Pannaanpa pienta paivitysta taalta Budan laitamilta eli Kosicesta matka jatkui seuraavasti: Kosice-Krasnohorskie Podhraski ja siina matkan varrella poikkesimme Hacavan kylaan 8km ylamakea, joista 4 viimeista lahes pystysuoraa seinaa ja etenemistahti noin 4kmh (ku ei noita makia ole muuten osunut riittavasti kohdalle) ja alas tultiin vauhdilla jota rengas ei kestanyt, istuttuamme tovin terassilla ja kaytyamme kaupassa, yritin lahtea liikkeelle ja mita helvataa kumi puhki (4. omalla kohdalla), mutta oli siita jotain iloa paikallisille, kun A kavi heittaa renkaan roskiin, kavi mustalaispoika korjaamassa renkaan oitis talteen.
Krasjne:sta matka jatkui Unkarin puolelle Arló-nimiseen paikkaan, johon viimein loysimme illan jo pimettya. Arlósta edelleen Egerin kautta Paradiin, josta tanaan saavuimme Budaan tai pestiin.
Kuten jo CV on raportoinut viime paivat ovat olleet sangen kosteita ja kylmia -enka nyt tarkoita pelkastaan olutta, huom! Tanaan kuitenkin Santa Caramba y Kurwa eli kaikkien forumistifillaristien suoleluspiru paatti nayttaa aurinkoisen puolensa ja aamu alkoi lampiman auringonpaisteisena ja jottei poloisten Pohjan poikien tarvitsisi enaa vilusta varista paatti arvon SCyK asettaa eteemme heti suoraan campingilta pinen maen-10km yhtamittaista ylamakea, jonka kapumiseen ensimmainen ajotunti mainiosti menikin-saipahan lihakset sopivasti lampimiksi, mutta kosteaa oli edelleen, oli nimittain maen paalla viimein kaksi sangen hikista ukkoa. Vaan eipa hataa, silla siitapa paasi yhdella polkaisulla laskettelemaan toistakymmenta kilometria alamakeen. Jos ylosmenossa vierahtikin tunnin verra, alas tultiin parissa minuutissa, mika minusta ei ole kovinkaan oikeudenmukaista:jos tunnin kiipeaa, pitais saada myos tunti rullata vapaalla. No ehkei moista ois kestanyt, silla alaspaastymme oli hiki kuivunut ja vilu yllattanyt uudemman kerran. Vaan kyllahan tahankin ongelmaan Santa Caramba y Kurwalla oli oivallinen ratkaisumalli: nyt kun ukot ovat makietapin selvittaneet, pannaanpa pojat puuttomalle pustalle, pistetaanpa viela vahan vastatuulta- eika tassa viela kaikki isketaan vaikka nastoja renkaaseen, eikohan polkijat siita pikkuhiljaa taas lampene elleeivat perati hikeenny...
Vaan mitas me, poljetaan vaan kun kerran ketjua riittaa.

Jatko-ohjelma ALUSTAVASTI seuraava: vkl Budapestissa, ma lahtő kohti Novi Sadia (294km), jonne tarkoitus saapua ke iltana, torstai vietetaan ko. kaupungissa, josta perjantaina viimeinen pikataival Belgradiin (94km) ja la OI SUOMI ON...