FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
24.12.2025 klo 13:58:15 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: FF2 perinteinen joulupatakeräys avattu: Joulupata 2025!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 8 [9] 10 ... 15

Kirjoittaja Aihe: FUTSAL-LIIGA 13-14: PUDOTUSPELIT & KARSINNAT  (Luettu 53361 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä

Vastaus #200 : 08.04.2014 klo 14:55:47

Tuosta Janie Jonesin kommentista päästäänkin siihen suurimpaan ongelmaan. Ottelutapahtuma. Miksi ne ovat niin pliisuja? Omia kokemuksia joukkueittain:

Ilves
- hieno halli (tosin kylmä), mutta mitä muuta? Ei mitään.

GFT
- ei yleisöä, eikä mitään muutakaan. Taitavia pelaajia, mutta riittääkö se?

TPK
- ei aina edes kuulutuksia peleissä. Tapahtuma on vain peliä varten.

Mad Max
- ei kokemusta

Leijona futsal
- ei kokemusta

Sievi futsal
- ottelutapahtuma, jossa minivaatimukset suoritettuina

KaDy
- ottelutapahtuma, jossa plussaa tuo tunnelmaa nostava ja hyvin ääntään käyttävä kuuluttaja. Ei mitään spesiaalia.

Tervarit
- ottelutapahtuma, jossa plussaa liigan parhaasta ja eniten eläytyvästä kuuluttajasta. Ei mitään spesiaalia.

ESC
- perus ottelutapahtuma

Riemu
- savukone, kunnon kuuluttaja, maaliukot, valojen välkettä. Tuntuu että olisi jossain eri sarjassa. Liigan paras ottelutapahtuma lisättynä huikeilla kotikannattajilla.

FC Rauma
- ei kokemusta

SoFo
- perusottelutapahtuma

Eli nopealla otannalla näissä mennään helpoimman kaavan kautta. Lisääkö se Janie Jonesien kiinnostusta? Epäilen. Ainakin omat muksut diggaa eniten Riemun ja KaDyn matseista, joissa äänentoisto on kohdillaan ja kuuluttajat sekä musa toimii hyvin yhteen.
raxdsc

Poissa Poissa

Vastaus #201 : 08.04.2014 klo 16:06:28

Futsal-Liigan ongelma ei todellakaan ole pliisut ottelutapahtumat, puuttuvat lehdistötilaisuudet tai huonolaatuiset striimit. Pelien paska taso ja nuo jokavuotiset bussikuskeja peluuttavat joukkueet ovat se isompi ongelma. ESC on mukana taas ensi vuonna ja vuodesta toiseenhan noita joukkueita on Liigassa pelannut (TP-Kaarle, Kemi-Tornio etc.)

Melko kokonaisvaltainen profiilin nosto on koko Liigan tasossa oltava edessä ennen kun voi Palloliiton suuntaan olla käsi ojossa rahoja ruinaamassa. Joukkuemäärän vähentäminen on mielestäni ainoa ratkaisu siihen, että Bussikuski-Liiga muuttuu Futsal-Liigaksi, mutta ei sekään takaa mitään. Uudelleen brändäysten ja savukoneiden sijaan tulisi keskittyä enemmän pelaajien ja itse pelin kehittämiseen.

On kyllä ikävä niitä aikoja kun Liigassa oli Nevanperän, Pänä Lehtosen ja Joonas Laurikaisen kaltaisia viihdyttäjiä nykyisten Teittisten ja Laitisten sijaan. Ilmankos puolet Ilveksenkin yleisömäärästä koostuu lähinnä 8-vuotiaista futisjunnuista, jotka eivät tajua millasia käsienlevittelijöitä kentällä pyörii.
Hunter

Poissa Poissa

Vastaus #202 : 08.04.2014 klo 18:33:21

Futsal-Liigan ongelma ei todellakaan ole pliisut ottelutapahtumat, puuttuvat lehdistötilaisuudet tai huonolaatuiset striimit. Pelien paska taso ja nuo jokavuotiset bussikuskeja peluuttavat joukkueet ovat se isompi ongelma. ESC on mukana taas ensi vuonna ja vuodesta toiseenhan noita joukkueita on Liigassa pelannut (TP-Kaarle, Kemi-Tornio etc.)

Melko kokonaisvaltainen profiilin nosto on koko Liigan tasossa oltava edessä ennen kun voi Palloliiton suuntaan olla käsi ojossa rahoja ruinaamassa. Joukkuemäärän vähentäminen on mielestäni ainoa ratkaisu siihen, että Bussikuski-Liiga muuttuu Futsal-Liigaksi, mutta ei sekään takaa mitään. Uudelleen brändäysten ja savukoneiden sijaan tulisi keskittyä enemmän pelaajien ja itse pelin kehittämiseen.

Jos osa joukkueista ei harjoittele ja bussikuskit pelaa, niin apua ei taida liitosta tulla. Ja tuskin tulee jatkossakaan, ennenkuin voidaan puhua vakavasti otettavasta kilpaurheilusta?
Fred

Poissa Poissa

Vastaus #203 : 08.04.2014 klo 19:05:38

On kyllä ikävä niitä aikoja kun Liigassa oli Nevanperän, Pänä Lehtosen ja Joonas Laurikaisen kaltaisia viihdyttäjiä nykyisten Teittisten ja Laitisten sijaan. Ilmankos puolet Ilveksenkin yleisömäärästä koostuu lähinnä 8-vuotiaista futisjunnuista, jotka eivät tajua millasia käsienlevittelijöitä kentällä pyörii.

Tästä kyllä eri mieltä. Vaikka Nevanperät ym olivatkin erittäin viihdyttäviä pelaajia aikanaan, on liigan taso parantunut Teittisten ja Laitisten myötä huomattavasti. Nevanperän Ruutupaidat pelasi puhdasta salifutista, jossa palloa laitettiin aina pitkänä kärjen suojaukseen. Tällöin lligassa vain muutama joukkue pelasi futsalia kunnon taktiikalla. Nykyään sen sijaan suurin osa joukkueista on hyvin organisoituja futsaljengejä, jossa harjoitellaan tosissaan.

Teittinen ja Laitinen eivät todellakaan ole suosikkipelaajiani (lähempänä toista päätä), mutta kyllä he lajia ovat eteenpäin vieneet.

edit: Olen tältä osin hyvä sanomaan, sillä olen pelannut liigassa kaksi kautta, joiden välillä oli yli viisi vuotta (2006-2007 ja 2013-2014)
« Viimeksi muokattu: 08.04.2014 klo 19:09:24 kirjoittanut Fred »
Faarao

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves FS

Vastaus #204 : 08.04.2014 klo 19:25:52

Kyllä tämä keskustelu on täysin väärillä jäljillä. Ei se ole kuvausryhmien tehtävä laittaa futsalliigaseurojen asioita kuntoon. Kyllä nämä ottelut voidaan jättää kuvaamattakin, jos ei laatu ja standardit kelpaa.
Monska

Poissa Poissa

Vastaus #205 : 08.04.2014 klo 19:37:00

Kyllä tämä keskustelu on täysin väärillä jäljillä. Ei se ole kuvausryhmien tehtävä laittaa futsalliigaseurojen asioita kuntoon. Kyllä nämä ottelut voidaan jättää kuvaamattakin, jos ei laatu ja standardit kelpaa.
Ylos Tuoppi

Itse karsastan ajatusta, että minä edes yrittäisin olla koollekutsujana missään futsal-liigan tapahtumassa. Ei taida enempää sitoutumatonta lajin "mediantuottajaa" olla ja itse en ainakaan lähesty futsalia yhdenkään seuran näkökulmasta vaan rakkaudesta lajiin. Koko lajiin. Toki symppaan joitakin seuroja enemmän kuin muita, koska olen yhteistyötä melkein kaikkien kanssa tehnyt. Siltikään en ole tilaanteessa seuratoimija. Se on Näköradion juttu; futsalia livenä ja jälkilähetyksinä kaikkien saataville. Voin toki kertoa omia näkemyksiäni halukkaille, mutta toistaiseksi Filbe on kaikki kehitysehdotukset vetänyt silppuriin. Sen verta paljon on tullut astuttua eri ihmisten varpaille aikojen saatossa.
Zlatanic

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: GPR FC, futsal, Marcus "Mace" Forss ja Sirbi.

Vastaus #206 : 08.04.2014 klo 19:37:28

Ei se olekaan, mutta ei kai se estä yritystä ja keskustelua siitä, miten voidaan Futsal Liigaa kehittää, että se olisi huokuttelevampi, niin seuraajille, toimijoille kuin pelaajille.
Sinun asenteella ei päästä mihinkään; "tee vittu ite sit parempi".
Futsal Liiga on harrastesarja, ja sellaisena myös pysyy, jos tyydytään nykyiseen.

Faarao

Poissa Poissa

Vastaus #207 : 08.04.2014 klo 19:41:58

Ei se olekaan, mutta ei kai se estä yritystä ja keskustelua siitä, miten voidaan Futsal Liigaa kehittää, että se olisi huokuttelevampi, niin seuraajille, toimijoille kuin pelaajille.
Futsal Liiga on harrastesarja, ja sellaisena myös pysyy, jos tyydytään nykyiseen.

Tee sitten vittu parempi ja maksa kaikki kustannukset itse. Ja sen jälkeen ala tekemään vaatimuksia jostain standardeista. Ihan käsittämätöntä laittaa vastuu kuvaajille, jotka tekee pyyteetöntä työtä lajin eteen.
Zlatanic

Poissa Poissa

Vastaus #208 : 08.04.2014 klo 19:48:42

Tee sitten vittu parempi ja maksa kaikki kustannukset itse. Ja sen jälkeen ala tekemään vaatimuksia jostain standardeista. Ihan käsittämätöntä laittaa vastuu kuvaajille, jotka tekee pyyteetöntä työtä lajin eteen.

Lueppas mun viestit uudestaan
Hunter

Poissa Poissa

Vastaus #209 : 08.04.2014 klo 19:51:16

Tais Monskan tarinassa olla muutakin asiaa kuin kuvaus, mistä tämä keskustelu lähti?
Monska

Poissa Poissa

Vastaus #210 : 08.04.2014 klo 19:59:29

Tiedän sinun olevan hieno ja ahkera työmies, olethan minuakin useasti striimeissä pyyteettä auttanut. Haluan kuitenkin tässä asiassa tuoda näkemyksen Faaraon mielipidettä tukevan. En tiedä miten paljon TA ja Faarao laittavat omiaan kiinni futsal-striimeihin, eikä se edes kiinnosta. Arvostan heitä, sillä he tuotteistavat sen ilmaiseksi. Oli ihan kiva katsoa KylVe - TPK -ottelua täällä susien ja karhujen keskellä iPadin ruudulta. Mutta sen tiedän ettei striimien tekeminen ole ilmaista. Ja se ei ole se paikka, missä ne standardit tarvitsee ensimmäisenä luoda, sillä nykyisellään koosteet ovat ihan riittävän tasoisia. Toki kaikkea voidaan kehittää, ja se on suotavaa. Kerron nyt (ilman mitään taka-ajatuksia tai että kissa nostaa kissan hännän) veikkaukseni miksi Faarao otti niin kovin kantaa viestiisi.

Tämän kauden aikana halusin päivittää kalustoni lähettämään HD-lähetyksiä, kuten ennenkin, ilmaiseksi kaikelle kansalle. Olen Apple-uskovainen, joka tietysti näkyy hinnassa, mutta kalustoinvestoinnit tälle kaudelle, jotta sain SD:n muutettua HD:ksi alla.

Uusi tietokone 2700 euroa (vanha ei pyörittänyt HD-striimiä raudan puutteen vuoksi)
Uusi kaappari 400 euroa
Toinen kaappari 400 euroa, koska JeJe pommitti pallolla ekan paskaksi futsalykkösen livestriimissä
Mikseri 109 euroa
Toinen samanlainen mikseri 109 euroa, koska case-riemu
Kaapeleita mikeille ja kameroille n. 300 euroa
Kolme headsettia, jotta saa lähetyksiin myös kommentaattori/kommentaattoreita á 49 euroa kappale
Ajetut kilometrit, tuhansia
Käytetyt tunnit, satoja

Tässä ne mitkä tulee nopeasti mieliin. Minä teen tätä mielelläni, siitä ei ole kyse. Mutta sitten mua harmittaa, kun jollain on instant replay -ominaisuus lähetyksessä, ja mä en saa sitä omiini edes pienellä korvauksella. Saan sen muuttamalla lähetyskamani PC-maailmaan (jolloin PC olisi muutoin ylimääräinen, koska tarvitsen työssäni Macia) ja ostamalla PC:n sekä Vidblasterin. En osaa koodata, eikä minulla ole aikaa koodata, jotta saisin tehtyä upeat automaattigraffat mitkä Malolla on Rauman striimeissä.

Siksi on hassua, että standardit halutaan tuoda videointiin ja vielä ihmisen kautta, joka on vähän pihkassa aika moneen seuraan. Tai itseasiassa löydän jokaisesta futsal-liigaseurasta vähän jotain tykkäämisen arvoista. Ja olen täysin puhdas freelancer.

Olen kuitenkin halukas yhteistyöhön ja osallistumaan palavereihin. Tällä kaudella en tosin voi sitä enää tehdä ainakaan tuon Ylen TV-ottelun suhteen (joka pelataan Tampereella), koska olen vaimolleni luvannut futsal-kauden päättyneen Näköradion osalta jyväskyläläisseurojen pudottua pudotuspeleissä. Ehkä, jos Vento pelaa finaaleissa, suuntaan autoni nokan Ouluun ja otan perheelle kylpyläpaketin Edenistä.

Mutta älä ikinä Zlatanic unohda, että SINÄ olet yksi suuri syy, miksi Näköradio on sitä, mitä se tänäpäivänä on. Siksi otan aina hatun päästä sinulle ja pyyteettömyydellesi.

edit. Lisätään vielä isot kiitokset Sieville ja SoFolle, jotka kuskasivat minua kun kyytiä tarvitsin striimin tekoa varten sekä Tervareille, jotka pyytämättä tarjosivat sapuskat selostaessani matsia Tervarit - KaDy Oulussa. Nämä ovat minulle riittävän suuria palkkioita.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2014 klo 20:02:07 kirjoittanut Monska »
Faarao

Poissa Poissa

Vastaus #211 : 08.04.2014 klo 20:02:40

Tais Monskan tarinassa olla muutakin asiaa kuin kuvaus, mistä tämä keskustelu lähti?

Kyse onkin siitä, että ei se ole kuvausryhmien tehtävä täyttää liigaseurojen standardeja. Käytännössähän se tarkoittaa sitä, että nämä henkilöt, jotka tähänkin asti ovat hoitaneet oman hommansa korvauksetta, tekisivät vain enemmän töitä edelleen korvauksetta. Aivan varmasti Monska ja kumppanit pystyvät toteuttamaan ihan minkälaista tuotantoa tahansa, jos vain rahoitus löytyy. Ja niin kauan kuin sitä ei löydy, niin kannattaa tyytyä siihen mitä saa ja jättää vaatimukset tekemättä.
Zlatanic

Poissa Poissa

Vastaus #212 : 08.04.2014 klo 20:17:59

Kyse onkin siitä, että ei se ole kuvausryhmien tehtävä täyttää liigaseurojen standardeja. Käytännössähän se tarkoittaa sitä, että nämä henkilöt, jotka tähänkin asti ovat hoitaneet oman hommansa korvauksetta, tekisivät vain enemmän töitä edelleen korvauksetta. Aivan varmasti Monska ja kumppanit pystyvät toteuttamaan ihan minkälaista tuotantoa tahansa, jos vain rahoitus löytyy. Ja niin kauan kuin sitä ei löydy, niin kannattaa tyytyä siihen mitä saa ja jättää vaatimukset tekemättä.

En ole vaatinut mitään, sekä tiedän millaisen panoksen esim. Monska on tehnyt rahallisesti. Kirjoitin mieleeni tulleita parannusehdotuksia, miten saisi ottelutapahtuman paremmaksi. En ollenkaan pohtinut miten sen hoitaisi, pl. palloliiton vastuu ja mitä ~35k e voisi tehdä..
Arvostan myös suuresti kaikkien panoksia futsalin eteen, niin kahvinkeittäjän kuin striimaajan, siitä ei ole kyse..

pleviaka

Poissa Poissa

Vastaus #213 : 08.04.2014 klo 20:54:28

No niin, orastava hedelmällinen keskustelu palasi totutulle tasolle..

Kyse on pohjimmiltaan siitä että voidaanko FLS:n puitteissa (ts. seurojen kesken sopimalla) tehdä asioita paremmin samalla tai jopa vähemmällä vaivalla kuin nyt.

Näkyvyysasia on yksi sellainen valitettavan tärkeä mihin FLS:ää voisi käyttää. Edellä esitetyt ovat yksittäisten henkilöiden mielipiteitä ja ehdotuksia mihin voisi tarttua - ei tarvi nousta barrikadeille vaan sen sijaan ehdottaa itse jotain parempaa. tai nostaa jonkun ongelmakohdan esille ja esittää siihen ratkaisun.
Faarao

Poissa Poissa

Vastaus #214 : 08.04.2014 klo 21:37:09

No niin, orastava hedelmällinen keskustelu palasi totutulle tasolle..

Kyse on pohjimmiltaan siitä että voidaanko FLS:n puitteissa (ts. seurojen kesken sopimalla) tehdä asioita paremmin samalla tai jopa vähemmällä vaivalla kuin nyt.

Näkyvyysasia on yksi sellainen valitettavan tärkeä mihin FLS:ää voisi käyttää. Edellä esitetyt ovat yksittäisten henkilöiden mielipiteitä ja ehdotuksia mihin voisi tarttua - ei tarvi nousta barrikadeille vaan sen sijaan ehdottaa itse jotain parempaa. tai nostaa jonkun ongelmakohdan esille ja esittää siihen ratkaisun.

Näkyvyyttähän tässä kaikki haluaa tottakai. Mutta kyllä meidän täytyy nämä asiat pystyä FLS:ssä ratkaisemaan itse, eikä sysätä vastuuta yksittäisten vapaaehtoisten harteille. Ennenkuin hoidamme FLS:ssä kustannukset niin kauan on aika vaikea alkaa vaatia yhtään mitään niiltä, jotka kustannukset puolestamme maksavat. FLS:n täytyy hankkia varat, kyllä kuvaajat sitten kuvaa. Ja kuvaavat jo nyt, tehden älyttömän pitkiä päiviä ja editoivat vielä materiaalin päälle. Se mitä minä käyn selostamassa, on lasten leikkiä siihen työhön mitä nämä tuotannosta vastaavat kaverit omalla kalustollaan tekevät. Ehkä kaikki ei asiaa näe samalla lailla kuin minä, mutta tämäkin on yksittäisen henkilön mielipide. Saa olla eri mieltä, saa myös olla samaa mieltä.   
Liitokone

Poissa Poissa

Vastaus #215 : 08.04.2014 klo 22:41:00

Näkyvyyttähän tässä kaikki haluaa tottakai. Mutta kyllä meidän täytyy nämä asiat pystyä FLS:ssä ratkaisemaan itse, eikä sysätä vastuuta yksittäisten vapaaehtoisten harteille. Ennenkuin hoidamme FLS:ssä kustannukset niin kauan on aika vaikea alkaa vaatia yhtään mitään niiltä, jotka kustannukset puolestamme maksavat. FLS:n täytyy hankkia varat, kyllä kuvaajat sitten kuvaa. Ja kuvaavat jo nyt, tehden älyttömän pitkiä päiviä ja editoivat vielä materiaalin päälle. Se mitä minä käyn selostamassa, on lasten leikkiä siihen työhön mitä nämä tuotannosta vastaavat kaverit omalla kalustollaan tekevät. Ehkä kaikki ei asiaa näe samalla lailla kuin minä, mutta tämäkin on yksittäisen henkilön mielipide. Saa olla eri mieltä, saa myös olla samaa mieltä.   

Kerron nyt sitten oman näkökulmani vielä kolmannen kerran hieman erilailla.

Toivoisin, että vapaaehtoisesti lajia kuvaavat toimijat olisivat toisiinsa yhteydessä ja kertoisivat kootusti että miten haluavat asioita tehdä ja että miten FLS ry:n taholta voisimme heidän elämäänsä helpottaa.

Jos yksi huutaa foorumilla toista ja toinen toista niin siihen on vaikea reakoida FLS ry:n toimesta, kootusti tullut mietitty esitys, jonka takana kuvaajat itse olisivat palvelisi lajia ja kuvaajien tarpeita paljon paremmin.

Jännästi tämäkin keskustelu kääntyi siihen että kuvaajille asetettaisiin suuria pakotteita, vaikka vaan halutaan saada heidän äänensä kuuluviin.
linko

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Alasarjalutuuri

Vastaus #216 : 09.04.2014 klo 19:26:51

Tervarien onnistuneelle ryöstöretkelle kiimaisa Ylos Tuoppi
FC YPA Media

Poissa Poissa

Vastaus #217 : 09.04.2014 klo 22:48:19

SiFu - Tervarit maalikooste
Esko Sydänmaanlakka

Poissa Poissa

Vastaus #218 : 09.04.2014 klo 22:55:56

Sievissä näköjään pelattu kyseenalaisesti 2x30min erillä.
Kikkailija

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ManU, Ilves FS

Vastaus #219 : 10.04.2014 klo 00:57:54

Mahtavaa Ipa! Finaaleissa aina vaan, vuodesta toiseen. Odotin Sieviä vastaan mutta Tervareilla on kaikki edellytykset pistää sarja poikki.
Metsurin koira

Poissa Poissa

Vastaus #220 : 10.04.2014 klo 06:37:01

Omat koirat purivat Sieviä aika tehokkaasti. :D
Hanhiniemi

Poissa Poissa

Vastaus #221 : 10.04.2014 klo 09:11:39

Suht hyvä selostaja mukana Tervareiden 1-2 maalin jälkeen äänessä... kenties Puujalkapallo äänessä ?
« Viimeksi muokattu: 10.04.2014 klo 10:40:28 kirjoittanut Hanhiniemi »
RS4X

Poissa Poissa

Vastaus #222 : 10.04.2014 klo 15:51:39

Suht hyvä selostaja mukana Tervareiden 1-2 maalin jälkeen äänessä... kenties Puujalkapallo äänessä ?

Puujalkapallo on käsittääkseni yleensä yläkatsomon keskellä? ;)
svainstaiger

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PEPO

Vastaus #223 : 10.04.2014 klo 17:50:49

Sievi Futsal saa lauantaina bussilastillisen verran tukea ylivieskalaisista/sieviläisistä.

Paananen, piä pää ylhääl.

Koko ilta tulee. Tuoppi
Hanhiniemi

Poissa Poissa

Vastaus #224 : 10.04.2014 klo 19:10:54

Puujalkapallo on käsittääkseni yleensä yläkatsomon keskellä? ;)

Saiko Puujalkapallo nyt tarpeeksi Paanaselta kommentteja lehdistötilaisuudessa?

Sivuja: 1 ... 8 [9] 10 ... 15

Siirry: