|
|
murdock
Poissa
|
 |
Vastaus #626 : 01.01.2016 klo 19:39:39 |
|
Meksikaanista ei hajua, Husztin vahvistavaa vaikutusta epäilen suuresti.
Tilastorunkkauksesta mainittakoon, että Lukella oli bundesvahdeista 13. paras tilastoarvosana Whoscored.comissa, kun jätetään yksi yhden ottelun pelannut sankari pois laskuista.
|
|
|
|
|
BandW
Poissa
Suosikkijoukkue: Lena Oberdorf, Pedri
|
 |
Vastaus #627 : 01.01.2016 klo 19:56:24 |
|
Fabiania tuli jossain ihaltua, olisikohan ollut Olympialaiset tai Copa? Saa nähdä riittääkö taso tai ennen kaikkea tyyli kurinalaiseen eurooppalaisen futikseen. Husztin parhaat päivät on tosiaan varmaan jo nähty.
|
|
|
|
|
Laitalinkki
Poissa
|
 |
Vastaus #628 : 01.01.2016 klo 21:27:34 |
|
Fabiania tuli jossain ihaltua, olisikohan ollut Olympialaiset tai Copa? Saa nähdä riittääkö taso tai ennen kaikkea tyyli kurinalaiseen eurooppalaisen futikseen. Husztin parhaat päivät on tosiaan varmaan jo nähty.
Lontoon olympialaisissa oli Meksikon ehdottomia avainpelaajia, ja koko kisojen tähtiä. Pelannut myös Gold Cupissa ja edellisissä MM-kisoissa, mutta pienemmässä roolissa. Uskon kyllä, että Chivasin kasvatti tulee lyömään läpi myös Bundesliigassa. Husztilta en itsekään mitään suurtekoja odota.
|
|
|
|
|
Ziggy Pop
Poissa
|
 |
Vastaus #629 : 03.01.2016 klo 13:14:44 |
|
Eintracht viimeistelee parhaillaan neuvotteluja uuden topparin kanssa, joten se lähtenee kevätkaudelle kolmen uuden vahvistuksen voimin. Tänään varmistui Kaan Ayhanin tulo Schalkesta. Loppukauden laina osto-optiolla. Toivottavasti tosiaan kevätkaudella puolustuslinjalta heltyisi hieman enemmän apuja Lukelle
|
|
|
|
|
|
|
Demian
Poissa
Suosikkijoukkue: Bauhaus
|
 |
Vastaus #631 : 07.01.2016 klo 16:16:49 |
|
Voisin tässä aikani kuluksi koettaa kääntää jutun saksaa taitamattomille ellei joku ole näin jo tekemässä. Vastalauseita?
|
|
|
|
|
hamit
Poissa
Suosikkijoukkue: SGE
|
 |
Vastaus #632 : 07.01.2016 klo 16:18:21 |
|
Voisin tässä aikani kuluksi koettaa kääntää jutun saksaa taitamattomille ellei joku ole näin jo tekemässä. Vastalauseita?
Kannatan. Terveisin saksaa taitamaton oppositio.
|
|
|
|
|
Demian
Poissa
|
 |
Vastaus #633 : 07.01.2016 klo 16:20:30 |
|
Okei, en sitten mikään huippukääntäjä varmaankaan ole joten foorumin nahkahousut voivat vielä tarvittaessa korjailla mahdollisia virheitä.
|
|
|
|
|
Laitalinkki
Poissa
|
 |
Vastaus #634 : 07.01.2016 klo 16:20:47 |
|
En vastusta. Varmasti saat olalle taputtelijoita. Erittäin mielenkiintoinen haastattelu, ja Luke näyttäytyy aina vain entistäkin sympaattisempana tyyppinä. Oma aikani ei juuri nyt riitä käännöshommiin, mutta tuoppia sinne, jos itse ehdit.  Okei, en sitten mikään huippukääntäjä varmaankaan ole joten foorumin nahkahousut voivat vielä tarvittaessa korjailla mahdollisia virheitä.
Voin toki tulla pätemään, jos jokin kohta menee vikaan. 
|
|
|
|
|
Demian
Poissa
|
 |
Vastaus #635 : 07.01.2016 klo 16:30:41 |
|
Voin toki tulla pätemään, jos jokin kohta menee vikaan.  Kiitos. Huomasin tuossa jo käännöstyötä aloitellessani, että näin oikeastaan ensi kertaa sitten lukioaikojen saksaa kääntäessä kieli tuntuu jäävän melko kankeaksi enkä ainakaan kaikkia kielikuvia osaa kääntää kuin korkeintaan sinne päin, mutta kun nyt menin lupaamaan niin teen parhaani.
|
|
|
|
|
Demian
Poissa
|
 |
Vastaus #636 : 07.01.2016 klo 17:33:28 |
|
Olikin yllättävän aikaavievää hommaa, enkä huomannut, että tuossa haastattelussa on vielä toinenkin sivu. En siis ehdi kääntää koko uutista kerralla, mutta tässä ensimmäinen puolisko. Osa tekstistä voi olla hiukan kömpelöä koska välillä käänsin liikaa sanasta sanaan. Toivottavasti kuitenkin kelpaa. Toinen osa tulee myöhemmin tänään tai huomenna. "Haluan ottaa Neuerin kiinni niin pian kuin mahdollista"Hän kuuluu Eintrachtin tunnelmanluojiin: Maalivahti Lukas Hradecky puhuu haastattelussa onnesta ja paineesta, hänen vaikutuksestaan puolustuspeliin ja ystävyyksistä jalkapallossa. Luksushotelli, treenikenttä kävelyetäisyydellä, täydellinen sää jalkapalloon: Onko talviharjoitusleirille edes Abu Dhabia parempaa paikkaa?Ei. Kaikista kokemistani treenileireistä on tämä heittämällä paras. Aurinko auttaa luonnollisesti paljon. Saan siitä lisää energiaa herätä aikaisin ja harjoitella kovaa. Mikä on parasta ja huonointa maalivahtina olossa?Parasta on ettei tarvitse juosta yhtä paljon kuin kentällä. Pahinta on äärimmäinen vastuu. Kun päästää helpon maalin, pettää koko joukkueen. Miten yrität selvitä näistä paineista?Aluksi se oli hyvin vaikeaa. Nykyään pääsen siitä sataprosenttisesti yli seuraavan pelin ensimmäisen hyvän suorituksen jälkeen. Viikko pitää vain jotenkin yrittää selvitä siihen asti. Välittömästi maaliin johtaneen virheen jälkeen toivon, että pojat ylempänä kentällä (= hyökkäävät pelaajat  ) tekevät vielä yhden maalin. Jos joukkue voittaa, on helpompi elää virheensä kanssa. Otatko päästetyt maalit henkilökohtaisesti?En, muuten olisin tarvinnut psykiatria jo pitkään. Päästän 20 maalia joka treeneissä. Näetkö painajaisia pahimmista virheistäsi?En onneksi ole sitä tyyppiä jota tällaiset vaivaisivat. Olen tehnyt pahoja virheitä ja olen nähnyt toisten maalivahtien tekevän virheitä. Siten olen oppinut välttämään näitä virheitä tulevaisuudessa. Olen vakuuttunut, että nämä virheet ovat tehneet minusta paremman maalivahdin. Ilman virheitä ei voi päästä huipputasolle. Jopa Manuel Neuer on aiheuttanut takaiskumaaleja. Se kuuluu maalivahdin hommaan, ja mitä nopeammin sen hyväksyy, sitä nopeammin siitä voi oppia. Olet Neuer-fani. Miksi?Hän on asettanut tason modernille maalivahdille. En tiedä kuinka kaukana olen hänen tasostaan, mutta haluan ottaa hänet niin pian kiinni kuin mahdollista. Mikä tekee maalivahdista modernin veskarin?Mikä tekee maalivahdista modernin veskarin?Yhteispeli muun joukkueen kanssa. Myös jalalla rangaistusalueen ulkopuolella - kuin libero. Puolustajat tietävät, että voivat aina pelata taaksepäin minulle kun vastustaja prässää. He tietävät että voivat luottaa minuun syöttäessään taaksepäin. Sinulla on kaksi nuorempaa veljeä, Tomas ja Matej, jotka pelaavat myös ammatikseen. Onko Hradeckyillä jalkapallogeeni?Et kysyisi jos olisit nähnyt joskus isäni pelaavan jalkapalloa. Hän oli lentopalloilija! Mutta hän on antanut meille innostuksensa urheilua kohtaan. Oliko jalkapallo aina ykkösvaihtoehtosi?Kyllä. Pelasimme veljien kanssa mielellämme myös jääkiekkoa, mutta kaikkien varusteet olisivat tulleet perheellemme liian kalliiksi. Ja kehitit intohimosi urheilua kohtaan, ettet vain häviäisi nuoremmille veljillesi?Juuri näin. Häviäminen oli pahinta. Vanhimpana voitin melkein aina kun urheilimme, mutta muistan että pöytätenniksessä jouduin kisaamaan tosissaan. Kerran heitin mailan suutuksissani ikkunan läpi kun hävisin. Kuinka suuri osa elämääsi jalkapallo on vapaa-ajalla?Kun lähden stadionilta tai treenikentältä yritän unohtaa jalkapallon. Luonnollisesti katson hyviä pelejä televisiosta. Se on työtäni, pysyn kartalla tulevista vastustajista ja haluan oppia siitä. Muuten jätän jalkapallomaailman [kun en ole töissä]. Onko pelko osa työtäsi?Ei. Petr Cech on käyttänyt päävamman jälkeen kypärää. Oletko ajatellut tehdä samoin?En. Minusta tuntuisi epävarmalta pitää jotain pääni ympärillä. Pelissä ei voi kuitenkaan välttää vaarallisia tilanteita. Olen kuitenkin vuosien varrella oppinut olemaan riittävän fiksu, etten aina treeneissä työnnä päätäni joka tilanteeseen. Hyväksyn kuitenkin jalkapallon olevan peli jossa sattuu paljon loukkaantumisia. Tähän asti olen ollut onnekas. Kuinka riippuvainen maalivahdin ura on onnesta?Ei liian. Ehkä viisi prosenttia. Mutta täytyy muistaa että tämäkin osatekijä on olemassa. Kaikkia palloja ei voi saada kimmokkeiden takia kiinni.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 07.01.2016 klo 18:57:10 kirjoittanut Demian »
|
|
|
|
|
Nick Nevada
Poissa
|
 |
Vastaus #637 : 07.01.2016 klo 17:55:01 |
|
|
|
|
|
|
Chingón
Poissa
|
 |
Vastaus #638 : 07.01.2016 klo 18:05:40 |
|
Luke on kyllä symppis jätkä. Hieno ura jo tähän mennessä ja kaikkea hyvää voi vaan toivoa miehelle.
|
|
|
|
|
Acquiesce
Poissa
Suosikkijoukkue: Deportivo Palestino, The Hibees, Aida Celtic
|
 |
Vastaus #639 : 07.01.2016 klo 18:30:55 |
|
Käännökselle  Mukavaa luettavaa.
|
|
|
|
|
_TuMe
Poissa
|
 |
Vastaus #640 : 07.01.2016 klo 18:46:32 |
|
Kiitoksia käännöksestä!
|
|
|
|
|
Clay Allison
Poissa
Suosikkijoukkue: Eintracht Frankfurt
|
 |
Vastaus #641 : 07.01.2016 klo 19:05:48 |
|
Kiitti käännöksestä! Kansalaisopistosaksan pohjalta on aika hankala kääntää...
|
|
|
|
|
Filosofi
Poissa
Suosikkijoukkue: Urjalan Palloseura
|
 |
Vastaus #642 : 07.01.2016 klo 19:35:47 |
|
Tämä on sitä todellista lutuuria, kiitos Demian!
Lukas on kyllä fiksun oloinen henkilö, jalat maassa.
|
|
|
|
|
Laitalinkki
Poissa
|
 |
Vastaus #643 : 07.01.2016 klo 19:39:29 |
|
Olikin yllättävän aikaavievää hommaa, enkä huomannut, että tuossa haastattelussa on vielä toinenkin sivu. En siis ehdi kääntää koko uutista kerralla, mutta tässä ensimmäinen puolisko. Osa tekstistä voi olla hiukan kömpelöä koska välillä käänsin liikaa sanasta sanaan. Toivottavasti kuitenkin kelpaa. Toinen osa tulee myöhemmin tänään tai huomenna.
Hyvä käännös, Demian! Ei mitään moitittavaa. Hatunnosto ja tuoppi kaljaa sinne suuntaan.  Tänään en ehdi mitään kääntää, mutta jos et meinaa itse jaksaa, niin ehkä huomiseksi voisin itse hoitaa tuon toisen puolikkaan. Mutta jos ehdit ja jaksat, niin anna mennä vaan. 
|
|
|
|
|
Demian
Poissa
|
 |
Vastaus #644 : 07.01.2016 klo 19:51:55 |
|
Tuntuu että pääsin ihan hyvin vauhtiin ja ehdin vähän jo aloitella toista puoliskoa, joten enköhän mä tuon loppuun hoida. Nyt kaverin luona fifaa, mutta luulisin että käännös valmistuu joskus yön pimeinä tunteina.
|
|
|
|
|
Olaf
Poissa
|
 |
Vastaus #645 : 07.01.2016 klo 20:46:06 |
|
Hyvin käännetty. Jatka loppuun asti vain, toinenkin sivu on täyttä asiaa. Hieno haastattelu, toimittajakin nähnyt vaivaa.
|
|
|
|
|
Juhana
Poissa
|
 |
Vastaus #646 : 07.01.2016 klo 21:00:13 |
|
Käännökselle ja kielitaidolle aina peukaloa.
|
|
|
|
|
Demian
Poissa
|
 |
Vastaus #647 : 08.01.2016 klo 01:05:35 |
|
Jatkuu. Yritin nyt suomentaa hiukan vapaammin mutta kuitenkin niin että ajatus välittyy. Varsinkin muut saksaa osaavat saavat antaa palautetta kumpi toimii paremmin. Milloin tunnet olosi hyväksi maalivahtina? Joistain kollegoista pystyy aistimaan suuret paineet.
Niin se oli minullakin. Ensimmäisellä kaudella Tanskan liigassa olin erittäin hermostunut kentällä ja mietin aina pystynkö vastaamaan kanssapelaajien ja fanien odotuksiin. Mutta se on väärä ajattelutapa. Erittäin haastavan kauden jälkeen join itseni humalaan onko kaikki sen arvoista. Minulla on kymmenen, viisitoista vuotta uraa edessä ja kysyin itseltäni haluanko olla 15 vuotta hermostunut. Vastaukseni oli ei. Olen onnistunut muuttamaan asenteeni täysin.
Onko ammattilaisseurassa mahdollista saada todellisia ystäviä?
Ehdottomasti.
Myös maalivahdeista?
Meillä on maalivahtien yhteisö, joka suojelee toisiaan. Emme koskaan moiti kollegaa virheistä. Me ymmärrämme toisiamme. Siksi tervehdimme kollegoitamme aina ennen peliä ja rupattelemme vähän.
Ovatko saman joukkueen maalivahdit ystäviä keskenään?
Hmm. Riippuu ihmisistä, mutta rajun kilpailun aika on pääosin ohi. Suurin osa maalivahdeista ovat ystävällisiä ennemmin kuin vihamielisiä. Täällä Frankfurtissa ei ainakaan ole valittamista, päinvastoin. Kaikki tukevat minua, ja tiedän olevani etuoikeutettu kun saan pelata. Eintrachtilla ei ole kakkosjoukkuetta, jossa toinen maalivahti voisi kerätä pelikokemusta. Kuitenkin pelaaminen on ainoa tapa kehittyä. Sen takia en voi enkä aio hellittää; minun pitää pelata hyvin jatkossakin.
Eikö työstä tule joskus yksitoikkoista ja ilotonta? Etenkin talvella kun ei olla Abu Dhabissa vaan Frankfurtissa, kolmessa asteessa ja mudassa?
Pahin on urallani jo takana. Frankfurtissa on täydellinen sää minulle, ei koskaan alle nollan, mikä riittää jo hyvin. Suomessa harjoittelimme aamukahdeksalta ennen koulua kun olin 16-17. Talvisin oli niin kylmä, että laitoimme muovipussit maalivahdinhanskojen alle, etteivät sormet jäätyisi irti.
Kuinka suuri vaikutuksesi joukkueen puolustuspelaajiin on?
Tähän asti ihan okei, mutta se voisi tulevaisuudessa olla suurempikin. 50 000 hengen stadionilla voi olla vaikea kommunikoida muuten kuin pelin ollessa poikki.
Mitä sanot kanssapelaajillesi?
Joskus näen maalivahdin karjuvan heti paraatitorjunnan jälkeen puolustukselle. Tämä on väärä tapa. Itse olen aina rakentava. Yritän opettaa muita pelaajia. Vanhempani kasvattivat minut kunnioittamaan muita ihmisiä.
Olet erittäin mukava ja kuulut joukkueen hengenluojiin, yritätkö tietoisesti luoda hyvää henkeä joukkueeseen?
Jalkapallo on joukkuepeli. Kun kanssapelaajat ajattelevat positiivisesti minusta tai koko tilanteesta saamme itsestämme enemmän irti kuin negatiivisella tunnelmalla. Siinä mielessä todella yritän auttaa kaikkia, etenkin heitä jotka eivät pelaa. Valmentaja Veh on käskenyt minua olemaan sen suhteen aktiivinen persoonani ja mentaliteettini vuoksi. Tähän asti minun on pitänyt totutella liigaan ja ennen kaikkea nähdä oma kuntoni, mutta nyt puolen vuoden jälkeen voin auttaa enemmän muitakin.
Seuraatko tarkasti jotain tiettyä urapolkua? Haluaisitko edeltäjäsi Trappin tavoin suurempaan seuraan?
Olin melko pitkään, seitsemän vuotta Tanskassa. Bundesliiga oli unelmani. Nyt olen ollu puoli vuotta Frankfurtissa ja sopimuksessa on vielä kaksi ja puoli vuotta. Minulla ei ole kiire mihinkään, vaan minulla on täällä vielä paljon tehtävänä.
Oletko kehittynyt Bundeliigassa maalivahtina?
Uskon, että olen siirron takia jo kehittynyt. Pelaan parempien pelaajien kanssa parempia vastustajia vastaan. Siinä kehittyy huomaamattaan, mutta se ei haittaa.
Mikä ratkaisi siirron juuri Eintrachtiin?
Isäni sanoi minulle, Lukas, jos haluat Bundeliigaan et saa sanoa ei. Tarvitsimme päätöksentekoon minuutin.
Eikö kilpailevia tarjouksia ollut lainkaan?
Yllätyin itsekin miten kauan kesti ennen kuin minuun kiinnitettiin huomiota. Edes viime kesänä ei Eintrachtin lisäksi ollut todellista kiinnostusta. Eintracht-skoutti Bernd Legienillä oli pelisilmää.
Haastattelija Peter Heß, kääntänyt Max Demian
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 08.01.2016 klo 01:26:01 kirjoittanut Demian »
|
|
|
|
|
Laitalinkki
Poissa
|
 |
Vastaus #648 : 08.01.2016 klo 01:22:12 |
|
Erinomaista työtä, Demian.  Jos nyt jostain pitää huomauttaa, niin tuohon allaolevaan toki Hampurin tilalle Frankfurt.  Täällä Hampurissa ei ainakaan ole valittamista, päinvastoin.
|
|
|
|
|
Hodari
Poissa
Suosikkijoukkue: Rahattomat perinneseurat
|
 |
Vastaus #649 : 08.01.2016 klo 01:23:03 |
|
Jatkuu. Yritin nyt suomentaa hiukan vapaammin mutta kuitenkin niin että ajatus välittyy. Varsinkin muut saksaa osaavat saavat antaa palautetta kumpi toimii paremmin. Täällä Hampurissa
Ihan hyvä käännös oli, kaikki asiat kyllä välittyivät  Tuon yhden aivopierun toki voisi korjata e. Ja tottakai hidas.
|
|
|
|
|
|
|
|