Kelpaa ja
ei kelpaa...
Tästä raportista tarjoan sinulle kaljan tai muun virvoitusjuoman, milloin vain!
Kelpaa myös siinä mielessä, että kymmenen pistettä kymmenestä tulee ajatuksesta.
Ei kelpaa siinä mielessä, jos tavoitellaan täydellisyyttä. Kuvia saisi olla enemmän, mutta tuostakin voi jo nähdä jotakin pelistä.
Köyhän miehen "moment of match" on tuo kuva, jossa lahtelais -pelaaja on näennäisellä karkumatkalla.
Tämän kaltaisesta tilanteesta Hollanti teki maalin Suomea vastaan Olympiastadionilla. Syöttäjänä Wesley Snider ja maalin tekijänä Kevin Stoorman. (Kun ns. "Backdoor -man" hyödynsi reijän.)
edit2: Hollantilaisten futiksen perus periaatteiden mukaisesti (Joista mm. Lois van Gaal mainitsi viime lehdistötilaisuudessaan. Ne eivät ole muuttuneet.) Tähän kuuluu pelaajan syöttötaidon hiominen lähelle täydellisyyttä, siksi tuollainen syöttö kyetään antamaan.
Tässä kuvassa esitellään tyypillinen Veikkausliiga ottelu, jossa pelaajat ovat yhdessä sumpussa. (Tutkippa tuhatta Veikkausliiga matsia ja tämä tilanne toistuu.)

Joka tapauksessa ajatukselle (ja sen kauneudelle)!
edit:

Ajatuksen kauneus - Arnold Muhren oli kuuluisa sekä tekniikastaan että ainutlaatuisen hollantilaisesta kyvystään suhtautua peliin ikään kuin se olisi eräänlaista fyysistä shakkia. ’Se on ajattelupeliä. Se ei merkitse juoksemista ympäriinsä ja vain kovan työn tekemistä, vaikka tietenkin täytyy myös tehdä kovasti töitä. Jokainen hollantilainen pelaaja haluaa kontrolloida peliä. Pelaamme mieheltä miehelle; odotamme avaussyöttöjä. Niin jalkapalloa täytyy pelata: aivoilla, ei jaloilla. Ei tarvitse olla shakinpelaaja, mutta täytyy ajatella eteenpäin. Ennen kuin sain pallon, tiesin täsmälleen, mitä tekisin sillä. Tiesin aina kaksi tai kolme liikettä etukäteen. Ennen kuin saan pallon, näen jo jonkun liikkuvan edessäni, joten kun pallo tulee minulle, minun ei tarvitse ajatella sitä. Eikä minun tarvitse katsoa palloon, koska minulla on oikea tekniikka.’ Jos pelaajan pallonhallinta on luontaista, hän tarvitsee vain yhden kosketuksen saadakseen pallon sinne minne se kuuluu. Näin ei ole, jos palloa hallitsevan pelaajan täytyy pysähtyä ajattelemaan. Sekunnin murto-osankin liian myöhässä lähtenyt syöttö aiheuttaa seurausvaikutuksia seuraavaan syöttöön ja niin edelleen. ’Englantilaiset pelaajat alkavat ajatella vasta sitten kun pallo on jo heidän jaloissaan. Pallo on annettava kaverille oikealla hetkellä. Hollannissa emme ajattele ensimmäistä miestä. Jos minä saan pallon, kolmas mies voi lähteä heti juoksuun, koska hän tietää minun välittömästi syöttävän toiselle miehelle ja hänen syöttävän tälle kolmannelle. Jos minä myöhästyn, kolmas mies joutuu myöhästyttämään juoksuaan ja otollinen hetki on ohi. Kyseessä on juuri se erityinen hetki, se erityinen syöttö.’