FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
26.09.2025 klo 16:37:12 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle.
 
Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 71 [72] 73 ... 89
 
Kirjoittaja Aihe: HJK:n markkinointi: Kilpailua sohvaa vastaan  (Luettu 445567 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
buit

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #1775 : 09.02.2022 klo 12:57:14

Kauden kovin "siirtouutinen", tähän mennessä. Loistavaa!
Thouni

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: HJK, Artsakh, M'well, Zapresic boys.


Vastaus #1776 : 09.02.2022 klo 13:24:21

Kaikkihan nämä kuulostavat kovalta ennakkolupauksissa. Erittäin hienoa kuitenkin, että hommaan saatiin nyt ammattilainen ja viestinnästä vastaa yksi ja tietty henkilö eikä niin että esimerkiksi someviestintä koostuu monen eri toimistotyöntekijän ja huoltajien postauksista missä ei ole mitään punaista lankaa. Omien nettisivujen tiedotteiden kirjoitusvirheistä ja kapulakielestä puhumattakaan.
Hyvä että siellä on myös vihdoin joku joka tajuaa kuinka tärkeää on tehdä pelaajia tutuksi katsojille. Esimerkiksi joku Matti Peltola vääntää isoja minuutteja edustuksessa, mutta hyvin harva kannattajakaan tietää kyseisestä jannusta yhtään mitään. Aika helposti saa kannattajat lähemmäksi joukkuetta ja uusia potentiaalisia katsojia, kun tuntee kentällä juoksevia pelaajia hiukan tarkemmin kuin Wikipedian neljän lauseen artikkelin kautta.
« Viimeksi muokattu: 09.02.2022 klo 13:29:18 kirjoittanut Thouni »
palloseura

Poissa Poissa


Vastaus #1777 : 09.02.2022 klo 13:28:58

Edellinen viestintäpäällikkö saa jatkaa suojatöissä palkintona siitä, että veti hommat aivan vihkoon monen vuoden ajan. Kertoo paljon, että uusi viestintäpäällikkö aikoo ensitöikseen "pistää perusasiat kuntoon".
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #1778 : 09.02.2022 klo 13:32:15

Edellinen viestintäpäällikkö saa jatkaa suojatöissä palkintona siitä, että veti hommat aivan vihkoon monen vuoden ajan. Kertoo paljon, että uusi viestintäpäällikkö aikoo ensitöikseen "pistää perusasiat kuntoon".
Lähinnä on näyttänyt siltä, ettei kokonaisuus ole oikein kenenkään vastuulla ja sitten sitä tehdään muiden töiden ohessa vähän puolivaloin jos muistetaan. Nyt on tähän selvästi havahduttu, ettei se noin toimi.
palloseura

Poissa Poissa


Vastaus #1779 : 09.02.2022 klo 13:36:43

Lähinnä on näyttänyt siltä, ettei kokonaisuus ole oikein kenenkään vastuulla ja sitten sitä tehdään muiden töiden ohessa vähän puolivaloin jos muistetaan. Nyt on tähän selvästi havahduttu, ettei se noin toimi.

Mua on mietityttänyt mitä sen edellisen viestintäpäällikön työnkuvaan sitten on kuulunut jos perushommat on tekemättä. Kirjoittaa epäselviä otteluennakkoja ja pitää somekanavat hiljaisina. Ehkä se on siivoillut käytäviä tai istunut kahvilla.
ribbery

Poissa Poissa


Vastaus #1780 : 09.02.2022 klo 14:05:55

Edellinen viestintäpäällikkö saa jatkaa suojatöissä palkintona siitä, että veti hommat aivan vihkoon monen vuoden ajan. Kertoo paljon, että uusi viestintäpäällikkö aikoo ensitöikseen "pistää perusasiat kuntoon".

Printing engineer ois mun puolesta saanut siirtyä uusiin haasteisiin näin 18 vuoden jälkeen.

Pekalle Ylos
Hiiritin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #1781 : 09.02.2022 klo 15:08:01

Mua on mietityttänyt mitä sen edellisen viestintäpäällikön työnkuvaan sitten on kuulunut jos perushommat on tekemättä. Kirjoittaa epäselviä otteluennakkoja ja pitää somekanavat hiljaisina. Ehkä se on siivoillut käytäviä tai istunut kahvilla.

Edellinen viestintäpäällikkö saa jatkaa suojatöissä palkintona siitä, että veti hommat aivan vihkoon monen vuoden ajan. Kertoo paljon, että uusi viestintäpäällikkö aikoo ensitöikseen "pistää perusasiat kuntoon".

Kai se ongelma on, ettei varsinaista viestintäpäällikköä tai vastaavaa ole SMM:n jälkeen ollut?
Hunaja

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #1782 : 09.02.2022 klo 15:15:09

Liekö Mäntylän ensimmäinen työsuorite ollut vetäistä Ägän business-koneen virtajohto pois seinästä ennen kuin ehti etukäteen twiittailemaan mitään hehkutuksia uudesta "tähtivahvistuksesta"? Ylos Alas
palloseura

Poissa Poissa


Vastaus #1783 : 09.02.2022 klo 15:21:54

Kai se ongelma on, ettei varsinaista viestintäpäällikköä tai vastaavaa ole SMM:n jälkeen ollut?

Väre oli tittelillä mediapäällikkö ja tämä uusi taitaa olla viestintäpäällikkö. Onko kyse sitten ihan eri hommasta?
Saa nähdä tapahtuuko jotain muutosta vai onko tämä samaa sarjaa kun ravintolamuutokset.

Huvittaa muutenkin kun klubin sivuilla on toimistonhemmot nimetty erilaisin johtajatittelein. Ja esim viestinnän osalta näyttää että mitään ei olisi tehty.
alamummo

Poissa Poissa


Vastaus #1784 : 09.02.2022 klo 15:46:12

Kai se ongelma on, ettei varsinaista viestintäpäällikköä tai vastaavaa ole SMM:n jälkeen ollut?
Väre oli tittelillä mediapäällikkö ja tämä uusi taitaa olla viestintäpäällikkö.

Ja SMM oli tittelillä markkinointipäällikkö.
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #1785 : 09.02.2022 klo 16:11:56

Huvittaa muutenkin kun klubin sivuilla on toimistonhemmot nimetty erilaisin johtajatittelein. Ja esim viestinnän osalta näyttää että mitään ei olisi tehty.
Tottahan tuo on, mutta näin seuraajana tuo viestintäpäällikön puuttuminen on näyttänyt siltä, että viestintää hoitaa kukin tahoillaan milloin ehtii ja muistaa. Junnutoiminnan viestintä on ollut jopa paremmin ja yhtenäisemmin hanskassa.
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa


Vastaus #1786 : 09.02.2022 klo 17:10:36

Väre oli tittelillä mediapäällikkö ja tämä uusi taitaa olla viestintäpäällikkö. Onko kyse sitten ihan eri hommasta?

Väre tullut vastaan monenlaisen käytännön homman tekijänä, joten veikkaan, että tämä uusi hankinta tulee tekemään ihan erilaista asiaa. Eli tekee sitä sisältöä eikä viritä kameroita tai hoida media-akkreditointeja tai jaa liivejä kuvaajille.

...

Vinkkinä uudelle. Huuhkajien youtube kannattaa kahlata parin vuoden ajalta läpi ja kyynisesti kopioida videohaastattelut, mitä siellä tehty. Yksilötentit, meidän joukkue kysymyspatteristot sekä seitsemän sekuntia visailut.
« Viimeksi muokattu: 09.02.2022 klo 17:12:42 kirjoittanut muumi »
qlizz

Poissa Poissa


Vastaus #1787 : 09.02.2022 klo 17:21:47

Väre oli tittelillä mediapäällikkö ja tämä uusi taitaa olla viestintäpäällikkö. Onko kyse sitten ihan eri hommasta?
Saa nähdä tapahtuuko jotain muutosta vai onko tämä samaa sarjaa kun ravintolamuutokset.

Huvittaa muutenkin kun klubin sivuilla on toimistonhemmot nimetty erilaisin johtajatittelein. Ja esim viestinnän osalta näyttää että mitään ei olisi tehty.

Päälliköitä ja johtajia kyllä piisaa. Sääliksi käy niitä muutamaa rivityöntekijää.
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #1788 : 09.02.2022 klo 17:30:17

Yksilötentit, meidän joukkue kysymyspatteristot sekä seitsemän sekuntia visailut.
Ehdottomasti! Otteluvihkosessa (digitaalisesti) kaikki kolme kävisi hienosti ja varsinkin viimeinen kohta.
Hiiritin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #1789 : 09.02.2022 klo 19:52:57

Väre oli tittelillä mediapäällikkö ja tämä uusi taitaa olla viestintäpäällikkö. Onko kyse sitten ihan eri hommasta?
Saa nähdä tapahtuuko jotain muutosta vai onko tämä samaa sarjaa kun ravintolamuutokset.

Huvittaa muutenkin kun klubin sivuilla on toimistonhemmot nimetty erilaisin johtajatittelein. Ja esim viestinnän osalta näyttää että mitään ei olisi tehty.

Kuten muumi tuossa kirjoitti niin mediapäällikön erikoisosaaminen lienee muualla kuin strategisemmassa toiminnassa. Syy Klubin viestinnän ja markkinoinnin heikkoon tasoon on, ettei SMM:aa jostain syystä koettu tarpeelliseksi korvata asianmukaisesti.

Striimit yms. ovat viime vuosina olleet ihan hyvällä mallilla, mikä lienee tätä mediapäällikön hommaa.

Ja en ole Klubin toimistolla töissä.
Tiksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat


Vastaus #1790 : 09.02.2022 klo 21:36:24

Pekalle moikat, kun kuitenkin tätä topicia luet. :)

Meinasin tulla sanomaan, että onko tässä taas yksi jalkapallotoimija, jonka nikin "kaikki" tietävät, mutta kukaan ei kehtaa sanoa sitä ääneen.
Sitten huomasin, että eihän se ole kirjoittanut sillä nikillään yli kuuteen vuoteen.
MarcosTulio

Poissa Poissa


Vastaus #1791 : 10.02.2022 klo 00:36:34

Ja SMM oli tittelillä markkinointipäällikkö.

Markkinointijohtaja
diagonaali

Poissa Poissa


Vastaus #1792 : 10.02.2022 klo 07:56:03

Niin nyt puhutaan tosiaan eri tehtävistä: Mikkonen-Mannila vastasi markkinoinnista, uusi vahvistus viestinnästä. Lähtökohtaisesti voimme siis odottaa parannusta esimerkiksi pelaajaesittelyihin ja otteluraportteihin, mutta ei kannattajia tai potentiaalisia kannattajia aktivoiviin markkinointitoimenpiteisiin.

Tuon kokoisessa organisaatiossa viestintämiehen kädenjälki voi näkyä markkinoinninkin puolella, mutta taustansasakin puolesta hän näyttäisi olevan nimenomaan viestinnän osaaja. Sikäli tämä uuden vahvistuksen hehkutus ei pilkkua viilaten edes kuuluisi tämän otsikon alle.
Kärsä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jorma Vullin kuoleva made


Vastaus #1793 : 10.02.2022 klo 12:30:47

Tulihan Klubiin joskus vuosi sitten myös uusi kaupallinen johtaja, Sirja Luomaniemi, jonka tehtäväkentän voisi olettaa aika paljonkin sivuavan esim. sitä SMM:n silloista vastuualuetta. Toki eipä näitä voi ulkopuoliset pelkistä titteleistä tietää.
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa


Vastaus #1794 : 10.02.2022 klo 12:42:31

Tulihan Klubiin joskus vuosi sitten myös uusi kaupallinen johtaja, Sirja Luomaniemi, jonka tehtäväkentän voisi olettaa aika paljonkin sivuavan esim. sitä SMM:n silloista vastuualuetta. Toki eipä näitä voi ulkopuoliset pelkistä titteleistä tietää.

Uutisen perusteella Sirja ei tullut juurikaan tekemään jalkapallopuolta, vaan kaikkea muuta, mitä Bolt Arenalla voi tehdä.

Uutinen
Sirja Luomaniemi on koulutukseltaan tuotantotalouden diplomi-insinööri ja on aiemmin toiminut hyvinvointialan yrittäjänä. Hän on tapahtuma-alan rautainen ammattilainen, jolla on monipuolinen kokemus erilaisten wellness-ratkaisujen luomisesta ja niihin liittyvien tapahtumien järjestämisestä.

...

– Odotan innolla, että pääsemme luomaan ja toteuttamaan uusi konsepteja ja hyödyntämään Bolt Arenan mahtavia fasiliteetteja niin ottelutapahtumissa kuin kaikessa muussakin tapahtumatarjonnassa, kertoo Luomaniemi.

HJK näkee tulevaisuuden valoisana koronapandemian langettaman varjon poistuessa. Bolt Arenan loistava sijainti ja olosuhteet tarjoavat erinomaiset puitteet laajalle kirjolle monenlaisia tapahtumia konserteista yritystapahtumiin ja hyvinvointipalveluihin – unohtamatta tietenkään jalkapallo-otteluita.
https://www.hjk.fi/artikkelit/miehet/hjk-panostaa-tapahtumatuotantoon/

Mutta eipä näistä tosiaan tiedä.
Laukaisukoneenkuljettaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Claude Simon


Vastaus #1795 : 10.02.2022 klo 13:19:54

Niin nyt puhutaan tosiaan eri tehtävistä: Mikkonen-Mannila vastasi markkinoinnista, uusi vahvistus viestinnästä. Lähtökohtaisesti voimme siis odottaa parannusta esimerkiksi pelaajaesittelyihin ja otteluraportteihin, mutta ei kannattajia tai potentiaalisia kannattajia aktivoiviin markkinointitoimenpiteisiin.

Tuon kokoisessa organisaatiossa viestintämiehen kädenjälki voi näkyä markkinoinninkin puolella, mutta taustansasakin puolesta hän näyttäisi olevan nimenomaan viestinnän osaaja. Sikäli tämä uuden vahvistuksen hehkutus ei pilkkua viilaten edes kuuluisi tämän otsikon alle.

Toisaalta käsittääkseni - vaikka en varsinaisesti alan ammattitoimija olekaan mutta kovan luokan viestintäammattilainen kuitenkin viestinnän titteleitä laajemmassa asiaosaamisen mielessä kirjoittamisen ja -kyllä - ajattelun moniottelijana kuten forumfutisromanumia lukevat hyvin tietävät - niin totean vain tähän että "viestintätoimistojahan" nuo ovat kai nykyään 95 % :sti entiset "rehelliset" mainostoimistotkin kuten myös kaiken maailman nykyiset-hikiset lobbauspajat. Joten kyllä se nyt on saatana niin että tämä nykyinen "viestintäpäällikkö" saa luvan osoittaa SMM-tason markkinointistrategisia kykyjä Klubin kokoisessa pikkulafkassa - tai kylmästi YT:llä ulos, eikun sehän on johtajatason himmeli ei muuta kuin ulos lempeällä kädenpuristuksella.  Ei se nyt niin voi olla että markkinointi olisi edelleen jonkin virtuaalitiimin eli ei kenenkään vastuulla samalla kun tämä uusi "viestintäpäällikkö" kirjoittelisi  kieli keskellä suuta suklaamuna poskessa sujuvaa suomea Klubin konttauksesta jotain vitun Kaljua vastaan (katsokaakin että voitto tulee mukaan Tallinnan reissulta!!!). Ja siinä ohessa aversioreaktion tavatessa aiheuttavia "pelaajakortteja" pakollisilla kysymyksillä lempileffa (Taken heh) - lempiruoka (kanapasta lol) - viimeksi lukemasi kirja (en lue kirjoja uuh) ja "jännällä visailulla"!!! Älkää nyt naurattako ammattilaista hengiltä huumorihessut! :D
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #1796 : 10.02.2022 klo 14:44:11

Samoilla linjoilla LKK:n kanssa.
Spangen

Poissa Poissa


Vastaus #1797 : 10.02.2022 klo 16:19:54

Uutisen perusteella Sirja ei tullut juurikaan tekemään jalkapallopuolta, vaan kaikkea muuta, mitä Bolt Arenalla voi tehdä.

