Kirjoitellaas näin siirtoikkunanlopulla omia ajatuksia..
Ajatuksia joistain pelaajista
Borriello: Kärsii överisopimuksestaan, mielestäni ei ole niin huono kuin joka paikassa annetaan ymmärtää. Ei toki mestaruutta tavoittelevan joukkueen ykköskärki, mutta riittävä rotaatiopelaaja. Tunnetustihan itseluottamus on hyökkääjälle todella tärkeä, ja itseluottamus ei voi olla kovin korkealla, kun miehestä yritetään koko ajan eroon.
Balzaretti: Vaikka keskitykset ja pallolliset ratkaisut ovat mallia Tonetto, täytyy ottaa huomioon että Romassa ei ole vuosikymmeneen ollut laitapakkia, joka olisi yhtä hyvin Tottin ajatusten kanssa samalla aaltopituudella. Ajoittaa loistavasti nousut kapteenin ajatusten juoksun mukaan, siihen harva pystyy. Siinä missä Balza pääsee 5 kertaa keskityspaikkoihin, muilla niistä tilanteista 3 on kuivunut paitsioon, tai ei vaan ole muuten vain ollut hereillä.
Bradley: Omissa silmissä kaveri on muuttunut kiintiöjenkistä, erittäin hyödylliseksi pelaajaksi. Keskikenttä on tällä hetkellä niin kova, että melkein jopa harmittaa Bradleyn puolesta, että joutuu tyytymään rotaatiopelaajan rooliin.
Maicon: Hakuhan muistuttaa kaukaisesti Adrianokokeilua: Ura alamäessä/huono kausi takana, hankitaan brassi ilmaisella siirrolla, antaen mahdollisuus todistaa muiden olevan väärässä. Adrianon kohdalla lopputuloksen kaikki muistaa, mutta Maiconilla yhden pelin jälkeen näyttää lupaavalta.
Destro: Minua mies ei ole vakuuttanut edes vähää alusta. En tiedä mikä siinä on, mutta minä en näe miehessä sitä potentiaalia, mitä kaikki muut media mukkan lukien näkevät. Toivottavasti hän todistaa minun olevan väärässä.
De Rossi: Toivottavasti tällä kaudella mies "baunssaa takaisin" omalle tasolleen myös seurajoukkuetasolla. Hänen siirtohuhuihin en ole oikein uskonut missään vaiheessa. Hän oli joskus nimennyt järjestyksessä kymmenen asiaa mitkä vaikuttavat hänen ratkaisuihinsa. Yhdeksän ensimmäistä oli ollut hänen tyttärensä, ja kymmenentenä oli tullut jalkapallo.
Totti: Tämän hetken hyökkäysmateriaali näyttää siltä, että Tottin roolin kaventaminen ei tule tälläkään kaudella tapahtumaan. Ja mikäs siinä, taso riittää vielä, ja tällä tavoin kaikki osapuolet pysyvät varmasti tyytyväisenä. Vääjäämättömästi on kuitenkin aika ovella, kun kentällä alkaa kapteenin aika olemaan ohi.
Mitä siirtoihin tulee..
Osvaldon kauppaaminen näyttää oleen pakkorako. Pukukopin syöpä puheethan ovat vain huhuja, mistä me emme voi tietää, mutta faktaa on se että Ossin oleminen kaupungissa alkoi käymään tukalaksi jo pelkästään fanien takia, miehelle itselleenkin maisemanvaihdos teki varmasti hyvää jo pelkästään siviilielämän takia.
Stekelenburg ei lunastanut missään vaiheessa hänelle odotettuja odotuksia, varmastikin vaikea sopeutuminen maahan vaikutti myöskin asiaan. Erityisesti mieleen odotuksista on jäänyt upgrade rankkareihin, Donin kaatuilun jäkeen

No, ei tullut sitä torjuttua rankkaria. Yleensä ei toki ollut edes sitä torjumassa, kun oli itse rankkarin joulukortin kera aiheuttanut.
Marquinhos lähti, ja siihen on selvä syy. Hänestä tehtiin klassisesti tarjous josta ei voitu kieltäytyä.
Lamelakaupan ideaa en ole käsittänyt, ja tuskin siitä tullaan ikinä mitään kertomaankaan. Tämä kauppa taas näyttää hieman samankaltaiselta kun Aquilanin taannoinen myynti, mies ei olisi itse halunnut lähteä, mutta rahaa tarvittiin. Tällä kertaa vain siirtosummakaan ei ollut ainakaan ylihintainen. Olen yrittänyt eri vaihtoehtoja syihin pyöritellä, ja mieleen on tullut kolme mahdollisuutta.
A) Jo mainitsemani, että kirstu on tyhjä ja rahaa tarvittiin
B) Ljajicia on tarkkailtu jo pidemmän aikaa, ja todettu lähes Erikin tasoiseksi ellei paremmaksi, täten saatiin vajaat 20 miljoonaa "ylimääräistä". Fakta on kuitenkin se, että kaverit ovat lähes saman ikäisiä, ja suurinpiirtein samanlaisilla tilastoilla esiintyneitä pelaajia. Potentiaalin ja tulevaisuuden arvioiminen on asia mikä perustuu mielipiteisiin. Olisiko Sabatinin arvioinut Ljajicin potentiaalisemmaksi? Ljajicia ja Lamelaa ei kuitenkaan molempia ole hyödyllistä pitää.
C) Epätodennäköisin vaihtoehto. Lamela halusi jostainhenkilökohtaisista syystä pois. (palkka, tyttöystävä, Thamesjoki tai ihan mikä tahansa) Mediaan tihkuneet tiedothan ei tätä tue, mutta ei sitä ikinä tiedä.
Mitä siirtoikkunaan muuten tulee, hyökkäystä lukuunottamatta ykkösmiehistöön on mielestäni tehty hyvät täsmähankinnat. De Sanctis: halpa veskari josta tiedettiin mitä saatiin. Maalivahti johon ei todennäköisesti ainakaan kaaduta. Benatia: Italiassa tasonsa osoittanut huipputoppari. Strootman: Jotain on tehty oikeinkin kun tämän luokan pelaaja saadaan UCL-ulkopuoliseen joukkueseen suurseurojen nenän edestä. Hyökkääjäähän rosteri huutaa, mutta onko tässä otettu opiksi Borriellokaupasta. Niinkuin joku jo mainitsikin, tilannehan oli silloin vähän samanlainen kun hänet hankittiin. Silloin hankittiin hyökkääjä hinnalla millä hyvänsä, ja nyt vuosia sen jälkeen, siitä virheestä maksetaan edelleen.
Roman siirtopolitiikkaahan haukutaan joka puolella, milloin omistajien ahneudesta tai Sabatinin kykenemättömyydestä tehtäväänsä. Täytyy kuitenkin muistaa, että siitä ei ole kauan kun AS Roma oli vielä konkursikypsä seura. Tilannehan on tänä päivänä parempi, mutta tuskin tässä vielä kuivilla ollaan. "Uudesta projektista" puhuttaessa, sillä tarkoitetaan myös taloutta eikä pelkästään kentällä vilisevää rosteria. Kun taloutta yritetään vakavaraiseksi, siinä välillä kärsii myös esitykset kentällä. Kultaisen keskitien löytäminenhän on se vaikein osuus, menestyshän parantaa sitä taloutta, mutta se pitää yrittää tehdä mahdollisimman pienin riskein. Maailma tuntee urheilun saralla monia esimerkkejä urheiluseurojen ulos tai tulos-vuosista, jolloin epäonnistuneen kauden jälkeen voidaan lyödä pillit pussiin. Itse ainakin näen projektin nimenomaan, erittäin hitaasta kapuamisesta ylös talouden ehdolla.
Mitä omistajien ahneuteen tulee. Näitä oljysheikkejä lukuunottamatta, businessmiehet joilla on rahaa ostaa jalkapalloseura, on sen verran käsitystä taloudesta, että rahaa ei maksimoida sillä, että rahaa siirtojen myötä taskuun nostamalla maksimoidaan voittoa. Jos he näkevät jalkapalloseuran bisneksenä, on suran arvo se luku mitä he katsovat. Ei muutama hassu miljoona, mitä voisi välillä nostaa, joka vaikuttaa kuitenkin itse seuran arvoon moninkertaisena. Mielestäni omistajan tehtävä ei ole myöskään pumpata seuraan vastikkeettomasti rahaa siirtokassaa varten, omistajan tehtävä on vain valita tehtäviin pätevät miehet ja seurata taustalta kehitystä.
Tuli ehkä vähän harhaanjohtavan yltiöpositiivinen viesti, mutta ajatukseni oli vain osoittaa että asiat eivät ole aina niin mustavalkoisia miltä ne mediasta näyttävät. Olen kyllä varautunut positiivisuuteni laantumiseen kauden mittaan, onhan suosikkijoukkueeni AS Roma

Sen takia oli pakko kirjoittaa nyt ennen illan peliä kun sarjataulukossa ollaan vielä puhtaalla pelillä, matkalla kohti Scudettoa