta minä en ole mitään sellaista nähnyt. Jos joku on, niin viitsisitkö sanoa missä ja milloin?? Tällä tavallako Tampere tukee ihmisten liikuntaa kun Liikuntavirasto rahastaa kaikesta mikä liikkuu ja eikö se ole piirin asia hoitaa jalkapallon etuja. Eikö me niillekin aika paljo sitä rahaa tungeta ja mitä saadaan vastineeksi?? Nyt sitten muuteskin jo hirveään lasku ryöppyyn mikä tulee piiriltä lisätään tämä niin eihän ketään kiinnosta kohta enää pelata jalkapalloa. Tämäkin on vielä niin turha kun kentät ovat aivan surkeassa kunnossa, rajat puuttuvat eikä valoja saada edes päälle. Tampereen kaupungille ja Piirille :keskari: :keskari: :keskari:
P.Collina

Poissa Poissa

Vastaus #322 : 04.09.2007 klo 16:58:52

Kiitos P.Collina kommenteistasi. Olen nähnyt sinun tuomarointia jo useamman vuoden takaa ja ihmettelinkin kommenttejasi pelaajaan henkilökohtaisesti. Jos koet pelaajan hankalana ja suunsoittajana jo etukäteen ei se voi olla vaikuttamatta sinun asenteeseesi kentällä tuomarina, vai voiko... Sinulla on myös hyvä ystävä rok, jolta halusit ystävänä puolueettoman kommentin tuomaroinnistasi. Ei meinaan mikään helppo nakki rokille. Pari peliä ja siirrytään rupuisiin koulujen saliin ja forum hiljenee...

Aku.

Tarkoitin että sinäkin todennäköisesti tiedät millainen tuomari olen kentällä, ja osaat siihen suhtautua oikealla tavalla.Samalla kaavalla kun jatketaan niin erotuomari oppii tuntemaan eri pelaajien tavat pelata.

Jos minä tiedän että joku pelaaja pelaa kovaa ja hieman välillä liiankin kovaa, niin se luo minulle asenteeseen sellaisen extran että pyrin sen liian kovan pelin ehkäisemään jo, ennenkuin se alkaakaan.

Sama jos tiedän jonkun pelaajan olevan henkisesti hankala itselleni, niin saan myös siitä eräänlaisen lisälatauksen omaan suorittamiseen, siten että jos pystyn ennakoimaan puheella ne hankalat tilanteet, niin silloinhan oma asennoitumiseni tähän kyseiseen hankalaan pelaajaan on ollut oikea, koska olen pyrkinyt ennakoimalla hyväksikäyttämään sen tiedon,
mikä minulla kyseisestä pelaajasta on.

Eri asia sitten on taas että tekeekö tämän hankalan pelaajan oma asenne erotuomaria kohtaan erotuomarille turhan suuria riskejä ottelun hallinnassapitämiseen.Jos näin käy, niin silloin tulee konflikteja, jotka päättyy usein tämän hankalan pelaajan tappioksi, esimerkiksi kentältäpoistolla.

Tällöin voidaan miettiä sitä, että kenellä oli oikea asenne, ja kenellä väärä asenne.Jos ennakkoon pelaaja jo ajattelee että ei vittu, taas toi tuomari, niin siinä lähdetään mielestäni jo heti väärille raiteille.

Kun sekä pelaajilla, että erotuomareilla olisi peleihin lähdettäessä sellainen asenne että pelaaja keskittyy omaan ja erotuomari omaan tekemiseen, niin yleensä silloin tulos on varsin mallikelpoinen.oletko samaa mieltä Aku?
« Viimeksi muokattu: 04.09.2007 klo 17:02:38 kirjoittanut P.Collina »
P.Collina

Poissa Poissa

Vastaus #323 : 04.09.2007 klo 17:02:10

Nyt piti jo itsekin rekisteröityä tänne foorumille kun Tampere ja piiri taas yllättää. Tuli postissa joku helv.. lasku kenttävuokrista. Mitä v...  Kuulemma joskus talvella tullut ilmoitus että niitä laskutetaan, mutta minä en ole mitään sellaista nähnyt. Jos joku on, niin viitsisitkö sanoa missä ja milloin?? Tällä tavallako Tampere tukee ihmisten liikuntaa kun Liikuntavirasto rahastaa kaikesta mikä liikkuu ja eikö se ole piirin asia hoitaa jalkapallon etuja. Eikö me niillekin aika paljo sitä rahaa tungeta ja mitä saadaan vastineeksi?? Nyt sitten muuteskin jo hirveään lasku ryöppyyn mikä tulee piiriltä lisätään tämä niin eihän ketään kiinnosta kohta enää pelata jalkapalloa. Tämäkin on vielä niin turha kun kentät ovat aivan surkeassa kunnossa, rajat puuttuvat eikä valoja saada edes päälle. Tampereen kaupungille ja Piirille :keskari: :keskari: :keskari:

Kenttävuorothan maksavat tietenkin jollekin jotain, mutta en ole koskaan kuullut että niitä yksittäisiltä pelaajilta laskutettaisiin.Neuvoisin sinua ottamaan yhteyttä oman joukkueesi yhteyshenkilöön sekä Tampereen piirin toimistoon.

Minkä suuruista summaa sinulta pyydetään?
henetus

Poissa Poissa

Vastaus #324 : 04.09.2007 klo 17:49:04

Kenttävuorothan maksavat tietenkin jollekin jotain, mutta en ole koskaan kuullut että niitä yksittäisiltä pelaajilta laskutettaisiin.Neuvoisin sinua ottamaan yhteyttä oman joukkueesi yhteyshenkilöön sekä Tampereen piirin toimistoon.

Minkä suuruista summaa sinulta pyydetään?

Pitäiskö siis minun ottaa itseeni yhteyttä? 8) Lasku siis oli joukkuekohtainen. Ja niistä laskutetaan hiekalta 5 euroa/h ja nurmelta ja tekonurmelta 10 euroa/h. Ja kun pelit kestävät 1,5 tuntia niin he laskuttavat kahdesta tunnista. Eli esim. kun meillä oli tällä kaudella kolme kotipeliä Ahvenisjärven MATOLLA  niin joudumme maksamaan niistä 60 EUROA!!! ET kiitos vaan. Ja piiristä nyt ei ole mitään apua. Yllätys Yllätys

Sivuja: 1 ... 12 [13] 14 ... 24

Siirry: