FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
04.02.2026 klo 00:00:27 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: FF2 perinteinen joulupatakeräys avattu: Joulupata 2025!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 10 [11] 12 ... 49

Kirjoittaja Aihe: West Ham United 2014/15: Claret and Blue Army!  (Luettu 124355 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lasse Tikka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: West Ham, pk-seudun jengit

Vastaus #250 : 16.09.2014 klo 10:22:12

Vähän on harkinnassa kaveri vielä, se yksi maali Palacea vastaan kun ei kauaa lämmitä, jos ei ala muuta tapahtumaan. Mut on se vaan raakaa: uusi kaveri, uusi jengi ja oikeesti aikaa näyttää arvonsa jengille ehkä puolisen tusinaa matsia max. Kyllä mä kuitenkin uskon siihen enemmän kuin meidän viime kauden vastaaviin herkkuihin.

Keskuspakit on - mulle - paljon paremmassa kuosissa heti kun saadaan Tomka sinne mihin se kuuluu ja Collins sinne mihin se kuuluu. Mä pidän Gingestä kovasti, ja sen yhteispeli Reidin kanssa on aina toiminut hyvin. Jenkinson ja Cresswell: vähän sama kuin Zaratella, saas nähä. Demelistä mä tykkään ja myös paljon, sen kikkailua sivurajalla on aina nautinto seurata. Ja se tulee lähes aina niistä ahtaista väleistä pallon kanssa ulos.

Jässi olisi ottanut eilen molemmat. Eihän se Diamen veto mennyt  edes nurkkaan.
SaSa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: West Ham United

Vastaus #251 : 16.09.2014 klo 13:34:11

Zarate on hyvä vahvistus kunhan on pelipäällä. Eilen jotenkin tuntui että kaverilla on hirveä halu näyttää ja ratkaista peli yksin, ei onnistu Valioliigassa kovin monelta.. Kovuutta tarvii, selvästi olivat ottaneet puolustuksessa (Diamen vinkistä?) kovat otteet käyttöön uusia miehiä kohtaan, luulot pois jne.. olen vakuuttunut että Mr. Z. on 10 maalin mies tälle kaudelle.

Kyllähän se viime vuonna oli Tomka ja Reid ykköstopparit mutta nyt tuntuu siltä ettei kumpikaan ole tasollaan. Olisko sitten palkkaneuvottelut vai mitkä. Collins on kyllä riittävän kova painimaan mutta kun pitäisi osata sen pallonkin kanssa tehdä jotain kun se on itellä jaloissa :) joten Tomka-Reid jatkoon täältä

Minusta Mo ei esittänyt mitään ihmeellistä, oli kuten Hammersissakin, ajoittain "muka vaarallainen" mutta suurimman osan pelistä aivan pimennossa. Maali oli kyllä hyvä laukaus mutta sai paikankin lahjaksi ja tosiaan Jässi olis napannu.. Niin ja vielä tuosta Downingista, se oli ehdottomasti kentän parhaimmistoa.
lavida

Poissa Poissa

Vastaus #252 : 16.09.2014 klo 14:27:05

Keskuspakit on - mulle - paljon paremmassa kuosissa heti kun saadaan Tomka sinne mihin se kuuluu ja Collins sinne mihin se kuuluu. Mä pidän Gingestä kovasti, ja sen yhteispeli Reidin kanssa on aina toiminut hyvin.
On vaikea ymmärtää, miten joku voi jatkuvasti nähdä pelin näin väärin.
Lasse Tikka

Poissa Poissa

Vastaus #253 : 16.09.2014 klo 15:58:48

Ymmärrän tuon sun vaikeutesi oikein hyvin. Eli väärin = eri tavalla kuin sinä. Ymmärrän hyvin.

Ja jos sulla on vaikea ymmärtää myös vaikkapa mun Noblen puutteellista arvostustani, viittaan vaikkapa sen oman agentin ihmettelyyn siitä, ettei yksikään ainoa seura ole tehnyt siitä tarjousta koskaan. Eli siinäpä lisää ihmettelyä. Varmastikaan ne seurat eivät ole ammattimaisia ammattinsa seuraajia, kuten monet muut, esim. Suomessa. Ymmärrän hyvin. Ja sinulle hyvä ystävä vielä ihan suomeksi: jos kirjoitan sanan "mulle", se EI ole pyyntö typerille janareille alkaa vittuilemaan henkilökohtaisesti. Eli samalla linjalla vastapalloon: painupa poika vittuun.

Mutta sitten ihan jotain muuta. Meidän ikioma geriatrikkomme on ollut vauhdissa taas :)

http://www.thesportbible.com/articles/west-ham-owner-accidentally-slates-fans-after-hull-game

« Viimeksi muokattu: 16.09.2014 klo 16:14:42 kirjoittanut Lasse Tikka »
lavida

Poissa Poissa

Vastaus #254 : 16.09.2014 klo 18:47:38

Eli väärin = eri tavalla kuin sinä. Ymmärrän hyvin.

Sanotaanko vaikka näin, että aika paljon perusteluja vaatii, jotta esimerkiksi Collinsia kohtaan antamasi lausunoot ovat nieltävissä edes nielurisoihin saakka, ennen kuin ne automaattisesti ryöpsähtävät karvasveden mukana takaisin valoisampaan maailmaan. Ei Collins toki huono puolustuspään pelaaja ole, mutta ihan jos henkilökohtaisia ominaisuuksia lähdetään vertailudiagrammiin kokoamaan  ja poikien välisiä tilastoja vertaamaan, on kohtuullisen helppo ymmärtää miksi esimerkiksi viime kaudella James Tomkins löytyi seuran vuoden pelaajaa äänestettäessä sijalta kolme, kun taas kalju ystävämme ei mahtunut edes äänestettävien joukkoon. Sekin on muuten ihan tilastollinen fakta, että omiin menee keskimäärin vähemmän uuneja, kun puolustuksen sydämessä vääntää Reidin parina Collinsin sijasta Tomkins. Tässä tapauksessa voidaan omaa mielipidettäsi pitää kyseenalaisena, tai ainakin siihen voidaan vaatia hyviä perusteluita.

Lainaus
Ja jos sulla on vaikea ymmärtää myös vaikkapa mun Noblen puutteellista arvostustani, viittaan vaikkapa sen oman agentin ihmettelyyn siitä, ettei yksikään ainoa seura ole tehnyt siitä tarjousta koskaan. Eli siinäpä lisää ihmettelyä.

Noblella on, totta kai, omat heikkoutensa, mutta miehen merkityksen aliarvioiminen on ihan silkkaa hölmöyttä, ja siten pelin näkemistä väärin. Tähän ei tarvitse todeta muuta kuin Hammer of the Year x2.

Lainaus
Ja sinulle hyvä ystävä vielä ihan suomeksi: jos kirjoitan sanan "mulle", se EI ole pyyntö typerille janareille alkaa vittuilemaan henkilökohtaisesti. Eli samalla linjalla vastapalloon: painupa poika vittuun.

No voi että, ei sun nyt suuttumaan ole tarvis jos netissä kiusataan. Helpommalla pääsee kun vinkkaa moderaattorille. Toisaalta taas voi ehkä ajatella niinkin, että oman kantansa perustelu on sellainen hyve, jonka harjoitteleminen ei vanhemmallakaan iällä ole ollenkaan pahasta. Voihan omia näkemyksiään ("Jässi ois ottanut molemmat", "Noble ei kuulu avariin" yms) heitellä ilmoille absoluuttisina totuuksina, mutta jos niitä ei vaivaudu perustelemaan, ovat ne ainakin minulle nettimaailman omaa vastinetta 7päivää-lehden uutisoinnille. Siitä ei varmaan kannata imaista palkokasvia nokkavärkkiin, jos joskus asiasta saa kuittia.
Lasse Tikka

Poissa Poissa

Vastaus #255 : 16.09.2014 klo 19:46:44

Sanotaanko vaikka näin, että aika paljon perusteluja vaatii, jotta esimerkiksi Collinsia kohtaan antamasi lausunoot ovat nieltävissä edes nielurisoihin saakka, ennen kuin ne automaattisesti ryöpsähtävät karvasveden mukana takaisin valoisampaan maailmaan. Ei Collins toki huono puolustuspään pelaaja ole, mutta ihan jos henkilökohtaisia ominaisuuksia lähdetään vertailudiagrammiin kokoamaan  ja poikien välisiä tilastoja vertaamaan, on kohtuullisen helppo ymmärtää miksi esimerkiksi viime kaudella James Tomkins löytyi seuran vuoden pelaajaa äänestettäessä sijalta kolme, kun taas kalju ystävämme ei mahtunut edes äänestettävien joukkoon. Sekin on muuten ihan tilastollinen fakta, että omiin menee keskimäärin vähemmän uuneja, kun puolustuksen sydämessä vääntää Reidin parina Collinsin sijasta Tomkins. Tässä tapauksessa voidaan omaa mielipidettäsi pitää kyseenalaisena, tai ainakin siihen voidaan vaatia hyviä perusteluita.

Toisaalta taas voi ehkä ajatella niinkin, että oman kantansa perustelu on sellainen hyve, jonka harjoitteleminen ei vanhemmallakaan iällä ole ollenkaan pahasta. Voihan omia näkemyksiään ("Jässi ois ottanut molemmat", "Noble ei kuulu avariin" yms) heitellä ilmoille absoluuttisina totuuksina, mutta jos niitä ei vaivaudu perustelemaan, ovat ne ainakin minulle nettimaailman omaa vastinetta 7päivää-lehden uutisoinnille. Siitä ei varmaan kannata imaista palkokasvia nokkavärkkiin, jos joskus asiasta saa kuittia.

No voihan nyt on jo *huoh*. Voisitko mitenkään ottaa edes vähän selvää statseista, ennenkuin alat itse heittämään faktana täyttä soopaa "vertailudiagrammeista" ja "poikien välisistä tilastoista". Et ole itse tilastoihin päin kurkannut edes kaukaa, kunhan heittelet löysiä kuvitelmia ja toivot ettei kukaan tarkista. Ei tuo ihan noin helppoa täällä ole.

Otapa nyt lusikka kiltisti kouraan ja katso pelkästään viime kauden statsit Tomkasta ja Collinsista. Kylmä selkeä fakta on, että Collinsin pelatessa omiin meni keskimäärin per matsi selkeästi vähemmän kuin Tomkan.

Sitten ovat nämä selkeät läpät. Otit vakavissasi "Jässi olisi ottanut molemmat", vaikka samalla heitin että eihän se Diamen veto mennyt edes nurkkaan. Mä kerron sulle: se meni tolpan kautta sisään.

Herneen nenään vetäminen: vaikuttaa kovasti siltä, että Noble on sulle itsellesi aika pyhä kaveri ja siitä tuo agre. Muistutan, että sä aloitit hölökohtaisella tasolla vittuilemisen. Ja jos nyt vaikka vaivaudut skrollaamaan menneisyyteen, niin kyllä mä olen siitä ihan riittävästi heittänyt ihan perusteltua asia-arvostelua. En vaan voi esim. sinua varten toistaa jokaiseen eikä ihan joka toiseenkaan niitä perusteluja aina uudestaan. Se ei ole muita kohtaan kohteliasta ja menee toiston puolelle. Enkä ala enää tähänkään.

Mutta jos nyt viileellä asialinjalla aihe Tomka. Sen suhteen on ihan sama juttu kuin Noblenkin suhteen: molemmista mä olen odottanut ja toivonut paljon enemmän kuin mitä niistä on tullut. Tomka on ujo, se jättää just sillä tavalla miehensä snadisti irti kuten eilen nähtiin, ei mene hyökkäyspään kulmissa riittävän ahneesti pääpalloihin kuten eilen nähtiin jne. Ja se on kankeen kömpelö ihan niinkun Gingekin. Ainoa vaan ettei Tomkaa pelkää kukaan, eikä myöskään sen pitkät avaukset ole samaa luokkaa. Kyllä mä vieläkin toivon, että siitä kasvaa huippupakki, mutta uskonko mä siihen? Valitettavasti en. Toivottavasti mä olen väärässä. Sekin on West Ham through and through niinkuin Noblekin.

Lasse Tikka

Poissa Poissa

Vastaus #256 : 16.09.2014 klo 20:42:59

Sekin on muuten ihan tilastollinen fakta, että omiin menee keskimäärin vähemmän uuneja, kun puolustuksen sydämessä vääntää Reidin parina Collinsin sijasta Tomkins. Tässä tapauksessa voidaan omaa mielipidettäsi pitää kyseenalaisena, tai ainakin siihen voidaan vaatia hyviä perusteluita.

Tämän huomasin vasta nyt, kun vielä ihastelin verbaalista vuodatustasi. Vaadin tähän hyviä perusteluja.
lavida

Poissa Poissa

Vastaus #257 : 16.09.2014 klo 21:20:57

No voihan nyt on jo *huoh*. Voisitko mitenkään ottaa edes vähän selvää statseista, ennenkuin alat itse heittämään faktana täyttä soopaa "vertailudiagrammeista" ja "poikien välisistä tilastoista". Et ole itse tilastoihin päin kurkannut edes kaukaa, kunhan heittelet löysiä kuvitelmia ja toivot ettei kukaan tarkista. Ei tuo ihan noin helppoa täällä ole.

Sinäänsä mielenkiintoista teilata argumenttini ottamatta selvää esimerkiksi käyttämästäni otannasta. Itse olen oman statistiikkani tarkistanut omin pikku kätösin virallisista otteluraporteista kaikista niistä peleistä, joissa parina on ollut joko Reid/Collins tai Reid/Tomkins. Mitä vertailudiagrammin rakentamiseen tulee, sellaiset tilastot kuin syöttöprosentti, voitetut kaksinkamppailut, onnistuneet taklaukset ja katkot ovat kaikki Tomkinsin puolella. Collinsin puolesta puhuu ainoastaan tehdyt rikkeet (lienee tosin enemmän negatiivinen tilasto), blokatut vedot ja puretut tilanteet (liekö tämäkään kovin hyvä asia joukkueelle, jonka pitäisi pyrkiä pelaamalla tilanteista ulos). Nämä tosin ovat henkilökohtaisia tilastoja, joihin en alkuperäsitä väitettäni nojannut, mutta ajattelinpa nyt tuoda ne tähän samaan yhteyteen, jotta huomaat itse oman vasta-argumentointisi vailinaisuuden.

Lainaus
Otapa nyt lusikka kiltisti kouraan ja katso pelkästään viime kauden statsit Tomkasta ja Collinsista. Kylmä selkeä fakta on, että Collinsin pelatessa omiin meni keskimäärin per matsi selkeästi vähemmän kuin Tomkan.

Toivon, että kiihkosi vallassa et unohda luetunymmärtämisen jaloa taitoa: "Fakta, että omiin menee keskimäärin vähemmän uuneja, kun puolustuksen sydämessä vääntää Reidin parina Collinsin sijasta Tomkins". Tällöin ei tutkita pelaajien henkilökohtaisia tilastoja, vaan toppariparin tilastoja. Olen kovin kovin pahoillani, jos tätä oli hankala kirjoituksestani ymmärtää.

Tässä tilastossa (päästetyt maalit / ottelu) Tomkins-Reid on edellä paria Collins-Reid.  Toki tässä tilastossa parivaljakkojen välinen ero on kovin pieni (1.17 v 1.22 / ottelu). Totta kai tähän toppariparien tilastovertailuun vaikuttaa kovin moni muuttuja, kuten vastustajien taso, mahdolliset ulosajot yms, joten tämän tilaston mielekkyys voidaan ilman muuta kyseenalaistaa, jolloin saattaa olla mielekkäämpää tutkia niitä henkilökohtaisia tilastoja. Se ei kuitenkaan kaada argumenttiani, eikä siten anna sinulle oikeutta komennella lusikkaa noukkimaan.

Lainaus
Sitten ovat nämä selkeät läpät. Otit vakavissasi "Jässi olisi ottanut molemmat", vaikka samalla heitin että eihän se Diamen veto mennyt edes nurkkaan. Mä kerron sulle: se meni tolpan kautta sisään.

Ihanko totta? Tämäpä oli yllättävä uutinen.

Vinkeistä huolimatta et siis kykene tästä asiasta heittelyn yläpuolelle etenemään, mikä on sinäänsä suuri sääli. Kyseinen aihe on yksi omista suosikeistani. Olisin kovin mielelläni lähtenyt tätä aihetta pidemmälle viemään (varsinkin kun täällä on aiemmin esiintynyt näitä kiltisti sanottuna puutteellisia analyyseja Jussi Jääskeläisen nykytasosta), mutta olen ilmeisesti arvioinut väärin keskusteluseurani halukkuuden osallistua ko. aiheen käsittelyyn. Olen pahoillani, käsi on pystyssä virheen merkiksi.

Lainaus
Herneen nenään vetäminen: vaikuttaa kovasti siltä, että Noble on sulle itsellesi aika pyhä kaveri ja siitä tuo agre. Muistutan, että sä aloitit hölökohtaisella tasolla vittuilemisen.

Ilman muuta on, ja sitä miehen tulisi olla ihan jokaiselle, joka itä-Lontoon ylpeyttä intohimolla kannattaa. Toisaalta olen aina avoin järkiperusteille ja hyvin argumentoiduille vastaväitteitä, mutta valitettavasti tältä palstalta sellaista on joutunut toistaiseksi vielä odottamaan. Näitä mutu-tason analyysejä toki riittää, mutta niitä on kyllä kovin hankala ottaa tosissaan.

Haluan myös muistutta, että ainoat vitut olet tainnut haistattaa sinä itse. Itse olen avannut keskustelua kärkevään sävyyn, siinä on iso ero avoimeen vittuiluun. Provo on provo, ja sellaisena se kannattaa pitääkin.

Lainaus
Ja jos nyt vaikka vaivaudut skrollaamaan menneisyyteen, niin kyllä mä olen siitä ihan riittävästi heittänyt ihan perusteltua asia-arvostelua. En vaan voi esim. sinua varten toistaa jokaiseen eikä ihan joka toiseenkaan niitä perusteluja aina uudestaan. Se ei ole muita kohtaan kohteliasta ja menee toiston puolelle. Enkä ala enää tähänkään.

En vaivaudu, koska olen jo aiemmin nämä dosenttitason analyysit lukenut. Noblenkin kritisoiminen on täysin perusteltua, mutta asiakeskustelua tästä aiheesta ei ainakaan näiltä palstoilta ole ihan liikaa löydettävissä. On esimerkiksi äärimmäisen relevanttia keskustella siitä, onko Noble ikinä tarpeeksi hyvä nostamaan West Hamia sinnä kuuluisalle seuraavalle tasolla, vaikka miehen merkitys nyky-West Hamille on täysin kiistaton. Huomaat varmaan esimerkiksi tämän ulkolaisilla palstoilla parasta aikaakin vellovan keskustelun mielekkyyden, kun vertaat sitä täällä heitettyihin "musta Markku on hitaampi ku mummoni"-tasoon.

Lainaus
Mutta jos nyt viileellä asialinjalla aihe Tomka. Sen suhteen on ihan sama juttu kuin Noblenkin suhteen: molemmista mä olen odottanut ja toivonut paljon enemmän kuin mitä niistä on tullut. Tomka on ujo, se jättää just sillä tavalla miehensä snadisti irti kuten eilen nähtiin, ei mene hyökkäyspään kulmissa riittävän ahneesti pääpalloihin kuten eilen nähtiin jne. Ja se on kankeen kömpelö ihan niinkun Gingekin. Ainoa vaan ettei Tomkaa pelkää kukaan, eikä myöskään sen pitkät avaukset ole samaa luokkaa. Kyllä mä vieläkin toivon, että siitä kasvaa huippupakki, mutta uskonko mä siihen? Valitettavasti en. Toivottavasti mä olen väärässä. Sekin on West Ham through and through niinkuin Noblekin.

Tämähän on jo huomattavaa eteenpäin menoa. Mun uskoakseni Tomkins on yksi suurimmista nykytaktiikan sijaiskärsijöistä. Kuten sanoit, Collins on parempi heittämään longaa. Mitä voit odottaa topparilta, jota Tony Carr on pienen ikänsä opettanut pelaamaan maata pitkin ja purkamaan prässiä pelaamalla? Ei taida olla sattumaa, että Tomkins nousi juuri Zolan aikana lopullisesti pelaavan ykkösmiehistöön, tuolloin kun syöttöpelikin oli hieman hienostuneempaa kuin nykyisin. Olen ehdottoman samaa mieltä siitä, että molempien päätyjen painipalloissa Ginger on Tomkinsia miehekkäämpi ja siekailemattomampi, ja siinä Tomkinsin on syytä ottaa kehitysaskel eteenpäin. Toisaalta taas pojan oikea-aikaisuus ja pelinlukutaito ovat todella kovalla tasolla jo nyt, ja tätä osaamista pidän kyllä silkkaa fysiikkaa tärkempänä: pelin pelaaminen pitää oppia nuorella iällä, mutta fysiikkaa ja kaksinkamppailuvoimaa voi hankkia myöhemmälläkin iällä. Juuri tämä erottaa Collinsin ja Tomkinsin viimeksi mainitun eduksi. Collins on aina helvatisti myöhässä ja joutuu viime hetken liu'uillaan blokkaamaan vetoja, kun taas Tomkins saa tilanteita katki jo ennen niiden eskaloitumista.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2014 klo 21:35:21 kirjoittanut lavida »
Lasse Tikka

Poissa Poissa

Vastaus #258 : 16.09.2014 klo 21:43:29

Toivon, että kiihkosi vallassa et unohda luetunymmärtämisen jaloa taitoa: "Fakta, että omiin menee keskimäärin vähemmän uuneja, kun puolustuksen sydämessä vääntää Reidin parina Collinsin sijasta Tomkins". Tällöin ei tutkita pelaajien henkilökohtaisia tilastoja, vaan toppariparin tilastoja. Olen kovin kovin pahoillani, jos tätä oli hankala kirjoituksestani ymmärtää.

Maailman vanhin ja älyllisesti aika – sori nyt hyvä ystävä - läpinäkyvä tapa Voittaa Keskustelua heittämällä sellainen määrä tekstiä, tyhjiä sivistyssanoja ja muka-dataa kasaan, että voi luottaa siihen ettei niitä kukaan jaksa lähteä edes lukemaan, saati sitten yksi kerrallaan todentamaan ja todistamaan pelkäksi tuubaksi. Verbaalikkohan voi olla kuka tahansa.

Oletan aloituksesi perusteella, ettei loppujakaan kannata lukea. Jos haluat lukea sen voitoksesi niin be my guest. Tai vaikkapa heittää, että kun on häviöllä niin poistuu. Mikäpäs siinä, käy sekin.

Kun elämä on niin pirun lyhyt, niin tässä sinulle nyt kuitenkin ne tuossa ylempänä sinulta pyytämäni perustelut, eli viime kauden pakkiparit:
Reid-Tomka: keskimäärin 1,30 maalia omiin per matsi
Reid-Collins: keskimäärin 0,67 per matsi
Collins-Tomka: keskimäärin 1,06 per matsi

Noista voi vetää mitä johtopäätöksiä haluaa, mutta tuossa se kertomasi tilastollinen fakta, eli se, kumman kanssa Reidillä meni vähemmän uuneja. Olen pahoillani.

Sellainen muuten on ihan pakko parin Collins-Tomka plussaksi sanoa, että ne pelasi pakkiparina just niissä neljässä säilymisen kannalta tärkeessä matsissa Chelsea-Swansea-Villa-Norwich, joissa ei kolissut yhdessäkään omiin yhtäkään. Mutta tietty, kun k-arvo on tota luokkaa, mitä niillä oli, se tarkoittaa että aika monta matsia on ollut joissa kolisi omissa aivan pirusti.
lavida

Poissa Poissa

Vastaus #259 : 16.09.2014 klo 21:54:19

Maailman vanhin ja älyllisesti aika – sori nyt hyvä ystävä - läpinäkyvä tapa Voittaa Keskustelua heittämällä sellainen määrä tekstiä, tyhjiä sivistyssanoja ja muka-dataa kasaan, että voi luottaa siihen ettei niitä kukaan jaksa lähteä edes lukemaan, saati sitten yksi kerrallaan todentamaan ja todistamaan pelkäksi tuubaksi. Verbaalikkohan voi olla kuka tahansa.

Kuka tahansa voi olla verbaalikko, mutta ilmeisesti hyväksi lukijaksi ei ihan jokaisesta ole. Olen kovin pahoillani, jos kirjoitan omaan makuusi pitkästi ja yliarvioin omat edellytyksesi osallistua keskusteluun. Suosittelen kuitenkin edes yrittämään, niin minun ei tarvitse toistaa itseäni tätä viestiä useampaan kertaan. Mitä "muka-dataan" tulee, sellaiset sivustot kuin squawka.com ja whoscored.com ovat ihan kivaa iltalukemista sateisina arki-iltoina. Suosittelen tutustumaan

Lainaus
Oletan aloituksesi perusteella, ettei loppujakaan kannata lukea. Jos haluat lukea sen voitoksesi niin be my guest. Tai vaikkapa heittää, että kun on häviöllä niin poistuu. Mikäpäs siinä, käy sekin.

Tämähän on sitä mainiota tapaa keskustella. Minun ainoa motiivini on saada keskustelua aikaan, mutta tässä huutelun mekassa sellaiseen ei ilmeisesti olla totuttu. Pahoittelen vantaalaisuuttani tässäkin kohtaa.

Lainaus
Kun elämä on niin pirun lyhyt, niin tässä sinulle nyt kuitenkin ne tuossa ylempänä sinulta pyytämäni perustelut, eli viime kauden pakkiparit:
Reid-Tomka: keskimäärin 1,30 maalia omiin per matsi
Reid-Collins: keskimäärin 0,67 per matsi
Collins-Tomka: keskimäärin 1,06 per matsi

Noista voi vetää mitä johtopäätöksiä haluaa, mutta tuossa se kertomasi tilastollinen fakta, eli se, kumman kanssa Reidillä meni vähemmän uuneja. Olen pahoillani.

Noista voi vetää esimerkiksi sen johtopäätöksen, että otanta on liian pieni (kuten varmasti tiedät, ottelumäärät ko. pareilla hyvin pienet). Siksi lienee järkevämpää tarkistella pidemmän aikavälin tilastoa, joka kieliikin jotain ihan muuta. Lue nyt vaikka iltasaduksi ja näin UCL-matsin puoliajan ratoksi se aiempi viestini, niin tähän keskusteluun saadan edes jonkinsorttinen järjen hiven. Palataan aiheeseen sen jälkeen.

Lainaus
Sellainen muuten on ihan pakko parin Collins-Tomka plussaksi sanoa, että ne pelasi pakkiparina just niissä neljässä säilymisen kannalta tärkeessä matsissa Chelsea-Swansea-Villa-Norwich, joissa ei kolissut yhdessäkään omiin yhtäkään. Mutta tietty, kun k-arvo on tota luokkaa, mitä niillä oli, se tarkoittaa että aika monta matsia on ollut joissa kolisi omissa aivan pirusti.

Pitkän aikavälin tarkastelussa tämä pari on muuten ihan selvästi kahta muuta komboa heikompi, jolloin ei varmaan ainakaan tarvitse keskustella Winny Reidin merkityksestä joukkueelle.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2014 klo 21:56:50 kirjoittanut lavida »
Lasse Tikka

Poissa Poissa

Vastaus #260 : 16.09.2014 klo 21:58:01

Mutta hei sittenkin, oikeesti. Tämä voisikin olla ihan järkevä keskustelu: OTETAANPA käsittelyyn tämä varsinainen herne, eli Mark Noble? Ihan asiana. Ja vaikkapa toistaen aiemmin esittämiäni faktoja. Sieltä taaempaa mm. kaikki tämä löytyy, ihan totta.

Olen tosissaan odotellut ja toivonut, että Noblesta kasvaisi vielä vaikkapa maajoukkuemies, ja sama homma kuin Tomkan suhteen: toivon kyllä kovasti edelleen, onhan Mark West Ham through and through.

Sen syöttöstatsit on uskomattomat, omille menee niinkuin pitääkin eikä palloa menetetä. Kuitenkin se on siinä keskikentän keskustassa aika pirunmoinen hidaste, kun ne syötöt on muutamia poikkeuksia lukuunottamatta niitä viiden metrin helppoja joko rinnalle tai taaksepäin. Periaatteessa aika pitkälle sam juttu kuin Allenin suhteen Poolissa.

Se on pallottomana pirun hidas diesel, eikä koskaan riittävän lähellä vastustajaa joten sille jää lääkkeeksi repiä käsillä. Seurauksena etenkin viime kaudella jatkuva vaparien tulva oman rankkarialueen lähistöltä. Sen jalka myös painaa aika pahasti matsien lopussa.

Dead ball situations: ottaa vastuuta, mikä aivan liian usein on tarkoittanut sitä, että kulmurit jäävät siihen 5 metrin päähän etutolpasta ja vastustaja purkaa helposti. Vaparit ovat olleet hyvin luokatonta laatua. Tietty, pitää myös kysyä että kuka muu muka?

Tässä nyt alkuun Noblesta, ja taas: mulle. Mutta ei tosiaan pelkästään mulle. Kyllä ihan oikeasti puhuu puolestaan se, ettei yksikään seura koskaan ole tehnyt siitä tarjousta. Ikinä.

Mikä kaikki tämä ei tarkoita sitä, etten pitäisi kaverista kovasti. Tottakai pidän.

ed. katsos, olit vastannut sillä aikaa. Tuohon oikeastaan enää muuta kuin että perustelin faktalla tarkkaan ottaen vääräksi sen, mitä tarkkaan ottaen väitit. En sen enempää. Mutta antaa olla, mielenkiintoista on sen sijaan, että noista pakkipareista eniten kentällä viime kaudella oli Tomka-Collins, 16 matsia. Sinä aikana kun olivat yhdessä kentällä, omissa kolisi yhteensä 17 kertaa. Arsenal-matsissa ne kolme kaappia ja Pool-matsin kaksi viimeistä tulivat vasta sen jälkeen, kun eivät enää yhdessä kentällä olleet. Sinällään se ei ole kovin paljon, kun niiden 16 matsin joukossa oli ManU kaksi kertaa, Arsenal, Pool, Chelsea kahdesti, Everton ja viime kaudella pirun kova Soton. Ite asiassa niitä huonompia jengejä niillä oli vähemmän kuin huippuporukoita.

Selkeästi voi kyllä laskea tietty, että se paras pakki oli Reid. Ei varmasti ylläri kellekään.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2014 klo 22:11:03 kirjoittanut Lasse Tikka »
lavida

Poissa Poissa

Vastaus #261 : 16.09.2014 klo 22:19:19

OTETAANPA käsittelyyn tämä varsinainen herne, eli Mark Noble? Ihan asiana.
Mikä ettei.

Lainaus
Sen syöttöstatsit on uskomattomat, omille menee niinkuin pitääkin eikä palloa menetetä. Kuitenkin se on siinä keskikentän keskustassa aika pirunmoinen hidaste, kun ne syötöt on muutamia poikkeuksia lukuunottamatta niitä viiden metrin helppoja joko rinnalle tai taaksepäin. Periaatteessa aika pitkälle sam juttu kuin Allenin suhteen Poolissa.

Pelkästään tilastollisesti katsoen argumenttisi ei päde, West Hamista ainoastaan Downing kykeni luomaan ottelukohtaisesti enemmän maalintekopaikkoja ja antamaan enemmän vapauttavia syöttöjä kuin Noble. Se on toki hieman hälyyttävää, että tuo tilanteiden luominen ja vapauttavien syöttöjen antaminen on esimerkiksi Zolan ajoista laskenut aika huomattavastikin (2.2 -> 1.5), mutta toisaalta taas syöttöjen määrä on noussut. Nämä lienevät tosiaan niitä helppoja passeja omille, joiden merkitystä ei kuitenkaan mielestäni sovi vähätellä; pallo liikkuu, joukkue lepää. Rytmittämisen ja kenttätasapainon kannalta äärimmäisen tärkeä asia, josta lisätietoja voi kysyä Katalonian suunnalta.

Itse pidän Noblen syöttöpelaamisen hidastumista ja yksinkertaistumista suorana seurauksena Allardycen pelitavasta. Syöttöreittejä ylöspäin on perin vähän, ja siten avaavan syötön antaminen on vaikeaa, usein jopa turhaa, kun kärkimiehen lähellä ei ole / lähelle ei ehdi kukaan. Kovasti haluaisin nähdä Noblen itselleen sopivammassa pelitavassa. Pidän hieman kyseenalaisena sellaisen pelaajan mälväämistä, joka toteuttaa sanatarkasti saamiaan ohjeita (tästähän Allardyce on kovasti Noblea kehunut, ja arvistuksen voinee huomata myös saamastaan peliajasta + varakapteenin roolista). Oikeastaan arvostan Noblea tämänkin takia erittäin suuresti: vaatii todella hyvää itsetuntoa, että alistaa oman edun tavoittelun joukkueen edun taakse. Harva on noilla taidoilla valmis yhtä paskamaiseen rooliin.

Lainaus
Se on pallottomana pirun hidas diesel, eikä koskaan riittävän lähellä vastustajaa joten sille jää lääkkeeksi repiä käsillä. Seurauksena etenkin viime kaudella jatkuva vaparien tulva oman rankkarialueen lähistöltä. Sen jalka myös painaa aika pahasti matsien lopussa.

Tarvitsisi ehdottomasti lisää jalkaa, ja siten onkin kyseenalaista, voiko tulevaisuuden West Hamin rakentaa Noblen johtaman keskikentän ympärille. Joutuu siten toki rikkomaan, mutta toisaalta hyvänä ja pelottomana taklaajana voittaa todella hyvällä prosentilla palloja verrattuna siihen paljon rikkoo. Toki ne rikkeet keskittyvät roolista johtuen usein oman maalin lähettyville, mutta edelleen korostan, että Noble ei tässäkään osa-alueessa ole mitenkään silmiinpistävä heikko lenkki. Tilastollisesti samanlaista rikkeiden määrää siellä on muillakin joukkueilla saman sektorin pelaajilla.

Lainaus
Dead ball situations: ottaa vastuuta, mikä aivan liian usein on tarkoittanut sitä, että kulmurit jäävät siihen 5 metrin päähän etutolpasta ja vastustaja purkaa helposti. Vaparit ovat olleet hyvin luokatonta laatua. Tietty, pitää myös kysyä että kuka muu muka?

Tämän voi ainakin kulmapotkujen osalta allekirjoittaa täysin. Lähivapareitahan tuo ei ole hetkeen enää laukonut, ja kaukaakin yleensä on ohjeistettu nostamaan kukkua boksiin. Tuskin se kukku sen parempaa olisi, vaikka sinne laitettaisiin kuka tahansa sitä polkemaan. Tässäkin voisi kysyä, löytyisikö sieltä managerin pelikirjasta ehkä joku muu variantti kuin toivotaan parasta-henkinen nosto, joka kovin usein päättyy jonkun joukkueen kolossin tekemään rikkeeseen.

Lainaus
Kyllä ihan oikeasti puhuu puolestaan se, ettei yksikään seura koskaan ole tehnyt siitä tarjousta. Ikinä.
Sinäänsä mielenkiintoinen juttu, löytyisikö tähän jotain artikkelia tai muuta vastaavaa? Noble on varmaan muuallakin maailmassa samaa kuin tälläkin foorumilla: joko siitä tykkää kuin hullu puurosta tai sitten se on vastine kirosanalle.

e.

Lainaus
Tuohon oikeastaan enää muuta kuin että perustelin faktalla tarkkaan ottaen vääräksi sen, mitä tarkkaan ottaen väitit

Suosittelen edelleen treenaamaan luetunymmärtämistä. En ole väittänyt, etteikö viime kaudella Collins/Reid olisi ollut tilastollisesti parempi kuin Tomkins/Reid. Otantani on huomattavan paljon isompi (ihan jo viime kauden tilastollisesti liian pienestä ottelumäärästä per pari), ja siinä tilastossa ainoa fakta on, että Tomkins/Reid on toimivampi yhdistelmä kuin Collins/Reid. Toivottavasti tästä ei enää tarvitse jankata, tämä kuin ei kovin palkitsevaa touhua enää ole.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2014 klo 22:23:39 kirjoittanut lavida »
Lasse Tikka

Poissa Poissa

Vastaus #262 : 16.09.2014 klo 22:37:05

Jatketaan aiheesta Noble vaikka huomenna. Tästä voi syntyä ihan hyvä keskustelu.

Mutta vihoviimeinen aiheesta Tomka ja Collins. Väitit ihan sanatarkasti, että pakkipari Tomka-Reid päästi vähemmän maaleja keskimäärin, kuin pakkipari Collins-Reid. Se vaan oli paikkansapitämätön väite. Mutta sopii oikein hyvin että jätetään aihe, mutta ihan turha suositella treenaamaan luetun ymmärtämistä. Se on kyllä äärimmäisen hyvin hallussa. Paremmassa kuin ehkä arvaatkaan.

Tai jos näin, niin kehotan itsellesi aivan samaa.

Tai ehkä tähän ei sittenkään kannata vaivautua. Keskustelen jonkun muun kanssa mieluummin.
lavida

Poissa Poissa

Vastaus #263 : 16.09.2014 klo 22:47:14

Mutta vihoviimeinen aiheesta Tomka ja Collins. Väitit ihan sanatarkasti, että pakkipari Tomka-Reid päästi vähemmän maaleja keskimäärin, kuin pakkipari Collins-Reid. Se vaan oli paikkansapitämätön väite. Mutta sopii oikein hyvin että jätetään aihe, mutta ihan turha suositella treenaamaan luetun ymmärtämistä. Se on kyllä äärimmäisen hyvin hallussa. Paremmassa kuin ehkä arvaatkaan.

Niin tein, ja väite ei ole perusteeton: tilastojen valossa Tomkins/Reid päästää keskimäärin vähemmän takaiskumaaleja kuin Collins/Reid. En ole missään vaiheessa puhunut ainoastaan viime kaudesta, minkä käsittäminen tuntuu olevan sinulle liian suuri haaste, ja tunnut tämän asian nyt jatkuvasti sekoittavan. Tässä vielä kertaalleen alkuperäinen siteeraus: "Sekin on muuten ihan tilastollinen fakta, että omiin menee keskimäärin vähemmän uuneja, kun puolustuksen sydämessä vääntää Reidin parina Collinsin sijasta Tomkins". Jos löydät tuosta lainauksesta sanat "viime" ja "kaudella", kustannan sut Olympistadionin avausmatsiin aitiopaikalle.

Täten ehkä sinuna vielä kerran tekisin itsearviointia siitä lukemisen osaamisesta ja analysoisin missä mennään pieleen.
Lasse Tikka

Poissa Poissa

Vastaus #264 : 16.09.2014 klo 23:13:40

No nyt menee jo todella väsyneeksi väistelyksi, sä siis kerrot nyt tarkoittaneesi koko ajan tuota. Ehe ja voi luoja, eli nyt, sen jälkeen kun huomasit jääneesi kiinni muka-statsien heittelystä. No, mikäpä siinä. Tarkistapa siis vielä esim. kahden viime kauden, tai vaikkapa kolmen viime kauden statsit. Tai vaikkapa neljän.

Ja jos puhutaan näiden herrojen henkilökohtaisista statseista, niin niissäkin Ginge on edellä. Joka ikinen kausi keskimäärin vähemmän päästettyjä maaleja kuin Tomkalla. Mikä ei tee tiettykään Gingestä vielä mitenkään mun suosikkipelaajaani.

Miten ihmeessä tämä näin selkeä yksiselitteinen asia on voinut jäädä jumittamaan tähän yhteen ja samaan kohtaan. Ei kiinnosta enää yhtään, pätkääkään. Terv. Pekka

Hei hei, mä menen nyt
Super Iron

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: West Stand Lower

Vastaus #265 : 17.09.2014 klo 05:35:10

Kivaa settiä, Hammers veljet :)
Oma näkemykseni: tilastot on tilastoja ja olisi huomioitavaa myös päivänkunto: Ginge pelasi huonon pre-seasonin, hitaat jalat, alkaa ikä jo painaa? Selvä nelostoppari, Burke vitos. Eli Tonka-Reid on nykyhetki ja tulevaisuus. Winstonia tuntuu häiritsevän soppari ja siirto asiat eikä hän koskaan mikä hymypoika ole ollutkaan. Jos jompikumpi loukkaantuu niin pelkään  että Big Sam uhraa Kouyaten toppariksi.
Mark Noble, vaikea siitä on sanoa pahaa sanaa, hieno mies. Varmaa suorittamista heikkouksineen. Itselleni on jäänyt mieleen keskustelu erään Valioliigan pelaajan kanssa joka on pelannut Noblea vastaan ja tämä pelaaja ihmetteli että Noble yleensä pelaa Valioliigassa. Ja sitten tuo LT:n mainitsema juttu että yhtään tarjousta ei ole tullut isoilta seuroilta!
http://www.claretandhugh.info/agents-noble-surprise/
Katsoin eilen uudestaan Hull matsin ja paljon positiivista. Song kentälle tultuaan ilmiömäinen, teki itseään pelattavaksi ja juoksut oikeisiin paikkoihin. Ei mitään hätää jos keskikentällä häärii Song-Kouyate  mutta Noble-Nolan on toivottavasti jo historiaa ja olisikin jo ilman Big Samia.
« Viimeksi muokattu: 17.09.2014 klo 05:42:44 kirjoittanut Super Iron »
lavida

Poissa Poissa

Vastaus #266 : 17.09.2014 klo 06:47:36

No nyt menee jo todella väsyneeksi väistelyksi, sä siis kerrot nyt tarkoittaneesi koko ajan tuota. Ehe ja voi luoja, eli nyt, sen jälkeen kun huomasit jääneesi kiinni muka-statsien heittelystä. No, mikäpä siinä. Tarkistapa siis vielä esim. kahden viime kauden, tai vaikkapa kolmen viime kauden statsit. Tai vaikkapa neljän.

:D ei luoja, nyt joku roti. Alkuperäinen väitteeni on ihan se sama ja täysin muuttumaton yhä tälläkin hetkellä. "Muka-statsit" pitävät yhä kutinsa, ja ne tukevat väitettäni. Ei mulla ole tarvetta väännellä, mutta sulla tuntuis oikeesti olla tarvetta oppia sisäistämään lukemaasi. Mun väite on yhä se sama, sen voit tarkistaa tuolta ylempää paristakin kohtaa. Se ei muutu, vaikka kuinka yrität luikkia tilanteesta pakoon ja vierittää syytä mun niskoille. Oisko aika jo niellä kiukku ja hiffata, että omasta kyvystä ymmärtää kirjoitettua tekstiä saattais tällä kertaa löytyä hieman petrattavaa?

Aiheeseen (nyt toivottavasti viimeistä kertaa) palatakseni: Kuten on jo todettu, muuttujien mitätöimiseksi viime kauden otanta on liian pieni. Siksi on paljon relevantimpaa tarkistella pidemmän aikavälin tilastoa. Tämä tilasto on yksiselitteinen ilman vääntelyä ja kääntelyä: Tomkins/Reid päästää vähemmän maaleja ottelua kohden kuin Collins/Reid. Joko meni perille? Ei vääntelyä, ei kierteleyä: faktaa.

Tähän loppuun (ainakin minulle riittää yhden tilaston parissa mouhoaminen, varsinkin kun puhutaan selvästi kahdesta eri asiasta) on vielä todettava, että Super Iron on eittämättä oikeassa: tilastot on tilastoja, ja sellaisina niitä tulee kohdellakin. Varsinkin tämä ko. tilasto on hyvinkin harhaanjohtava, sen myönnän ihan avoimesti. Siihen vaikuttavat varmasti vastustajajoukkueiden absoluuttinen taso, mahdolliset oman joukkueen poissaolot ja miksei ihan myös puhdas sattumakin. Siksi onkin paljon fiksumpaa keskustella tämän tilaston mielekkyydestä, kuin siitä, pitääkö tilasto paikkansa. Omasta mielestäni tämä tilasto yksin ei ole todellakaan mielekäs ja riittävä tekemään eroa Collinsin ja Tomkinsin välille ja toppariparien toimivuudelle. Paljon järkevämpää on koota perinteinen Pros/Cons-lista, jossa pelaajien ominaisuuksia ja osaamisia verrataan toisiinsa. Omaan makuun moinen listaus puoltaa Tomkinsin peluuttamista, mutta totta kai vastaväitteillekin on sijansa. Eiköhän se myös ole hieman vastustajajoukkueesta kiinni, kumpi pojista avauksen paikan haltuunsa ottaa. Ginger sopii painimaan isojen mörköjen kanssa paremmin kuin Tomkins, mutta toisaalta Tonks sopii paremmin maltillisempaan pelinavaamiseen ja paineen purkamiseen. Näin uskon (toivon) Allardycenkin asiaa ajattelevan. Super Ironia siteeraten myös päivän vire lienee aika iso tekijä avausta kasatessa.

Lainaus
Ja jos puhutaan näiden herrojen henkilökohtaisista statseista, niin niissäkin Ginge on edellä. Joka ikinen kausi keskimäärin vähemmän päästettyjä maaleja kuin Tomkalla. Mikä ei tee tiettykään Gingestä vielä mitenkään mun suosikkipelaajaani.

Tuossa tilastossa on vääntelemättä ja kääntelemättä edellä, ja sitä en ole kiistänyt. Toisaalta taas monissa muissa henkilökohtaisissa tilastoissa on Tomkinsia perässä, mutta näillä tilastoilla ei sitten lopulta juuri ole väliä, kun verrataan kahta toppariparia toisiinsa.

Lainaus
Miten ihmeessä tämä näin selkeä yksiselitteinen asia on voinut jäädä jumittamaan tähän yhteen ja samaan kohtaan.

Voiskohan olla siitä kiinni, että minä olen tehnyt itsestäni hölmön lähtemällä keskustelemaan kaverin kanssa, joka avoimesti myöntää, ettei osaa/kykene lukemaan yli 300-merkkistä viestiä?
« Viimeksi muokattu: 17.09.2014 klo 07:46:49 kirjoittanut lavida »
SaSa

Poissa Poissa

Vastaus #267 : 17.09.2014 klo 07:59:39

Äijillä väittely hieman menny pilkkujen nussimiseksi vaikka sinänsä mielenkiintoinen ja paljon hyviä perusteluja puolin jos toisin. Faktoja/statseja löytyy varmasti puolesta ja vastaan mutta näin se menee usein kun ainoa kommunikoinnin muoto on kirjoittelu keskustelupalstalle. Silti tämäkin palsta ja sen kirjoitukset perustuu suurimmalta osin mielipiteisiin, ei faktoihin. Ehdotankin siksi oluttuopillista Boleyn Groundilla ensi toukokuussa Iron Works baarissa kun Finnish Irons pelaa pyhällä nurmella mr. Frank McAvennie turnauksessa. Voimme kasvokkain tingata "kuka on oikeassa".. Itse jatkan kirjoittelua mielipidepohjalta jatkossakin ja omasta mielestä mun mielipide on usein "oikea"
COYI!

Lasse Tikka

Poissa Poissa

Vastaus #268 : 18.09.2014 klo 13:14:53

Joo, eipä minullakaan ole tarvetta jatkaa tätä, huvittaahan tuo jo pirusti näin jälkeenpäin. Keskenkasvuista teinikähinää.

Sen verran en kuitenkaan malta Lavida olla, että kun itse vertailudiagrammit ja tilastot vedit keskusteluun, niin yhden duunin sulle ihan oikeasti vain asiana ja ilman taka-ajatuksia annan: kertoa mistä, miten laskettuna ja miltä ajalta olet saanut pakkiparien tilastoiksi 1,17 ja 1,22? Itselläni on aika lailla toiset lukemat, niin viime kaudelta kuin aiemmiltakin? Ei muuta ja piste.

Tulevaisuudesta olen itse sitä mieltä, että siihen Reidin rinnalle tarvitaan hyvä uusi mies. Tomka: toivon, mutten usko, valitettavasti. Ginge: hiipuu, pakostakin. Vanha mieshän se.
lavida

Poissa Poissa

Vastaus #269 : 18.09.2014 klo 14:04:59

Sen verran en kuitenkaan malta Lavida olla, että kun itse vertailudiagrammit ja tilastot vedit keskusteluun, niin yhden duunin sulle ihan oikeasti vain asiana ja ilman taka-ajatuksia annan: kertoa mistä, miten laskettuna ja miltä ajalta olet saanut pakkiparien tilastoiksi 1,17 ja 1,22?
Virallisista matsiraporteista tutkien päästetyt maalit niiltä pelimiinuteilta, jolloin kentällä joko Collins/Reid tai Tomkins/Reid. Otantana kaikki ottelut, joissa ko. toppariparit kentällä.

Sikäli tätä statistiikkaa olisi ihan hauska viedä pitemmälle antamalla otteluille vastustajista ja sarjatasosta riippuen jonkinsortin painokertoimia. Tällöin itse statistiikastakin tulee ainakin omaan makuun mielekkäämpi. Taidanpa torstain ratoksi ja työpäivän päätteeksi uhrata aikaa tilastoniiloilulle, vaikkakin aiheesta ne tärkeimmät pointit ja omat ajatukset eivät tähän myrskyn aiheuttaneeseen tilastoon kovin suoranaisesti liitykään. Koska nekin on kuitenkin jo sanottu, ei lukujen pyörittämisestä enää varmaan haittaakaan ole :)
Lasse Tikka

Poissa Poissa

Vastaus #270 : 18.09.2014 klo 18:53:20

Joo, insinöörin kanssa väittely on kuin mutapaini possun kanssa: muutaman tunnin kuluttua huomaat että sehän perkele tykkää siitä :)

Tilastot vaan ON mielenkiintosia. Omat laskelmat katsos olivat antaneet tällaiset luvut siltä ajalta kun ollaan pelattu takaisin Valiossa:

2013-14
Collins-Reid: 4 omiin 5 matsissa = 0,8 per matsi
Tomkins-Reid: 17/13 = 1,30

2012-13
Collins-Reid: 30/24 = 1,25
Tomkins-Reid: 17/10 = 1,7

Molemmat kaudet yhteensä:
Collins-Reid: 34/29 = 1,17
Tomkins-Reid: 34/23 = 1,47

Ja kaverit ihan ominaan:

2013-14
Collins: 28 omiin 24 matsissa = 1,16
Tomkins: 39/33 = 1,18

2012-13
Collins: 39/30 = 1,3
Tomkins: 30/17 = 1,76

Kaudet yhteensä:
Collins: 67/54 = 1,24
Tomkins: 69/50 = 1,38

Uskoisin, että meidän laskelmien erot tulivat todnäk siitä, että näissä mun statseissa mukana ovat kaikki kausien viralliset matsit, eli siis cupit - harkkamatseja nyt en ollut laskenut kuitenkaan.

Mitä voimme päätellä?
A: tilastot eivät sano sinällään yhtään mitään, tai jos sanovatkin, ne kertovat menneisyydestä
B: täällä päässä on ollut ihan liian paljon vapaata aikaa kaikkeen ekselöintiin

Mutta jotain ihan oikeasti viime kaudesta: se riivattu loukkaantumissuma aiheutti sen, että siellä kauden keskivaiheilla oli 9 (yhdeksän!) perättäistä matsia, joissa jokaisessa oli eri pakkipari kuin edellisessä matsissa. Sen jälkeen pelasivatkin 6 matsia parilla Tomkins-Collins (!), joissa omiin meni yhteensä vain 2 maalia, ja niistä napattiin 13 pinnaa. Mutta tuostahan mä jo jossain vaiheessa mainitsinkin. Eli vanha tieto, sori.

Tuosta Noblesta varmaankin sittenkin palailen vielä. Sulla oli siellä jokunen, mistä mielellään olisin eri mieltä ja sitten jokunen, jota itse en ollut tullut ajatelleeksi. Mutta lupaan: ei sitten tilastoja.

ed. tai toisaalta, tilastot vaan on pirun mielenkiintoisia. Jos sulla on jotain, minkä haluat meille jakaa, pistä ihmeessä.

« Viimeksi muokattu: 18.09.2014 klo 18:58:44 kirjoittanut Lasse Tikka »
SaSa

Poissa Poissa

Vastaus #271 : 18.09.2014 klo 21:27:13

Sikäli tätä statistiikkaa olisi ihan hauska viedä pitemmälle antamalla otteluille vastustajista ja sarjatasosta riippuen jonkinsortin painokertoimia. Tällöin itse statistiikastakin tulee ainakin omaan makuun mielekkäämpi. Taidanpa torstain ratoksi ja työpäivän päätteeksi uhrata aikaa tilastoniiloilulle, vaikkakin aiheesta ne tärkeimmät pointit ja omat ajatukset eivät tähän myrskyn aiheuttaneeseen tilastoon kovin suoranaisesti liitykään. Koska nekin on kuitenkin jo sanottu, ei lukujen pyörittämisestä enää varmaan haittaakaan ole :)
Lukujen pyörittelystä ei varmasti haittaa ole kunhan keskustelu etenee ;-)

Tämä on juuri se mikä olisi mielenkiintoista tietää. Pelkkiin lukuihin tuijottaminen ei kerro kovinkaan paljoa. Ketkä olivat vastustajia, ketkä olivat pelikaverit, miten miehitys vaikutti taktiikkaan ja tietenkin mikä oli otteluiden lopputulos mm.? voisivat valaista hieman enemmän lukuja. Olen tilastoista huolimatta sitä mieltä toppariosastosta, että Tomkins/Reid on ykköspari ja Collins varalla. Somessa joku heittikin alla olevan kyssän ja vastaus tuli melko nopeasti ja olen samaa mieltä

Ehdotus: " Collins in for Tomkins"
Vastaus: "Nope! Collins turns our team from nice flowing football to hoof ball."

Super Iron

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: West Stand Lower

Vastaus #272 : 18.09.2014 klo 21:28:05

Lasse Tikka vs Lavida

-viestit viimeisen 24h aikana 9-8
-sanoja keskimäärin 254-301
-sanojen hallinta 50%-50%
-viihteisarvo 50-50

onhan nämä tilastot hyödyllisiä
Lasse Tikka

Poissa Poissa

Vastaus #273 : 19.09.2014 klo 10:02:50

Mene jo Make siitä :)

ed. Sasa: muakin kiinnosti aikalailla noissa se, miten pinnoja oli tullut kavereille ja olin laskenut senkin. En vaan viitsinyt enää, mut jos tällä on yleistä kiinnostusta, niin silvuplee:

- viime kaudella komboista pinnoja keskimäärin eniten parille Collins-Tomkins 1,25, sitten Collins-Reid 1,00 ja vikaksi Tomkins-Reid 0,85
- edellisellä järjestys Collins-Reid 1,38 Tomkins-Reid 1,1 Collins-Tomkins 1,0
- total Collins-Reid 1,31 Collins-Tomkins 1,21 Tomkins-Reid 0,96
Tuosta voisi päätellä vaikkapa että heikoin lenkki oli parityöskentelyssä viime kaudella Reid.

Sitten hölökohtaiset järjestykset:
- viime kausi Tomkins 1,3 Collins 1,17 ja Reid 0,89
- edellisellä Collins 1,2 Reid 1,11 ja Tomkins 0.82
- total Collins 1,19 Tomkins 1,14 ja Reid 1,04

Joten Tomkins nosti selkeesti tasoansa viime kaudella edelliseen verrattuna ja heikoin lenkki onkin - Reid! Ehe. Tällasia tilastoja :)

Aika tasaisesti on tullut pelejä jokaiselle ja näyttäisi vastustajatkin olleen noille aika tasaisesti sekä isoja että pikkujengejä, mutta älkää vaan pyytäkö laskemaan...

Mut oikeesti. Ginge on just noin: sillä on se pitkä syöttö, ja niin kauan kun kaikki ovat pelanneet pitkää Andyn päähän, se on ollut pitkälle sitä. Kyssäri kait onkin, että miten nyt, jos timantilla vedetään ja peli muutenkin on lyhyempää? Oppiiko vanha koira uusia temppuja? Se kun on aika pirun vanha koira. Siinä olisi nyt Cojonesia tarjolla hetikin sille paikalle. Sillä niitä cojoneseja on. Ite olen sen verran vanhan liiton mies, että mieluummin Alvinin ja Dicksin tapaisia häijyjä paskiaisia kuin sellaisia, joista aina toivoo että menisi nyt ihan iholle ja vaikka vähän nojaisi.

Ja sitten tullaan Andyn takaisin tuloon. Mitä tekee Sam sitten? Palaako vanhaan pitkään palloon, vai yrittääkö sopeuttaa Andyn tähän mistä nyt alkaa oleen jo viitteitä? Pahaa pelkään.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2014 klo 11:26:21 kirjoittanut Lasse Tikka »
Miqu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I’m forever blowing bubbles!

Vastaus #274 : 19.09.2014 klo 20:41:49

Valhe, emävalhe ja tilasto :D

Eihän tuollaisia asioita voi tilastoilla mitata, siellä kentällä on aina vastustaja, joten jos oikeasti syvällisempää tilastollista analyysiä halutaan, voisi vaikka vastustajat jakaa kategorioihin lopullisen sarjasijoituksen perusteella ja katsoa miten mikäkin kombinaatio on pärjännyt eri kategorian joukkueita vastaan. Loppujen lopuksi kuitenkin tilastot valehtelevat, koska jalkapallo on taitolaji ja taito vaikuttaa pelin laatuun. Tunnetusti pelin laatu on ollut paska, joten jos pelin laatua halutaan kehittää, pitää olla taitavimmat kentällä. Taitavin topparipari taitaisi olla Tomkins-Reid. IMHO ;)

COYI! 8)

Sivuja: 1 ... 10 [11] 12 ... 49

Siirry: