FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
21.01.2026 klo 08:24:50 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: FF2 perinteinen joulupatakeräys avattu: Joulupata 2025!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 60 [61] 62 ... 66

Kirjoittaja Aihe: FC Bayern München 2015/16 - Umbruchstimmung ohne Leidenschaft  (Luettu 198628 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lätkis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS, CAS

Vastaus #1500 : 10.05.2016 klo 12:57:02

Sanchesin hinta saattaa kohota bonuksineen 80 miljoonaan euroon. Callitin mielipiteen haluaisin tähän...

E: Odotetaan bonuksien määrälle vielä vahvistusta. Vähän erilaista tulkintaa ilmeisesti liikkeellä.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2016 klo 13:03:30 kirjoittanut Lätkis »
der bomber

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: König Mölders, ylijumala Rafinha

Vastaus #1501 : 10.05.2016 klo 13:26:50

Jotakuinkin kaikki yrittivät Sanchesia, ainakin joidenkin huhujen mukaan, joten sinänsä onnistunut kaappaus.

Herra Hummelsin paluu kotiin on mahtavaa. Taas pikku näpäytys keltaisille nousukkaille jotta muistavat paikkansa farmiseurana.
Müllermilch

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HUUUUUUUUUU

Vastaus #1502 : 10.05.2016 klo 13:32:37

Etenkin jos Sanchesin hankinta tarkoittaa sitä, että Thiagon rooli pienenee tai parhaassa tapauksessa lähtee kokonaan seurasta, niin siinä tapauksessa todella hyvä liike Ylos.
kyynaama

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tšekki 2004, Kreikka 2014

Vastaus #1503 : 10.05.2016 klo 13:39:06

Sanchesin hinta saattaa kohota bonuksineen 80 miljoonaan euroon. Callitin mielipiteen haluaisin tähän...

E: Odotetaan bonuksien määrälle vielä vahvistusta. Vähän erilaista tulkintaa ilmeisesti liikkeellä.

Kovat bonukset kyllä, jos hinta nousisi ilmoitetusta 35 miljoonasta 80een. Vahvasti epäilen noin suuria bonuksia.

E: ilmeisesti Benfica ilmoittanut, että 45 miljoonaa bonuksia. No jos mies kultaisen pallon joskus voittaa, niin ehkä silloin bonukset menee maksuun.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2016 klo 13:46:34 kirjoittanut kyynaama »
Bud Spencer

Poissa Poissa

Vastaus #1504 : 10.05.2016 klo 13:45:55

Kovat bonukset kyllä, jos hinta nousisi ilmoitetusta 35 miljoonasta 80een. Vahvasti epäilen noin suuria bonuksia.

Monenlaista huhua on liikkeellä, mutta itse odottaisin bonusten olevan 5-10m€ luokkaa, joten siirto olisi kokonaisuudessaan max 45m€. Jo pelkällä lähtöhinnalla pitääkin sitten olla jo todella kovan luokan teini..
Wanha futaaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jag ser rött...

Vastaus #1505 : 10.05.2016 klo 14:30:27

Hummelsin siirtoa l. paluuta kotiin olen jo odotellut vuosia ja nyt siis varmistui. Hän tulee vieläpä juuri sille tontille, jossa on ehkäpä eniten ollut ongelmia viime vuosina. Tosin hänelläkin on hiukan sama probleema uraa varjostanut osin kuin muillakin pätevillä Bayernin toppareilla. Loukkaantumiset. Nyt sitten toivotaan, että vielä Holgerkin saa itsensä taas tikkiin, Boatengin lisäksi. Jerome tosin jo alkaakin olla kondiksessa. Isot miehet ovat valitettavan herkkiä vammautumaan. Jos sillä ajatuksella leikkii, että kaikki ovat yhtä aikaa parhaassa tikissään, niin aika hurja ajatus.

Sancheskin toki tervetullut. Pätevän oloinen ja vielä hyvin kehityskelpoinen nuori pelimies, sen perusteella mitä olen hänen otteitaan kansainvälisissä peleissä seurannut. Portugalin liigaa tosin tulee vähemmän seurattua. Tiivistelmiä joskus.

