FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
17.09.2025 klo 12:17:39 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle.

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 21 [22] 23 ... 392

Kirjoittaja Aihe: Saksan futis - yleiskeskustelu  (Luettu 1323804 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
enska

Poissa Poissa

Vastaus #525 : 02.10.2007 klo 18:02:26

http://www.bundesliga.de/de/liga/matches/2007/index.php

Harjoitustehtäväksi jää laskea 8. kierroksen maalikeskiarvo. Tylsää ei ainakaan.
De Souza

Poissa Poissa

Vastaus #526 : 02.10.2007 klo 20:05:15

Moni on pyytänyt tuota Deislerin haastattelun käännöstä, joten yritän ehtiä myöhään illalla kääntää joitain kohtia siitä, jos ja kun siis aikaa lopulta riittää. Sen verran pitkä pätkä, että en kyllä kokonaan rupea sitä kääntämään, mutta otetaan parhaat palat..
De Souza

Poissa Poissa

Vastaus #527 : 03.10.2007 klo 00:55:06

Tuossa sitten hieman käännöstä. Olen hieman yhdistellyt kysymyksiä ja vastauksia ja jättänyt tiettyjä seikkoja pois, joten mikään sanatarkka käännös ei ole kysymyksessä. Loppupää jäikin sitten kääntämättä väsymyksen takia, mutta eiköhän siinä ne tärkeimmät tulleet...

Kysymys 2: Lopetitte uranne 27 vuotiaana, parhaassa iässä. Ettekö kaipaa jalkapalloa?
Deisler: Jalkapallo, jota kaipaan, on jotain muuta kuin se, minkä jätin taakseni. Olin tullut siihen tulokseen, että en ollut luotu nykyjalkapalloon. Lopussa tunsin itseni tyhjäksi, vanhaksi ja väsyneeksi. Kuljin niin pitkälle kuin jalkani kantoivat.

Kysymys 3 ja 4: Kertokaa tästä päätöksestänne, jonka teitte vuoden alussa Bayernin harjoitusleirillä Dubaissa.
Deisler: En nähnyt muuta ratkaisua. Olin katkeroitunut, myös itseäni kohtaan. En voi vaatia, että kaikki ymmärtäisivät minua. Pyydän vain, että päätöstäni kunnioitetaan. Taistelin niin monta kertaa itseni takaisin loukkaantumisten jäljiltä, mutta lopulta voimani ehtyivät.

Kysymys 5 ja 6: Uli Hoeness sanoi silloin, että "hävisimme taistelun Deislerista". Näettekö asian samalla tavalla?
Deisler: En. Taistelin ja kävin sotaa itseäni vastaan pitkään, joten oli tehtävä johtopäätöksiä. Tammikuussa olin tullut päätöspisteeseen yhdessä ongelmieni, kipujeni ja unelmieni kanssa. Viimeisessä harjoituspelissä Dubaissa loukkaannuin melkein uudestaan. Tänään päätös tuntuu voitolta. Pohdin pitkään menneisyyttäni ja pystyn ehkä selittämään, miksi kaikki meni niin kuin meni.

Kysymys 7, 8 ja 9: Kertokaa näistä päätelmistänne.
Deisler: 14-, 15- vuotiaana pelasimme jalkapalloa pihoilla kavereiden kanssa kotikaupungissani. Olin selvästi parempi kuin muut, mutta myös ruumiinrakenteeltani selvästi pienin. Jossain vaiheessa muut rupesivat nauramaan pienelle koolleni. Myös kotonani oli joitakin ongelmia, mitä varmasti oli useissa perheissä. Myöskin materiaalisesti hävisin muille lapsille, vanhempani satsasivat muihin arvoihin. Kärsin myös tästä. Niinpä halusin lähteä, näin siinä mahdollisuuden, halusin näyttää kavereilleni ja itselleni, vaikka äitini vastusti siirtoani. (Deisler siis siirtyi tuolloin kotikaupungistaan Lörrachista pelaamaan Borussia  Mönchengladbachiin). Mutta nyt tiedän, että lähdin aivan liian aikaisin.

Kysymys 10: Muuttaessanne koitte siis (edellä mainittua) tuskaa ja painetta.
Deisler: Kyllä, minulla oli painolasti. Siihen tuli päälle kunnianhimoni ja lahjakkuuteni. Asiat etenivät raketin nopeudella. Se oli 90-luvun loppua. Nyt tiedän, että kaikki meni liian nopeasti ja liika oli liikaa.

Kysymys 11: Tuolloin Saksan jalkapallo oli pohjamudissa. Olitte koko jalkapallokansan suuri toivo. Koko kansakunta heijasti teihin toiveensa ja odotuksensa.
Deisler: Kyllä, kuvitelkaapa tilanne. Minusta tehtiin Saksan jalkapallon pelastaja, vaikka olin vain 19!

Kysymys 12. Päädyitte samoihin aikoihin Berliiniin.
Deisler: Berliinissä mikään ei ollut enää normaalia. Kaikki halusivat tietää, mitä farkkuja ja hajuvettä käytän. Minulla ei ollut enää yksityiselämää. Minusta yritettiin tehdä jonkinsortin Beckham, mutta se ei ollut minua varten.

Kysymys 14 ja 15: Mitä tarkoititte tuolla, että ette ollut luotu nykyjalkapalloon.
Deisler: Jalkapallossa on paljolti kyse statuksesta, egosta ja vallasta. Yrtitin pitkään omaksua tätä "pintakiiltoa", mutta sisäisesti kapinoin sitä vastaan. Minulle eivät merkkiaurinkolasit ja -farkut olleet tärkeitä, yritin kuitenkin omaksua tätä elämää, mutta kannoin maskia, tunsin itseni naurettavaksi. Olisin halunut levittää iloa ja hauskuutta.

Kysymys 17, 18 ja 19: Lokakuussa 2001 Bild julkaisi tiliotteen, joka osoitti teidän saaneen 20 miljoonaa saksan markkaa Bayernilta, kun tulisitte siirtymään seuraan kesällä 2002.
Deisler: Informoin jo kesällä 2001 Hertha pomo Dieter Hoenessia siitä, että siirtyisin Bayerniin tulevana kesänä. Hän halusi kuitenkin pitää asian salassa. Fanit, pelikaverit jne. tiedustelivat asiaa, mutta en voinut siis kertoa sitä. Lokakuussa tuli sitten tämä artikkeli. Olin kuin petturi. Yht´äkkiä minua vihattiin Berliinissä. Samaan aikaan loukkaannuin vakavasti. Olisin halunut näyttää kentällä, että tekisin kaikkeni seuran puolesta, mutta en siis voinut. Minusta tehtiin syyllinen asiaan, joka ei ollut edes syyni. Minun olisi puhua suuni puhtaaksi silloin. Sulkeuduin/eristäydyin tämän johdosta, en päästänyt ketään lähelleni. Halusin olla rauhassa.

Kysymys 20: Sitten Bayerniin.
Deisler: Uskoin, että monien tähtien joukossa saisin olla rauhassa, mutta polveni oli rikki ja samoin pääni. Sain hoitoa masennukseeni mutta halusin yrittää vielä kerran. Mutta unelmani olivat utopistisia.

Nyt vie nukkumisen ylivoima mielenkiinnon... Otetaan vielä viimeinen kysymys: Herra Deisler, mikä seikka teistä pitäisi jäädä mieleen?
Deisler: ” Er hat seinen Weg gefunden.” -Hän löysi oman tiensä.-
« Viimeksi muokattu: 03.10.2007 klo 00:57:27 kirjoittanut De Souza »
schlander

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fc Bayern München

Vastaus #528 : 03.10.2007 klo 04:29:52

Olen kuullut, että saksassa pelataan tylsää ja junnaavaa futista. Pitääkö paikkansa?

Ei. Toki olen kuullut saman, mutta en koskaan ole nähnyt sitä.

Ja Deislerista puheen ollen - olipas hieno pelaaja. Miksiköhän kaikista miehen haastatteluista tulee niin ankealle mielelle? Löysi todellakin nyt oman tiensä, mutta ei koskaan sopeutunut mihinkään. Toivottavasti nyt löytää jotain rauhallista harrastusta omissa ympyröissään. Alkaa tarpeeksi kauan noita Basti Fantastin kommentteja luettuaan tulemaan liikaa mieleen Amerikan entisten tv:n teinitähtien muistelmat. Pysyisipä Basti tästä lähtien ulkona mediasta. Sitähän hän aiemmin aina vaatikin...
(Pelaajana silti uskomattoman hieno...)
Zapista

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vapaa Velkua

Vastaus #529 : 04.10.2007 klo 10:20:09

Täällä joku varmaan tietää. Onko Saksassa sääntö että joukkueen nimi pitää olla selässä vai onko kysymyksessä vain jokin perinne?
Cetot Windusta

Poissa Poissa

Vastaus #530 : 08.10.2007 klo 14:53:32

Dejagah ei suostu pelaamaan Israelissa poliittisten syiden takia. Liitto ei tykkää, mutta suostui silti tähän.

http://www.mtv3.fi/urheilu/futis/uutiset.shtml/arkistot/futis/2007/10/568870
Lorenzo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: * * * *

Vastaus #531 : 08.10.2007 klo 15:00:07

Kyllä mielestäni pelaajalla tulee olla oikeus kieltäytyä sellaisista maajoukkuepeleistä, joissa ei halua pelata - vaikka sitten poliittisista syistä. Ja vastaavasti maajoukkueella on tietysti oikeus jättää tällainen pelaaja jatkossa valitsematta.
Kuku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tamperelaiset muoviseurat ja kabinettinousijat

Vastaus #532 : 09.10.2007 klo 19:39:27

Bundesligan ja 2. Bundesligan välille tulee ensi kaudesta alkaen kaksiosainen karsintapeli systeemillä ykkösen kolmanneksi viimeinen - kakkosen kolmas. Sama systeemi kakkosen ja uuden 3. Bundesligan välillä. Päätetty tänään.
Dieter Bohlen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Uli Hoeness im Knast is wie 'ne Meisterschaft!

Vastaus #533 : 09.10.2007 klo 22:55:22

Bundesligan ja 2. Bundesligan välille tulee ensi kaudesta alkaen kaksiosainen karsintapeli systeemillä ykkösen kolmanneksi viimeinen - kakkosen kolmas. Sama systeemi kakkosen ja uuden 3. Bundesligan välillä. Päätetty tänään.

Markkinamiesten puuhastelua ja täyttä roskaa. Kuten aiemmin tuli sanottua, tälle ei ollut minkäänlaista tilausta Saksaan.

Hieman aihetta sivuten, Leo Kirch on tekemässä paluutaan jalkapallobisneksen pariin. Tänään DFLn kokouksessa päätettiin yhteistyöstä kyseinen limanuljaskan kanssa, esityksen saadessa kolme neljännestä seurojen edustajista taakseen. Vastaan äänesti ainoastaan HSV - mistä kumarrus Hampurin suuntaan - ja loput äänestivät tyhjää. Tämän myötä Kirchillä on nyt oikeus markkinoida Bundesligan televisiontioikeuksia vuosien 2009 ja 2015 välille. Tästä lystistä Kirch maksaa Bundesliga-seuroille €500M per kausi, joskin todellinen summa on tuota hieman suurempi. Julkisestihan nimittäin ei mennä myöntämään sitä, että Kirchin katastrofaaliselta ensiyrittämältä tuttua käytäntöä maksaa Bayernille pöydän alla pimeitä extrarahoja jatketaan, mutta mistäpä ne vanhat koirat uusia temppuja oppisivat? Taitaa Ulin naama punottaa mielihyvästä jo valmiiksi.

DFL saa täältä vilpittömät onnittelut. Harvoin on nähty yhtä roistomaista sakkia kokoontumassa missään Ylos.
Balla

Poissa Poissa

Vastaus #534 : 10.10.2007 klo 07:49:46

Katkeruudelle  :D Ylos

Tosin viimeistään siinä vaiheessa olisi kannattanut tukkia turpansa, kun ryssän rahat alkoivat virtaamaan kaasuputkessa kohti Schalkengradia.
Dieter Bohlen

Poissa Poissa

Vastaus #535 : 10.10.2007 klo 11:37:30

Katkeruudelle  :D Ylos

Tosin viimeistään siinä vaiheessa olisi kannattanut tukkia turpansa, kun ryssän rahat alkoivat virtaamaan kaasuputkessa kohti Schalkengradia.

Aha.

Et siis näe eroa Schalken julkisessa sponsorisopimuksessa Gazpromin ja Bayernin sopimuksessa Kirchin kanssa, joista jälkimmäinen takasi müncheniläisille mukavahkon rahasumman muilta salassa ja vastoin yhteisiä sääntöjä?
Lorenzo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: * * * *

Vastaus #536 : 10.10.2007 klo 13:54:28

Ymmärtääkseni Kirch ei ole vielä kuitenkaan saanut valloitettua (jota veroparatiiseissa toimivien pöytälaatikkoyhtiöiden avulla yrittää) takaisin vanhaa mediaimperiumiaankaan? Mielenkiintoinen peliliike tilanteessa, jossa äijän bisnekset ovat huonommalla tolalla kuin viime yrittämällä...
Dieter Bohlen

Poissa Poissa

Vastaus #537 : 05.11.2007 klo 18:38:28

Kirch: 2009 nur 460 Millionen!

Wie dumm muss man sein...

DFL kusi nyt totaalisesti kintuilleen. Ei varmasti tullut Rauballin ja kumppaneiden toimesta luettua niitä Kirchin sopimuspaperiin iskemiä pikkuprinttejä. Kuinka ihmeessä samaan huoneeseen äänestystilanteessa on voitu ahtaa niin iso lauma täysin kyvyttömiä, sokeita ja ahneita idiootteja?

Haistakaa vittu :keskari:!
Thouni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Artsakh, M'well, Zapresic boys.

Vastaus #538 : 05.11.2007 klo 19:15:54

Tänään saapui liput Dortmund-Frankfurt matsiin ensi lauantaiksi Tuoppi Paikat ilmeisesti jossain piippuhylyllä(Block 31,Reihe 15) mutta ei se menoa haittaa Tuoppi
Südkurve

Poissa Poissa

Vastaus #539 : 05.11.2007 klo 23:24:37

Tänään saapui liput Dortmund-Frankfurt matsiin ensi lauantaiksi Tuoppi Paikat ilmeisesti jossain piippuhylyllä(Block 31,Reihe 15) mutta ei se menoa haittaa Tuoppi

Mitä kautta hommasit liput Dortmundin matsiin? Nimihirviö-stadionilla en ole vielä vieraillut ja se olisi keväällä tavoitteena (+perjantaille zweite-liigaa). Lentoliput on jo  Ylos
Thouni

Poissa Poissa

Vastaus #540 : 05.11.2007 klo 23:36:05

Mitä kautta hommasit liput Dortmundin matsiin? Nimihirviö-stadionilla en ole vielä vieraillut ja se olisi keväällä tavoitteena (+perjantaille zweite-liigaa). Lentoliput on jo  Ylos
Event Travelin kautta hommasin. Tossahan joutuu vähän sitä ekstraa maksamaan, mutta taitaa olla aika vaikeaa itse yrittää saada lippuja Dortmundin matseihin varsinkin jos Saksaa ei ymmärrä edes vähää alusta niin matkatoimistojen kautta saa helposti.
OhneSahne

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Die Geißböcke

Vastaus #541 : 06.11.2007 klo 00:57:18

Itse sain kaverin kanssa alkusyksyn Dortmund-Bremen peliin kätevästi liput Dortmundin omien kotisivujen kautta nettimyynnistä. Maksettiin visalla ja liput sitten vaan noudettiin stadionilta
Sukerman

Poissa Poissa

Vastaus #542 : 06.11.2007 klo 01:15:51

Deisler haastattelun käännökselle  Tuoppi

Näin tyypin livenä Bayern-Kaiserlautern ottelussa syksyllä 2003, ja olihan se ylivoimaisesti kentän paras.

Leka Harkko

Poissa Poissa

Vastaus #543 : 06.11.2007 klo 09:32:49

Deisler haastattelun käännökselle  Tuoppi

Näin tyypin livenä Bayern-Kaiserlautern ottelussa syksyllä 2003, ja olihan se ylivoimaisesti kentän paras.

Deislerin päälle olisi ollut parempaa hoitoa hyväksyä joku suuren ulkomaisen diili, jos kerran halusi päästä "suurena suurempien varjoon". Sakupallon tiennäyttäjä Bayernissa on enemmän valokeilassa kuin missään muualla saksassa.

Olisi lähtenyt vain sinne Espanjaan, kun siihenkin oli mahdollisuus.
Aachi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee

Vastaus #544 : 06.11.2007 klo 09:43:08

Paljonko Schalke 04 huivi maksaa, jos tuot sen mulle tuliaisina? Maksan toki takas riippuen hinnasta jne  Ylos
Thouni

Poissa Poissa

Vastaus #545 : 06.11.2007 klo 16:36:46

Paljonko Schalke 04 huivi maksaa, jos tuot sen mulle tuliaisina? Maksan toki takas riippuen hinnasta jne  Ylos
Dortmundin fanimyymälät tunnetusti ovat täynnä Schalken huiveja Ylos
enska

Poissa Poissa

Vastaus #546 : 06.11.2007 klo 17:15:28

"Scheiße Schalke" -huiveja myydään stadionin ulkopuolella  Ylos Kympillä lähtee kunhan vaan vähän tinkaat.
Ramelow

Poissa Poissa

Vastaus #547 : 06.11.2007 klo 18:01:25

Ylos
Mukava Valkku

Poissa Poissa

Vastaus #548 : 06.11.2007 klo 18:11:29

Bremenissä stadionin ulkopuolella ei niin virallisessa fanipisteessä oli kanssa myynnissä FUCK  :keskari: Hamburg viirejä jotka maksoivat 5€. Olisi perkele pitänyt hankkia vaikka HSV:tä hiukan symppaankin. Samoin oli myynnissä myös Bremen 6 - Bielefeld 1 viirejä, jotka näyttivät menevän hyvin kaupaksi.
Dieter Bohlen

Poissa Poissa

Vastaus #549 : 13.11.2007 klo 11:48:21

Ricken nur noch für BVB II

Se taisi olla sitten siinä, Lars Rickenin ura saksalaisilla kentillä nimittäin. Mies on suostunut purkamaan ammattilaissopimuksensa BxB:n kanssa ja pelaa jatkossa ainoastaan amoissa. Samalla Ricken käy läpi koulutusjaksoa, jonka aikana miehestä lähdetään leipomaan seuran toimihenkilöstön jäsentä. Saattaa olla viimein siitä ylioppilastodistuksestakin hyötyä...

Harmi, että Rickenin täytyi mennä tällaisella tavalla. Jos joku, niin Ricken ei tällaista ole omalta seuraltaan ansainnut, mutta mitäpä se nykyistä seurajohtoa ja Dollya kiinnostaisi. Kumpikaan noista tahoista ei tule jäämään historiankirjoihin kuin pelkkinä sivumainintoina, Rickenin kohdalla kaikesta saavutetusta ja saavuttamatta jäädystä tulee löytymään paljon kerrottavaa jälkipolville, vihollisille tai ystäville.

Mach's gut, Lars Ylos Tuoppi.

Sivuja: 1 ... 21 [22] 23 ... 392

Siirry: