FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
27.09.2025 klo 08:33:10 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle.
 
Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 67 [68] 69 ... 89
 
Kirjoittaja Aihe: HJK:n markkinointi: Kilpailua sohvaa vastaan  (Luettu 445573 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kantsua kiitos

Poissa Poissa


Vastaus #1675 : 06.10.2021 klo 21:31:23

Siis katsojien määrästäkö se päätetään onko someviestintä hyvää vain huonoa??
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #1676 : 06.10.2021 klo 21:33:12

Siis katsojien määrästäkö se päätetään onko someviestintä hyvää vain huonoa??
Kyllähän se someviestintä vaikuttaa katsojamääriin ja brändimielikuvaan.
Kantsua kiitos

Poissa Poissa


Vastaus #1677 : 06.10.2021 klo 21:59:04

Eli Ilveksellä on tällä kaudella paras someviestintä, ja Hongalla huonoin, mutta kaikilla joukkueilla on tällä kaudella aivan järkyttävästi huonompi someviestintä kuin kaksi vuotta sitten.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #1678 : 06.10.2021 klo 22:01:48

Eli Ilveksellä on tällä kaudella paras someviestintä, ja Hongalla huonoin, mutta kaikilla joukkueilla on tällä kaudella aivan järkyttävästi huonompi someviestintä kuin kaksi vuotta sitten.
Oikein ymmärretty. Nyt ne kadunvarsimainokset vittuun ja tilalle someviestintää oli pointtini Ylos
vlainen

Poissa Poissa


Vastaus #1679 : 06.10.2021 klo 22:48:45

Toivon hartaasti että tulevan kauden euromiljoonista oltaisiin valmiita käyttämään siivu markkinointiin. Ja tarkoitan kunnon ammattilaista tai ammattilaisia, mutta fakta tuntuu olevan ettei porukka vahingossa ja itsestään löydä katsomoon. Sjk peliin piti tarpeettoman paljon salapoliisityötä tehdä että peliin löysi. Uskon ja toivon että Ägä ottaa tämän tosissaan. Surullisin mielin on saanut seurata kiinnostusta klubia ja Veikkausliigaa kohtaan ja sitä myöten yleisömääriä, tällä kaudella vielä voi koronan taakse jollain tavalla mennä, mutta ensi kaudella, kun tiedetään että resursseja löytyy, ei tekosyitä enää ole.
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #1680 : 07.10.2021 klo 09:09:46

Aiemmin oli ihan perus pelaajista tehtyjä profiilijuttuja. Näiden avulla voidaan rakentaa henkilöbrändejä ja nämä ovat tärkeitä erityisesti nuorille lupauksille.
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa


Vastaus #1681 : 07.10.2021 klo 09:13:11

Lia Strandbergin vetämä Riman alta oli pirteä. Vieläkään en ymmärrä, miksi ne rahat annettiin päätytv:n kaljakassssn >:(
sjksjksjk

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Honkavaara


Vastaus #1682 : 07.10.2021 klo 11:28:25

Laitoin tuonne HJK:n kausitopikkiin, että voisiko HJK promota seuraavaa peliä otteluna jossa käytettäisiin hiilineutraalia jalkapalloa. Mutta ilmeisesti osion moderaattori olikin joku climate change denial ja täten viesti poistettiin
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #1683 : 07.10.2021 klo 11:29:57

Laitoin tuonne HJK:n kausitopikkiin, että voisiko HJK promota seuraavaa peliä otteluna jossa käytettäisiin hiilineutraalia jalkapalloa. Mutta ilmeisesti osion moderaattori olikin joku climate change denial ja täten viesti poistettiin
https://www.hjk.fi/artikkelit/miehet/hjk-kaikista-kotiotteluista-hiilineutraaleja-ensi-kaudella/

Hiilineutraalius on niin menneiden talvien lumia.
Spangen

Poissa Poissa


Vastaus #1684 : 07.10.2021 klo 11:47:45

Hyvin on hiilineutraalius tuonut porukkaa katsomoon. Se naula vetää.

Toinen mahtava markkinointivaltti on ollut tämä
https://www.hjk.fi/artikkelit/miehet/yhteisten-tahtien-alle-hjk-tuo-miesten-ja-naisten-mestaruustahdet-samaan-logoon/

Katsojaluvut ovat lähteneet räjähtävään nousuun näiden yhteiskunnallisesti valveutuneiden hankkeiden ansiosta. Siihen kun lisätään vielä tämä tekninen läpimurto, voidaan puhua todella onnistuneesta kokonaisuudesta. https://www.hjk.fi/artikkelit/miehet/klubin-uusi-lippukauppa-liput-hjk-fi/

Tuhannen katsojan Veikkausliigaottelut eivät ole pelkästään mahdollisia, vaan standardisuoritus.

Sirja Luomaniemen sanoin tämä uusi lippukauppa on
Lainaus
Yksi yhteinen alustan koko HJK-yhteisölle. Järjestelmä tulee mahdollistamaan jouhevamman ja paremman kommunikaation kaikkien sidosryhmiemme kanssa. Kannattajiemme näkökulmasta uusi lipunmyyntijärjestelmä mahdollistaa tulevaisuudessa myös pääsyn lähemmäs seuraa erilaisten kohdennettujen sisältöjen myötä.

Sirja on toki siinä oikeassa, että kaikille sidosryhmille on saatu kyllä yksi yhteinen kohdennettu vitutuksen fiilis.


ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #1685 : 07.10.2021 klo 11:58:35

...
Näin. Hyviä avauksia, mutta kun kokonaisuus on hallussa yhtä johdonmukaisesti kuin ikioma lippukauppa, ja viestintä tai markkinointi yleisemmin (markkinoinnista melkeinpä ainoastaan hinnoittelu saattaa perustua johonkin analyysiin, mutta yhtä hyvin voi perustua stetson-harrison -menetelmään) vedetään vasemmalla kädellä, niin ei näitä saada hyödynnettyä. Eikö ägällä ollut joku MBA-tutkinto, että kai siihenkin kuuluu jotain markkinoinnin perusteita edes sen verran, että tietäisi mitä on markkinointijohtaminen. Nyt vaihdettiin markkinointijohtaja myyntijohtajaan. Ylos
sjksjksjk

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Honkavaara


Vastaus #1686 : 07.10.2021 klo 12:05:08


Kyllä, olen kuullut tuosta HJK:n hiilineutraalista tapahtumasta. Mutta ajattelin viedä ajatusta vielä
vähän pitemmälle. Miltä nämä ehdotukset kuullostaisi:

1. Pinkit paidat vaihdetaan rainbow pelipaitoihin
2. Naiset ilmaiseksi ja miehille tuplahinta (oppia Finlaysonilta)
3. Sofi Oksanen ja Miisa Nuorgam viihdyttämään yleisöä puoliajalla
4. Areenalla tarjolla ainoastaan vegaanista ruokaa

Mutta toisaalta sellainen tapahtuma taitaisi olla kaikista ympäristöystävällisin
jossa ei olisi ollenkaan yleisöä paikalla. Ehkäpä HJK:n markkinointi on tietoisesti pyrkinyt vähentämään
yleisökeskiarvoa
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #1687 : 07.10.2021 klo 12:19:55

Kyllä, olen kuullut tuosta HJK:n hiilineutraalista tapahtumasta.
Höhö.. Nämä klubin avaukset ovat olleet ihan hyviä, mutta ne jäävät aina vaan avauksiksi eikä oteta osaksi markkinointistrategiaa, koska sitä ei tunnu oikein olevan. Strategiana on tehdä pari kertaa vuodessa muutama pistokoe johonkin suuntaan ja sitten jatkaa oikeita töitä ja ihmetellä kun ei kehitys kehity.
Spangen

Poissa Poissa


Vastaus #1688 : 07.10.2021 klo 14:17:18

Höhö.. Nämä klubin avaukset ovat olleet ihan hyviä, mutta ne jäävät aina vaan avauksiksi eikä oteta osaksi markkinointistrategiaa, koska sitä ei tunnu oikein olevan. Strategiana on tehdä pari kertaa vuodessa muutama pistokoe johonkin suuntaan ja sitten jatkaa oikeita töitä ja ihmetellä kun ei kehitys kehity.
Kyllähän tämä siinä mielessä on arvojen mukaista, että miesten liigajoukkueen katsojamäärät lähestyvät vääjäämättä naisten liigajoukkueen vastaavia. Tasa-arvoa tämäkin.
Sotaratsu

Poissa Poissa


Vastaus #1689 : 07.10.2021 klo 16:20:24

Haapiaisen Kari puikkoihin somevastaavaksi niin alkaa tekeminen....

Kun katsoo millasta jengiä toimistolla on duunissa niin ei ihmetytä yhtään mikään Klubin markkinointiin liittyvä. Virkamiesmäistä data- analyysiä tehdään varmasti päivittäin intohimo liiketoimminnan ympärillä. Osta lippu, osta pelikamat.
« Viimeksi muokattu: 07.10.2021 klo 16:26:07 kirjoittanut Sotaratsu »
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #1690 : 07.10.2021 klo 16:36:25

Toivon hartaasti että tulevan kauden euromiljoonista oltaisiin valmiita käyttämään siivu markkinointiin. Ja tarkoitan kunnon ammattilaista tai ammattilaisia, mutta fakta tuntuu olevan ettei porukka vahingossa ja itsestään löydä katsomoon. Sjk peliin piti tarpeettoman paljon salapoliisityötä tehdä että peliin löysi. Uskon ja toivon että Ägä ottaa tämän tosissaan. Surullisin mielin on saanut seurata kiinnostusta klubia ja Veikkausliigaa kohtaan ja sitä myöten yleisömääriä, tällä kaudella vielä voi koronan taakse jollain tavalla mennä, mutta ensi kaudella, kun tiedetään että resursseja löytyy, ei tekosyitä enää ole.
Outona yhteensattumana tätä lukiessani kuuntelen juuri Ägän haastattelua Pallo & Pullo -podcastissa ja n. 94 minuutin kohdalla hän kommentoi omia valintojaan ja HJK:n toimintaa seuraavasti:

Lainaus käyttäjältä:  Ägä
Pitää tehdä kompromisseja, että missä HJK:lla on paras pelillinen tuottavuus. HJK haluaa olla pohjoismainen suurseura ja silloin pitää tehdä valintoja. Ihan sama jos joku sanoo, että hei Pohjoismainen suurseura miksei teillä oo Suomen parasta ottelulehtistä? Se on valinta. Sillä rahalla me saadaan 2 juniorivalmentajaa. Mulle selkeä juttu, mutta kaikki ei ymmärrä ja sekin on fine.

Joku markkinoinnin ammattilainen voisi ehkä kertoa Riihilahdelle, että jos HJK saa viime pelin 1000 katsojasta nostettua katsojamäärät vaikka 5000 katsojaan per peli niin tuo markkinointipanostus maksaa itsensä takaisin :)
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #1691 : 07.10.2021 klo 17:05:12

Jos jostain voi saada lohdutusta, niin Suomessa ja muuallakin on kasapäin yrityksiä joilla ei ole käryä markkinoinnista ja siitä miten kokonaisvaltaisesti se vaikuttaa organisaation kaikkeen tekemiseen. Klubilla oli hyvä markkinointijohtaja, nyt ei ole.
Hiiritin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #1692 : 07.10.2021 klo 17:19:35

Onhan tuo vähän putkiajattelua. Okei, joku ottelulehtinen nyt on se ja sama, mutta eiköhän sama arvomaailma näy kaikessa muussakin. Vaan kyllä se ottelulehtinenkin on pieni tekijä, joka osaltaan vaikuttaa paitsi mielikuvaan HJK:sta, myös mielikuvaan suomalaisesta jalkapallosta yleisesti.

Vastaavalla rationalisoinnilla ihminen löytää kyllä aina fiksumpia rahan käytön kohteita kuin oma pukeutuminen ja siisteys. Mutta silti jokainen ymmärtää, että siisteys on asia jonka on oltava kunnossa, tai jossain vaiheessa voi olla työpaikan löytäminen hankalaa.

Jos HJK haluaa olla pohjoismainen suurseura, ei se tapahdu sillä että ulkoinen habitus on kuin kyläseuralla. Ja ei se nyt sitä ihan onneksi olekaan, vaikka ottelulehtisten osalta on.
Toni Polster

Poissa Poissa


Vastaus #1693 : 07.10.2021 klo 17:35:11

Niin kauan kun kaupallinen johtaja puhuu markkinoinnista "tempauksina" ollaan todella väärillä poluilla.
Kankea puolustaja

Poissa Poissa


Vastaus #1694 : 07.10.2021 klo 18:11:56

Niin kauan kun kaupallinen johtaja puhuu markkinoinnista "tempauksina" ollaan todella väärillä poluilla.

Tämä on niin totta.
Sotaratsu

Poissa Poissa


Vastaus #1695 : 07.10.2021 klo 19:38:52

Outona yhteensattumana tätä lukiessani kuuntelen juuri Ägän haastattelua Pallo & Pullo -podcastissa ja n. 94 minuutin kohdalla hän kommentoi omia valintojaan ja HJK:n toimintaa seuraavasti:

Joku markkinoinnin ammattilainen voisi ehkä kertoa Riihilahdelle, että jos HJK saa viime pelin 1000 katsojasta nostettua katsojamäärät vaikka 5000 katsojaan per peli niin tuo markkinointipanostus maksaa itsensä takaisin :)

Ägähän rakastaa numeroita, joten eiköhän tässäkin ole taskulaskin savunnut.

Markkinointi vai juniorityö ? Pelaajamyynnit vai yleisötulot ? Yhteistyökumppanuudet vai muu markkinointi ? Kaikki tietää mikä on toimiston vastaus näihin kysymyksiin ja mikä Klubille tuottaa. Maksavat asiakkaat eivät tuota tarpeeksi, joten resurssit laitetaan yhteistyökumppaneihin ja junnutyöhön. Tälläistä se on mustavalkoisessa numeroiden maailmassa. Noiden asioiden tarvitsisi sulkea pois toisiaan mutta väkisinkin tuntuu, että näin tapahtuu tällä hetkellä.
Mr. Prick

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Spurs/Arsu; Chelsea/Fulam; QPR/WHU ja tietty Lupi


Vastaus #1696 : 07.10.2021 klo 19:54:27

Minusta Klubi voisi maksaa miljoona euroa sille/niille, kuka/ketkä keksivät, miten veikkausliigamatseihin saadaan min. 8000 katsojaa.
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #1697 : 08.10.2021 klo 21:50:02

Facebookissa pari tuntia sitten:

Klubin lippukauppaa uudistettu!
HJK:n verkkosivujen lippukauppaan tehtiin päivityksiä, jotka selkeyttävät lippujen ostamista
.

Klubilla on jo yli 50k seuraajaa Facebookissa. Ihan hyvä määrä.

« Viimeksi muokattu: 08.10.2021 klo 21:56:41 kirjoittanut Kausari »
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #1698 : 09.10.2021 klo 00:40:02

Missä täällä on myyrä? Eilen tuli postia junnulippujen käytöstä. >:( Annan toisen vinkin: Ägälle Kotlerin opus marketing management. Perusteista on hyvä lähteä. Ei tuo puuhastelu muuten etene.
el mono

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Kansanratio


Vastaus #1699 : 13.10.2021 klo 08:21:56

Eilen Oopperalla ratikkaa odottaessa kiinnitin huomiota pysäkillä olleisiin IFK:n mainoksiin loppukauden matseista. Onneksi kaupungin ykkösseura jaksaa houkutella myös satunnaiskatsojia otteluihin, toisin kuin se puuhasteluluppeni, jolle tuularit ovat yksi lampaantissi. Ai niin, ehkä pitääkin vielä tehdä vastentahtoinen vierailu K-junaan, josko edes siellä tulisi vastaan luppenin matsimainoksia. Tuskin se heidän kohdeyleisönsä Helsingin kantakaupungin alueella muutenkaan asuu.

 
Sivuja: 1 ... 67 [68] 69 ... 89
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa