candidate
Poissa
|
 |
Vastaus #1425 : 17.08.2015 klo 13:30:38 |
|
Eikös tämä Hummels-keissi juttujen mukaan päättynyt siihen, kun Hummels oli kyllästynyt ManU:n jahkailuun, eikä enää halunnut odottaa tarjousta? Eli olisikohan Hummels sittenkin ollut ainoastaan varavaihtoehto (jonka Hummels taisi itsekin aavistaa ja pistin sen myötä pelin poikki) Ramosille. Tältä se vähän vaikuttaisi.
Ramosta tosiaan voidaan pitää ihan todellisena siirtokohteena, joten voi tosiaan olla näinkin. Selkeästi kuitenkin Hummels oli "otettavissa", mutta United syystä tai toisesta jätti ottamatta. Tältähän se vaikuttaisi. Ei siis siltä että United olisi luvannut Hummelsille maat ja taivaat, mutta mies kieltäytyi siirtymästä Unitediin.
|
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
 |
Vastaus #1426 : 17.08.2015 klo 13:46:58 |
|
Eikös tämä Hummels-keissi juttujen mukaan päättynyt siihen, kun Hummels oli kyllästynyt ManU:n jahkailuun, eikä enää halunnut odottaa tarjousta? Eli olisikohan Hummels sittenkin ollut ainoastaan varavaihtoehto (jonka Hummels taisi itsekin aavistaa ja pistin sen myötä pelin poikki) Ramosille. Tältä se vähän vaikuttaisi.
Minä taas veikkaan, että United tarkkaili Hummelsia ja Otamendia, mutta ei katsoneet noita sopiviksi. Ramos varmasti oli oikesti kiikarissa ja kun häntä ei saatu (viiden vuoden jatko Realissa julkistettiin juuri), niin mennään nykyisillä. Ellei sitten hankita jotakin lupaavaa kehitysprojektia (kuten Stones). Clynekin oli todella vahvasti huhuissa ja United taatusti tarkkaili myös häntä, mutta lopullista kiinnostusta tuskin oli, vaan Darmian katsottiin sopivammaksi kohteeksi. Unitedhan ei ole enää siinä tilanteessa, että sen olisi pakko hankkia pelaajia, mutta se taatusti vahvistaa joukkuetta jos todellisia vahvistuksien hankkimiseen tulee tilaisuuksia.
|
|
|
|
|
Giggs82
Poissa
|
 |
Vastaus #1427 : 17.08.2015 klo 14:18:06 |
|
Mielestäni on päivänselvää, että Hummelsin ikäinen, tasoinen ja kokemuksen omaava toppari on saanut yhteydenottoja/tarjouksia jo useammaltakin suurseuralta. Ei tuollainen huippukuntoisena maailman top5 omalla paikallaan jää suurseuroilta huomaamatta. Mielestäni on lähes yhtä selvää, että Dortmund ei väkisin miestä pysty/halua joukkueessaan montaa kesää putkeen pitää jos tarjouksia tulee ja mies haluaa siirtyä. Olenkin tullut siihen lopputulokseen, että nimenomaan Hummels itse on se josta siirto jonnekin vieläkin suurempaan seuraan on jäänyt kiinni. Yleensä siirto viimeistään toisena kesänä tapahtuu jos pelaaja oikeasti haluaa siirtyä. Ja kuten totesin, tässä tapauksessa kyse tuskin on kysynnän puutteesta. Hummels on todella hyvä toppari. Ehkä mies vain oikeasti diggaa pelata ja asua Dortmundissa. Tai sitten kuuluu siihen sarjaan jolla ei pokkaa lähteä ottamaan siitä viimeistä suurta askelta. Uskon kuitenkin enemmän ensimmäiseen vaihtoehtoon. Ja mikäs siinä on pelatessa joukkueen kapteenina hyvässä seurassa ja lähes kotiseudulla.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.08.2015 klo 14:24:11 kirjoittanut Giggs82 »
|
|
|
|
|
Phrase
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomi, Eagles
|
 |
Vastaus #1428 : 17.08.2015 klo 14:44:16 |
|
Minä taas veikkaan, että United tarkkaili Hummelsia ja Otamendia, mutta ei katsoneet noita sopiviksi. Ramos varmasti oli oikesti kiikarissa ja kun häntä ei saatu (viiden vuoden jatko Realissa julkistettiin juuri), niin mennään nykyisillä. Ellei sitten hankita jotakin lupaavaa kehitysprojektia (kuten Stones).
Yleensä Unitedin asioista hyvin perillä oleva The Timesin James Ducker on melkeinpä koko kesän rummuttanut samaa, eli United on/oli tosissaan Ramosin perässä, mutta muut topparit eivät herättäneet kiinnostusta.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.08.2015 klo 14:48:53 kirjoittanut Phrase »
|
|
|
|
|
Charly Kolbe
Poissa
Suosikkijoukkue: Hadoken!
|
 |
Vastaus #1429 : 17.08.2015 klo 17:23:12 |
|
Eiköhän se Hummels ihan itse halunnut jäädä Dortmundiin, kun Kloppokin vaihtui Tucheliin. Kaikki kunnia Kloppolle hienosta työstä Dortmundissa, mutta kyllähän Kloppon Dortmund oli jo huippunsa saavuttanut. Siihen taantuvaan keltamustaan joukkueeseen Hummels tuskin olisi halunnut jäädä. Tuchelin astuminen ruoriin antoi puolestaan uutta uskoa Dortmundin kurssin kääntymiseen.
On helppo huudella, että United tarvitsee uuden topparin ja hyökkääjän. Toinen asia onkin sitten löytää sellainen toppari ja hyökkääjä, jotka tasonsa ja pelityylinsä puolesta sopisivat van Gaalin joukkueeseen, haluaisivat siirtyä Manchesteriin ja olisivat irrotettavissa nykyisestä joukkueestaan.
Otamendiin tuskin on ikinä ollut kiinnostusta, koska kyseessä ei ole van Gaalin näköinen toppari. Ramos sitä olisi ollut (sekä vahvuuksineen että heikkouksineen), samoin Hummels.
|
|
|
|
|
Callit
Poissa
|
 |
Vastaus #1430 : 17.08.2015 klo 18:39:28 |
|
Minä taas veikkaan, että United tarkkaili Hummelsia ja Otamendia, mutta ei katsoneet noita sopiviksi. Ramos varmasti oli oikesti kiikarissa ja kun häntä ei saatu (viiden vuoden jatko Realissa julkistettiin juuri), niin mennään nykyisillä. Jos joku esittää teorian, jonka mukaan Manu vedätti Ramosta Hummels/Otamendi -neuvotteluilla, niin siihen ei ole kauheasti vastaansanomista. Suht yleinen käytäntö ainakin joskus aiemmin. Ja ennen kaikkea asiata ei voi väitellä, uskokoon kukin mitä haluaa. Sen sijaan ajatus siitä, että ko. janareita jotka ovat olleet jo pitkään nähtävillä huipulla olisi jotenkin "tarkkailtu" ja sitten vedetty ruksit päälle, on jotenkin järjetön. Sopivuus tai ei sopivuus oli tiedossa jo kauan sitten. Ja vaikka kuinka suhtauisi epäillen kaikkeen, niin kyllä kai neuvottelujen käymisestä voi olla varma, vai? Ellei sitten hankita jotakin lupaavaa kehitysprojektia (kuten Stones). Juuri tätä tuli jo kaipailtua, ja se olisi van Gaalia parhaimmillaan. van Gaalia huonoimmillaan on sen vittumaisuus, joka on katkeroittanut sen verran monta pelaajaa, että silläkin voi olla vaikutusta Old Traffordin tenhoon. Oli aika karmeata lukea kuinka Stoichkov avoimesti neuvoi Pedroa menemään muualle kuin van Gaalin alaisuuteen. Mielenkiintoista nähdä Pedron ratkaisu. Siitä tehty tarjous on kai vahvistettu Manunkin taholta? Unitedhan ei ole enää siinä tilanteessa, että sen olisi pakko hankkia pelaajia, mutta se taatusti vahvistaa joukkuetta jos todellisia vahvistuksien hankkimiseen tulee tilaisuuksia. Pakko vai ei pakko, siinäpä kysymys. Pakko on olemassa, jos ja kun tavoite on nousta takaisin sinne mistä tultiin eli Euroopan huipulle. Toisaalta joukkue on sen verran hyvä, että van Gaal plus pukupellet kyllä kehtaavat selitellä joukkueen rakennusprosesseista ja tyytyväisyydestään miehistöön. Oman käsitykseni mukaan tuo "tulee tilaisuuksia" voidaan sanoa rehellisesti, että tilaisuuksia etsitään aktiivisesti.
|
|
|
|
|
Heiska
Poissa
Suosikkijoukkue: REMOULADE
|
 |
Vastaus #1431 : 17.08.2015 klo 18:54:02 |
|
Pakko on olemassa, jos ja kun tavoite on nousta takaisin sinne mistä tultiin eli Euroopan huipulle.
Ei ole. Nykyiselläkin kaaderilla on kaikki eväät nousta sinne. Se toki vaatii hieman enemmän van Gaalilta kuin vaikkapa kollegoiltaan Espanjassa tai Bayernissa.
|
|
|
|
|
Giggs82
Poissa
|
 |
Vastaus #1432 : 17.08.2015 klo 19:11:08 |
|
Ei ole. Nykyiselläkin kaaderilla on kaikki eväät nousta sinne. Se toki vaatii hieman enemmän van Gaalilta kuin vaikkapa kollegoiltaan Espanjassa tai Bayernissa.
Hieman on kyllä hieman alakanttiin sanottu kun materiaalit laitetaan kylmästi vertailuun. Tilanne taitaa kuitenkin olla se, että Manun avauksesta tyyliin 0-2 pelaajaa (joista yksi DDG) mahtuisi kovimpien jengien avaukseen. Eli vaatii kyllä todella kovia temppuja valmentajalta kuroa tuota materiaalieroa umpeen. Unitedin materiaali ei varsinkaan niiden huippuyksilöiden osalta ole vielä sillä tasolla millä se silloin oli kun joukkue viimeksi oli Euroopan paras. Eli Callitin kanssa samaa mieltä, että tietty pakko on kyllä olemassa. Lopulta se pakko kuitenkin riippuu vain ja ainoastaan siitä kuinka korkealle rima asetetaan. Itse asetan sen huomattavasti korkeammalle kuin moni muu tuntuu tekevän.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.08.2015 klo 19:14:36 kirjoittanut Giggs82 »
|
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
 |
Vastaus #1433 : 17.08.2015 klo 19:44:08 |
|
Jos joku esittää teorian, jonka mukaan Manu vedätti Ramosta Hummels/Otamendi -neuvotteluilla, niin siihen ei ole kauheasti vastaansanomista. Suht yleinen käytäntö ainakin joskus aiemmin. Ja ennen kaikkea asiata ei voi väitellä, uskokoon kukin mitä haluaa. Sen sijaan ajatus siitä, että ko. janareita jotka ovat olleet jo pitkään nähtävillä huipulla olisi jotenkin "tarkkailtu" ja sitten vedetty ruksit päälle, on jotenkin järjetön. Sopivuus tai ei sopivuus oli tiedossa jo kauan sitten. Ja vaikka kuinka suhtauisi epäillen kaikkeen, niin kyllä kai neuvottelujen käymisestä voi olla varma, vai?
Neuvotteluja on saatettu käydä tai olla käymättä, mutta ainakaan minulla ei ole varmuutta kumpaakaan suuntaan. Eikä oikeastaan ole mitään tarvettakaan olla. Mielenkiintoista nähdä Pedron ratkaisu. Siitä tehty tarjous on kai vahvistettu Manunkin taholta?
Tietääkseni tuotakaan ei ole vahvistettu kenenkään taholta. Silloin kun huhut reilu viikko sitten velloivat kuumimmillaan, totesi Barcan pomo, ettei mitään tarjousta ole tullut mistään suunnasta. Toki tuon jälkeen on voinut tapahtua vaikka mitä. Pakko vai ei pakko, siinäpä kysymys.
Unitedilla on nyt jokaiselle pelipaikalle 1-2 pelaajaa, jotka van Gaal haluaa. He ovat siis van Gaalin hankkimia, tai sellaisia, joille on lyöty jatkosopimus kouraan van Gaalin aikana. Näistä neljä on toppareita ja heidän lisäkseen LVG on tekemässä Blindistä topparia.
|
|
|
|
|
JamesPuntti
Poissa
Suosikkijoukkue: ManU, Suomi
|
 |
Vastaus #1434 : 17.08.2015 klo 20:51:35 |
|
Lopulta se pakko kuitenkin riippuu vain ja ainoastaan siitä kuinka korkealle rima asetetaan. Itse asetan sen huomattavasti korkeammalle kuin moni muu tuntuu tekevän.
Tartun tähän syöttiin, koska itse koen lukeutuvani yksiin voimakkaimpiin "vastustajiisi". En oikeasti vastusta, olen vain eri mieltä monesta asiasta.  Mutta asiaan: Uskon asettavani riman aivan yhtä korkealle kuin sinäkin. Aikataulu, ja mielestäni realismi, on vain eri. Vaihtamalla 3/4 avauksesta kerralla harvoin saavutetaan mitään tuloksia. Sellainen usein johtaa liian suureen pelilliseen ja ryhmädynaamiseen epätasapainoon ja oppimisprosessiin. Nytkin muutokset ovat olleet jo niin voimakkaita, ettei tasaista menestystä kannata tälläkään kaudella odottaa. Ja uskon van Gaalinkin tiedostavan tämän ja tähtäävän ennen kaikkea kauteen 2016-17. Tuo kausi on mitä suurimmalla todennäköisyydellä hänen uransa viimeinen ja varmasti tämä egoisti haluaa itsestään voittajan kuvan Old Traffordin(kin) seinille. Hiljaisuuden ostosrintamalla uskon ihan oikeesti johtuvan siitä, että sopivia kohteita ei ole saatavissa. Ei pelaajia kannata hankkia vain rinkiä leventämään. Unitedilla on joukkueessaan näkemykseni mukaan runsaasti ulosmittaamatonta potentiaalia, jolle van Gaal on valmis antamaan mahdollisuuden, ellei nk. salettihankintoja (pelaajia, jotka erittäin suurella todennäköisyydellä onnistuisivat Unitedissa) ole saatavilla. Ramos sellaiseksi ilmeisesti nähtiin, Hummelsia ja Otamendia ei. Ja olen samaa mieltä. Ja yksilöistä kun puhuit, väittäisin De Gean, Schneiderlinin, Scweinsteigerin, Carrickin, Matan ja ainakin maineeltaan Rooneynkin mahtuvan aika monen eurooppalaisen huippuseuran avaukseen. Smalling, Shaw, Depay, Herrera, Young ja Esim Darmiankin varmasti saisivat roolia monessa muussakin huippujengissä. On toki totta, että alkukauden pelien perusteella hyökkäykseen näyttäisi olevan uusille vaihtoehdoille tarvetta, mutta ilmankin päästäneen ainakin minua tyydyttävään lopputulokseen.
|
|
|
|
|
Callit
Poissa
|
 |
Vastaus #1435 : 17.08.2015 klo 21:17:45 |
|
Tietääkseni tuotakaan ei ole vahvistettu kenenkään taholta. Silloin kun huhut reilu viikko sitten velloivat kuumimmillaan, totesi Barcan pomo, ettei mitään tarjousta ole tullut mistään suunnasta. Toki tuon jälkeen on voinut tapahtua vaikka mitä.
Da bahnt sich offenbar der nächste Transfer-Coup von Manchester UnitedWettbasis.com - die Basis für erfolgreiche Sportwetten an. Trainer Louis van Gaal bekundet offen sein Interesse an Pedro vom FC Barcelona. Video-Link: http://video.sport1.de/video/van-gaal-bestaetigt-interesse-an-pedro__0_587wj0jdItse en saanut videota pyörimään, mutta tuo on siis vahvistettu. Lähteenä siis sport1.de Unitedilla on nyt jokaiselle pelipaikalle 1-2 pelaajaa, jotka van Gaal haluaa. He ovat siis van Gaalin hankkimia, tai sellaisia, joille on lyöty jatkosopimus kouraan van Gaalin aikana. Näistä neljä on toppareita ja heidän lisäkseen LVG on tekemässä Blindistä topparia. Mutta et sinäkään silti usko, että nykymiehistöllä haastetaan Barca ja kumppanit. Vai uskotko? Enkä tarkoita haastamisella nyt mitään zämppärifinaali 2012 tyyppistä haastamista, vaan sitä että oltaisiin alusta pitäen samalla viivalla. Ihan tiedoksi, että nyky-Bayernkaan ei ole, mutta on paljon lähempänä kuin Manu.
|
|
|
|
|
Waine Ruuna
Poissa
Suosikkijoukkue: ManU, Fc Melody
|
 |
Vastaus #1436 : 17.08.2015 klo 21:27:04 |
|
Uskon asettavani riman aivan yhtä korkealle kuin sinäkin. Aikataulu, ja mielestäni realismi, on vain eri.
Tähän täysin sama. Ei vois osuvammin sanoa! Välillä tuntuu, että vaihdetaan vaan äijää sen ilosta, että vaihdetaan äijää. Kyllä määkin teen niin Fifassa ja sit kun kyllästyn, niin alotan uudelleen saman rumpan alusta.
|
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
 |
Vastaus #1437 : 17.08.2015 klo 21:41:51 |
|
Da bahnt sich offenbar der nächste Transfer-Coup von Manchester UnitedWettbasis.com - die Basis für erfolgreiche Sportwetten an. Trainer Louis van Gaal bekundet offen sein Interesse an Pedro vom FC Barcelona. Video-Link: http://video.sport1.de/video/van-gaal-bestaetigt-interesse-an-pedro__0_587wj0jdItse en saanut videota pyörimään, mutta tuo on siis vahvistettu. Lähteenä siis sport1.de Mutta et sinäkään silti usko, että nykymiehistöllä haastetaan Barca ja kumppanit. Vai uskotko? Enkä tarkoita haastamisella nyt mitään zämppärifinaali 2012 tyyppistä haastamista, vaan sitä että oltaisiin alusta pitäen samalla viivalla. Ihan tiedoksi, että nyky-Bayernkaan ei ole, mutta on paljon lähempänä kuin Manu. Saksa ei taivu, enkä löytänyt englanninkielistä lähdettä. Mutta ei tuon niin väliksi. Ei United ole materiaalivertailussa Barcan kanssa samalla viivalla tällä hetkellä. Tosin ei kai Unitedin materiaalia pidetty Euroopan parhaana myöskään vuonna -98 tai -07, mutta vuotta myöhemmin tilanne oli toinen. Molemmilla kerroilla joukkue oli täynnä itse jalostettuja pelaajia, jotka saavuttivat täyden potentiaalinsa vasta Unitedissa. Nyky-United on täynnä pelaajia, joilla on edellytykset ottaa askel huipulle ja tuo on tapa, jolla United on toiminut niin kauan kuin minä olen sitä seurannut. Real, Bayern, PSG ja City toimii täysin toisella tavalla ja olen melko vakuuttunut, että suurin osa Unitedin kannattajista näkee mielummin Unitedin tavalla rakennetun, mutta ehkä vähän harvemmin isoimpia pokaaleja nostelevan joukkueen, kuin Realin tavalla rakennetun lähes joka vuosi jotain voittavan joukkueen. Ilmeisesti omistajatkin ymmärtävät seurakulttuuria ja managerit valitaan siten, että perinnettä ei kokonaan romuteta.
|
|
|
|
|
Kyrie Irving
Poissa
|
 |
Vastaus #1438 : 17.08.2015 klo 21:55:57 |
|
Minä taas veikkaan, että United tarkkaili Hummelsia ja Otamendia, mutta ei katsoneet noita sopiviksi. Ramos varmasti oli oikesti kiikarissa ja kun häntä ei saatu (viiden vuoden jatko Realissa julkistettiin juuri), niin mennään nykyisillä. Ellei sitten hankita jotakin lupaavaa kehitysprojektia (kuten Stones). Ihmettelen, miksi United ei hankkinut hyvissä ajoin Bilbaon Aymeric Laportea. 21-vuotias vasenjalkainen ranskalaistoppari, joka näkemissäni peleissä on ollut jalalla varsin hyvä. Ainakin paperilla Laporte - Smalling näyttäisi todella hyvältä tulevaisuutta ajatellen. Laporte teki kesäkuussa uuden sopimuksen, minkä ostoklausuuli on tasan 50 miljoonaa euroa. Laporte kohta muuten kehissä taas Barcaa vastaan. http://www.whoscored.com/Players/122117/https://www.youtube.com/watch?v=-9L8J7wNe4U
|
|
|
|
|
Rexxx
Poissa
Suosikkijoukkue: Dietmar Hamann & Bayern 2012-2013
|
 |
Vastaus #1439 : 17.08.2015 klo 22:24:31 |
|
Täältä saksalaisten värilasien takaa svainin 30 minuuttinen viime pelissä näytti ainakin oikein hyvältä. Ehkä joidenkin mielipiteisiin vaikuttaa herran hieman pukkimaisen löysä olemus, kun ei singahtele jatkuvasti turhaan pallon perään. Tuskin ainakaan on niin paskassa kunnossa, että puolen tunnin urakan takia kuntoaan siellä puuskuttaa.. Saattaa toki olla, että roopeankkakalsari-osastolle hankinta on jo naulattu paskaksi, kun keskikentän pohja ei ole vielä maalitiliä avannut tunnin pelin jälkeen.
|
|
|
|
|
candidate
Poissa
|
 |
Vastaus #1440 : 18.08.2015 klo 00:54:19 |
|
Uskon asettavani riman aivan yhtä korkealle kuin sinäkin. Aikataulu, ja mielestäni realismi, on vain eri.
Ja täältäkin luonnollisesti sama. Onhan tätä yritetty myös Giggs82:lle selittää, mutta mies ei nyt vaan suostu ymmärtämään  Itse näen, kuten olen aikaisemmin kirjoittanut, tämän prosessin takaisin Huipulle kolmena vaiheena, joista ensimmäinen on UCL:een palaaminen ja pelaajiston tuuletus Moyesin aallonpohjan kaudelta. Seuraavaksi on edessä mestaruuksista haastaminen ja lopulta tulos pitäisi olla pokaalien nostelu. Tällä kaudella on realistista odottaa haastamista, mutta nostelut uskon edelleen jäävän tuleville kausille. Mutta projekti on kyllä raiteillaan silläkin, että runko löytyy ja pisteitä tulee viime kautta enemmän (tai ainakin sijoitus paranee) ja joukkue esittäytyy UCL:ssa edukseen. Real, Bayern, PSG ja City toimii täysin toisella tavalla ja olen melko vakuuttunut, että suurin osa Unitedin kannattajista näkee mielummin Unitedin tavalla rakennetun, mutta ehkä vähän harvemmin isoimpia pokaaleja nostelevan joukkueen, kuin Realin tavalla rakennetun lähes joka vuosi jotain voittavan joukkueen.
Kaikista hirveintä on nähdä Real Madridin tavoin rakennetun joukkueen pärjäävän kuin viime vuosien Arsenal. Neuvotteluja on saatettu käydä tai olla käymättä, mutta ainakaan minulla ei ole varmuutta kumpaakaan suuntaan.
Eihän tosiaan oikeastaan kenelläkään ole, ellei sitten ole tarjolla ihan suoria lainauksia varmoista lähteistä - ja näitähän ei ole Pedron eikä Hummelsin kohdalla. Mutta ei se toki kohkaajien hössötystä miksikään muuta.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 18.08.2015 klo 01:00:38 kirjoittanut candidate »
|
|
|
|
|
Newton Heath
Poissa
|
 |
Vastaus #1441 : 18.08.2015 klo 02:34:56 |
|
Tähän täysin sama. Ei vois osuvammin sanoa!
Välillä tuntuu, että vaihdetaan vaan äijää sen ilosta, että vaihdetaan äijää. Kyllä määkin teen niin Fifassa ja sit kun kyllästyn, niin alotan uudelleen saman rumpan alusta.
Tähän ja lainaamaasi Puntin Jamesin viestiin kiteytyy hyvin Giggs82:n viestit. Kunhan kuluttavat mahdollisimman paljon rahaa, niin menestystäkin on pakko tulla. e. ja näin Ei United ole materiaalivertailussa Barcan kanssa samalla viivalla tällä hetkellä. Tosin ei kai Unitedin materiaalia pidetty Euroopan parhaana myöskään vuonna -98 tai -07, mutta vuotta myöhemmin tilanne oli toinen. Molemmilla kerroilla joukkue oli täynnä itse jalostettuja pelaajia, jotka saavuttivat täyden potentiaalinsa vasta Unitedissa. Nyky-United on täynnä pelaajia, joilla on edellytykset ottaa askel huipulle ja tuo on tapa, jolla United on toiminut niin kauan kuin minä olen sitä seurannut. Real, Bayern, PSG ja City toimii täysin toisella tavalla ja olen melko vakuuttunut, että suurin osa Unitedin kannattajista näkee mielummin Unitedin tavalla rakennetun, mutta ehkä vähän harvemmin isoimpia pokaaleja nostelevan joukkueen, kuin Realin tavalla rakennetun lähes joka vuosi jotain voittavan joukkueen.
Ilmeisesti omistajatkin ymmärtävät seurakulttuuria ja managerit valitaan siten, että perinnettä ei kokonaan romuteta.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 18.08.2015 klo 02:39:44 kirjoittanut Newton Heath »
|
|
|
|
|
candidate
Poissa
|
 |
Vastaus #1442 : 18.08.2015 klo 03:32:11 |
|
van Gaalia huonoimmillaan on sen vittumaisuus, joka on katkeroittanut sen verran monta pelaajaa, että silläkin voi olla vaikutusta Old Traffordin tenhoon.
Schweinsteiger, Blind, Depay ja Romero ainakin vaikuttaisivat olevan ihan sujut LvG:n tyylin kanssa, kun suostuivat uudestaan hollantilaisen valmennettavaksi. Toisaalta harvoin arvostusta nauttivat pelaajat katkeroituvat. Stoichkovhan ei ilmeisesti näihin kuulunut.
|
|
|
|
|
Callit
Poissa
|
 |
Vastaus #1443 : 18.08.2015 klo 06:38:19 |
|
Real, Bayern, PSG ja City toimii täysin toisella tavalla ja olen melko vakuuttunut, että suurin osa Unitedin kannattajista näkee mielummin Unitedin tavalla rakennetun, mutta ehkä vähän harvemmin isoimpia pokaaleja nostelevan joukkueen, Miten ihmeessä saat Bayernin mahtumaan tuohon joukkoon? Provo? Jos et tiennyt, niin Bayern on kasvattanut maailmanhuippuja myös vuoden 92 jälkeen. Schweinsteiger, Blind, Depay ja Romero ainakin vaikuttaisivat olevan ihan sujut LvG:n tyylin kanssa, kun suostuivat uudestaan hollantilaisen valmennettavaksi. Toisaalta harvoin arvostusta nauttivat pelaajat katkeroituvat. Stoichkovhan ei ilmeisesti näihin kuulunut.
van Gaalille ikuisesti kiitollisia janareita on paljon, tunnetuin lienee nuori herra Thomas Müller. Myös Jari "Litti" Litmanen muistaa van Gaalia aina myönteisin sanakääntein. Periaatteessa useimpien valkkujen, varsinkin tähtivalkkujen, kohdalle sattuu sekä tykkääjiä että vihaajia. van Gaalin kohdalla entisten janareitten mustan ja valkoisen ero taitaa olla ennätystasoa.
|
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
 |
Vastaus #1444 : 18.08.2015 klo 08:15:41 |
|
Miten ihmeessä saat Bayernin mahtumaan tuohon joukkoon? Provo? Jos et tiennyt, niin Bayern on kasvattanut maailmanhuippuja myös vuoden 92 jälkeen.
On Bayern toki myös kasvattanut pelaajia, mutta aika vähissä nuo itse kehitetyt pelaajat nykyjoukkueessa on. Enemmän sen nyky-menestys on perustunut siihen, että on hankittu valmiita pelaajia etelämmästä sekä ylivoimaisilla resursseila kupattu parhaat pelaajat ja suurimmat saksalaislahjakkuudet kotimaan kilpailevista seuroista. Eikä tuossa mitään väärää ole, mutta mielestäni on hyvä, että toisenlaisiakin toimintatapoja on.
|
|
|
|
|
SOINIO
Poissa
|
 |
Vastaus #1445 : 18.08.2015 klo 09:14:36 |
|
Hristohan ei pelannut kuin muutaman matsin Kalkkunan ekalla kaudella ja siirtyi kesken kauden Sofian Tsetskaan.
Kettu, pihlajanmarjat. Ja näin.
|
|
|
|
|
|
|
Callit
Poissa
|
 |
Vastaus #1447 : 18.08.2015 klo 11:06:35 |
|
On Bayern toki myös kasvattanut pelaajia, mutta aika vähissä nuo itse kehitetyt pelaajat nykyjoukkueessa on. Enemmän sen nyky-menestys on perustunut siihen, että on hankittu valmiita pelaajia etelämmästä sekä ylivoimaisilla resursseila kupattu parhaat pelaajat ja suurimmat saksalaislahjakkuudet kotimaan kilpailevista seuroista.
Eikä tuossa mitään väärää ole, mutta mielestäni on hyvä, että toisenlaisiakin toimintatapoja on.
Nyt, kun Schweini lähti ja Sauna-Bad on klesa, on tilanne vähän toinen. Sikäli siis voi puhua osittain ostetusta jengistä. Mutta näetkö tosiaan di Marian, van Persien, Rooneyn, Rion, Cantonan, Ronaldon, de Gean ja ties kenet ostaneen Manun jotenkin erilaisena jenginä? Hristohan ei pelannut kuin muutaman matsin Kalkkunan ekalla kaudella ja siirtyi kesken kauden Sofian Tsetskaan.
Kettu, pihlajanmarjat. Ja näin.
Ilmeisesti et ole lukenut tapauksesta. Stoichkov on yksi niistä ilmeisesti aika monesta pelaajasta, joita van Gaal on oikein loukkaamalla loukannut. Penkille jymähtäminen on eri asia kuin se, että vaimolta kysellään miksi on tuollaisen nainut. Turha näistä on vääntää, van Gaalin karmeasta käytöksestä joitain pelaajia kohtaan on kerrottu ihan riittävästi.
|
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
 |
Vastaus #1448 : 18.08.2015 klo 11:22:17 |
|
Nyt, kun Schweini lähti ja Sauna-Bad on klesa, on tilanne vähän toinen. Sikäli siis voi puhua osittain ostetusta jengistä. Mutta näetkö tosiaan di Marian, van Persien, Rooneyn, Rion, Cantonan, Ronaldon, de Gean ja ties kenet ostaneen Manun jotenkin erilaisena jenginä?
Unitedista iso osa suurella rahalla tuoduista pelaajista ovat lähteneet aika nopeasti enemmän tai vähemmän epäonnistuneina. Noista mainitsemistasi pelaajista Ronaldo, Rooney ja de Gea olivat 18, 19 ja 20 vuotiaita. Kukaan noista ei ollut vielä siirtyessään huippupelaaja, vaan hiomattomia timantteja. Jos otat reilun 20-vuoden aikajänteen, niin selvähän se on, että United on hankkinut niitä valmiitakin pelaajia aika monta. United on pääasiassa kuitenkin ostanut pelaajia, joista on tullut eliittiä vasta muutaman kauden Unitedissa pelattuaan, siinä missä Bayernin hankinnat koostuvat Neuerin, Riberyn, Robbenin, Lewandowskin, Alonson, Boatengin, ja Vidalin kaltaisista valmiiksi huippupelaajan statuksella liikkuvista pelaajista.
|
|
|
|
|
candidate
Poissa
|
 |
Vastaus #1449 : 18.08.2015 klo 11:29:35 |
|
Ilmeisesti et ole lukenut tapauksesta. Stoichkov on yksi niistä ilmeisesti aika monesta pelaajasta, joita van Gaal on oikein loukkaamalla loukannut. Penkille jymähtäminen on eri asia kuin se, että vaimolta kysellään miksi on tuollaisen nainut. Turha näistä on vääntää, van Gaalin karmeasta käytöksestä joitain pelaajia kohtaan on kerrottu ihan riittävästi.
Minulle ei ole kerrottu, joten kyllähän tässä ketjussa voit tuosta kertoa enemmänkin. Siis että keitä kaikkia on loukattu ja miten. Jos näitä on monia, niin eiköhän juttuakin riitä. Odotan jännityksellä. Noin yleisesti ottaen LvG:n tyyli istuu Unitediin varsin hyvin, eikä tuollainen mulkkuus ole poikkeus tässä. Sir Alexillakin on mennyt sukset ristiin monien kanssa, mutta ehkä toisaalta vähän eri syistä, jos kerran LvG on tunnettu loukkaamalla loukkaavana managerina. Sir Alexin Ruudin kanssa ollut vääntöhän on melko tuore ja siitä muistetaan seuraavaa: The book tells the story of Ruud van Niselrooy being left out of the team for the 2006 League Cup final with Wigan, which prompted a furious response from the Dutchman. It also tells how van Nistelrooy had a row with Cristiano Ronaldo in training, the striker suggesting Ronaldo could run off to his “daddy”, meaning Carlos Queiroz. Ronaldo’s father had recently passed away. Myöhemmin taisi kuitenkin käydä niin, että Ruud pyyteli anteeksi, mutta katkerasti hollantilaisen ja Unitedin välit aikanaan kuitenkin katkesivat. Kuin myös Roy Keanen ja Beckhamin kanssa. Sir Alexin kanssa vääntäneistä muistetaan myös mm. Heinze, Tevez ja luonnollisesti Stam. Kaikkia näitä yhdistää se, että seura seisoi Sir Alexin takana. Mutta niin, mitäs kaikkea LvG:llä on taustalla?
|
|
|
|
|
|
|
|