DFB-Pokalin finaali on vielä jäljellä ja sitten voikin jo suunnata kaikki ajatukset ensi kauteen. Jotain muitakin muutoksia varmasti kaaderiin vielä tulee uuden valmentajan myötä ja yksi itseäni kiinnostava asia onkin se, ketkä nykyisistä pelaajista eivät jatka. Antaako Carlo Ancelotti mahdollisuuden jollekin/joillekin vähemmälle peliajalle Pepin alaisuudessa jääneille? Mikä tulee olemaan esim Götzen tilanne? Tai Roden? Tuoko Carlo jonkun matkalaukkujen kantajan  mahdollisesti mukanaan joukkueeseen? Entä medical team? Mitä muutoksia? Palaako vanha pääpoppamies kuvioihin? Kysymyksiä on paljon ja tässä vasta alkua. Oleellisin asia on tietysti tuleva pelisysteemi ja itseäni kiinnostaa erityisesti sen joustavuus. Jostain syystä olen pitänyt aina tätä viimeksi mainittua pointtia Carlon vahvuutena.  
« Viimeksi muokattu: 10.05.2016 klo 16:55:40 kirjoittanut Wanha futaaja »
Leppiniemi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS

Vastaus #1506 : 10.05.2016 klo 14:32:08

Etenkin jos Sanchesin hankinta tarkoittaa sitä, että Thiagon rooli pienenee tai parhaassa tapauksessa lähtee kokonaan seurasta, niin siinä tapauksessa todella hyvä liike Ylos.

Ihan näin ennen kaikkea Barcelonasta kiinnostuneena, olisi kiva tietää, onko Thiago oikeasti noin huono vai liittyykö tämä tuohon Epsanja-gateen. Itse en ole nähnyt riittävästi muodostaakseni luotettavan arvion. Tai siis, kun poika lähti aikoinaan Barcasta, olin todella kiukkuinen, koska olin uskonut hänen ottavan paikan tulevaisuuden kapellimestarina. Vieläkin kyseinen siirto pännii oikein kunnolla, sillä Bayern sai pojan kaiken lisäksi todella hyvään hintaan. Ensimmäinen kausi taisi mennä loukkaantumiseen, mutta onhan tässä ollut nyt pari vuotta aikaa lunastaa Barca-aikojen odotuksia.
Kaakku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mia san mia

Vastaus #1507 : 10.05.2016 klo 14:41:56

Yleinen mielipide tässä ketjussa Thiagosta on suhteellisen positiivinen. Loukkaantumiset ovat pilanneet suurimman osan ajasta Münchenissä, mutta kunnossa ollessa hän on ollut selvä vahvistus keskikentän taitovajeelle. Valitettavasti hän oli ensimmäisessä Atletico-osaottelussa kentän huonoin pelaaja. Henkilökohtaisesti en päästäisi Thiagoa kuitenkaan kesällä Pepin matkaan Englantiin.
Jääpoiju

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I L V E S

Vastaus #1508 : 10.05.2016 klo 14:44:44

Ihan näin ennen kaikkea Barcelonasta kiinnostuneena, olisi kiva tietää, onko Thiago oikeasti noin huono vai liittyykö tämä tuohon Epsanja-gateen. Itse en ole nähnyt riittävästi muodostaakseni luotettavan arvion. Tai siis, kun poika lähti aikoinaan Barcasta, olin todella kiukkuinen, koska olin uskonut hänen ottavan paikan tulevaisuuden kapellimestarina. Vieläkin kyseinen siirto pännii oikein kunnolla, sillä Bayern sai pojan kaiken lisäksi todella hyvään hintaan. Ensimmäinen kausi taisi mennä loukkaantumiseen, mutta onhan tässä ollut nyt pari vuotta aikaa lunastaa Barca-aikojen odotuksia.

Sanchez näyttää olevan fyysisempi neppailija kuin Thiago, joten olisiko Thiago lähdössä... jopa Cityyn?

https://www.youtube.com/watch?v=21DUvt67Fag

Thiago on välillä hieman ylimielinen neppailija, kevyt ja laiska puolustussuuntaan. Parhaimmillaan vastustajia vastaan, jotka vain bussittavat eivätkä edes hyökkää.

Teknistä taitoa Thiagolla riittää kyllä, samoin peliäly on ihan ok (jos tuollaista yleistermiä sallitaan käyttää). Ei ainakaan toistaiseksi Bayernin näytöillä maailmanluokkaa.
Wanha futaaja

Poissa Poissa

Vastaus #1509 : 10.05.2016 klo 15:02:45

Ymmärrän hyvin tämän mielipiteesi. Minusta Thiago on huikea pelimies, teknisesti suorastaan häikäisevän taitava, mutta ei kuitenkaan ole saanut oikein kaikkea vielä ulosmitattua Bayernissa. Minä kuitenkin haluaisin antaa hänelle vielä reilun mahdollisuuden. Hän oli toki näkymätön tämän kevään ratkaisupeleissä, siitä olen samaa mieltä kriitikoiden kanssa, mutta ehkä hän vielä tulee. Jonkun Bernatin suhteen sen sijaan voin todeta, että sinällään taitava jannu, mutta hänellä ei vain ole minkäänlaista pelisilmää. Tai ei ainakaan sellaista, joka riittäisi Euroopan huipulla. Thiago on kuitenkin eri asia. Hänelle minulla riittää yhä luottoa.

Itse en ole ketään pelaajaa vastaan pelkän kansallisuuden perusteella, jonka olen jo moneen kertaan suoraan sanonutkin. Sitä en kiellä, ettenkö silti mielelläni näe saksalaisia pelaajia saksalaisessa joukkueessa. Tai vastaavasti espanjalaisia espanjalaisessa joukkueessa. Mutta se on eri asia. Olen sen verran vanhanaikainen, että minua häiritsee, jos mennään pelkillä ulkomaalaisilla palkkasotureilla. Ja se ajattelutapa, että pelkkä raha ratkaisee. Valitettavasti tämä tosin näkyy jo pitkälti Bayernissakin, mutta onneksi ei vielä pelkästään. Tämä ulkomaisten pelaajien estoton haaliminen toki näkyy jo Suomenkin liigassa. Eipä juuri edistä kotimaan palloilua. Missään maassa.

Suoraan sanottuna sinä päivänä, jos/kun Bayern pelaa pelkillä ulkomaan avuilla, jotka on haalittu ympäri maailmaa, saattaa oma innostukseni seurata kyseisiä matseja lopahtaa. Sitten voin alkaa katselemaan arkistosta löytyviä helmiä. Seura tulee aina kuitenkin olemaan sydämessä. Ihan omista lähtökohdista ja historiasta johtuen. Jokaisessa maassa on joku/joitakin huippuseuroja, jotka kylläkin haalivat oman maan parhaat junnut jossain vaiheessa, mutta tämä on minusta ns. luonnollista toimintaa, vaikka kieltämättä siinäkin on usein sanomista moraalisessa mielessä. Paljonkin. Mutta lahjakas nuori pelaaja, joka on saanut ehkä kasvatuksensa paikallisessa pikkuseurassa jossain päin maata, tähyää joka tapauksessa eteenpäin. Ensin johonkin lähialueen vähän isompaan seuraan ja sitten, jos rahkeet kestävät, pikkuhiljaa maan ykkösseuraan. Tämä on kuitenkin ymmärrettävää ja pikkuseuratkin ovat syystä ylpeitä menestyneistä kasvateistaan. Tällä toiminnalla ylläpidetään ja kehitetään maan jalkapalloa. Ostamalla koko joukkueen ulkomailta ei kehitetä mitään ja ajanoloon sillä tuhotaan maan poikastuotanto ja futis ylipäätään. Stadikoita ei kuitenkaan voi täyttää pelkillä Kaukoidästä tulleilla fanipaita-turisteilla. Eivätkä he pelkästään kykene pitämään edes tunnelmaa yllä. Tai, ei pitäisi sanoa "edes" , koska tämä on aivan oleellinen asia.  Paikallista leimaa tarvitaan nyt ja tulevaisuudessa. Pelkkä menestys ei riitä.      
« Viimeksi muokattu: 10.05.2016 klo 15:08:05 kirjoittanut Wanha futaaja »
Finte

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Münchenin punaiset & siniset, DFB & Huuhkajat

Vastaus #1510 : 10.05.2016 klo 15:52:23

Samat Kaakun ja WFn kommentteihin Thiagosta. En edes usko että Sanchesin tulo suoraan Thiagon asemaan vaikuttaa. Enemmän olisin huolissaan Götzestä kun väen määrä keskikentällä sen kuin lisääntyy. Sanchesin voisin kuvitella hieman puolustavammassakin roolissa yhdessä Vidalin kanssa.

