Niilo Laji
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat
|
 |
Vastaus #575 : 15.04.2015 klo 15:54:48 |
|
Onhan se palaute täysin aiheellista. Eri asia kuinka asiallista tai hyödyllistä se on.
Eli kaikki tuomarit epäonnistuvat kaikissa niissä peleissä, joissa Kuqin valmentama joukkue pelaa toisena osapuolena?
|
|
|
|
|
|
Kaikki ei pelaa
|
 |
Kaikki ei pelaa
Vastaus #576 : 15.04.2015 klo 16:10:44 |
|
Eli kaikki tuomarit epäonnistuvat kaikissa niissä peleissä, joissa Kuqin valmentama joukkue pelaa toisena osapuolena?
Ei tietenkään. Liigan ja varsinkin ykkösen tuomarit ovat keskimäärin aika huonoja ihan riippumatta siitä pelaako Kuqin valmentama joukkue vai ei. Vapareita vihelletään jokaisesta kontaktista ja pelin intensiteetti kuolee pois. Edesauttaa omalta osaltaa konttaamista kansainvälisillä kentillä, jossa saa pelata fyysistä peliä. Toisaalta taas tappotaklauksista tulee keltanen, mutta suunsoitosta tai muurissa liikkumisesta ajetaan pelaajia ulos toisella keltaisella. Ei mitään tolkkua.
|
|
|
|
|
Ironinen peliasento
Poissa
Suosikkijoukkue: Hyökätessä 443
|
 |
Vastaus #577 : 16.04.2015 klo 10:13:35 |
|
Kuqi otti tappion ehkä rauhallisemmin kuin viime kaudella, mutta korjattavaa löytyi erotuomari Petri Viljasen tekemisistä.
- Se sama juttu, mikä oli viime vuonna. Sain sakkoja ja toimitsijakieltoja, ja tuomarit jatkoivat pelejä, Kuqi sanoi.
- Me emme hävinneet sen takia, että olimme huonompi joukkue, tai että Klubi oli selkeästi parempi. Me hävittiin ihan vain tuomareiden takia.
|
|
|
|
|
kouhi
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS
|
 |
Vastaus #578 : 16.04.2015 klo 10:17:53 |
|
Jos itkee koko ajan tuomareista, raivoaa ja esittää marttyyriä, niin onko ihme jos tuomarit ovat alitajuntaisesti juntti-Kuqin valmentamaa joukkuetta vastaan? Ikävää, että poloista Shefkiä noin sorretaan koko ajan.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 16.04.2015 klo 10:20:00 kirjoittanut kouhi »
|
|
|
|
|
|
Kaikki ei pelaa
|
 |
Kaikki ei pelaa
Vastaus #579 : 16.04.2015 klo 13:44:41 |
|
Suomessa tämä jalkapallokulttuuri on valitettavasti vielä kovin kehittymätöntä. Ennen ja jälkeen pelin kirjoitetaan, että Shefki haastaa klubin/kiusasi klubia. Hyvinhän Shefki haastoikin. Taktisesti vähintään tasavertainen suoritus kovasti arvostetun Banan joukkuetta vastaan, joka operoi hieman erilaisella budjetilla. Väittäisin, että Shefki vei Banaa kuin litran mittaa.
Eikä siinä mitään, että Shefkin avulla saadaan näkyvyyttä mediassa. Kyllä sekin kelpaa. Vaikka sitten kirjoitetaan Shefkin hermokontrollista ja tuomarien kritisoinnista. Vielä kun joskus päästäisiin siihen, että Shefki ja koko joukkue onnistuivat todella hyvin. Mutta joko asiantuntemus ei riitä kirjoittamaan itse pelistä tai sitten ei vaan uskota, että itse peli kiinnostaa, vaan pitää hakea otsikkoa Shefkin ja tuomarien väliltä. Mutta helkkarin hyvä suoritus Shefkiltä, joka lupaa oikein hyvää kautta ajatellen.
|
|
|
|
|
Lihis
Poissa
Suosikkijoukkue: Honakki, Suomen jalkapallon A-maajoukkue
|
 |
Vastaus #580 : 16.04.2015 klo 13:59:55 |
|
Taktisesti vähintään tasavertainen suoritus kovasti arvostetun Banan joukkuetta vastaan, joka operoi hieman erilaisella budjetilla. Väittäisin, että Shefki vei Banaa kuin litran mittaa.
Itse käsitin Vasaran vetäneen tuon ottelun. En siis toki varmuudella tiedä asiasta.
|
|
|
|
|
copa de kybä
Poissa
|
 |
Vastaus #581 : 16.04.2015 klo 14:15:08 |
|
Mutta joko asiantuntemus ei riitä kirjoittamaan itse pelistä tai sitten ei vaan uskota, että itse peli kiinnostaa, vaan pitää hakea otsikkoa Shefkin ja tuomarien väliltä. Mutta helkkarin hyvä suoritus Shefkiltä, joka lupaa oikein hyvää kautta ajatellen.
Kyllähän toimittajat hakevat otsikot sieltä, millä on suurin uutisarvo. Shefki on ihan itse tehnyt itsensä tunnetuksi tuomarien arvostelusta ja jatkamalla edelleen samaa levyä, toki toimittajat tähän tarttuvat. "Räyhääjä-Kuqi" on paljon myyvempi kuin "Taktikko-Kuqi", ainakin ennen kuin jälkimmäisestäkin on todisteita. Valitettavaa tai ei, kilpailullisessa pelissä hyvä taistelu on kuitenkin vain hyvä taistelu ja voittaja on voittaja. Sivuhuomautuksena taisi PK saada tasoitusmaaliin johtaneen vaparin melkoisen kevyesti, eikä tämä Kuqin väittämä käsivirhe (tapahtui tai ei) ollut välittömästi ennen Havenaarin voittomaalia. Siinä välissä PK:n puolustaja ehti luovuttaa pallon ihan suosiolla takaisin Klubille. Ehkä toimittajien olisi pitänyt siis juttuihinsa myös kyseenalaistaa Kuqin valitukset?
|
|
|
|
|
|
Kaikki ei pelaa
|
 |
Kaikki ei pelaa
Vastaus #582 : 16.04.2015 klo 16:36:46 |
|
Kyllähän toimittajat hakevat otsikot sieltä, millä on suurin uutisarvo. Shefki on ihan itse tehnyt itsensä tunnetuksi tuomarien arvostelusta ja jatkamalla edelleen samaa levyä, toki toimittajat tähän tarttuvat. "Räyhääjä-Kuqi" on paljon myyvempi kuin "Taktikko-Kuqi", ainakin ennen kuin jälkimmäisestäkin on todisteita. Valitettavaa tai ei, kilpailullisessa pelissä hyvä taistelu on kuitenkin vain hyvä taistelu ja voittaja on voittaja.
Sivuhuomautuksena taisi PK saada tasoitusmaaliin johtaneen vaparin melkoisen kevyesti, eikä tämä Kuqin väittämä käsivirhe (tapahtui tai ei) ollut välittömästi ennen Havenaarin voittomaalia. Siinä välissä PK:n puolustaja ehti luovuttaa pallon ihan suosiolla takaisin Klubille. Ehkä toimittajien olisi pitänyt siis juttuihinsa myös kyseenalaistaa Kuqin valitukset?
Täysin samaa mieltä kaikesta. Tässä maassa ja erityisesti tämän maan jalkapallopiireissä täytyisi päästä eroon ajattelusta, että tappion hyvällä taistelulla on jotenkin erityisen kunniakasta. Voittaminen on. Eilen oli sauma voittaa klubi. Se olisi pitänyt käyttää. Niin kovalta kuin se saattaakin kuulostaa. Medialla on oma toimintalogiikkansa ja sen mukaan mennään. Iltapaskat nyt kirjoittavat shokkivau logiikalla. Taisi olla hesarin sinänsä omituisesta näkökulmasta kirjoitetussa otteluraportissa olla, että Shefki ja kumppanit tekevät hyvää työtä. Ehkä Shefki itse vie omalla tuomareiden arvostelulla huomion hyvästä työstään. Sivuvapari tuli vähän kevyesti. Heikkilä(?) roikkui paidassa hyvin selvästi, mutta pallo pysyi punamustilla. Voi tuollaisen viheltää tai jättää viheltämättä. Ei sivuvapariin kolmestakymmenestä metristä tarvitse kummoista rikettä perusteeksi ja jos haluaa välttää sellaiset, kannattaa jättää turhat repimiset vekka. Ihan omaa typeryyttä antaa vastustajalle sauma.
|
|
|
|
|
Ia
Poissa
Suosikkijoukkue: KTP, PeKa, Çaykur Rizespor
|
 |
Vastaus #583 : 16.04.2015 klo 20:43:07 |
|
Suomalaiset tuomarit ovat tietenkin huonompia kuin ne, joihin Shefki on urallaan tottunut. Kuqi tekee kuitenkin itsestään pellen antaessaan ymmärtää, että hänen oma joukkueensa on aina kärsivä osapuoli. Kyllä heikosta tuomaroinnista kärsivät ihan kaikki.
Toisaalta psykologinen peli saattaa kääntyä Shefkiä vastaan. Minä olen tuominnut elämäni aikana yli sata alasarjaottelua, ja en oikein voi sille mitään, että jos joku valmentaja huutaa kuin hyena tai joku joukkue sukeltelee paljon, niin silloin en kiusallanikaan vihellä kyseisen joukkueen puolesta. Tai siis tottakai selkeät virheet ja vastaavat, mutta vaikeat 50-50 tilanteet kääntyvät väkisinkin paremmin käyttäytyvän joukkueen eduksi.
|
|
|
|
|
tuuma
Poissa
|
 |
Vastaus #584 : 16.04.2015 klo 20:55:01 |
|
Shefki antaa lausuntoja liikaa tunteella eikä järjellä. Jos haluaa että häntä huomioitaisiin enemmän valmentajana tulosten mukaan niin hänen tulisi hillitä kieltään eikä joka pelin jälkeen urputa tuomareista. Itse hän on tuohon valokeilaan itsensä asettanut. Aivan turhaan tekee itsestään martyyria joka joutuu taistelemaan kaikkia ja kaikkea vastaan. Ihmiset kyllästyy tuohon ennen pitkää. Tässä on sellaisia juhanitammismaisia piirteitä menossa.
|
|
|
|
|
|
|
ViipurinPK
Poissa
|
 |
Vastaus #586 : 17.04.2015 klo 08:22:32 |
|
. Minä olen tuominnut elämäni aikana yli sata alasarjaottelua, ja en oikein voi sille mitään, että jos joku valmentaja huutaa kuin hyena tai joku joukkue sukeltelee paljon, niin silloin en kiusallanikaan vihellä kyseisen joukkueen puolesta. Tai siis tottakai selkeät virheet ja vastaavat, mutta vaikeat 50-50 tilanteet kääntyvät väkisinkin paremmin käyttäytyvän joukkueen eduksi.
No täähän nyt kertoo sitä surullista tarinaa suomalaisesta tuomaritoiminnasta kaikilla sarjatasoilla. Toivotaan että kehittyy. Tuomarin ei pitäisi antaa yleisön, valmentajien ja pelaajien häiritä millään muotoa ja onnistuessaan tuomari vetää pelin läpi ilman tunnetartuntoja objektiivisesti, jolloin tuomaria ei oikeastaan kukaan huomaakaan. TV yleisö saattaa laittaa jälkikäteen merkille että tuomarilla pysyi pää ja homma lapasessa. Tämmöisiä tuomareita on jo olemassa jalkapallomaissa ja ihan varmasti joku päivä myös suomessakin. yksi lukuisista heikkouksista suomalaisessa futiksessa, mutta jos keskiviikon kaltaista fiilistä ja yleisöä saadaan lisää, ihan väkisin nousee myös tuomaritoimintakin.
|
|
|
|
|
futisniilo
Poissa
|
 |
Vastaus #587 : 18.04.2015 klo 17:57:37 |
|
Toisaalta psykologinen peli saattaa kääntyä Shefkiä vastaan. Minä olen tuominnut elämäni aikana yli sata alasarjaottelua, ja en oikein voi sille mitään, että jos joku valmentaja huutaa kuin hyena tai joku joukkue sukeltelee paljon, niin silloin en kiusallanikaan vihellä kyseisen joukkueen puolesta. Tai siis tottakai selkeät virheet ja vastaavat, mutta vaikeat 50-50 tilanteet kääntyvät väkisinkin paremmin käyttäytyvän joukkueen eduksi.
Melko surullista lukea tuomarilta tällaisia kommentteja. Tee palvelus ja etsi itsellesi uusi harrastus.
|
|
|
|
|
Hasselnut
Poissa
Suosikkijoukkue: Helsingin Ponnistus
|
 |
Vastaus #588 : 18.04.2015 klo 18:03:26 |
|
Tekisin juuri samoin kuin Ia
|
|
|
|
|
Jalkapalloministeri
Poissa
|
 |
Vastaus #589 : 18.04.2015 klo 18:37:54 |
|
ei pitäisi antaa yleisön, valmentajien ja pelaajien häiritä millään muotoa Zidanella nämä
|
|
|
|
|
|
|
L-Val.
Poissa
|
 |
Vastaus #591 : 05.05.2015 klo 22:45:48 |
|
Tai maksaisi niiden omienkin pelaajien palkat. Ainakin vähän aikaa sitten tilanne oli se että pelaajilta oli saamatta alkuvuoden rahat. Tiedä sitten onko jo korjaantunut.
|
|
|
|
|
46-64
Poissa
|
 |
Vastaus #592 : 07.05.2015 klo 11:38:10 |
|
Eiks Shefkille ole annettu edes PeeKoo halsduukii, istui pubissa Klubirätti päällä.
|
|
|
|
|
|
Kaikki ei pelaa
|
 |
Kaikki ei pelaa
Vastaus #593 : 17.05.2015 klo 18:13:42 |
|
Tänään Shefkillä keitti jo vähän. Kalle Mäkinen ei ihan onnistunut tänään. Riehumisestahan Shefkin kohdalla pitää kirjoittaa.
Ai niin, oli siellä peli ja oma kasvatti Daniel Rantanen pelasi koko pelin. Dani pääsi VIFK pelissä Vilaboan loukkaantumisen jälkeen kentälle. Esitys oli sen verran hyvä, että vastuuta tuli Valkeakoskella, jossa napsasti komea keskitys tasoitusmaaliin. Sillä esityksellä pääsi avaukseen ja pelasi koko pelin. Karvan päälle 17-vuotiaan tuli ensimmäinen maali tilille ykkösessä. Mut ei hyvin pelaamalla saa Shefkiltä näyttöpaikkaa. Nuori Vili Lankinen sai tänään ensimmäiset minuutit tämän kauden ykkösessä ja esityksen perusteella lisää tulee.
|
|
|
|
|
Kaasupallo
Poissa
|
 |
Vastaus #594 : 17.05.2015 klo 19:42:16 |
|
Tänään Shefkillä keitti jo vähän. Kalle Mäkinen ei ihan onnistunut tänään. Riehumisestahan Shefkin kohdalla pitää kirjoittaa.
Tuomaristohan selviytyi tänään varsin kohtuullisesti ja isoin ratkaisukin meni oikein sekä vielä kotijoukkueen hyväksi. Muutaman kerran Shefkillä sitten keitti tilanteista vähän turhan paljon.
|
|
|
|
|
PepsiMax
Poissa
Suosikkijoukkue: M.U.F.C
|
 |
Vastaus #595 : 17.05.2015 klo 19:48:12 |
|
En tiedä kuinka asiallista käytöstä tuo on että huudetaan vittua tuomarille ja kun tämän näkee ja kuulee koko 400 päinen yleisö niin kyllä siinä tulee aikamoinen myötähäpeä.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tuuma
Poissa
|
 |
Vastaus #599 : 04.06.2015 klo 21:40:02 |
|
Onko tämä joku CBS 60 Minutes paljastushaastattelu, vai miksi kuvaus piti tehdä käänteisellä valokontrastilla niin että hahmo jää tunnistamattoman mustaksi 
|
|
|
|
|
|
|
|