Uutinen
Sirja Luomaniemi on koulutukseltaan tuotantotalouden diplomi-insinööri ja on aiemmin toiminut hyvinvointialan yrittäjänä. Hän on tapahtuma-alan rautainen ammattilainen, jolla on monipuolinen kokemus erilaisten wellness-ratkaisujen luomisesta ja niihin liittyvien tapahtumien järjestämisestä.
...
– Odotan innolla, että pääsemme luomaan ja toteuttamaan uusi konsepteja ja hyödyntämään Bolt Arenan mahtavia fasiliteetteja niin ottelutapahtumissa kuin kaikessa muussakin tapahtumatarjonnassa, kertoo Luomaniemi.

HJK näkee tulevaisuuden valoisana koronapandemian langettaman varjon poistuessa. Bolt Arenan loistava sijainti ja olosuhteet tarjoavat erinomaiset puitteet laajalle kirjolle monenlaisia tapahtumia konserteista yritystapahtumiin ja hyvinvointipalveluihin – unohtamatta tietenkään jalkapallo-otteluita.
https://www.hjk.fi/artikkelit/miehet/hjk-panostaa-tapahtumatuotantoon/

Mutta eipä näistä tosiaan tiedä.
Klubillahan on käsittääkseni toinenkin myyntijohtaja, joku Esko muistaakseni, palkkalistoilla. En sitten tiedä, miten työnjako menee. Ja tietysi Ravi-Haapiainen, jolla vielä vuosi pari eläkkeeseen. Perinteinen "too many chiefs, too few indians" organisaatio.
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa


Vastaus #1798 : 10.02.2022 klo 16:30:09

Vaikka ei näistä mitään voi päätellä, niin tässä nyt keskustelussa olleiden tittelit:

Sirja Luomaniemi   Kaupallinen johtaja
Esko Villman   Myyntijohtaja
Pekka Mäntylä   Viestintäpäällikkö
Jupe Väre   AD-Tuottaja

Eskon ja Sirjan yhteystiedot myös yrityspuolella hyvinvointipalveluja myymässä.

https://www.hjk.fi/yhteystiedot/
« Viimeksi muokattu: 10.02.2022 klo 16:35:22 kirjoittanut muumi »
diagonaali

Poissa Poissa


Vastaus #1799 : 10.02.2022 klo 22:50:41

Vaikka ei näistä mitään voi päätellä, niin tässä nyt keskustelussa olleiden tittelit:

Sirja Luomaniemi   Kaupallinen johtaja
Esko Villman   Myyntijohtaja
Pekka Mäntylä   Viestintäpäällikkö
Jupe Väre   AD-Tuottaja

Eskon ja Sirjan yhteystiedot myös yrityspuolella hyvinvointipalveluja myymässä.

https://www.hjk.fi/yhteystiedot/

Niin. Tittelien perusteella kenenkään rooli ei ole markkinoinnissa. Fokus on selvästi yritysmyynnissä eli b2b-yhteistyössä, mikä onkin vain järkevää. Meille kuluttajille tuo ei näy, mutta tuo Klubille sen varsinaisen kassavirran.

Nyt aidosti odotan, mitä tuolla b2b-tekemisen puolella tapahtuu, kun koronakurimus ehkä vihdoin rupeaa taittumaan riittävällä tasolla.

Mitä tulee vielä viestintämiehen rooliin ja arvoisan lkk:n näkemykseen, niin tuolla tittelillä ja tuon kaltaisessa organisaatiossa, muutosta on tosiaan odotettavissa myös varsinaiseen markkinointiviestintään. Se että tuovatko esim. Korkeakunnaksen tai Wistuba-Marinon henkilökuvat tai taidokkaalla kielen ilmaisulla ryyditetyt otteluraportit lisää katsojia, on tavallaan yhdentekevää. Uuden rekryn toteuttamat toimenpiteet siis näkyvätkin lopulta laajemminkin.

 
Sivuja: 1 ... 71 [72] 73 ... 89
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa