Jalkapallokääpiö
Poissa
|
 |
Vastaus #2000 : 23.07.2015 klo 17:35:04 |
|
Eikö tuo Rode-Alaba dumbo muodostaisi aika toimivan tuplakutosen? Toki silloin Alonso pitäisi heittää parrasta vittuun eikä taida Pepille sopia...
Unelmakokoonpanossa kai olisi vain yksi kutonen tai toisena Lahm, jonka ei kuitenkaan pitäisi pelata kovin alhaalla. Sitten vielä Spiegel, joka pitää Vidalin siirtoa Bayerniin jo varmana, spekuloi Vidalin siirron viimeistään sementoivan sen pyrkimyksen, että kuka tahansa voi pelata milloin tahansa melkeinpä mitä paikkaa tahansa.
|
|
|
|
|
Wanha futaaja
Poissa
Suosikkijoukkue: Jag ser rött...
|
 |
Vastaus #2001 : 23.07.2015 klo 18:48:15 |
|
Eurosportilla sanottiin tänään, että Bernatin agentti on muuten Guardiolan veli  Minulle ainakin tuli uutena tietona  Bernat pelasi aika tyypillisesti tänäänkin. Otti palloja hyvin haltuun ja lähti kuskaamaan laidalla, mutta sitten vain ajoi päin ensimmäistä vastaantulevaa vastustajaa. Melkoinen ero oli Costaan, joka muutaman kerran hienosti meni heittämällä ohi pakeista. Bernatilla ei juuri harhautuksia ole valikoimassaan, eikä keskityksetkään kovin usein mene omille. Vahvuutena toki, että pystyy kohtuullisesti pitämään palloa, mutta jonkun vaihtoehdon hänen jatkuvalle peluuttamiselleen toivoisi. Olisihan niitä, jos valmentaja vain haluaa. Tietysti vasta sitten, kun sarjapelit alkavat, näkee tilanteen, höntsistä ei turhan paljoa vielä voi päätellä.
|
|
|
|
|
KDB
Poissa
Suosikkijoukkue: 93:20
|
 |
Vastaus #2002 : 23.07.2015 klo 19:52:51 |
|
Sitten vielä Spiegel, joka pitää Vidalin siirtoa Bayerniin jo varmana,
Tuo on jo varma: DONE DEAL: FC Bayern München sign Arturo Vidal from Juventus #UCL Lisäksi Rummenigge oli puhellut Mullerista, mutta tämä informaatio ei varmaan tullut kuin muutamalle foorumistille yllätyksenä: "Some players just don't have any price tag. We'd be out of our minds to sell Thomas Müller."
|
|
|
|
|
SirL
Poissa
|
 |
Vastaus #2003 : 24.07.2015 klo 07:38:32 |
|
Tästä on jo puhuttu ennenkin, mutta tosiaan vähän rasittavaa, kun osa porukasta tällä forumilla keskittyy ainoastaan näsäviisaaseen vinoiluun, saivartelee ja "ymmärtää" tahallaan väärin koko ajan. Tottakai saa olla eri mieltä, pitääkin joskus olla, ja ihmiset tekevät virheitäkin toisinaan, mutta tuo jatkuva nenäkäs eri konnotaatioiden tarkoitushakuinen kaivelu, jossa ei edes pyritä asialliseen keskusteluun, on niin turhaa. Tartutaan johonkin nyanssiin sivulauseessa ja tehdään siitä merkitsevä pointti ja kuitenkin useimmiten tiedetään mitä ko. kirjoittaja oikeasti halusi sanoa. Miksi? Mitä tyydytystä siitä saa? Pata kattilaa jne. Esim: Thomas on lisäksi osoittanut kykynsä lukuisissa arvokisoissa, joka on sekin maailmalla arvostettu saavutus. Joskaan ei tällä suomalaisella keskusteluforumilla. Mutta täällähän on paljon pätevämpiä futistietäjiä kuin esim mainitsemani hollantilainen huippuvalmentaja. Vai onko sittenkään...? 
|
|
|
|
|
Leka Harkko
Poissa
|
 |
Vastaus #2004 : 24.07.2015 klo 08:44:15 |
|
Lisäksi Rummenigge oli puhellut Mullerista, mutta tämä informaatio ei varmaan tullut kuin muutamalle foorumistille yllätyksenä:
Kuten olen monesti maininnut, muutama fanipoika tuntuu vain odottavan muna pystyssä Guardiolan uutta epäonnistumista, joten näitä sitten hoetaan maailman tappiin asti. Guardiola on tehnyt penkin päässä minimin, mikä tuntuu myös vituttavan suunnattomasti. Toki onnitumista vähätellään materiaalin ylivertaisuudelle, jollaista ei luonnollisesti ollut LvG:lla, Heynkesillä tai kenelläkääm muulla Bayernin historiassa ja epäonnistumista taas valmennuksen surkeudella, kun ei haluta myöntää, ettei ramman rosterin rahkeet riittäneet pidemmälle. Ensi kaudesta tulee eittämättä mielenkiintoinen. Bundeshöntsän voittaminen kolmannen kerran putkeen olisi jo kova veto (mitä fanipojat eivät myönnä, koska Pep). Kaksi CL semiä on kahteen vuoteen ja tappiot mestareille, jotka olivat pelillisesti sen hetken parhaat seurat, eivät ole huono suoritus, vaikkei kuulemma edes Magath olisi näille hävinnyt. Mene ja tiedä. Jotain tuolla on tehty oikein kun tuohon asti on päästy ja moni kova joukkue jäi taakse. Lähtijöistä eniten kupissa painaa Rei...eikun Bastin lähtö. Piti mennä, niin meni. Ei Bayern tähän kaadu, kuten ei kaatunut Kroosinkan lähtöön (joka muuten hyytyi pahasti kun alettiin pelata panoksilla viime kaudella). Vidalin tulo tuo pitkästä aikaa Bayenin keskikentälle sulaa hulluutta. Schweini ja Kroos olivat pelillisesti hyviä, mutta ehkä kuitenkin liian salonkikelpoisia kavereita ja tuolta on puuttunut toistakymmentä vuotta Effenbergin kaltainen ylimielinen ja pelillisesti pätevä vittupää, spielfuhrer, joka vituttaa kaikkia vastustajia kentällä ja katsomoissa...Disclaimerina todettakoon, vaan jos pysyy kunnossa. Douglas Costa on pre-seasonilla väläytellyt ja Shakhtarissa tämä pelasi hyvin. Toistakymmentä miltsiä ei makseta kaverista, jonka tasoa ei tiedetä, se miten tämä taso sitten näkyy tosipeleissä onkin toinen juttu. Fundamentit on kunnossa huippuluokan vahvistukselle ja kristalleista tehdyn Robberyn korvaajaksi.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.07.2015 klo 09:26:22 kirjoittanut Leka Harkko »
|
|
|
|
|
Callit
Poissa
|
 |
Vastaus #2005 : 24.07.2015 klo 09:11:39 |
|
Eikö tuo Rode-Alaba dumbo muodostaisi aika toimivan tuplakutosen? Toki silloin Alonso pitäisi heittää parrasta vittuun eikä taida Pepille sopia...
Alaba on vaspan paikalla ehdoton maailmanhuippu. Olisi silkkaa hulluutta korvata se siellä Bernatilla, jota itse arvostan enemmän kuin monet forumistit, koska Alaban lisäarvo kutospaikalle ei ole suuren suuri, kun muut vaihtoehdot ovat Vidal-Rode tasolla. Tätä samaa vääntöä suhteellisesta kilpailuedusta käytiin Saksan MM-taipaleella, ja lopulta järki voitti.
|
|
|
|
|
Callit
Poissa
|
 |
Vastaus #2006 : 24.07.2015 klo 09:21:49 |
|
...
Ihan asiaa, mutta ensiksikin on korjattava, että Bayern tavoittelee neljättä peräkkäistä mestaruutta. Pepin, jos jonkun, kohdalla istun itse tukevasti aidalla. Loistava valmentaja jne. ja hienot saavutukset, ehdoton ammattimies. Toisaalta ymmärrän jonkin verran myös näitä noitujia. Mies tuntuu jakelevan synpatioitaan ja peliaikaa hyvin tunneperäisesti, muistanemme Zlatanin, , ja siinä sivussa on osa seuran identiteettiä ainakin vaaravyöhykkeellä. Ja kun kaiken päälle media ja seurajohto jakelee niitä "maailman paras maaliskuussa" awardeja, niin totta kai siinä nousee karvat pystyyn. Lyhyesti: hyvä valmentaja, joka ei kuitenkaan ole keksinyt jalkapalloa. Sportbildissä(?) kerrottiin, että Götzen ketku agentti ja Killer-Kalle eivät voi sietää toisiaan, ja että tällä on ollut vahvasti vaikutusta Götzen hiipuneeseen asemaan. Sama ketku hoiti Kroosin jatkosopimuksen neuvotteluja, ja sen johdosta neuvotteluista ei tullut oikein missään vaiheessa mitään. Enkä siis osaa sanoa kuinka hyvin tämä pitää paikkaansa, kunhan raportoin.
|
|
|
|
|
Leka Harkko
Poissa
|
 |
Vastaus #2007 : 24.07.2015 klo 09:24:40 |
|
Ihan asiaa, mutta ensiksikin on korjattava, että Bayern tavoittelee neljättä peräkkäistä mestaruutta.
Tarkoitin Guardiolan vyölle kolmas mestaruus. 
|
|
|
|
|
Jääpoiju
Paikalla
Suosikkijoukkue: I L V E S
|
 |
Vastaus #2008 : 24.07.2015 klo 09:51:32 |
|
Tarkoitin Guardiolan vyölle kolmas mestaruus.  Jos vielä ensi kaudella ottaisi salaattilautasen, mutta ei muuta (tai vaikka muutkin) ja lähtisi sitten Dubain maajoukkueen peräsimeen, olisiko ainoa BuLi-valmentaja, joka on voittanut salaattilautasen jokaisella valmentamallaan kaudellaan?
|
|
|
|
|
Wanha futaaja
Poissa
|
 |
Vastaus #2009 : 24.07.2015 klo 10:04:17 |
|
Pata kattilaa jne.
Esim:
No, tuo heitto arvokisoista oli toki piikki, tosin enemmän huumorilla heitetty. Kuitenkin MM-kisoja ihan oikeasti arvostetaan maailmalla, sekä fanien että pelaajien keskuudessa (vrt. vaikkapa Messin lausunnot viime kesänä), vaikka forumisteista osa ei pidä niitä minään. Ei koske välttämättä sinua, mutta niitäkin löytyy, jotka tätä em. mieltä (omien sanojensa mukaan) ovat ja katsovat voivansa aliarvioida MM-kisoissa saatuja meriittejä. Tätä hiukan ihmettelen, mutta ihmettelyähän maailmaan mahtuu.  Se ilkkuminen, vinoilu ja tahallaan väärinymmärtäminen on kuitenkin minusta edelleen turhaa, eikä edistä keskustelua. Eriävät mielipiteet ovat kokonaan toinen juttu. Mieltymykset puolestaan ovat lähinnä tunnepuolen asioita. Kuka mistäkin tykkää. Niitä on aika vaikea, ellei mahdoton, arvottaa. Kuitenkin on varsin yleistä, että niiden pohjalta pyritään ns. tekemään tiedettä, eli halutaan todistaa jonkun asian olevan sillä tavalla kuin sen itse haluaisi olevan. Tähän saattaa syyllistyä suurin osa meistä, ainakin toisinaan. No, tämä oli nyt tässä. Halusin vain näistä asioista mainita alkavan kauden kunniaksi, toiveena se, että keskustelu tässä topikissa, ja miksei muissakin, säilyisi edes jossain raameissa. Vierastan myös edelleen rasistisia kommentteja ja siihen rinnastettavaa terminologiaa muutenkin, joita täällä on jo näkynyt tänä kesänäkin. Ne ylittävät minusta huumorin rajan.
|
|
|
|
|
Wanha futaaja
Poissa
|
 |
Vastaus #2010 : 24.07.2015 klo 10:10:03 |
|
Sportbildissä(?) kerrottiin, että Götzen ketku agentti ja Killer-Kalle eivät voi sietää toisiaan, ja että tällä on ollut vahvasti vaikutusta Götzen hiipuneeseen asemaan. Sama ketku hoiti Kroosin jatkosopimuksen neuvotteluja, ja sen johdosta neuvotteluista ei tullut oikein missään vaiheessa mitään. Enkä siis osaa sanoa kuinka hyvin tämä pitää paikkaansa, kunhan raportoin.
Minäkin olen näitä puheita kuullut, vaikka tiedä sitten niiden todenperäisyydestä. Ei ehkä kuitenkaan savua ilman tulta. Jostain syystä Götze kuitenkin on ollut alamaissa ja se näkyy suoraan hänen peliesityksessään.
|
|
|
|
|
Callit
Poissa
|
 |
Vastaus #2011 : 24.07.2015 klo 10:18:03 |
|
Minäkin olen näitä puheita kuullut, vaikka tiedä sitten niiden todenperäisyydestä. Ei ehkä kuitenkaan savua ilman tulta. Jostain syystä Götze kuitenkin on ollut alamaissa ja se näkyy suoraan hänen peliesityksessään.
Alamäkihän tuli nimenomaan keväällä, kun syksy oli mennyt erityisen hyvin. Joku tiesi täällä kertoa, että poju pelasi keväällä aika hiton monella paikalla, mikä saattoi olla syy alamäkeen. On kyllä sen tason kaveri, ettei taatusti kannata jäädä kakkosviulua soittelemaan, vaan lähteä peliajan perään heti.
|
|
|
|
|
SOINIO
Poissa
|
 |
Vastaus #2012 : 24.07.2015 klo 10:37:10 |
|
Kroosin kohdallahan ketku agentti ainakin teki ihan työnsä, eli kun Bayern ei ollut valmis maksamaan Tonille statuksen ja markkinahinnan mukaista palkkaa, niin agentti hankki asiakkaalleen sellaisen sopparin sitten Madridista.
|
|
|
|
|
Heiska
Poissa
Suosikkijoukkue: REMOULADE
|
 |
Vastaus #2013 : 24.07.2015 klo 10:57:49 |
|
vaikka forumisteista osa ei pidä niitä minään. Ei koske välttämättä sinua, mutta niitäkin löytyy, jotka tätä em. mieltä (omien sanojensa mukaan)
Varmaan näihin löytyy sitten myös lähteet? Itse en ainakaan tiedä yhtään foorumistia, joka ei pitäisi MM-kisoja "minään". Alkuperäinen vertailu koski muuten toki 4x UCL-pyttyä vs. 1x UCL + 1x WC. Noista tuskin kukaan saa jälkimmäistä kovemmaksi CV:ksi. Götze Juveen -huhut ovat muuten samalla laantuneet Draxler-myllytyksen kiihtyessä. Madridhan tuon voi toki "läpällä" käydä hakemassa pois kuleksimasta, mutta näinköhän jää sittenkin mököttämään vielä yhdeksi kaudeksi Bayerniin.
|
|
|
|
|
candidate
Poissa
|
 |
Vastaus #2014 : 24.07.2015 klo 11:21:30 |
|
Varmaan näihin löytyy sitten myös lähteet? Itse en ainakaan tiedä yhtään foorumistia, joka ei pitäisi MM-kisoja "minään".
Näin nimenomaan. Itse haluaisin kuulla selitykset sille, miksi MM-skabat olisivat tasokkain kilpailu, kun seurajoukkueet kumminkin haalivat parhaat pelaajat passista riippumatta. Pelaajien subjektiivisesta arvostuksesta, kansan kiinnostuksesta ja muista ei-urheilullisista seikoista siis piittaamatta, minä näen että taso seurajoukkuepuolella on luonnollisesti kovempi kuin maajoukkueissa. Ei tämä fakta ole pois MM-kisojen arvostukselta.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.07.2015 klo 12:38:41 kirjoittanut candidate »
|
|
|
|
|
Puuhapete
Poissa
|
 |
Vastaus #2015 : 24.07.2015 klo 12:19:41 |
|
Näin nimenomaan.
Itse haluaisin kuulla selitykset sille, miksi MM-skabat olisivat tasokkain kilpailu, kun seurajoukkueet kumminkin haalivat parhaat pelaajat passista riippumatta. Pelaajien subjektiivisesta arvostuksesta, kansan kiinnostuksesta ja muista ei-urheilullisista seikoista siis piittaamatta, minä näen taso seurajoukkuepuolella on luonnollisesti kovempi kuin maajoukkueissa. Ei tämä fakta ole pois MM-kisojen arvostukselta.
Voisin sanoa varmuudella, että jos pelaajilta kysytään, niin MM-kisa on ylivoimainen ykkönen. Ei kahta sanaa. Myös moni pelaaja olisi valmis vaihtamaan 3 UCL-pyttyä yhteen MM-voittoon. Tasokkuudesta voi olla montaa mieltä, mutta arvostuksessa MM-kisat ovat ykkönen. MM-kisojen arvostushan putosi foorumilla vasta sen jälkeen, kun Saksa sen voitti.
|
|
|
|
|
candidate
Poissa
|
 |
Vastaus #2016 : 24.07.2015 klo 12:37:09 |
|
Voisin sanoa varmuudella, että jos pelaajilta kysytään, niin MM-kisa on ylivoimainen ykkönen. Ei kahta sanaa. Myös moni pelaaja olisi valmis vaihtamaan 3 UCL-pyttyä yhteen MM-voittoon. Tasokkuudesta voi olla montaa mieltä, mutta arvostuksessa MM-kisat ovat ykkönen. Kuten sanoin, subjektiiviset arvottamiset erikseen. Tasoltaan parhaat joukkueet pelaavat UCL:ssa, tämä on fakta. MM-kisojen arvostushan putosi foorumilla vasta sen jälkeen, kun Saksa sen voitti.
Te teette sen itse.
|
|
|
|
|
|
|
Wanha futaaja
Poissa
|
 |
Vastaus #2018 : 24.07.2015 klo 16:08:23 |
|
Varmaan näihin löytyy sitten myös lähteet? Itse en ainakaan tiedä yhtään foorumistia, joka ei pitäisi MM-kisoja "minään". Alkuperäinen vertailu koski muuten toki 4x UCL-pyttyä vs. 1x UCL + 1x WC. Noista tuskin kukaan saa jälkimmäistä kovemmaksi CV:
Itsekin olet vähätellyt MM-kisasaavutuksia moneen kertaan. Vain UCL on jotain? Vai olenko ymmärtänyt sanomasi aivan väärin? Ehkä olen. Minusta molemmat ovat kovia kisoja, joskin toki on totta, etteivät aivan kaikki huippufutaajat koskaan saa mahdollisuutta osallistua arvokisoihin. Litmanen vaikkapa. Toisaalta moni pelaaja on ilmaissut arvostavansa MM-mittelöitä jopa kaikkein eniten. Maajoukkuefutistakin edelleen siis arvostetaan. Minulle henkilökohtaisesti on aivan sama mitä joku arvostaa, tai ei arvosta. Välillä vain ihmettelen arvokisojen vähättelyä tyyliin MM-kisojen maalikuninkuus ei merkitse mitään. Ne, jotka ovat em. saavutukseen itse yltäneet, voivat halutessaan vähätellä. Meidän muiden olisi parasta osoittaa kunnioitusta. Ja mistä helkkarin "alkuperäisestä" keskustelusta puhut? Minun kommenttini ei ollut jatkoa mihinkään, vaan ainoastaan kommentti yhtä pelaaja koskien. Onhan näistä toki kiistelty jo vuosia, mutta se on eri asia, eikä minua kiinnosta miekkailla jostain CV-arvostuksesta. Mutta, jatkakaa vertailuja, jos haluatte. Minulle riittää. Keskityn tsiigaamaan matseja. Onneksi minun arvostukseni ansaitsevia pelaajia löytyy vähän joka liigasta. Helpottaa elämää. 
|
|
|
|
|
Finte
Poissa
Suosikkijoukkue: Münchenin punaiset & siniset, DFB & Huuhkajat
|
 |
Vastaus #2019 : 24.07.2015 klo 16:38:24 |
|
Pelkään arvaavani, että mikä on Pepin suunnitelma Alaban varalle; istua penkillä ja katsella kun Bernat pelaa sen paikalla
Tämä ei onneksi voi olla mahdollista. Jokainen uusi pelaaja Bayernissa vastaa kysymykseen siitä kuka pelaaja on tehnyt suurimman vaikutuksen päivittäisessä tekemisessä että Alaba. Myös Pep on ylistänyt Alabaa. Eiköhän Pep Alaballe jonkin äärettömän keskeisen ja monipuolisen roolin kehitä. Tämä ei siis ole ironiaa. Ehdottomasti yksi Bayernin tärkeimmistä jätkistä.
|
|
|
|
|
Finte
Poissa
Suosikkijoukkue: Münchenin punaiset & siniset, DFB & Huuhkajat
|
 |
Vastaus #2020 : 24.07.2015 klo 16:47:19 |
|
Rode kyllä sopisi siihen rooliin, mutta Alaballe lienee muita suunnitelmia, edelleen. Mielenkiintoista nähdä miksi Roden asema muodostuu tulevalla kaudella. Näissä preseason höntsissä hän on saanut aika hyvin vastuuta, mutta sehän ei tietenkään välttämättä indikoi mitään.
Itsekin odotan jännityksellä miten Rodelle käy. Vidalin tulo ei taida luvata hyvää... Vaikka itse katselisin mielelläni molempia yhtä aikaa kentällä.
|
|
|
|
|
mixupaatelainen
Poissa
|
 |
Vastaus #2021 : 25.07.2015 klo 09:58:49 |
|
On aivan selvää, että pelaajat arvostavat MM-kannun korkeammalle kuin UCL-voiton. Lukuisat pelaajat ovat haastatteluissa näin todenneet. Eihän tuosta nyt tarvitse edes keskustella. Toivottavasti Rode saisi nyt kunnolla peliaikaa. On ollut pirteä näkemissäni peleissä ja voisi tulevaisuudessa hyvin korvata Schweinin jättämän aukon. Toki Vidalkin oletettavasti pelaa samoilla paikoilla. Nuo rankkikisat rupeaa olemaan Bayernille aikamoinen Nemesis 
|
|
|
|
|
Jääpoiju
Paikalla
Suosikkijoukkue: I L V E S
|
 |
Vastaus #2022 : 25.07.2015 klo 10:23:55 |
|
Laskenko oikein, jos noin kuudelle pelipaikalle ns. keskikentällä on nyt seuraavat pelaajat käytettävissä (mukana siis laidat ja ns. kymppi):
- Rode - Lahm - Alonso - Thiago - Robben - Müller - Ribéry - Costa - Götze - Vidal - Gaudino - Höjbjerg - Kurt - Alaba - Bernat - Martinez - Julian Green
Muille paikoille kuin kärkeen ja puolustukseen on siis tunkua. Onneksi moni mainituista herroista pelaakin puolustuslinjassa useimmiten, kuten vaikkapa Alaba.
Silti... Puhtaita kärkiä vain yksi, mikä olikin tiedossa, että Pep ei sinällään niistä perusta.
|
|
|
|
|
|
|
Catweazle
Poissa
Suosikkijoukkue: Stabil bleiben, Oppa! Mach's gut, Erich!
|
 |
Vastaus #2024 : 26.07.2015 klo 22:46:01 |
|
Kukahan Münchenissä keksitään kaljun tilalle, koko lahalla Kloppoa? Pep-palloon rakennetulla kaaderilla harjoittamaan kloppismia. Taidan hamstrata popcornia valmiiksi varastoon.
|
|
|
|
|
|
|
|