FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
18.03.2026 klo 19:12:13 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: [1]

Kirjoittaja Aihe: WAI ÄL II = Liverpoolchannel  (Luettu 950 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Vavá

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Porco, Fogão, Blaugrana, Tusinaspurs

: 09.03.2007 klo 21:36:59

Hyviä uutisia Poolin kannattajille. WAI ÄL II on päättänyt näyttää uusinnat kaikista Liverpoolin voitoista Englannin liigassa ja Euroturnauksissa kautta  aikojen. Lisäksi on luvassa Sammy-special I, II ja III. Suunnitteilla on tehdä Liverpoolin amerikkalaisomistajien rahoittamana Liverpooppeli - the Empire stikes back. Liverpooppeli-laivaston komentaja toimii Sammy Huypia. Lisäksi on lanseerattu oheistuotteena YNWA-tauoton 3-cd:n juhlakokoelma, vain 10 puntaa - WAI ÄL II perii maksun tv-lupalaskujen lisänä tasattuna kanaviensa katsojien maksuun yhtä suurena summana.

Liverpooppelin ensimmäinen säväyttävä megaspektaakkeli tarjolla lähiaikoina suorana lähetyksenä Philipsin joukkuetta vastaan. Kaikki mukaan liverpooppelihuumaan.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2007 klo 21:42:51 kirjoittanut Vavá »
el_Diablo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: visio 2020

Vastaus #1 : 09.03.2007 klo 21:43:33

vavalla lopullisesti kuppi nurin. haasta ne oikeuteen mielenterveyden menettämisen johdosta.

samaa mieltä tästä valinnasta toki. punainen toukokuu tulossa  Ylos

edit:

Lainaus käyttäjältä: Punainen Toukokuu
Kaikki alkoi siitä, kun mä riparilla kyllästyneenä papin jorinoihin kirjoitin mun muistiinpanovihkoni kanteen:

"Pitkä kuuma kesä, tahdon elää sen.
Manun voiton myötä, aina hymyilen."

Tällä kaudella noin kuukausi sitten kyselin usein peilin edessä? Että "Voi, miks Manu ei pärjää?" "Kuinka se on mahdollista?" "Miksi? "Oi miksi? Mutta nyt mua ei enää huolestuta, mestaruus on taas vain muodollisuus ja edessä on jälleen punainen toukokuu ja Manun mestaruusjuhlat, Old Trafford, Manchester, Englanti ja Suomi värjäytyvät taas punaiseen kukkamereen, punaisempaan kuin Maranello Gilles Villeneuven kuoleman jälkeen, mestaruus tulee ja toukokuu on jälleen punaistakin punaisempi.

Tuon sanoin noin pohjustukseksi tälle aihealueelle. Haluan siis taas viritellä hedelmällistä keskustelua ja kokemuksien vaihtoa yhdestä tärkeäksi katsomastani aiheesta. Siispä mitä sulle merkitsee valioliigamestaruus?

Mulle se on nykyään oikeestaan koko elämä, kaikki kaikessa. Se antaa mulle tosi paljon boostia kesään, jota mä en oikeen muuten jaksais elää, kun ympärillä on niin tylsää, etenkin kun muilla tuntuu olevan hauskaa. En tosin ymmärrä miks, ja miten niillä voi olla hauskaa kesällä yleensäkään, mut ne onkin omituisii kun ne ei tajuu brittifudast mitään. Mä oon niinkun nuori hirvi kesälaitumilla aina mestaruuden jälkeen. Kesällä mä voin uppoutua menneisiin kausiin ja mikä parasta, menneitä kausia tulee joka vuos yks lisää. Se on mulle tuplaihanuus, oikee megajees.

Keväinen valioliigamestaruus on mulle kuin huumetta. Oon huomannut, että kesällä ihmiset sekoavat, kun ne eivät saa viikottaista valioliiga-annosta. Jotkut sanoo sitä täksi pohjolan kesän lyhyeksi hekuma-ajaksi, mutta ne ei tiedä sitä, mitä mä tiedän. No kato nyt itsekkin, miksi ne sitten juhannukset uppoavat tuon tuosta sekavassa mielentilasta eivätkä enää pinnalle ilman ruumiskouria nouse. Mutta mulle Manu on kesällä kuin pelastusliivit, punainen paita yllä, joka pitää mut kesän ajan pinnalla, etten mä uppoa.

Kesä on tylsää, mutta mestaruuden turvin mä elän ja mun elämäni kevät on Toukokuu. (ne kirjoittaa sen briteissäkin isolla, miksen siis minäkin) Oikeastaan toukokuu on mulle tunnetila, se on jo sinänsä abstrakti tila. Silloin mä oon aina iloisimmillani, kuljen hymynväre silmäkulmassa ja itken onnesta leskenlehtien ja voikukkien seassa. Mä moikkaan jokaista muuttolintua, etenkin punarastaita ja punarintoja. Joskus mä aikaisemmin ajattelin, että muuttaako punatulkut kesäksi etelään, kun mä en näe niitä kuin talvella meidän lintulaudalla, mut sit mä tajusin, että ne on täällä mun kanssa koko kesän ja auttaa mua jaksamaan. Mä aattelen, että ne tuovat mulle aina keväisin viestin, että Manu on taas mestari. Joskus mä pelkään, että entä jos ne eivät yhtenä vuonna tulekaan? Mitä se sitten meinaa? Mun frendit sanoi mua joskus tästä syystä pulunnussijaks, kun me jaetaan isän kanssa samat punaiset linnut. (No joo, ehkä ne insestisyytöksetkin lähti siitä, piti jättää sanomatta, mutta lipsahti)

Mä muistan vielä, kun me joskus 80-luvulla lapsena leikittiin kesällä kaverini kanssa brittiliigafaneja, mä leikin poolifania, mun kamu evertonfania. No ei me oikeastaan muuta kun otettiin sininen ja punainen tussi ja käytettiin niitä niinku sädepyssyinä ja räiskittiin toisiamme. Huudettiin kuole kurja Ian Rush ja kuole kurja scouseri ja pampampam. No joskus oli kesällä ihan mukavaakin, mutta ne oli niitä lapsuudenleikkejä, mutta niiden muistoissa ei voi enää elää ikuisesti. Nyt kun ihminen jo kaipaa ihan toisenlaisia haasteita. No joo, se oli siis sitä identiteetin muodostumisaikaa, oikeestaan sellaista kritiikitöntä alkuihastusta koko brittiliigaan, no lasten hommaa. Oikeestaan silloin valioliigaakaan ei vielä ollut, kun Merseysiden roskaslummin pummit hallitsi kenttiä, mutta se olikin kurjaa 80-lukua. (Mä muistan vieläkin mun isän ilonaaman keväällä ´89 eka Hillsboroughin tapahtumista, sitten vielä mestaruuden ratkettua Anfieldillä, no joo, ne oli mun isän tuplakevätorkut) Olenkin usein miettinyt, mitä siitä olisi seurannut, jos olisin joutunut viettämään parhaimmat nuoruusvuoteni 80-luvulla ja joutunut sen jälkeen kokemaan 90-luvun alun kurjuuden Suomessa. Olisin ehkä päätynyt itsemurhaan. Nyt maalla menee sen sijaan paremmin eikä haittaa vaikka joutuisi kokemaan lähivuosina nuorisotyöttömyyttä, kun valtio kustantaa ja Manu pärjää.

Mutta kait se on sitten meidän fiksujen ihmisten vero fiksuudestamme, kärsiä kesällä aika lailla tylsyydessä, kun tyhmillä frogeteilla on hauskaa. (joo, tuo frogetit on varmaan aika lailla mun oma keksimä termi) Mutta onneksi mulla on sitten kesällä vielä ELK. Sillä on aina jotain kesäkivaa meille kaikille. Me ollaan isän kanssa siellä aina oltu tuttu näky. Joskus kun mä olin vielä pieni, niin mun kesän kohokohta oli Elkin miitti isän kanssa. Se oli silloin tosi jännä tapaus, siellä oli mukavia setiä joka puolelta Suomea. Mun kaveri (en oo nähnyt sitä enää vuosiin) kertoi joskus nuorempana innoissaan aina lestojen kesäjuhlista, joissa se kävi vanhempiensa ja veljien ja siskojensa kanssa kesäisin (niitä sisaria oli kuulema sillä tosi monta). Siellä oli ollut porukkaa joka kesä yhtä paljon kuin Manun kotiotteluissa ja tunnelma yhtä harras kuin Manun kotipeleissä. Ne vallotti autoillaan aina jonkun pellon vähä niinku Manu-fanit valloittaa Old Traffordin lähipubit. Se kuulosti tosi uskaliaalta ja karulta, se pellonvaltaus. No mä muistin sitten sanoa, että se mikä sulle on niinku "once in a summertime" juttu on melkein arkipäivää Manchesterissa. No sillä oli ne lestajuhlat, mutta mulla oli Manun kotipeli liigassa 19 kertaa kaudessa ja ELK:n miiteissä mä saatoin vähän aistia samaa tunnelmaa. No niin, Elkistä vielä, että nyt mä olen jo vuosia ollut siellä itsenäisenä Manu-hahmona enkä Arsu-isäni Manu-poikana.

Juhani Aho sanoi kerran, että on elämäni rautatie, se pois mut kaiken luota vie.
Minä sanoisin, että on elämäni toukokuu, ja mulla silloin hymysuu, kun Manu voittaa,
hurmostuu.

Manu - ikuisesti, pampam-uuh. (eikös täällä foorumilla niin sanota?)
« Viimeksi muokattu: 09.03.2007 klo 22:07:10 kirjoittanut el_Diablo »
Vavá

Poissa Poissa

Vastaus #2 : 09.03.2007 klo 21:46:39

vavalla lopullisesti kuppi nurin. haasta ne oikeuteen mielenterveyden menettämisen johdosta.

samaa mieltä tästä valinnasta toki. punainen toukokuu tulossa  Ylos

edit:

Ylos Juu, en väitä, että avausviesti kuuluu terveimpiin, mutta kiitos kannatuksesta kuitenkin.

