garyspeed
Poissa
|
 |
Vastaus #250 : 02.10.2013 klo 15:59:43 |
|
Palloliiton on pakko hoitaa tämä keissi ennen lauantain pelejä. On kaikkien kannalta epäreilua, että pelaajat joutuvat pelaamaan viimeisen matsin epätietoisuudessa ja takaraivossa jyskyttää pelko siitä, että sarjapaikka viedään pois, vaikka se urheilullisesti meille kuuluu.
|
|
|
|
NousuHumala
Poissa
|
 |
Vastaus #251 : 02.10.2013 klo 16:04:18 |
|
Ei tällä ole mitään kiirettä. Pelataan viikonloppu pois alta ja katsellaan sitten onko tälle valitukselle tarpeellisia jatkotoimia. Jippo voittaa tai Ops häviää, niin paperi tipahtaa pöydänkulmalta roskakoriin eikä päätöstä tule koskaan.
|
|
|
|
Testaburger
Poissa
|
 |
Vastaus #252 : 02.10.2013 klo 16:35:25 |
|
|
|
|
|
|
Leopoldo Luque
Poissa
Suosikkijoukkue: nuori Hector
|
 |
Vastaus #254 : 02.10.2013 klo 16:40:36 |
|
Voisiko vastaavaa tapahtua maailmalla?
Lumijärven mukaan tilanna on nolo AC Kajaanille, mutta samalla myös Palloliitolle.
- Seurat maksavat Palloliiton järjestelmistä osansa. Siellä saattaa olla tietoa siitä, että pelaajien vakuutukset eivät ole kunnossa, mutta tiedosta ei tarvitse välittää, koska se on virheellinen. Pelikiellon jatkumisesta löytyi tieto vasta kaivamalla jälkeenpäin. Mahtaisiko esimerkiksi Bundesliigan järjestelmä mahdollistaa sen, että Sami Hyypiä peluuttaisi pelikieltoista pelaajaa sarjapelissä?
- Sillä tavalla seurojen ja Palloliiton pitäisi terhistäytyä, että jos seurat Palloliitolle järjestelmistä maksavat, järjestelmiin pitää voida luottaa. Eihän sellaisessa järkeä ole, että annetaan rahat, mutta silti kannetaan itse kaikki vastuu ja tehdään hommat, joista maksamme, jyrähtää Lumijärvi.
Tähän kyllä täysin sama.
|
|
|
|
Fenley Stastus
Poissa
Suosikkijoukkue: -
|
 |
Vastaus #255 : 02.10.2013 klo 16:44:14 |
|
Tämä on vittu ehanaa  Sinne meni Orjakaleeri-OPSi, joka divaripaikan lossi. - Sillä tavalla seurojen ja Palloliiton pitäisi terhistäytyä, että jos seurat Palloliitolle järjestelmistä maksavat, järjestelmiin pitää voida luottaa. Eihän sellaisessa järkeä ole, että annetaan rahat, mutta silti kannetaan itse kaikki vastuu ja tehdään hommat, joista maksamme, jyrähtää Lumijärvi. Protestista joensuulaisvalmentaja toteaa lyhyesti, että kaikkien on pelattava samoilla säännöillä. Jos Kajaani-pelin pisteeti kääntyvät JIPOLLE, joukkueella on vielä mahdollisuus tavoitella sarjassa kuudetta sijaa. Lainasin oleellisimmat, seurat lystin kustantaa kun saunassa hummaillaan. Jipon kuudennelle sijalle jo etukäteen  Edit: myähässä kuin hallityömaa
|
|
|
|
Matthias Sindelar
Poissa
Suosikkijoukkue: Jamo, Tuco, Jorma
|
 |
Vastaus #256 : 02.10.2013 klo 16:54:28 |
|
Palloliiton on pakko hoitaa tämä keissi ennen lauantain pelejä. On kaikkien kannalta epäreilua, että pelaajat joutuvat pelaamaan viimeisen matsin epätietoisuudessa ja takaraivossa jyskyttää pelko siitä, että sarjapaikka viedään pois, vaikka se urheilullisesti meille kuuluu.
Sääli jos Jipon sarjapaikka säilyy valituksella, mutta toisaalta kun mietin sitä epätietoisuutta ja pelkoa mikä OPS-pelaajien takaraivossa jyskyttää, niin inhimillisesti parempi näin.
|
|
|
|
matsin
Poissa
|
 |
Vastaus #257 : 02.10.2013 klo 16:55:56 |
|
Nuo palloliiton säännöt ja systeemit, hyvät tai huonot käydään läpi aloituspalaverissa, jossa kuuleman mukaan OPSin manageri oli käynyt vain kääntymässä ja toteamassa että en tule noudattamaan palloliiton pelaajasopimuksia ja niissä käytettäviä kaavakkeita. Samaista seuraa oli käytetty esimerkkinä useassa eri kohdassa, miten ei tule toimia. AC Kajaanikin oli ollut parhaimmillaan iltamissa, ei siis ihme ettei käytäntöjä tiedetty. Kautta aikain on Palloliitto ilmoittanut, että seurojen pitää itse ensisijaisesti huolehtia sen pelaajien pelioikeuksista ja varoitustilien seurannasta. On aina helppo syyttää muita jos itse ei ole tarkka, jotenkin näillä kahdella seuralla on samankaltaisia piirteitä.
|
|
|
|
Eze
Poissa
Suosikkijoukkue: JIPPO
|
 |
Vastaus #258 : 02.10.2013 klo 17:17:54 |
|
Nuo palloliiton säännöt ja systeemit, hyvät tai huonot käydään läpi aloituspalaverissa, jossa kuuleman mukaan OPSin manageri oli käynyt vain kääntymässä ja toteamassa että en tule noudattamaan palloliiton pelaajasopimuksia ja niissä käytettäviä kaavakkeita. Samaista seuraa oli käytetty esimerkkinä useassa eri kohdassa, miten ei tule toimia. AC Kajaanikin oli ollut parhaimmillaan iltamissa, ei siis ihme ettei käytäntöjä tiedetty. Kautta aikain on Palloliitto ilmoittanut, että seurojen pitää itse ensisijaisesti huolehtia sen pelaajien pelioikeuksista ja varoitustilien seurannasta. On aina helppo syyttää muita jos itse ei ole tarkka, jotenkin näillä kahdella seuralla on samankaltaisia piirteitä.
Varmaan noinkin, mutta ei pitäisi nykyaikana olla niin vaikeaa tehdä sinne Palliverkkoon sellaista systeemiä, että pelikieltoista pelaajaa ei voi kokoonpanoon laittaa. Luulen, että ensi vuonna siellä sellainen jo on...eiku...
|
|
|
|
NousuHumala
Poissa
|
 |
Vastaus #259 : 02.10.2013 klo 17:23:13 |
|
Kusisen katiskan edustajakin ilmestyi paikalle puolustelemaan paskaansa  Onnistuuko koodaus?
|
|
|
|
Eze
Poissa
Suosikkijoukkue: JIPPO
|
 |
Vastaus #260 : 02.10.2013 klo 17:34:16 |
|
Kusisen katiskan edustajakin ilmestyi paikalle puolustelemaan paskaansa  Onnistuuko koodaus? Itse en varmasti osaisi sellaista tehdä  Mutta toivon, että jatkossa sellainen olisi. Ja näin joensuulaisena ihan mielissäänhän minä tällä hetkellä olen siitä, että Kajaani pystyi tällaisen pelaajan kokoonpanoon laittamaan...
|
|
|
|
A.I.Virtanen
Poissa
|
 |
Vastaus #261 : 02.10.2013 klo 17:47:11 |
|
Ja näin joensuulaisena ihan mielissäänhän minä tällä hetkellä olen siitä, että Kajaani pystyi tällaisen pelaajan kokoonpanoon laittamaan... Eniten tässä hämmästyttää se, että ilmeisesti kukaan foorumilla ei huomannut Gracianon olevan pelikiellossa, vaan havainnon oli tehnyt joku Jiposta?
|
|
|
|
Aragones
Poissa
|
 |
Vastaus #262 : 02.10.2013 klo 17:49:23 |
|
Onhan se kuitenkin hyvä että nämä kaksi puuhastelijaseuraa lähtee tästä sarjasta. Oikeus ja oikea tekeminen aina lopulta voittaa. Kumpaakaan ei tule ikävä.
|
|
|
|
Kaikki ei pelaa
|
 |
Kaikki ei pelaa
Vastaus #263 : 02.10.2013 klo 17:51:05 |
|
Eniten tässä hämmästyttää se, että ilmeisesti kukaan foorumilla ei huomannut Gracianon olevan pelikiellossa, vaan havainnon oli tehnyt joku Jiposta?
Kajaani otti pataa ACO:lta 4-0 ja Viikingeiltä 3-0. Tuskimpa olisivat vaivautuneet tekemään protestia vaikka olisivat huomanneet pelikiellon. Jippo oli ensimmäinen, jolla oli mitään motivaatiota ryhtyä moista tarkistelemaan.
|
|
|
|
Canarinho
Poissa
Suosikkijoukkue: One touch play
|
 |
Vastaus #264 : 02.10.2013 klo 18:30:01 |
|
Tämän topicin voikin sitten jo lopettaa, kun putoajat ovat selvillä!
|
|
|
|
NousuHumala
Poissa
|
 |
Vastaus #265 : 02.10.2013 klo 18:45:49 |
|
Itse en varmasti osaisi sellaista tehdä  Mutta toivon, että jatkossa sellainen olisi. En tarkoittanut sinua vaan tuota edellistä kirjoittajaa, joka oli puolustelemassa kusisenkatiskan toimivuutta.  Jippohan teki täysin oikein. Tietolähteiden mukaan tieto Jipon toimistolle on kulkenut reittiä Kajaani ----> Korhonen ----> Jipon toimisto 
|
|
|
|
garyspeed
Poissa
|
 |
Vastaus #266 : 02.10.2013 klo 18:52:01 |
|
Sääli että sarjaan ei saatu urheilullista päätöstä ja toinen putoaja ratkaistiin kabineteissa. Noh, näillä mennään, vaikka voihan Miiga vielä teoriassa pitkittää päätöstä valittamalla asiasta ensin Palloliiton sisällä ja sitten vielä urheilun oikeusturvalautakuntaan.
|
|
|
|
gulp
Poissa
|
 |
Vastaus #267 : 02.10.2013 klo 19:00:10 |
|
OPA - OPS-jp -nousupelistä alkanut painajainen taitaa olla ohi  . Tämä on vittu ehanaa  Mutta jos OPA olisi noussut, ei Sohlo pelaisi AC:ssa? Joten jotain hyvääkin.
|
|
|
|
Järki
Poissa
|
 |
Vastaus #268 : 02.10.2013 klo 19:30:19 |
|
Sehän tässä niin mukavaa onkin ettei Miiga voi valittaa Palloliittoon eikä oikeusturvalautakuntaan. Pelistä valituksen saa tehdä samaan sarjaan osallistuva joukkue mutta päätöksestä ei voi valittaa kuin asian osaiset. Voi voi voi.
|
|
|
|
garyspeed
Poissa
|
 |
Vastaus #269 : 02.10.2013 klo 19:33:59 |
|
Ok. Toisaalta, eihän tuo vielä kirkossa kuulutettua ole, että Palloliitto tuomitsisi pelin 3-0 Jipolle. Esimerkiksi SJK sai sääntörikkomuksestaan sakkoja.
|
|
|
|
Maakuntasatraappi
Poissa
Suosikkijoukkue: UEFA+FIFA+SWI=3MAFIA
|
 |
Vastaus #270 : 02.10.2013 klo 19:38:46 |
|
Sehän tässä niin mukavaa onkin ettei Miiga voi valittaa Palloliittoon eikä oikeusturvalautakuntaan. Pelistä valituksen saa tehdä samaan sarjaan osallistuva joukkue mutta päätöksestä ei voi valittaa kuin asian osaiset. Voi voi voi.
Näin on marjat, ja pelikiellossa olevan pelaajan peluuttaminen on vuosikymmenten ajan aina tiennyt sitä, että joukkue tuomitaan hävinneeksi.
|
|
|
|
Tsei Tsei
Poissa
Suosikkijoukkue: Tampere United
|
 |
Vastaus #271 : 02.10.2013 klo 20:03:08 |
|
"Nousutaistelu sekaisin" oli SJK:n ja Palloliiton vika, "Suomen Cup sekaisin" oli PS Kemin ja Palloliiton vika, "Palloliitto täysin sekaisin" oli Palloliiton vika, mutta sentään "putoamistaistelu sekaisin" oli AC Kajaanin vika. No AC Kajaanilla oli rooli siinä, että veti valituksen pois urheilun oikeusturvalautakunnasta. Päälle sitten nämä omat perseilyt.
|
|
|
|
viuuu
Poissa
|
 |
Vastaus #272 : 02.10.2013 klo 20:11:15 |
|
Missäs nämä pöllöliiton fakiirit lindblom ja lundström nyt luuraavat kun pitäisi tehdä päätöksiä ristiin? syyslomalla varmaan....
|
|
|
|
Leopoldo Luque
Poissa
Suosikkijoukkue: nuori Hector
|
 |
Vastaus #273 : 02.10.2013 klo 20:57:01 |
|
Näin on marjat, ja pelikiellossa olevan pelaajan peluuttaminen on vuosikymmenten ajan aina tiennyt sitä, että joukkue tuomitaan hävinneeksi.
SJK toki säännön vahvistavana poikkeuksena.
|
|
|
|
garyspeed
Poissa
|
 |
Vastaus #274 : 02.10.2013 klo 21:14:25 |
|
SJK toki säännön vahvistavana poikkeuksena.
Sama. On erittäin todennäköistä, että Miiga yrittää vedota Palloliittoon käyttämällä tätä SJK:n tapausta perusteena. Toki se täysin eri asia, että onko säännöt muiden seurojen kanssa samat.
|
|
|
|
|
|