WFlle vielä että en usko Bayernin muuttuvan täydeksi muukalaislegioonaksi koskaan. Omat kasvatit kuuluu identiteettiin ja panostukset NLZn näyttää ettei tästä olla luopumassa. Seuraavan kymmenen vuoden aikana tämä on yksi mielenkiintoisimpia seuraamisen aiheita. 2017 syksyllä homma räjähtää Fröttmaningin Panzerwiesellä ihan uudella tavalla käyntiin.
der bomber

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: König Mölders, ylijumala Rafinha

Vastaus #1511 : 10.05.2016 klo 16:08:31

Jossei ollut jo aikaisemmin, niin nyt viimeistään Sanchesin saapumisen myötä lienee selvää, että Rode vaihtaa maisemaa. Hyvä sinänsä, herra ansaitsee peliaikaa ja isompaa roolia ja voisin hyvin kuvitella olevan lähes avauksen kamaa melkein missä tahansa muussa bundesliigajoukkueessa
Wanha futaaja

Poissa Poissa

Vastaus #1512 : 10.05.2016 klo 16:13:52

WFlle vielä että en usko Bayernin muuttuvan täydeksi muukalaislegioonaksi koskaan. Omat kasvatit kuuluu identiteettiin ja panostukset NLZn näyttää ettei tästä olla luopumassa. Seuraavan kymmenen vuoden aikana tämä on yksi mielenkiintoisimpia seuraamisen aiheita. 2017 syksyllä homma räjähtää Fröttmaningin Panzerwiesellä ihan uudella tavalla käyntiin.

Ovat toki kuuluneet identiteettiin ja toivottavasti näin myös tulevaisuudessa.
Leppiniemi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS

Vastaus #1513 : 10.05.2016 klo 16:32:39

Kiitos hyvin kattavista vastauksista!

Täytyy imarrella ja sanoa, että tämä Bayern-topikki on omaan silmään foorumin aatelia. Olen alkanut viihtyä täällä varsin hyvin. Harmi, ettei muista saksalaisseuroista oikein lyödy vastaavia. Toivottavasti sisäiset jännitteet eivät tyystin häviä "kaikkien kaverin" saavuttua, sillä ulkopuolisen silmiin ne ovat antaneet hyvän viihdelisän varsin kattavan asiasisällön päälle ;)
Wanha futaaja

Poissa Poissa

Vastaus #1514 : 10.05.2016 klo 16:56:40

Jossei ollut jo aikaisemmin, niin nyt viimeistään Sanchesin saapumisen myötä lienee selvää, että Rode vaihtaa maisemaa. Hyvä sinänsä, herra ansaitsee peliaikaa ja isompaa roolia ja voisin hyvin kuvitella olevan lähes avauksen kamaa melkein missä tahansa muussa bundesliigajoukkueessa

Näin.
voseli

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valkeakosken Haka, Sakari Saarinen, viski

Vastaus #1515 : 10.05.2016 klo 17:06:49

Rode on ihan kiva pelaaja, pykälän parempi kuin Andreas Ottl.
kyynaama

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tšekki 2004, Kreikka 2014

Vastaus #1516 : 10.05.2016 klo 17:07:06

Tämä vaikuttaa melko todennäköiseltä. Kimmichin osalta tilanne ei myöskään näytä parhaalta,  mikä on vähän harmi, sillä itse uskon myös Martinezin nähtävän tulevalla kaudella keskikentällä.

Vidal, Sanches, Martinez, Thiago, Kimmich, Xabi siinä on kyllä keskikentällä tunkua ilman Rodeakin.
Finte

Poissa Poissa

Vastaus #1517 : 10.05.2016 klo 17:48:48

Ovat toki kuuluneet identiteettiin ja toivottavasti näin myös tulevaisuudessa.
Tästä lisää hyvää luettavaa teemaan liittyen:
http://miasanrot.de/stabilisation-des-vierten-beins/
Puuhapete

Poissa Poissa

Vastaus #1518 : 10.05.2016 klo 19:43:46

Sanchesin hankinnalle valtava Ylos
Onko tuo Jääpoijun linkkaamassa koosteessa näkyvä jannu tosiaan ysiseiska ???

Hummelsin tulossa positiivista on, että hän on saksalainen ja että Natin ykköstopparipari on sama kuin Bayernissa.
Leka Harkko

Poissa Poissa

Vastaus #1519 : 10.05.2016 klo 20:22:59

Tämä vaikuttaa melko todennäköiseltä. Kimmichin osalta tilanne ei myöskään näytä parhaalta,  mikä on vähän harmi, sillä itse uskon myös Martinezin nähtävän tulevalla kaudella keskikentällä.

Ancelottin kohdalla kannatta muistaa, että hänen profiilinsa ei juurikaan tue nuorisokaartin sisäänajoa, vaan on poikkeuksetta työskennellyt valmiin kalupakin kanssa. Kimmich alkaa olla urallaan vedenjakajalla, taistellako paikasta vai peräti seuraako jossain kohtaa Guardiolaa, mikä olisi loogista, Guardiolan kanssa homma jäi kesken. Lisäksi kaverin kohdalla olennaista on haluaako hän olla vain keskinkertainen toppari vai hyvä ankkurimies
« Viimeksi muokattu: 10.05.2016 klo 20:25:07 kirjoittanut Leka Harkko »
Jääpoiju

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I L V E S

Vastaus #1520 : 11.05.2016 klo 10:23:32

Palataan vielä hetkeksi tiukkaan CL-välierään ja sen analyysiin. Näin Michael Cox @ zonalmarking:

Conclusion

An extremely tight tie which finished level on aggregate, this was decided by fine margins and small details. Simeone, however, got the better of the tactical battle.

Guardiola’s tactical experiments are always fascinating, but even he must concede that his approach during the opening period of the first leg wasn’t successful. It certainly made sense to stretch Atletico with two out-and-out wingers, but it was peculiar that he decided to omit Muller, the man who can find space no-one else spots, and that Bayern offered absolutely no central threat between the lines. They were unusually predictable during that period, and the fact Guardiola’s changes gradually returned Bayern towards a more traditional set-up (and, arguably, more of the way they played during Jupp Heynckes’ reign) suggests his initial tactics were deemed unsuccessful.

Bayern did lots of things well in the second leg: their pressing in the opening stages, their overall passing rhythm and their crossing towards two strong centre-forwards all caused problems. They lost the tie, however, in Madrid – particularly because they didn’t register an away goal.

Atletico’s performance over the two legs was surprisingly inconsistent: they’ve defended much better than this. Godin’s absence from the first leg, and his (probable) lack of sharpness in the second leg was crucial in this respect.

However, Simeone changed his formation to great effect at half-time of the second leg, and Atletico’s counter-attacking was consistently impressive too. It should also be remembered that they started the tie on the front foot because of their aggressive pressing, and they’re not all about deep defending and allowing the opposition to have possession. That was eventually their solution here, but Simeone showed Atletico are a far more flexible side than two years ago, and they should be capable of going one step further and winning the all-Madrid European Cup final this time around.

http://www.zonalmarking.net/2016/05/05/atletico-madrid-2-2-bayern-munich-atletico-progress-on-away-goals/

Ja näin.
Finte

Poissa Poissa

Vastaus #1521 : 11.05.2016 klo 11:05:04

...Lisäksi kaverin kohdalla olennaista on haluaako hän olla vain hyvä toppari vai erinomainen  ankkurimies

Korjasin.
Leka Harkko

Poissa Poissa

Vastaus #1522 : 11.05.2016 klo 11:10:22

Korjasin.

Toppariksi hänestä ei vaan ole jo ihan fysiikan perusteella. Jonnekin Bundeshöntsään varmaan menettelee, mutta hyvä ei ikinä. Erinomainen ankkuri on myös vähän siinä ja tässä. Uskaltaa ottaa ison roolin pelintekijänä, on perimmäinen kysymys.
Wanha futaaja

Poissa Poissa

Vastaus #1523 : 11.05.2016 klo 12:40:22

Toppariksi hänestä ei vaan ole jo ihan fysiikan perusteella. Jonnekin Bundeshöntsään varmaan menettelee, mutta hyvä ei ikinä. Erinomainen ankkuri on myös vähän siinä ja tässä. Uskaltaa ottaa ison roolin pelintekijänä, on perimmäinen kysymys.

Joo, topparin olisi hyvä olla isompi, fyysisempi, ja lisäksi ulottuvampi pääpelaaja.

Mutta, taitava ja nuori kaveri vielä. Uskon, että löytää paikkansa. Jos ei Bayernista, niin jostain muualta. Itse näkisin mielelläni jatkossakin Bayernissa.
Bud Spencer

Poissa Poissa

Vastaus #1524 : 11.05.2016 klo 12:56:51

Mutta, taitava ja nuori kaveri vielä. Uskon, että löytää paikkansa. Jos ei Bayernista, niin jostain muualta. Itse näkisin mielelläni jatkossakin Bayernissa.

Sama. Hyvä ensimmäinen kausi, mutta jotta paikka avauksessa löytyy tulevaisuudessa säännöllisesti FCB:n riveissä vaatii se vielä paljon kehittymistä..

Sivuja: 1 ... 60 [61] 62 ... 66

Siirry: