|
Wissi
Poissa
|
 |
Vastaus #12101 : 23.04.2025 klo 17:53:06 |
|
Klubipääty
Eilen 22.4.2025 pelatun HJK-Gnistan ottelun yhteydessä HJK:n turvallisuushenkilökunta eväsi HJK:n toimiston toimeksiannosta yli viidenkymmenen henkilön pääsyn otteluun. Pääsyn eväyksen kerrottiin olleen kohdistettu Usual Suspects Helsinki (USH) kannattajaryhmään ja liittyvän aiempaan häiriökäyttäytymiseen. Tällä ei ollut mitään tekemistä totuuden kanssa, vaan USH-eväykseen vedoten pääsy evättiin usealta kymmeneltä kannattajalta, joilla ei ole mitään tekemistä kyseisen ryhmän kanssa. Aiemmin HJK-toimiston ja kannattajien välisissä keskustelussa seuran turvapäällikkö kertoi tunnistaneensa Tampereella ongelmia aiheuttaneita, yksittäisiä kannattaja ja aikovansa evätä heidän pääsyn otteluun. Tämä oli mitä ilmeisimmin valhe, eikä todellisuudessa ketään olla varmuudella tunnistettu. Väitetty “tunnistaminen” aiheutti Bolt-Arenan porteilla absurdin näytelmän, jossa seuran turvallisuushenkilökunta eväsi sattumanvaraisilta henkilöiltä sisäänpääsyjä, perustellen heidän olevan USH-jäseniä. Jäsenleiman sai esimerkiksi takin värin ja vaatemerkkien (esim. North Face) perusteella tai oleskelemalla näihin pukeutuneiden henkilöiden seurueessa. Muutamassa tapauksessa pääsy evättiin pukeutumiseen vedoten seuran omilta ala-asteikäisiltä junioreilta. Pääsy evättiin myös henkilöiltä, jotka eivät edes olleet paikalla Ilves-HJK ottelussa. Herää kysymys: Tietääkö seura ollenkaan mitä on tekemässä?
Näiden tapahtumien johdosta HJK:n aktiiviset ääneenkannattajat boikotoivat ottelutapahtumaa ja seurasivat matsia stadionin viereisiltä kallioilta. Protesti ei liittynyt Palloliiton kurinpitotoimiin, toisin kuin mediassa väitettiin. Klubipäädyn aktiivit tuomitsevat seuran toimet ja ovat äärimmäisen pettyneitä seuraedustajien valehteluun kannattajien ja seuran välisissä tapaamisissa. HJK:n henkilökuntaa lainaten “keskustelun ja varoitusten aika on ohi”. Mikäli seuran toimintatapoihin ei tule muutosta, tunnelmasta Bolt-Arenalla vastaavat jatkossa vain vieraskannattajat. Lauantain HJK-VPS ottelussa kannustamme kaikkia ääneenkannattajia seuraamaan ottelua kallioilta. Bolt-Arenalla ei tuolloin tule olemaan ääneenkannatusta. Kannattajatoimintaa voit tukea ostamalla Klubipäädyn kannattajatuotteita ja ilmoittautumalla vierasreissuille, joissa jatkamme joukkueen tukemista. Valitettavasti tämänhetkisissä olosuhteissa kannattajatoiminnan järjestäminen kotikentällämme on mahdotonta.  
|
|
|
|
Billy the Badger
Paikalla
Suosikkijoukkue: ФК «Вітрила» Сілтавуоренранта
|
 |
Vastaus #12102 : 23.04.2025 klo 17:55:15 |
|
Vielä tulee se päivä kun pipopää saa puukosta naamaan tai luodista. Hui!
Kummallista aika äärimmäisellä väkivallalla mehustelua, vähän kuin poliisin pamputtaessa vitun tyhmiä perhekannattajia.
|
|
|
|
fingerström
Poissa
|
 |
Vastaus #12103 : 23.04.2025 klo 18:07:31 |
|
Klubipääty
Eilen 22.4.2025 pelatun HJK-Gnistan ottelun yhteydessä HJK:n turvallisuushenkilökunta eväsi HJK:n toimiston toimeksiannosta yli viidenkymmenen henkilön pääsyn otteluun. jne
Kannattajapäätyihin pääsy ainoastaan virallisesti järjestäytyneille kannattajaryhmille ja portilla esitetään kuvallinen jäsenkortti. Eikös näin ole kulttuurimaissakin?
|
|
|
|
|
Lapi0
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Huuhkajat
|
 |
Vastaus #12105 : 23.04.2025 klo 18:55:45 |
|
On kyllä klassikkokamaa tuo Gnisun junnujen kuva 
|
|
|
|
gorvak
Poissa
|
 |
Vastaus #12106 : 23.04.2025 klo 19:01:36 |
|
Kannattajapäätyihin pääsy ainoastaan virallisesti järjestäytyneille kannattajaryhmille ja portilla esitetään kuvallinen jäsenkortti. Eikös näin ole kulttuurimaissakin?
Missä "kulttuurimaissa"? Puhutko nyt venäjästä? Ku siellä just pitää olla FAN ID jos haluat nauttia futiksesta livenä. Saadakseen FAN ID joudut luovuttaa sun kaikki, mä toistan vielä kerran- AIVAN KAIKKI tiedot viranomaisille aka kytille. Koko fani scene on kuollut siellä just sen takia. Toinen esimerkki- Englanti. Sehän riittää jos lippu löytyy eikä mitään vitun jäsenkorttia tässä scenessä oikein tarvita.
|
|
|
|
GGWP
Poissa
|
 |
Vastaus #12107 : 23.04.2025 klo 19:07:01 |
|
Huutista uhriutumiselle  - Itse perseillään ja hajoitetaan paikat, sitten kun tulee sanomista niin seuran ja palloliiton vika?
|
|
|
|
Gustaf Björneborg
Poissa
|
 |
Vastaus #12108 : 23.04.2025 klo 19:08:44 |
|
Nuoret korsolaiset ultrat heti uhriutumassa, kun perseilystä tulee punaista korttia.
|
|
|
|
Gunner16
Poissa
Suosikkijoukkue: Arsenal
|
 |
Vastaus #12109 : 23.04.2025 klo 19:18:58 |
|
Olen selkeästi väärässä paikassa täällä, mutta mä kyllä ymmärrän protestin/ulostulon pointin, enkä nyt näe sitä uhriutumisena. Vaikka kuinka tuomitsisinkin ylilyönnit, niin on mun mielestä todella väärä tapa hoitaa asiaa seuralta estää pääsy otteluun melko satunnaisesti sillä perusteella, että saatat kuulu Usual suspectsiin (tai johonkin muuhun ryhmään?). Jos ja kun mahdollisia tekijöitä on tiedossa, niin heidän pääsynsä estäminen olisi minulle täysin ok. Eilisen kaltaista toimintaa vastaa protestoisin kuitenkin itsekin, jos olisin HJK:n kannattaja. Kyllä eilisestä jäi HJK:n toiminnasta varsin puuhastelumainen fiilis (ei pelkästään esityksistä kentällä).
|
|
|
|
fingerström
Poissa
|
 |
Vastaus #12110 : 23.04.2025 klo 19:55:14 |
|
Missä "kulttuurimaissa"? Puhutko nyt venäjästä? Ku siellä just pitää olla FAN ID jos haluat nauttia futiksesta livenä. Saadakseen FAN ID joudut luovuttaa sun kaikki, mä toistan vielä kerran- AIVAN KAIKKI tiedot viranomaisille aka kytille. Koko fani scene on kuollut siellä just sen takia. Toinen esimerkki- Englanti. Sehän riittää jos lippu löytyy eikä mitään vitun jäsenkorttia tässä scenessä oikein tarvita.
Mä oon jo vuosia lukenut tältä palstalta, kuinka kukaan ei voi mitään, koska kukaan ei tunne ketään, ei tiedä, kuka järjestää matkat eikä kuka päättää, että marssitaan natsilippujen alla jne jne. Nyt sitten viattomille kanssakulkijoille on tullut porttareita, koska kukaan ei ole tuntenut oikeita syyllisiä, jos heitä on olemassakaan. Myös nimimerkki Gunner16 nostaa tämän huolen esille. Eikös kaikki tällaiset ongelmat poistuisi, jos faniryhmät rekisteröityisivät ja niiden jäsenillä olisi jäsenkortit, joita vastaan he saisivat oikeuden olla päädyssä? Tähän voisi liittää myös koulutustoimintaa: esimerkiksi jos nyrkit heiluvat -> vihanhallintakursseista leima korttiin ennen katsomoon tuloa tai jos natsitunnuksia havaitaan -> seuran kustantamat matkat Auschwitziin, josta leima ja taas pääsee katsomoon. Eikös tällaisestakin ole ihan kokemuksiakin? Kaikkein fiksuinta tietysti olisi, jos oltaisiin ihmisiksi. Ei tarvittaisi vaivalloisia ja kalliitakin ratkaisuja, jotka vievät aikaa ja resursseja oikeasta toiminnasta. HJK:llakin luulisi olevan muutakin puuhattavaa, kuin paimentaa natseja ja ääliöitä.
|
|
|
|
Raahaaja
Poissa
Suosikkijoukkue: Itsenäiset ajattelijat
|
 |
Vastaus #12111 : 23.04.2025 klo 20:00:32 |
|
marssitaan natsilippujen alla
Lisätietoja tästä?
|
|
|
|
Utelias Vili
Poissa
Suosikkijoukkue: RB Leipzig
|
 |
Vastaus #12112 : 23.04.2025 klo 20:08:51 |
|
Olen selkeästi väärässä paikassa täällä, mutta mä kyllä ymmärrän protestin/ulostulon pointin, enkä nyt näe sitä uhriutumisena.
Joo siis ohan se puuhastelua seuralta bannia randomilla jengiä. Tätä ihanuutta on saatu kokea myös Lahessa vuosien varrella, kun jotkut tulevat juhannuksena kauden ekaan peliinsä ja saavat kuulla etteivät pääse sisään koska olivat kuulemma tehneet tyhmyyksiä jollain vierasreissulla aikaisemmin kaudella. Sitten taas toisaalta kun siellä on ihan faktuaalisesti hölmöilty, niin "play stupid games, win stupid prizes" ei sinäänsä rationaalisesti ajateltuna pitäisi aiheuttaa kovin ihmeellisiä reaktioita, mutta kokemuksen perusteella ensimmäinen reaktio on aina uhriutuminen.
|
|
|
|
Pemari
Poissa
Suosikkijoukkue: I support FF3
|
 |
Vastaus #12113 : 23.04.2025 klo 20:19:13 |
|
Joo siis ohan se puuhastelua seuralta bannia randomilla jengiä.
Tämä "randomilla banniminen" perustuu tosin vain näiden huli kaanien omaan kertomukseen. Joku Tammelassa vessaa raiskannut roskaukko on portilla käännytetty ja alkanut paskan osuttua tuulettimeen uhriutumaan, että vitut minä missään vierasreissulla olen ollut.
|
|
|
|
Julkea bulbul
Poissa
Suosikkijoukkue: TamU (JJK)
|
 |
Vastaus #12114 : 23.04.2025 klo 20:19:58 |
|
Huutista uhriutumiselle  - Itse perseillään ja hajoitetaan paikat, sitten kun tulee sanomista niin perseillään lisää ja se on seuran ja palloliiton vika? Korjasin hieman.  
|
|
|
|
Billy the Badger
Paikalla
Suosikkijoukkue: ФК «Вітрила» Сілтавуоренранта
|
 |
Vastaus #12115 : 23.04.2025 klo 20:30:36 |
|
Lisätietoja tästä?
Kinkeillä oli tuota yhteistyötä nizzalaisten ääriainesten kanssa 2016. Tämä "randomilla banniminen" perustuu tosin vain näiden huli kaanien omaan kertomukseen. Joku Tammelassa vessaa raiskannut roskaukko on portilla käännytetty ja alkanut paskan osuttua tuulettimeen uhriutumaan, että vitut minä missään vierasreissulla olen ollut.
Onko tässä sitten ikään kuin hämmentämistä puolin ja toisin, mene ja tiedä, mutta tamperelainen forum-nimimerkki ei välttämättä ole parhaiten kartalla tapahtumista.
|
|
|
|
gorvak
Poissa
|
 |
Vastaus #12116 : 23.04.2025 klo 20:34:50 |
|
Mä oon jo vuosia lukenut tältä palstalta, kuinka kukaan ei voi mitään, koska kukaan ei tunne ketään, ei tiedä, kuka järjestää matkat eikä kuka päättää, että marssitaan natsilippujen alla jne jne. Nyt sitten viattomille kanssakulkijoille on tullut porttareita, koska kukaan ei ole tuntenut oikeita syyllisiä, jos heitä on olemassakaan. Myös nimimerkki Gunner16 nostaa tämän huolen esille. Eikös kaikki tällaiset ongelmat poistuisi, jos faniryhmät rekisteröityisivät ja niiden jäsenillä olisi jäsenkortit, joita vastaan he saisivat oikeuden olla päädyssä?
Tähän voisi liittää myös koulutustoimintaa: esimerkiksi jos nyrkit heiluvat -> vihanhallintakursseista leima korttiin ennen katsomoon tuloa tai jos natsitunnuksia havaitaan -> seuran kustantamat matkat Auschwitziin, josta leima ja taas pääsee katsomoon. Eikös tällaisestakin ole ihan kokemuksiakin?
Kaikkein fiksuinta tietysti olisi, jos oltaisiin ihmisiksi. Ei tarvittaisi vaivalloisia ja kalliitakin ratkaisuja, jotka vievät aikaa ja resursseja oikeasta toiminnasta. HJK:llakin luulisi olevan muutakin puuhattavaa, kuin paimentaa natseja ja ääliöitä.
Futista voi sitten telkaristakin kattoa. P.S. En ole kyllä kertaakaan nähnyt mitään natsi lippuja klubipäädyssä.
|
|
|
|
|
Pemari
Poissa
Suosikkijoukkue: I support FF3
|
 |
Vastaus #12118 : 23.04.2025 klo 20:39:21 |
|
Onko tässä sitten ikään kuin hämmentämistä puolin ja toisin, mene ja tiedä, mutta tamperelainen forum-nimimerkki ei välttämättä ole parhaiten kartalla tapahtumista.
Varmaan ymmärrät hyvin itsekin, miksei teidän sanaanne enää oikein luoteta. Ihan kaikkeen, mitä lupihulit Hupipäädyn virallisella tilillä tai missään kanavissa kirjoittavat, tulee lähtökohtaisesti suhtautua paskapuheena. Uskottavuus on mennyt vähän joka suhteessa, ja Hupipäädyn tarun loppu taitaa olla lähellä.
|
|
|
|
Utelias Vili
Poissa
Suosikkijoukkue: RB Leipzig
|
 |
Vastaus #12119 : 23.04.2025 klo 20:39:50 |
|
Tämä "randomilla banniminen" perustuu tosin vain näiden huli kaanien omaan kertomukseen. Ehkä näin, mutta tässä tapauksessa olisin kyllä melkeenpä taipuvainen uskomaan, vaikken minkään sortin sympatiaa muuten kyseistä ryhmää kohtaan koe. Seurajohto on aikalailla varmasti käskenyt käännyttämään kaikki vähänkin sen oloiset tyypit ketkä siellä olisi voinut olla perseilemässä aiemmin. Jos siellä sitten sivulliset joutuu kärsimään, niin kai siellä on ajateltu että tarkoitus pyhittää keinot.
|
|
|
|
Sosemane
Paikalla
|
 |
Vastaus #12120 : 23.04.2025 klo 20:52:45 |
|
Tammelan vessa tällä hetkellä skenen kovin, juoksutti koko hupipäädyn kalliolle parkumaan elämän kovuutta.
|
|
|
|
drakon
Poissa
|
 |
Vastaus #12121 : 23.04.2025 klo 21:11:47 |
|
Vastasiko Lahi otsikon mukaiseen kutsuun Ogelin lenkkipoluilla? Kovasti sattuu ja tapahtuu nyt niillä nurkilla.
|
|
|
|
khat
Poissa
Suosikkijoukkue: RoPS, Mathare United, Zeddy & KÖNÖ
|
 |
Vastaus #12122 : 23.04.2025 klo 21:21:53 |
|
Kummallista aika äärimmäisellä väkivallalla mehustelua, vähän kuin poliisin pamputtaessa vitun tyhmiä perhekannattajia.
Eikö olekin? Gruppaof matskua. Tosin, en sitä tuossa viestissä kellekkään toivunut. Totesin. e: Ai näillä myssypäilllä on ihan nimikin posselleen 
|
|
|
|
gorvak
Poissa
|
 |
Vastaus #12123 : 23.04.2025 klo 21:24:24 |
|
Joo tuttuja naamoja. Suurin osa noista ei enää seuraa futista. Ja tuo pietarilainen natsi on muutenkin outo jätkä.
|
|
|
|
Kylmälonkero
Paikalla
|
 |
Vastaus #12124 : 23.04.2025 klo 21:27:26 |
|
Vastasiko Lahi otsikon mukaiseen kutsuun Ogelin lenkkipoluilla? Kovasti sattuu ja tapahtuu nyt niillä nurkilla.
Lapsilta näyttivät ainakin kaukaa nämä, jotka maastossa yrittivät väijyä.
|
|
|
|
|
|