http://www.futbolred.com/colombianos-exterior/alfredo-morelos-hablo-de-su-actualidad-con-el-hjk-helsinki-de-finlandia+16664970Morelosin haastattelu
Alfredo Morelosin nimi ei kuullosta ehkä yhtä mahtipontiselta kuin Falcaon,Rodriquezin,Luis Murielin,teofilo gutierrezin tai carlos Baccan, vain muutamia mainitakseni. Tosiassa kuitenkin tämä kolumbialainen hyökkääjä on erottunut edukseen viime kuukausina hjk Helsingissä Suomessa.
Morelos Avilez,kuten edellämainitut maanmiehensä, on voittanut itselleen pelipaikan ja kunnioitusta tässä eurooppalaisessa pääsarjassa.vaikka sarja on vähän tuntematon kolumbiassa, on peli nopeaa ja voimakasta.
Cereten mies saapui tänä vuonna suomeen ja vain muutamassa kuukaudessa on näyttänyt lahjakkuutensa maalintekoon ja voittanut valmentaja mika lehkosuon ja klubifanien täyden luottamuksen.
Morelosin tavoite on tehdä maaleja isoissa liigoissa ja nousta kolumbian miesten maajoukkueeseen.nuorten maajoukkueessa hän esiintyi u17 ja u 20 ikäluokissa.
Et ole ollut suomessa vuottakaan mutta esityksesi ovat olleet vakuuttavia?
Olen todella iloinen,kaikki on mennyt parhaalla tavalla. Tein maaleja eurooppaliigassa ja kotimaan liigassa.olen erittäin motivoitunut jatkamaan samalla tavalla. Myös henkilökohtaisella tasolla olen onnellinen,koska olen kehittynyt myös ihmisenä ja futaajana.
Millainen on kokemuksesi ollut,sopeutuminen joukkueeseen,ja suomen liigaan?
Tämä on ollut kaunis kokemus,heti ensimmäisestä päivästä lähtien minua on kohdeltu parhaalla mahdollisella tavalla. Tärkeintä itseluottamuksen kannalta oli että murtauduin avauskokoonpanoon. Kiitän jumalaa siitä että hän antaa minulle hyviä asioita,teen maaleja liigassa ja cupissa.olen luottavainen että näin tulee jatkumaan jokaisessa ottelussa.
Olet ollut vain hetken joukkueessa. Mikä on ollut avainasia että olet sopeutunut näin nopeasti?
Minulle antoi itseluottamusta valmentaja joka kävi perusteellisesti asioita läpi joukkueen kanssa. Lisäksi olen elänyt hyvin rauhallisesti,mikä on auttanut tekemään asioita hyvin peleissä.
Tiedämme vain vähän suomalaisesta jalkapallosta. Millaista se on?
Suomalainen jalkapallo on hyvin voimakasta ja peli nopeaa.pelaajat ovat pitkiä ja vahvoja.se kasvattaa koska täällä taklataan paljon.
Mikä on ollut vaikeinta? Kulttuuri,ruoka vai kieli? Miten on mennyt kaiken uuden kanssa?
Alussa vaikeinta oli talvi,joka oli liian kylmä. Kieli oli vaikea,aikaeron kanssa oli ongelmia. Ruoan kanssa oli isoja ongelmia alussa, mutta olen jo tottunut suomalaiseen ruokaan. Nyt kaikki tuntuu jo normaalilta ja olen rauhallinen, kiitos jumalalle siitä.
Mitä erikoista haluaisit kertoa suomesta?
Oli jotain uskomatonta nähdä jäätynyt meri. Kun tulin tänne ja lähdin ensimmäistä kertaa ulos liukastuin lumihankeen (nauraa)
Suomen liiga ei ole euroopan tunnetuin. Mitä sinulle merkitsee täällä pelaaminen?
Olen kehittynyt täällä todella paljon pelaajana ja ihmisenä.täältä voin ponnistaa euroopan isompiin liigoihin.
Tämä on hyvä näyteikkuna. Haluan tehdä asiat täällä hyvin jokaisessa ottelussa, ja jatkaa espanjaan,ranskaan tai italiaan.
Kerto jotain joukkueestasi hjk:sta
Se on suomen suurin joukkue,se voittaa aina mestaruusen vaikka viimevuosi oli poikkeus. Joukkue menestyy aina liigassa ja cupissa. Lisäksi Uefan kilpailuissa HJKlla menee hyvin.
Mitä Mika Lehkosuo sanoo otteluista?
Professori mika on tyytyväinen minuun,olen aina hänen ykkösvalinta hyökkäykseen.hän luottaa minuun mikä on hyvin tärkeää.
Kuinka fanit ovat ottaneet sinut vastaan?
Fanit pitävät minusta. Peleissä he laulavan nimeäni "bufalo", se on minulle todella tunteellinen hetki.
Onko tavoitteesi kolumbian maajoukkue?
Tietysti,se on aina mielessäni. Olla osa kolumbian maajoukkuetta. Olin mukana u17 ja u20 joukkueissa ja aikuisten maajoukkue on unelmani.