Muutama ihan mielenkiintoinen valinta Hodgsonilta tosiaan, joita tässä on jo moneen kertaan käytykin läpi. Se on kuitenkin selvää, jonka Hodgson itse totesikin, että ei näitä leirejä järjestetä sen vuoksi, että siellä taisteltaisiin pelipaikoista karsintajoukkueen avaukseen, tai välttämättä edes kokoonpanoon. Ihannekokoonpano on jo Hodgsonin mielessä olemassa, ja Niinistön lausetta hieman muuntaen: Sitä mikä ei ole rikki, ei tarvitse korjata. Uusia pelaajia sen sijaan testataan tulevaisuuden varalle, jotta loukkaantumisten sattuessa Roy tuntee jo mahdollisia korvaajaehdokkaita, eikä tarvitse tositoimiin ottaa ketään maajoukkueryhmän ulkopuolelta. Leirien pääasiallinen tehtävä on siis ehdottomasti valmistaa näissä karsinnoissa vastuun kantanut joukkue parhaalla mahdollisella tavalla seuraavaan otteluun, kaikki muu on toissijaista. Ihanneavausta Roy ei lehdistötilaisuudessa suostunut antamaan, mutta ei siellä kovin suuria yllätyksiä ole tiedossa, se on varma.
Itse pidän lähes varmana, että Hodgsonin ihanneavaus on tällainen:
------Johansson--------------
--------------Litmanen-------
Kolkka------------------Tainio
----Heikkinen--Väyrynen------
-----------------------------
Kallio--Hyypiä-Tihinen-Pasanen
------------------------------
--------Jääskeläinen----------
Tässä siis Ylen tarjoamana lehdistötilaisuus kokonaisuudessaan:
http://195.248.86.140/tvurheilu/15hodgsonkaikki.wmvHaluaisin lisätietoa asiasta.

OT:
Minä olen myös lukenut joskus tällaisesta tutkimuksesta(britti?), joka käsitteli eri pelipaikoilla pelaavien pelaajien älykkyyden tyyppiä. Tässä päädyttiin muistaakseni siihen tulokseen, joskaan ei kovin yllättävästi, että maailman luokan hyökkääjät ovat usein tunteella ja enemmänkin vaiston varassa eläviä, kun taas keskikenttäpelaajat ovat rauhallisempia ja ajattelevampia ihmisiä. Aikamoista spekulaatiotahan tuo "tutkimus" oli, enkä jaksa kyllä kaivaa siihen linkkiäkään.