Edit: Isäni muuten kannatti aikoinaan Tottenhamia, mutta ei ole korvaansa lotkauttanutkaan brittifutiksen suuntaan sen jälkeen kun se siirtyi Canalille. Sen sijaan Corinthiansiahan tuo kovasti on fanittanut aina 80-luvulta asti! Outo äijä... ;)
« Viimeksi muokattu: 09.03.2007 klo 21:49:35 kirjoittanut Vavá »
Le God

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hard Bass

Vastaus #3 : 09.03.2007 klo 21:46:57

Kannattaa hankkia vaikka Viasat jos noin koville ottaa. Voi katsella silloin ihan mitä peliä haluaa.
Vavá

Poissa Poissa

Vastaus #4 : 09.03.2007 klo 21:50:33

Kannattaa hankkia vaikka Viasat jos noin koville ottaa. Voi katsella silloin ihan mitä peliä haluaa.

Ei voi, silloin futisaddiktio kasvaisi liian pahaksi. Jo nyt vaimo katsoo pahalla silmällä futishörhöilyäni.
Le God

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hard Bass

Vastaus #5 : 09.03.2007 klo 21:53:02

Ei voi, silloin futisaddiktio kasvaisi liian pahaksi. Jo nyt vaimo katsoo pahalla silmällä futishörhöilyäni.

No sitten lienee turha valittaa. Ei niitä kaikkia mahdollisia pelejä ole sieltä pakko katsoa.
Han7

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS, Suomi

Vastaus #6 : 09.03.2007 klo 21:57:52

Tartuta vaimoosi futisaddiktio  ??? Ylos
keveli

Poissa Poissa

Vastaus #7 : 09.03.2007 klo 21:59:53

Loistava juttu! Liverpoolia ei tule koskaan liikaa  Ylos
Jakub

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: LFC

Vastaus #8 : 09.03.2007 klo 22:05:13

Hyviä uutisia Poolin kannattajille. WAI ÄL II on päättänyt näyttää uusinnat kaikista Liverpoolin voitoista Englannin liigassa ja Euroturnauksissa kautta  aikojen. Lisäksi on luvassa Sammy-special I, II ja III. Suunnitteilla on tehdä Liverpoolin amerikkalaisomistajien rahoittamana Liverpooppeli - the Empire stikes back. Liverpooppeli-laivaston komentaja toimii Sammy Huypia. Lisäksi on lanseerattu oheistuotteena YNWA-tauoton 3-cd:n juhlakokoelma, vain 10 puntaa - WAI ÄL II perii maksun tv-lupalaskujen lisänä tasattuna kanaviensa katsojien maksuun yhtä suurena summana.

Liverpooppelin ensimmäinen säväyttävä megaspektaakkeli tarjolla lähiaikoina suorana lähetyksenä Philipsin joukkuetta vastaan. Kaikki mukaan liverpooppelihuumaan.
Ylos Ylos Ylos  :D :D :D
el_Diablo

Poissa Poissa

Vastaus #9 : 09.03.2007 klo 22:05:22

Mitä on aito brittiläisyys?
lähetetty: 31-12-2001 19:25

Haluaisin nyt joulun jälkeen, uuden vuoden kynnyksellä viritellä hedelmällistä keskustelua yhdestä tärkeäksi katsomastani aiheesta. Mitä sinulle merkitsee brittiläisyys ja anglofilian ihannointi? Mitkä ovat sulle tärkeitä brittiläisyyden symboleja?

Pohjustukseksi haluan kertoa hieman omasta suhteestani brittiläisyyteen. Esim. punta on minulle tosi tärkeä juttu, samoin vuosisatainen monarkia, sellainen aikajatkumo, jonka voi nähdä ulottuvan kauas selkänsä taakse historiassa ja sitten huomata, että olen itsekin osa sitä. Mulle tulee tosi hyvä olo aina kun mä käyn pankissa vaihtamassa puntia. Mä vaihdan puolen vuoden välein aina 10% keräämistäni tai saamistani rahoista punniksi valmiiksi tulevaisuuden varalta ja myös siksi, jotta voisin omistaa edes palasen Britanniaa. Me pidetään tiukasti kiinni omasta rahasta toisin kuin Suomessa. Minusta se on tosi hienoa, me arvostamme itseämme kansakuntana eikä meidän tarvitse suurena kansakuntana kulkea Euroopan talouselämän talutusnuorassa.

Sitten myös muutamia muita tärkeitä näkökulmia:

1966 jalkapallon maailmanmestaruus. Se tekee siitä uniikkia, että se on tapahtunut vain kerran. Esim. Brasilia on pilannut jalkapallon maailmanmestaruuden voittamisen ympäriltä ainutlaatuisuuden leiman voittamalla pytyn neljä kertaa.

Kieli on kanssa hieno asia, maailman mahtikieli. Vaikka mandariinikieli onkin maailman puhutuin kieli, niin englanti on maailman merkittävin kieli ja me olemme kielen kotimaa.

Saarelaisuus merkitsee minulle sitä, että meidän on aina lähdettävä saarelta, mutta toisaalta se muistuttaa sitä, että aikoinaan meidän on lähdettävä maapalloltakin, jos haluamme säilyttää itsetietoisuutemme ja kulttuurimme kaukaisen tulevaisuuden mullistuksissa. Saarilta lähteminen symboloi aina edistystä ja sitä, että on valmis tekemään jotain todellista lähtiessään muualle. Onko muilla kansoilla mahdollisuutta vastaavaan? Se on aina edistysaskel ja olemme valmiita ottamaan sellaisia. Britannia on edistyksen lippulaiva. Ja edistykseen liittyen, mistäs se teollinen vallankumous lähtikään käyntiin? Mistäs se Isaac Newton oppinsa ammensi?

Kansallishymni on myös minulle tosi tärkeä. Se on sopivan haikea ja samalla mahtipontinen. Laulan sitä usein mm. saunassa käydessäni heittäessäni vettä kiukaaseen. Saan siten sellaisen kiehuvan hornankattilan ja voin kuvitella itseni kameroiden valokeilaan esim. joksikin Manun pelaajaksi tai historialliseksi brittiläiseksi huippujalkapalloilijaksi. Arvostan myös tosi paljon brittiläistä koululaitosta; onhan sieltä tullut paljon nobelisteja ja muita merkittäviä ajattelijoita. Saaren ruokakulttuuri saa myös hakea vertaistaan. Toki myönnän, että tässä asiassa muillakin kulttuureilla on tarjottavana ihan hyvä vastus, mutta meidän yksinkertainen, mutta maukas perusravintomme on osoittautunut historiassa parhaimmaksi.

Meillä elää historia. Ihailkaa vaikka vanhoja romanttisia ritarilinnojamme tai Stonehengen jumalaista kivipaasialttaria.

Minusta myös täsmällisyys, kuten kello viiden tee, on tärkeä brittiläisyyden pointti. Me ei olla samalla tapaa leväperäisiä kuten eteläeurooppalaissa kulttuureissa. Saksalaiset sanovat usein "genau", mutta meillä on aina sama aika. Kello kolmen jalkapallo ja kello viiden tee. Niistä ei luovuta.

Minusta brittiläisyys on kuitenkin ennen kaikkea asenne. Kyse on siitä, että on munaa ja uskallusta tunnustaa itsensä ja arvonsa sekä kantaa ylpeänä omiensa värejä. ELK on minusta tässä asiassa kyllä aika rohkea ja edistyksellinen yhdistys, oikea edellä kävijä ajassaan. Me tunnustamme keitä olemme, emmekä piilottele tunteitamme. Siksi me voimme riemuita täysin sydämin, kun Englanti pelaa ja Englanti voittaa tai kun britit tekevät muuten jotain merkittävää. Meillä on oikea asenne elämään ja loistava itseluottamus ja -tietoisuus.
el_Diablo

Poissa Poissa

Vastaus #10 : 09.03.2007 klo 22:06:54

Suomen Gallupin asennetutkimuksessa selvinnyttä
lähetetty: 25-12-2001 21:21

1. Italian liigan pelaajat ja fanit olivat vastaajien mielestä omituisia friikkejä, jakomielitautisia, epäsiistejä puppeleita. 95% vastanneista naisista ei haluaisi Italian liigan fania sänkykumppanikseen. Pyydettäessä sijoittamaan Italia kartalle, 20% osasi nimetä valtion oikein. Muiksi vastauksiksi tuli valtioita aina Biskajanlahdelta Pekingiin, Argentiina, Meksiko, kolme Libyaa, Egypti sekä viisi Afganistania. Perusteluiksi Afganistanille kuultiin "no eiks siel kummissakin asu jotain vitun toraisia friikkejä?"

2. Jari Litmanen oli tunnetumpi kuin Matti Nykänen, Olof Palme tai FC Flora Tallinn Kysyttäessä Litmasen aiempia seuroja vastauksina kuultiin epäröivinä heittoina: Manu, Arsenal ja MAAJOUKKUE sekä pitkä hiljaisuus, joku ehdotti Barcelonaa joku Pietarinkadun Oilersia)

3. Näytettäessä vastaajille Neville Southallin kuvaa useimmat vastaajista arvelivat kyseessä olevan joku italialainen ralliautoilija tai saksalainen mestarilaulaja, joku arveli kyseessä olevan joko Timo Jutila tai Fana Palmroos.

4. David Beckham oli tunnetumpi kuin Paavo Lipponen

5. 55% vastanneista hämmästyi kuulleessaan, että on muitakin jalkapalloliigoja maailmalla kuin Englannin Valioliiga. Kysyttäessä heiltä, mistä he sitten ajettelivat ulkomaalaisten pelaajien saapuvan Englantiin: vastaus oli yleisimmin: farmisarjoista, nappulaliigoista tai Skotlannista

6. Manun ja Liverpoolin voitto sykähdytti 70% katsojista aina Urheiluruudussa, se oli verrattavissa Suomen kökkömaajoukkueen voittoihin Karjala-turnauksissa. Suomalaiset pitivät peukkuja näille joukkueille. 66% katsojista vaihtoi jalkapallouutisten ajaksi kanavan Kolmoselle.

7. 96% ei tiennyt mikä on catenaccio

8. 83% ei tiennyt, kuka on Roberto Baggio (ehdotuksia mm.: tyynyliinamerkki, ralliautoilija, italialainen mäestäputoaja, "no nimi on aika sexy, oisko joku malli?")

9. 2 % tiesi, kuka on Joe di Maggio (5% luuli tietävänsä)

10. 70% vastanneista naisista menisi sänkyyn jonkun Manun pelaajan kanssa hetimmiten. 60% tarjoaisi kaikki reikänsä käyttöön välittömästi. Jatkokysymyksenä haastattelija ehdotti Luke Chadwikin nimeä esimerkkinä, 59% vastasi edelleen myöntävästi yleisenä perusteluna. "no ne kaikki on niin hyvän näköisii ja (rikkaita)" Näytettäessä heille vilauttavaa Paul Scholesin kuvaa yleisin reaktio oli kuitenkin tyrmistys ja kysymys: "Onx toi joku vitsi?" tai "Onx toi niinku trikki?"

11. Kysyttäessä suosikkijoukkuetta valioliigasta: 80% vastasi Manu tai Liverpool, loput emmä tiiä, Suomen jääkiekkomaajoukkue, Tommi Mäkinen tai Real Madrid. Arsenal sai yhden hajaäänen, QPR kaksi. Suomen Gallupin mukaan se oli osoitus siitä, että otanta oli liian pieni, jolloin kaksi paikalle osunutta 80-luvulle elämään jäänyttä työtöntä deekua pääsivät vaikuttamaan tuloksiin

12. 75% vastanneista oli sitä mieltä, että MTV3:n Tulosruutu tarjoaa syvällisen laadukasta tietoa urheilumaailman tapahtumista

13. 34% vastanneista lypsäisi Laura Ruoholaa käsin, mikäli saisi mahdollisuuden. 80% vastanneista miehistä harrastaisi seksiä hänen kanssaan muitta mutkitta.

14. Pyydettäessä nimeämään viisi englantilaista jalkapalloilijaa vastauksiksi saatiin: mm. Gerrard Berger, Chris Owen, Victoria Beckham, Jari Kurri, Sami Litmanen ja Jostein Flo. Yksi vastaajista luetteli kuin tykin suusta: Tony Adams, Martin Keown, Lee Dixon, Nigel Winterburn ja Steve Bould.

15. 60% uskoi Jeesuksen syntyneen Old Traffordilla tai Anfield Roadilla

16. Vastanneista: 20% ilmoitti olevansa erittäin tyytyväisiä elämäänsä ja tuntevansa itsensä tietoisiksi ympäröivästä maailmastaan ja kykeneväksi yhteiskunnalliseen päätöksentekoon kysyttäessä 20% ilmoitti olevansa jossain määrin tyytyväisiä... 18% ilmoitti olevansa ei kovinkaan paljoa tyytyväisiä... 4% tunnusti olevansa kyllästynyt elämäänsä ja tietämätön ympäristöstään (yksi näistä nimesi viideksi tuntemakseen brittipelaajaksi juuri viisikon Adams, Keown, Dixon, Winterburn ja Bould) 38% ei ottanut asiaan kantaa

17. Asennetutkimuksessa selvisi, että ELK nähtiin yleisesti tapahtumarikkaana, eteenpäin pyrkivänä ja mielenkiintoisena oppimisympäristönä ja ELK:n kevätretket Englantiin nähtiin aurinkoisina ja tapahtumarikkaina spektaakkeleina

18. Yleisesti Suomen kansallinen lähitulevaisuus nähtiin riippuvaiseksi Englannin menestyksestä ensi kesän MM-kisoissa, yleinen ilmapiiri asian suhteen oli varovaisen toiveikas

Haastattelut tehtiin aikavälillä 11.10.2001 - 12.12.2001 Suomen suurimmissa keskuksissa. Haastattelut suoritettiin osittain katukyselyinä, osittain puhelinhaastatteluina.

Vielä sen verran, että otos oli noin 2000 henkeä maamme aikuisväestöstä. Vastaajien ikähaitari oli 15-60 vuotta, eläkeläisiä ei haluttu haastatella, jotta tuloksista saataisiin nuorekkaan trendikkäitä ja tulevaisuuteen suuntaavia. Vanhempien ikäluokkien konservatiivisten mielipiteiden ei haluttu sekoittaa yleisotoksen antamaa kokonaiskuvaa.

Gallupissa saatiin selville myös muita mielenkiintoisia tuloksia, mutta niiden tulkinta on vielä kesken. Tutkimustuloksia saataneen lisää vielä tämän päivän kuluessa.

Suomen Gallupin tekemän suurkyselyn lisätulokset ovat juuri valmistuneet. Niissä selvisi mm. seuraavaa:

1. 27% miesvastaajista ilmoitti ensimmäisen homoseksuaalisen kokemuksensa tapahtuneen 12-16 vuoden iässä ja kumppanina olleen joku läheinen ihminen: ystävä tai sukulainen. Yleisesti kumppanin mahdollinen elkiläisyys nähtiin positiivisessa valossa, mikä lisäsi muiston merkittävyyttä.

2. 16% kyselyyn vastanneista kertoi vielä seksuaalisen identiteettinsä muodostumisen olevan vaiheessa

3. 55% vastaajista ilmoitti "en o antsa". Lopuilta kysymys meni ohi.

4. 66% vastaajista ilmoitti "en o tarkkis". Lopuilta kysymys meni ohi.

5. 77% vastaajista ilmoitti "en ole travis". Lopuilta kysymys meni ohi.

6. 69% vastaajista oli sitä mieltä, ettei Kekkosen ja Neuvostoliiton pinnanalainen yhteistyö ole enää ajankohtainen uhh-ka Suomelle.

7. 8% vastaajista ilmoitti nähneenä naapurinsa masturboineen teeveen ääressä lauantai-iltana kello viiden ja seitsemän välillä naapurin sälekaihtimien raoista. Heistä 29% kertoi olevansa varma siitä, että naapurilla näkyy maksullisia taivaskanavia, lopuista 40% oli olevinaan varma, että naapuri katsoi Ylen kanavaa numero kaksi.

8. 3% ilmoitti nähneenä naapurinsa harrastaneen seksiä parvekkeellaan, heistä 50% ilmoitti nähneensä naapurin yllä Manun tai Liverpoolin kotipelipaidan

9. 70% ilmoitti pelaavansa viikoittain vakioveikkausta

10. 15% kyselyyn vastanneista julkisen hallinnon työntekijöistä ilmoitti mielipuuhiksen golfin ja naimisen, heistä 2%:lla oli mahdollisuus kummankin harrastamiseen. 35% kyselyyn vastanneista julkisen hallinnon työntekijöistä ilmoitti mielipuuhiksen golfin ja ELK:n, heistä 98%:lla oli mahdollisuus kummankin harrastamiseen.

11. 62% vastaajista ilmoitti käyneensä maaseudulla kuluneen vuoden aikana. Päällimmäisiksi mieleen jäi autioita taloja, metsää ja ahdistava ilmapiiri, joku kertoi nähneenä tienvarressa ketun raadon. Yleisesti maaseutu nähtiin vastenmielisenä jopa pelottavana paikkana. Yleisimmät käyntisyyt olivat siirtymätaival toiseen kaupunkikeskukseen, maalle jääneen ja itsemurhaan päätyneen sukulaisen hautajaiset, ammattikoulusta valmistuneen kummipojan valmistautumisjuhla tai 'huviajelu', jotkut puhuivat kesämökistäkin tai jopa työmatkasta. Itsemurha puolestaan nähtiin yleisesti myönteisessä valossa ja selviytymiskeinona pois maaseudun arkikurimuksesta. Siihen liittyen Suomen kehitysnäkymiä tarkastellessa erityisesti Simo, Uukuniemi, Valtimo, Hyrynsalmi, Ekenäs ja Viiala nähtiin kunniksi, joiden kohdalla kukaan ei halunnut tunnustaa sinne päin olevan minkäänlaisia yhteyksiä. Myös Espoo sai lokaa niskaansa.

12. 58% ilmoitti lauantaitraditiokseen saunan, vakioveikkauksen, lottorivin, kakkosen liigajalkapalloilun, saunan, lepoilun sekä kolmosen lauantai-iltaviihteen Kysyttäessä vaihtoehtoisista lauantaitraditioista, 35% kyselyyn vastanneista ilmoitti kuulleensa ensimmäistä kertaa sanan "vaihtoehto", 41% ilmoitti traditio-sanan tuottavan tavaamisongelmia

13. 23% vastanneista ilmoitti haistelleensa ainakin kerran elämässään revaa tuulessa

14. 60% kyselyyn vastanneista it-alan työntekijöistä ilmoitti piilottavansa Manun kotisivut tehtäväpalkkiin pornosivujen alle työnantajan tullessa tarkistamaan yleisen tilanteen. Edelleen heistä 37% ilmoitti masturboineensa työajallaan ilman työnantajan lupaa viimeisimmän viiden vuoden aikana.

15. Lisäksi kyselyssä selvisi, että Beckhamin perheen Brooklyn-pojan syntymiseen liittyneet jyystämisvaiheet tunnettiin paremmin kuin Suomen itsenäistymisen vuosipäivä. Yleisesti uskottiin punaisten voittaneen sisällissodan ja argumenteiksi esitettiin, "no kun Manu ja Pool pelaavat punaisissa, ne on voittajia"

16. Historiallisessa katsauksessa huomattiin vanhemman ikäluokan puhuvan mielellään kultaisesta kuuskytluvusta. Erityisen kaihoisasti muisteltiin lämpimiä kesäpäiviä vuonna 1966.

17. Yleisesti tunnetuimmiksi futisfoorumilaisiksi nimettiin: tarkkis, travis, shanks, Matti, Thierry Henry, lasu2k, ttr, Ben, kinkladze, IsoJ, "joku ihmeen teinislut", extimo, speu, kapa ja Ketsbaia sekä yllättäen BossHogg, josta kukaan ei täällä ole koskaan kuullutkaan. Kysyttäessä nimimerkki Gaizka Mendietan tunnettavuutta, vastaus oli yleensä "olipas pitkä nikki, en ole koskaan kuullutkaan". Alkuperäisestä lasusta, takatukasta, Brashearista tai ex_deBoerista kukaan ei ollut myöskään koskaan kuullut.

18. EU nähtiin yleisesti historiallisena mahdollisuutena liittää Suomi Englantiin ja brittifutikseen. Haaveiltiin kerran kymmenessä vuodessa tapahtuvista näytösotteluista olympistadionilla Liverpoolin ja Manun välillä, jotkut haaveilivat jopa Charity Shieldin tai jonkun sarjaottelun saamiseksi Suomeen. 32% haastatelluista oletti Euroopan kuin myös Suomen uudeksi valuutaksi astuvan vuodenvaihteessa Ison-Britannian punnan.
Jakub

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: LFC

Vastaus #11 : 09.03.2007 klo 22:10:50

Lainaus
Kaikki alkoi siitä, kun mä riparilla kyllästyneenä papin jorinoihin kirjoitin mun muistiinpanovihkoni kanteen:

"Pitkä kuuma kesä, tahdon elää sen.
Manun voiton myötä, aina hymyilen."

Tällä kaudella noin kuukausi sitten kyselin usein peilin edessä? Että "Voi, miks Manu ei pärjää?" "Kuinka se on mahdollista?" "Miksi? "Oi miksi? Mutta nyt mua ei enää huolestuta, mestaruus on taas vain muodollisuus ja edessä on jälleen punainen toukokuu ja Manun mestaruusjuhlat, Old Trafford, Manchester, Englanti ja Suomi värjäytyvät taas punaiseen kukkamereen, punaisempaan kuin Maranello Gilles Villeneuven kuoleman jälkeen, mestaruus tulee ja toukokuu on jälleen punaistakin punaisempi.

Tuon sanoin noin pohjustukseksi tälle aihealueelle. Haluan siis taas viritellä hedelmällistä keskustelua ja kokemuksien vaihtoa yhdestä tärkeäksi katsomastani aiheesta. Siispä mitä sulle merkitsee valioliigamestaruus?

Mulle se on nykyään oikeestaan koko elämä, kaikki kaikessa. Se antaa mulle tosi paljon boostia kesään, jota mä en oikeen muuten jaksais elää, kun ympärillä on niin tylsää, etenkin kun muilla tuntuu olevan hauskaa. En tosin ymmärrä miks, ja miten niillä voi olla hauskaa kesällä yleensäkään, mut ne onkin omituisii kun ne ei tajuu brittifudast mitään. Mä oon niinkun nuori hirvi kesälaitumilla aina mestaruuden jälkeen. Kesällä mä voin uppoutua menneisiin kausiin ja mikä parasta, menneitä kausia tulee joka vuos yks lisää. Se on mulle tuplaihanuus, oikee megajees.

Keväinen valioliigamestaruus on mulle kuin huumetta. Oon huomannut, että kesällä ihmiset sekoavat, kun ne eivät saa viikottaista valioliiga-annosta. Jotkut sanoo sitä täksi pohjolan kesän lyhyeksi hekuma-ajaksi, mutta ne ei tiedä sitä, mitä mä tiedän. No kato nyt itsekkin, miksi ne sitten juhannukset uppoavat tuon tuosta sekavassa mielentilasta eivätkä enää pinnalle ilman ruumiskouria nouse. Mutta mulle Manu on kesällä kuin pelastusliivit, punainen paita yllä, joka pitää mut kesän ajan pinnalla, etten mä uppoa.

Kesä on tylsää, mutta mestaruuden turvin mä elän ja mun elämäni kevät on Toukokuu. (ne kirjoittaa sen briteissäkin isolla, miksen siis minäkin) Oikeastaan toukokuu on mulle tunnetila, se on jo sinänsä abstrakti tila. Silloin mä oon aina iloisimmillani, kuljen hymynväre silmäkulmassa ja itken onnesta leskenlehtien ja voikukkien seassa. Mä moikkaan jokaista muuttolintua, etenkin punarastaita ja punarintoja. Joskus mä aikaisemmin ajattelin, että muuttaako punatulkut kesäksi etelään, kun mä en näe niitä kuin talvella meidän lintulaudalla, mut sit mä tajusin, että ne on täällä mun kanssa koko kesän ja auttaa mua jaksamaan. Mä aattelen, että ne tuovat mulle aina keväisin viestin, että Manu on taas mestari. Joskus mä pelkään, että entä jos ne eivät yhtenä vuonna tulekaan? Mitä se sitten meinaa? Mun frendit sanoi mua joskus tästä syystä pulunnussijaks, kun me jaetaan isän kanssa samat punaiset linnut. (No joo, ehkä ne insestisyytöksetkin lähti siitä, piti jättää sanomatta, mutta lipsahti)

Mä muistan vielä, kun me joskus 80-luvulla lapsena leikittiin kesällä kaverini kanssa brittiliigafaneja, mä leikin poolifania, mun kamu evertonfania. No ei me oikeastaan muuta kun otettiin sininen ja punainen tussi ja käytettiin niitä niinku sädepyssyinä ja räiskittiin toisiamme. Huudettiin kuole kurja Ian Rush ja kuole kurja scouseri ja pampampam. No joskus oli kesällä ihan mukavaakin, mutta ne oli niitä lapsuudenleikkejä, mutta niiden muistoissa ei voi enää elää ikuisesti. Nyt kun ihminen jo kaipaa ihan toisenlaisia haasteita. No joo, se oli siis sitä identiteetin muodostumisaikaa, oikeestaan sellaista kritiikitöntä alkuihastusta koko brittiliigaan, no lasten hommaa. Oikeestaan silloin valioliigaakaan ei vielä ollut, kun Merseysiden roskaslummin pummit hallitsi kenttiä, mutta se olikin kurjaa 80-lukua. (Mä muistan vieläkin mun isän ilonaaman keväällä ´89 eka Hillsboroughin tapahtumista, sitten vielä mestaruuden ratkettua Anfieldillä, no joo, ne oli mun isän tuplakevätorkut) Olenkin usein miettinyt, mitä siitä olisi seurannut, jos olisin joutunut viettämään parhaimmat nuoruusvuoteni 80-luvulla ja joutunut sen jälkeen kokemaan 90-luvun alun kurjuuden Suomessa. Olisin ehkä päätynyt itsemurhaan. Nyt maalla menee sen sijaan paremmin eikä haittaa vaikka joutuisi kokemaan lähivuosina nuorisotyöttömyyttä, kun valtio kustantaa ja Manu pärjää.

Mutta kait se on sitten meidän fiksujen ihmisten vero fiksuudestamme, kärsiä kesällä aika lailla tylsyydessä, kun tyhmillä frogeteilla on hauskaa. (joo, tuo frogetit on varmaan aika lailla mun oma keksimä termi) Mutta onneksi mulla on sitten kesällä vielä ELK. Sillä on aina jotain kesäkivaa meille kaikille. Me ollaan isän kanssa siellä aina oltu tuttu näky. Joskus kun mä olin vielä pieni, niin mun kesän kohokohta oli Elkin miitti isän kanssa. Se oli silloin tosi jännä tapaus, siellä oli mukavia setiä joka puolelta Suomea. Mun kaveri (en oo nähnyt sitä enää vuosiin) kertoi joskus nuorempana innoissaan aina lestojen kesäjuhlista, joissa se kävi vanhempiensa ja veljien ja siskojensa kanssa kesäisin (niitä sisaria oli kuulema sillä tosi monta). Siellä oli ollut porukkaa joka kesä yhtä paljon kuin Manun kotiotteluissa ja tunnelma yhtä harras kuin Manun kotipeleissä. Ne vallotti autoillaan aina jonkun pellon vähä niinku Manu-fanit valloittaa Old Traffordin lähipubit. Se kuulosti tosi uskaliaalta ja karulta, se pellonvaltaus. No mä muistin sitten sanoa, että se mikä sulle on niinku "once in a summertime" juttu on melkein arkipäivää Manchesterissa. No sillä oli ne lestajuhlat, mutta mulla oli Manun kotipeli liigassa 19 kertaa kaudessa ja ELK:n miiteissä mä saatoin vähän aistia samaa tunnelmaa. No niin, Elkistä vielä, että nyt mä olen jo vuosia ollut siellä itsenäisenä Manu-hahmona enkä Arsu-isäni Manu-poikana.

Juhani Aho sanoi kerran, että on elämäni rautatie, se pois mut kaiken luota vie.
Minä sanoisin, että on elämäni toukokuu, ja mulla silloin hymysuu, kun Manu voittaa,
hurmostuu.

Manu - ikuisesti, pampam-uuh. (eikös täällä foorumilla niin sanota?)
Muuten hauskaa, mutta "(Mä muistan vieläkin mun isän ilonaaman keväällä ´89 eka Hillsboroughin tapahtumista, sitten vielä mestaruuden ratkettua Anfieldillä, no joo, ne oli mun isän tuplakevätorkut)" sairasta
« Viimeksi muokattu: 09.03.2007 klo 22:19:54 kirjoittanut jakub »
Han7

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS, Suomi

Vastaus #12 : 09.03.2007 klo 22:13:45

Lainaus
1966 jalkapallon maailmanmestaruus. Se tekee siitä uniikkia, että se on tapahtunut vain kerran. Esim. Brasilia on pilannut jalkapallon maailmanmestaruuden voittamisen ympäriltä ainutlaatuisuuden leiman voittamalla pytyn neljä kertaa.

Totaalinen pudotus kun luin tämän  :D :keskari:
Kateelliselle panettelulle  :keskari: :keskari: :keskari:
JMR

Poissa Poissa

Vastaus #13 : 09.03.2007 klo 22:20:51

Koska YLEllä?
Vavá

Poissa Poissa

Vastaus #14 : 09.03.2007 klo 22:22:56

Koska YLEllä?

WISE GUY!!  Tuoppi
Kopite81

Poissa Poissa

Vastaus #15 : 09.03.2007 klo 22:26:50

Edit: Isäni muuten kannatti aikoinaan Tottenhamia, mutta ei ole korvaansa lotkauttanutkaan brittifutiksen suuntaan sen jälkeen kun se siirtyi Canalille. Sen sijaan Corinthiansiahan tuo kovasti on fanittanut aina 80-luvulta asti! Outo äijä... ;)

tuuliviiri rauhatoon...

Sivuja: [1]

Siirry: