Ormu
Poissa
Suosikkijoukkue: koko keltavihreän kansan yhdistävä massatapahtuma
|
 |
Vastaus #350 : 30.06.2014 klo 20:13:14 |
|
Mätydii.
|
|
|
|
travis bickle
Poissa
Suosikkijoukkue: Operaattori
|
 |
Vastaus #351 : 01.07.2014 klo 00:05:13 |
|
KRUUS! KROOS!
|
|
|
|
Putki-Einari
Poissa
Suosikkijoukkue: Mikrotason kansalaisjournalismi
|
 |
Vastaus #352 : 01.07.2014 klo 19:34:17 |
|
Miten tuo albanialaisten q oikein käyttäytyy, kun Kuqi on kutsi ja Shaqiri shakiri?
|
|
|
|
|
scipione
Poissa
|
 |
Vastaus #354 : 01.07.2014 klo 19:40:19 |
|
Miten tuo albanialaisten q oikein käyttäytyy, kun Kuqi on kutsi ja Shaqiri shakiri?
Shaqiri on shatsiri, paitsi Ylellä tietenkin shakiiri. Tuossa Argentiinan ja Sveitsin välisessä ottelussa on Juuselalta tainnut mennä kaikki nimet paitsi Messi päin mäntyä. Noh, pääasia on että katsoja tietää mistä pelaajasta on kysymys.
|
|
« Viimeksi muokattu: 01.07.2014 klo 19:43:56 kirjoittanut scipione »
|
|
|
|
|
Putki-Einari
Poissa
Suosikkijoukkue: Mikrotason kansalaisjournalismi
|
 |
Vastaus #355 : 01.07.2014 klo 19:45:25 |
|
Shaqiri on shatsiri, paitsi Ylellä tietenkin shakiiri. Tuossa Argentiinan ja Sveitsin välisessä ottelussa on Juuselalta tainnut mennä kaikki nimet paitsi Messi päin mäntyä.
Ok, mä oon tuota ihmetellyt jonkin aikaa.
|
|
|
|
Taka-Harvey
Poissa
Suosikkijoukkue: Kontulan demokraattinen yhdistys
|
 |
Vastaus #356 : 01.07.2014 klo 19:53:01 |
|
Huimaa menoa Niki! Benakliolle erityinen 
|
|
|
|
herra_47
Poissa
|
 |
Vastaus #357 : 01.07.2014 klo 21:16:42 |
|
Sveitsillä Tsuruu 
|
|
|
|
Däkkä
Poissa
Suosikkijoukkue: doerismo
|
 |
Vastaus #358 : 01.07.2014 klo 22:00:05 |
|
Tuon Q:n lisäksi ongelmia tuottaa XH.
Siis Xherdan (Shaqiri) ja (Granit) Xhaka ei ole "sherdan" ja "shaka", vaan "dzherdan" ja "dzhaka". Sama äänne kuin DZEMAILIN nimessä.
|
|
|
|
primusmoottori
Poissa
Suosikkijoukkue: Anal Creampie Oulu
|
 |
Vastaus #359 : 02.07.2014 klo 02:06:35 |
|
Bruin, Bryin, Bräin, vai Bräyn? Vissiin Kuipers, Kyipers, Käipers ja Käypers, sekä Kuit, Kyit, Käit ja Käyt menee samaan laariin, taitaa olla näitä hommia, kuten joku sano, että laita nyt joku vokkaali sinne vuan, niin sehän kelepovvaa.
Tästä ääntämisestä tulee mieleen eräs lastensarja, jonka näin alle kymmenvuotiaana. Siinä oli robotti, joka söi kanaa haarukalla ja veitsellä, kun ihmisistä koostunut ruokaseurue imeskeli luita käsin ja likasivat kätensä ja naamansa. Periaatteessa robotti hoiti homman kllinisti ja täydellisesti, mutta tarinan opetus oli se, että ollaksesi ihminen, sinun tulee hyväksyä virheesi, ja todeta vaan, että on luonnollista syödä kanaa käsin. Niin muutkin ihmiset tekee.
Luultavasti Härkönen osasi lausua nimet tänä iltana parhaiten, mutta kun muut lausuivat toisin, niin eipä siitä ollut suurta hyötyä, vaan pikemminkin häiritsi.
|
|
|
|
scipione
Poissa
|
 |
Vastaus #360 : 02.07.2014 klo 05:45:58 |
|
Benaklio Kacheeres Barsaali Korluukka Deskilio
Kabajee Mätydii
Cuardado Shakiiri Fenguuli
Immo-Biile
Siinä jotain omia "suosikkeja" näistä kisoista. Paljon on tullut muitakin helmiä, kaikkia ei edes muista. Kruus, Gian, Mail Tsedinak...
|
|
|
|
edelmann
Poissa
Suosikkijoukkue: Laulajapoika
|
 |
Vastaus #361 : 02.07.2014 klo 09:12:30 |
|
Vähän armoa tuohon Sveitsiin, täysin mahdoton savotta kun maa itsessään on nelikielinen ja maajoukkueessa yli puolet kotoisin jostain Balkanilta. Ja on siellä joku hiton Fernandeskin. Minkään muun joukkueen kohdalla ei tarvitse omaksua kymmenen erikielisen nimen lausumista.
|
|
|
|
Taka-Harvey
Poissa
Suosikkijoukkue: Kontulan demokraattinen yhdistys
|
 |
Vastaus #362 : 02.07.2014 klo 09:21:11 |
|
Äänestys päivitetty. Nyt pitäisi olla vaihtoehtoja joka makuun.
|
|
|
|
Rhintintin
Poissa
Suosikkijoukkue: ACO, Huuhkajat, San Lorenzo
|
 |
Vastaus #363 : 02.07.2014 klo 09:37:10 |
|
Puhutaan sitä rioplatensea kun lausutaan argentiinalaisten nimiä, joissa on tupla-l, Alejandro Sabessha,
|
|
|
|
Edmundo
Poissa
|
 |
Vastaus #364 : 02.07.2014 klo 14:46:54 |
|
Bruin, Bryin, Bräin, vai Bräyn? Vissiin Kuipers, Kyipers, Käipers ja Käypers, sekä Kuit, Kyit, Käit ja Käyt menee samaan laariin, taitaa olla näitä hommia, kuten joku sano, että laita nyt joku vokkaali sinne vuan, niin sehän kelepovvaa.
Aika outoa, että selostajat ääntävät nämä ihan päin persettä, kun on ollut Litmasen ja Pasasen kaltaisia herroja studiossa ja selostamossa ääntämässä oikein. Äy.
|
|
|
|
James Station
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Winterthur
|
 |
Vastaus #365 : 02.07.2014 klo 14:52:40 |
|
Aika outoa, että selostajat ääntävät nämä ihan päin persettä, kun on ollut Litmasen ja Pasasen kaltaisia herroja studiossa ja selostamossa ääntämässä oikein. Äy.
Mites kun Kevin on kuitenkin belgialainen? Öi/öö? Muistaakseni se sanoi sen itse ihan ööksi jossain haastelussa.
|
|
|
|
|
James Station
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Winterthur
|
 |
Vastaus #367 : 02.07.2014 klo 14:56:01 |
|
Mä en tuossa ä:tä kuule. Hollantia osaavana toki lausun nuo itse äyksi.
|
|
|
|
Edmundo
Poissa
|
 |
Vastaus #368 : 02.07.2014 klo 14:59:24 |
|
Mä en tuossa ä:tä kuule. Hollantia osaavana toki lausun nuo itse äyksi.
Mielestäni ihan selkeä ä, joskaan ei yksi yhteen suomen kanssa. Flaaminkielistä Kevin De Bruyneä ei jostain syystä forvossa ollut, mutta kelvatkoon Fred De Bruyne hyvin selkeästi lausuttuna.
|
|
|
|
De Caje
Poissa
Suosikkijoukkue: Eendracht, Anderlecht, Chelsea
|
 |
Vastaus #369 : 02.07.2014 klo 15:17:30 |
|
Itse olen Flaami enkä koskaan yhdistäisi siihen ä-äänettä. Ja lausumistapa ei todellakaan ole sama kuin Hollantilaisilla. Flaami kuulostaa paljon pehmeämmältä ja jopa sivistyneemmältä kun taas Hollannissa röhistään ja väännetään vokaaleja joka suuntaan. Se Bruyne lausutaan enemmän öön suuntaan, ei kuitenkaan puhdas ö, jotain ö ja o äänteen välistä. I tai j vokaalin jälkeen ei lausuta (toisin kuin Hollantilaisilla). Toinen mikä minua ihmetytti on tuo Vertonghen jota suositeltiin lausumaan Fertonghen, ehkä Hollannissa, Flaami sanoo sen v kyllä v'nä.
|
|
|
|
Edmundo
Poissa
|
 |
Vastaus #370 : 02.07.2014 klo 15:25:32 |
|
Minä edelleen kuulen jonkinasteisen äyn tuossa Kevinin itsensä lausumana ja vielä enemmän tuossa samansukunimisessä forvo-linkissä. Tietysti helvetin hankala ilmaista asiaa kirjoittamalla.
E: lisäksi on hirveän hankala niputtaa hollantia yksiin kansiin. Murre-erot vaikkapa Eindhovenin ja Haagin välillä, tai jopa Amsterdamin eri kaupunginosien välillä, ovat valtavat. Puhumattakaan flaaminkielisten alueiden huomioimisesta.
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.07.2014 klo 15:31:39 kirjoittanut Edmundo »
|
|
|
|
|
Daftis
Poissa
|
 |
Vastaus #371 : 02.07.2014 klo 15:34:47 |
|
En tiedä oliko jo, mutta lisätään Juuselan Schääär
|
|
|
|
edelmann
Poissa
Suosikkijoukkue: Laulajapoika
|
 |
Vastaus #372 : 02.07.2014 klo 15:35:15 |
|
Miten vlaams lausutaan? äffällä vai veellä?
|
|
|
|
Reisi-Denis
Poissa
Suosikkijoukkue: suomalaisessa divarissa
|
 |
Vastaus #373 : 02.07.2014 klo 15:38:04 |
|
Kevinin sukunimeä ei lausuisi oikeaoppisesti ilman kurkkukipua kuin Tero Karhu.
Eipä tuo lausuminen taida oikeineläjiä lukuunottamatta ketään pahemmin haitata. Helpompi tuularinkin seurata peliä, kun pelaajien nimet kuultuna vastaavat edes jotakuinkin selässä olevia nimiä. Suomalaisittain lausuminen siis jatkoon englantilaisia ja ehkä saksalaisia lukuunottamatta.
Juusela sai kyllä harhautettua Higuaínin nimellä, jonka mies lausui jotakuinkin [i-gu-a-iin]. Enpä tiedä onko oikein, mutta hieman häiritsi kun en aluksi tajunnut kenestä on kyse.
|
|
|
|
De Caje
Poissa
Suosikkijoukkue: Eendracht, Anderlecht, Chelsea
|
 |
Vastaus #374 : 02.07.2014 klo 15:40:24 |
|
Miten vlaams lausutaan? äffällä vai veellä?
Ihan veellä, joku hollantilainen voisi sanoa äffällä. Mielestäni voi ihan lausua kaikki suomalaisittain, enemmän nyppii se että keksitään oikeinääntämisohjeita jotka ovat sitten päin helvettiä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.07.2014 klo 15:43:03 kirjoittanut De Caje »
|
|
|
|
|
|
|