FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
16.01.2026 klo 15:58:06 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: FF2 perinteinen joulupatakeräys avattu: Joulupata 2025!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 3 [4] 5 ... 578

Kirjoittaja Aihe: HJK 2016  (Luettu 2422713 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Doblass
Vastaus #75 : 15.11.2015 klo 11:47:45

Tervetuloa jatkamaan Doblasin perintöä sekä kentällä että sen ulkopuolella. Ylos
Ajattelin ensin tätä, mutta ehkä ei sittenkään.
SPV

Poissa Poissa

Vastaus #76 : 15.11.2015 klo 13:27:26

Toisen tai kolmannen käden kautta kuultuna Sauramaata olisi vaivannut samantyyppinen vamma, josta Sahlgren toipui loppukaudesta. Eiköhän siis hänkin vielä kehiin pääse.
Raitapaita08

Poissa Poissa

Vastaus #77 : 15.11.2015 klo 14:36:58

Missä muuten Mikkelson ? Onko kaveri enää mukana kuvioissa vai oonko missannut jotain ?
[/quote

Hyvä kysymys! Kaveri pelasi viime kauden 04 jengissä kuitenkin hyvin ainakin palloliiton tilastojen mukaan 17 matsia joista 11 nollapeliä!!!
Sauramaan tilastot oli 6 matsia ja 3 nollapeliä. Liigacupin matsin HIFK vastaan molemmat pelas hyvin joskin mikkelsonin viime hetken huippu seivi jäi mieleen.
Taitaa mikkelsonin ongelma olla tyypillinen klubi skeida eli oma kasvatti joka mennyt läpi kaikki ikäkausi jengit... nike premier voitto, B-sm kultaa yms.
Kuulunut kaikissa ikäluokissa ikäistensä majuun kuten tänä vuonnakin U-19 jengiin.
Ehkä oma kasvatti sinivalkoraitanen sydän ei oo hyvä juttu vaan parempi ottaa väkeä muualta... jatkaako klubissa ei oo tietoa.
Limakutziero

Poissa Poissa

Vastaus #78 : 15.11.2015 klo 14:46:21

Mikkelsson on kakkosen tasolle jopa erinomainen maalivahti, mutta valitettavasti Tomin fyysinen koko tulee hyvin todennäköisesti estämään nousun aivan huippumaalivahdiksi (nappulakengät jalassa taitaa 180 cm juuri ja juuri ylittyä). Ero muihin Klubiin viimeisen vuoden aikana rekryttyihin maalivahteihin on tältä osin merkittävä: Örlund 194, Sahlgren 188, Dähne 193, Sauramaa 196, Uusitalo 189.
Kosmoksen Härkä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ennakollinen näkemys ja alustava tieto

Vastaus #79 : 15.11.2015 klo 15:14:11

Transfermarkt: User-Interview | Finnland-Legionär Dähne: Bundesliga ist „langfristig mein Ziel“
kustaa vaasa

Poissa Poissa

Vastaus #80 : 15.11.2015 klo 16:10:40

Vielä kun joku noheva saksan osaaja viitsisi kääntää tuon niin olisi kiva.
CCh

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Eberechi Eze, JB5, Gavi, Victor Boniface

Vastaus #81 : 15.11.2015 klo 16:34:12

Vielä kun joku noheva saksan osaaja viitsisi kääntää tuon niin olisi kiva.

Google Translatorilla voi toki vetää ihan kokonaisia nettisivuja läpi esimerkiksi englanniksi, suomeksi tai vaikkapa tagalogiksi. Laitetaan nyt surkealla google-suomella tähän alle. Alkuperäinen linkki jutun lopussa, josta klikata paremman käännöksen toivossa kieleksi englannin. Mielenkiintoista muuten että Dähnen markkina-arvoksi heitetään jutussa 200k€:

KÄYTTÄJÄN HAASTATTELU
Thomas Dane. Maalivahti. 200 tuhatta €.

Suomi-Legionnaire Dane: Bundesliga on "pitkän aikavälin tavoitteeni"
Thomas Dane (21, kuva) meni kesällä 2015, epätavallinen askel ja siirtyi RB Leipzig varten Suomen Top Clubin HJK Helsinki. Haastattelussa TM-Käyttäjän Patrick Balonier (Suomi) raportoi entisen Saksan Youth International maalivahti kokemuksistaan ​​Suomessa, hänen koulutus Itävallassa ja miksi se ei toimi Leipzigissa.

Siirtomarkkinoilla: Mr. Dane, muutit elokuussa 2015 RB Leipzig Suomessa tallentaa mestareita HJK. Koska siirto tapahtui?
Thomas Dane: HJK tuli etsivät nuori maalivahti moderni peli minun konsultti virasto Bigpoint. Koska ne oli katsellut minua muutaman kerran, ne otti yhteyttä minun neuvonantajien Marcel Handlos ja Gerrit Hartung sitten. Sitten pitänyt itseäni perusteellisesti ja lensi Helsinkiin minulle nähdä kaiken. Olin iloisesti yllättynyt ja siksi oli minulle selvää: Kyllä, haluan tehdä.

Siirtomarkkinoilla: Miksi jätit RB Leipzig jälkeen vain vuosi?
Dane: Kävin iso tavoitteet Leipzig kehittää itseäni, mutta se oli hyvin vaikeaa minulle. Jälkeenpäin minun on sanottava: tilaisuus, joka esitettiin minulle ottaen, en koskaan saanut.

Siirtomarkkinoilla: He tulivat keskellä kriisiä ja oli HJK hänen ensimmäinen ottelun viisi maalia hyväksyä (1: 5 vastaan ​​IFK Mariehamn) ja löysivät itsensä seuraavan liigassa ottelu penkillä uudelleen. He olivat varmasti toivonut parempaa aloittaa heti?
Dane: No, niin on jalkapallo. Se oli aika kovaa, olen aiemmin koulutettu vain kahdesti joukkue ja tulee pelaa aivan Cupin välierissä. Olen kuitenkin yrittänyt kaikkea se oli mahdollista. Tilanteessa minulla on mutta edes huomannut, että olin ollut pitkään ei enää käytetä peleissä. Että olin takaisin penkillä seuraavassa pelissä, on keskusteltu maalivahti ja päävalmentaja.

Siirtomarkkinoilla: Kaudella, he silti tuli seitsemän pelejä HJK käytetty. Miten luulet henkilökohtaisia ​​osavuosikatsauksensa?
Dane: Oikeastaan ​​ihan ok. Minulla on ollut käynnistysvaikeuksien alussa, mutta sitten olen integroitu itse paranemassa. Tämä on helpottanut. Vuonna pelejä alussa kaikki oli hieman vaikeaa, koska en ollut rytmiin muutaman koulutustilaisuuksia ja ottelunsa valmisteilla. Mutta olen aina yritti murtautua takaisin minun tasolle. Se on vähän surullista, että kausi on jo ohi, sillä olin lopussa on erittäin hyvä polku.

Siirtomarkkinoilla: Suhteellisen pettymys kauden että olet valmis kolmannella sijalla, HJK alkaa liigan Arviointi Eurooppa. Pidä uudistettu osallistuminen kaksi vuotta sitten mahdollista?
Dane: Tietenkin, jalkapallossa kaikki on mahdollista. Meillä tulee vuonna pätevyys kaikkea ja toivon, että jatkamme tulla tavalla tai toisella kierroksella. Perimmäisenä tavoitteena on varmasti saada Europa League -Gruppenphase. Aiomme työskennellä kovasti joka päivä.

Siirtomarkkinoilla: Your Sopimus on voimassa 31 päivään joulukuuta 2016. Onko mahdollista, että olet ulottuvat HJK tai me nähdään pian taas Saksassa?
Dane: Vaikea sanoa jalkapallo et voi suunnitella tulevaisuutta. Yritän pelata erittäin hyviä kierrosaikoja kehittää minulle henkilökohtaisesti. Mutta pitkällä aikavälillä, minun tavoite on palata Saksa - mieluiten tietenkin 1. tai 2. Bundesliigan.

Siirtomarkkinoilla: Missä näette Veikkausliigan kansainvälisessä vertailussa?
Dane: Kun tulin Suomessa, ajattelin itsekseni, että se on ikiliikkuja kanssa HJK ja että me varmasti mestari. Olin silloin yllättynyt siitä, että liiga on niin tasapainoinen ja siellä on todella paljon hyviä joukkueita. Mielestäni voit verrata hyvin Saksan 2. Divisioona.

Siirtomarkkinoilla: Mennään takaisin muutaman askeleen. 2007 muuttunut 1860 Rosenheim Itävaltaan U15 välillä RB Salzburg. Oliko että kehitys oikea siirto?
Dane: Mielestäni joka tapauksessa. Olen läpikäynyt Salzburgissa erittäin hyvä koulutus, suurella ja toimivaltaisten kouluttajia, jotka ovat opettaneet minulle paljon. Ja olen myös nämä valmentajat ovat antaneet mahdollisuuden harjoitella vanhemmat pelaajat aina tai jopa pelata.

Siirtomarkkinoilla: Miten koulutus poikkeaa Itävalta alkaen Saksassa?
Dane: Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että ei ole suuria eroja. Saksassa on ehkä yksinkertaisesti enemmän hyviä pelaajia kuin kaltaisessa pienessä maassa Itävalta. Viimeisten viiden vuoden aikana Itävallan jalkapallo mutta on saanut valtavasti arvovaltaa - joka on tietysti ei vähäisimpänä, pätevyys Euro 2016 esitetty.

Siirtomarkkinoilla: Kun 21 vuotta olet vielä hyvin nuori. Katso tulevaisuuteen: Missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua?
Dane: Kuten sanoin, se on vaikea suunnitella. Mutta minä tekee kovasti työtä minulle perustaa itseni viiden seuraavan vuoden aikana Saksan ammattilaisjalkapalloilun.

Siirtomarkkinoilla: Missä näette vahvuudet ja heikkoudet? Seuraaja saksalainen ammatillinen seura voisi asettaa?
Dane: moderni tulostaululle, nykyisen tulkinnan Manuel Neuer maailmanluokan tasolla, on hyvin lähellä minua. Olen enemmän maalivahdin joka pelaa pitkin kuin Libero, kuin kiinni linja. Haluan myös sanoa, että olen jaloin, joten pallo ei ole ongelma sekä vasen ja oikea ovat käyttäneet. Tässä suhteessa heikkouksia kaikille, mutta yritän kovasti työtä itselleni, niin minä mennä ilman heikkouksia ensi kaudella.

Siirtomarkkinoilla: kerro kokemus ulos jalkapallo kokemus.
Dane: U17 World Cup 2011 Meksikossa on eniten kokemusta urani. Se oli todella upea pystyä kokea, kuinka kaikki toimii iso tapahtuma. Myös kohokohta oli minun Bundesliigan debyytti Itävallassa tuolloin vastaan ​​Itävalta Wien, joka me kanssa 3: 0 voittaa. Toivon kuitenkin, että yksi tai toinen kohokohta vielä edessä. (Nauraa)

Lähde: https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=fi&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.com&sl=de&tl=en&u=http://www.transfermarkt.de/finnland-legion%25C3%25A4r-dahne-bundesliga-ist-bdquo-langfristig-mein-ziel-ldquo-/view/news/217423&usg=ALkJrhgTjJWPc9Fb1XwufujuLpq68Dvb3A
Vlad Kepes

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: kulttuurikeynesianismi

Vastaus #82 : 15.11.2015 klo 17:51:11

En tiennytkään että Dähne on Gerrit Hartungin lafkan miehiä. Eipä ihme että on eksynyt Suomeen sitten. Hartunghan edustaa mm Dembaa, Furkkaa, Urosta, Helmkeä ja muita.

Onko muuten Annan jo solminut jatkosopparin Stabäkin kanssa?
Röytän Karhu

Poissa Poissa

Vastaus #83 : 15.11.2015 klo 18:01:26

Onko muuten Annan jo solminut jatkosopparin Stabäkin kanssa?

Ainakin Stabæk yrittää kovasti. Saa nähdä kelpaako vai lähteekö vielä yrittämään johonkin talvisarjaan.
Igi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #84 : 15.11.2015 klo 18:50:34

Onko Rafinhan tulevaisuudesta liikkunut mitään huhuja? Tällä kaudella tainnut istua paljon Gentin penkillä.
Röytän Karhu

Poissa Poissa

Vastaus #85 : 15.11.2015 klo 18:57:52

Onko Rafinhan tulevaisuudesta liikkunut mitään huhuja? Tällä kaudella tainnut istua paljon Gentin penkillä.

Eiköhän tuo sopimuksensa loppuun tuolla istu kun on kuitenkin monikäyttöinen vaihtomies. Tämän kauden jälkeen siis vapaalla jalalla.
JereSuomi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MP, HJK

Vastaus #86 : 16.11.2015 klo 10:30:27

Daniel Örlund treenasi taas Rosenborg Bkn kanssa.
Harjulampi

Paikalla Paikalla

Vastaus #87 : 16.11.2015 klo 10:47:14

Tietääkö täällä joku Tanakan (ja viime kaudella myös Havenaarin) palkanmaksusta tai niihin liittyvästä kuviosta jotain tarkemmin? Riihilahti mainosti jossain vaiheessa, että joku ulkopuolinen taho olisi japanilaisten palkat maksanut, mutta sen tarkemmin ei kait ole tietoa julkisuuteen paljon mainostetusta Japanin kuviosta kuulunut, vai onko minulla mennyt jotain ohi?

Tanaka vaikuttaa aika kovalta pelimieheltä ainakin omaan silmään ja pidän aika kovana vetona Klubilta, mikäli mies oikeasti ilman kuluja Klubille Suomessa pelaa.
ptuutti

Poissa Poissa

Vastaus #88 : 16.11.2015 klo 11:29:38

Tanaka on kova pelimies. Ja oudolta kuulostaa ettei palkkaa maksaisi klubi vaan olisi itse asiassa jonkin ulkopuolisen tahon hommissa?
Samson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, New England Patriots

Vastaus #89 : 16.11.2015 klo 11:41:00

Tietääkö täällä joku Tanakan (ja viime kaudella myös Havenaarin) palkanmaksusta tai niihin liittyvästä kuviosta jotain tarkemmin? Riihilahti mainosti jossain vaiheessa, että joku ulkopuolinen taho olisi japanilaisten palkat maksanut, mutta sen tarkemmin ei kait ole tietoa julkisuuteen paljon mainostetusta Japanin kuviosta kuulunut, vai onko minulla mennyt jotain ohi?

Tanaka vaikuttaa aika kovalta pelimieheltä ainakin omaan silmään ja pidän aika kovana vetona Klubilta, mikäli mies oikeasti ilman kuluja Klubille Suomessa pelaa.
Käsitin niin, että Tanakan mukana tuli jokin yhteistyösopimus, josta tulleella myynnillä katettiin Tanakan palkkakulut.
Spangen

Poissa Poissa

Vastaus #90 : 16.11.2015 klo 11:43:34

Atomi muuten sanoi tulevansa jo joulukuussa takaisin Suomeen. Ilmeisesti treenit aloitetaan nyt aikaisemmin. Miehen englanti alkaa olla jo ihan ok, ja mukavan vekkuli huumorimieshän se on, sen lisäksi että on liigan paras pelaaja.
El Murray

Poissa Poissa

Vastaus #91 : 16.11.2015 klo 12:25:28

Atomin bandwagonissa ollaan kyllä vahvasti!

Mikkelson on hyvä maalivahti ja varmasti hieno mies, mutta valitettavasti nykyfutiksessa isokokoinen maalivahti on ulottuuvuden kannalta vain yksinkertaisesti liian tärkeä palanen hyvää joukkuetta. Alle 180-senttisellä varrella varustetun veskarin on vaikea mahtua huipputasolla pelaavaan kokoonpanoon. Fyysiset rajoitteet näkyivät esim. Celtic-pelissä, jossa jonkun vedon olisi ulottuvampi kaveri hyvinkin voinut napata.
superDISA

Poissa Poissa

Vastaus #92 : 16.11.2015 klo 13:44:27

No ei kyllä Atomi ole liigan paras pelaaja. Ihan liikaa helppoja pallonmenetyksiä tulee helpoissakin tilanteissa eikä nopeus tahdo aina riittää edes Veikkausliigassa. Vahvuuksiakin toki on, kuten erittäin hyvä prässipelaaminen ja pelinlukutaito pallottomana, mutta en silti ihmettele yhtään, miksi ei kiinnostusta löytynyt kovemmista sarjoista. Esimerkiksi Lod oli huomattavasti parempi pelaaja kymppipaikalla edelliskaudella (ja toki siksi pelaakin nyt PAO:ssa).
Spangen

Poissa Poissa

Vastaus #93 : 16.11.2015 klo 14:47:15

No ei kyllä Atomi ole liigan paras pelaaja. Ihan liikaa helppoja pallonmenetyksiä tulee helpoissakin tilanteissa eikä nopeus tahdo aina riittää edes Veikkausliigassa. Vahvuuksiakin toki on, kuten erittäin hyvä prässipelaaminen ja pelinlukutaito pallottomana, mutta en silti ihmettele yhtään, miksi ei kiinnostusta löytynyt kovemmista sarjoista.
Ihmettele sitten ensi kauden jälkeen, kun mies on vapailla markkinoilla. Voin taata sinulle, että kiinnostusta löytyy, sen näkee sokea Reetta ja (melkein) jokainen puusilmäkin.
Vlad Kepes

Poissa Poissa

Vastaus #94 : 16.11.2015 klo 15:17:10

Pffff. Se on totta, että pallonmenetyksiä tulee tulee oudon paljon, mutta riippunee siitä että peli on niin erilaista Klubissa kuin se oli J-liigassa. Siellä mennään kovempaa, mutta kun Atomilla on fysiikassa on ne tietyt rajoitteet, ni ne paljastuvat eri tavalla täällä Suomessa missä peli on fyysisempää. Nopeuden riittämättömyydestä ei voi sanoa mitään järkevää, koska se väite on täyttä paskaa. Viime kaudella Tanaka ei saanut edes huilata yhtään kun kellotti 2700 minuuttia 31 ottelussa. Vähän saa ymmärtää jalkapallosta jossei näe että Tanaka on parhaimpia pelaajia liigassa viimeise 20 vuoden aikana, vähintään.
superDISA

Poissa Poissa

Vastaus #95 : 16.11.2015 klo 15:24:39

Arvasin paskamyrskyn. :D

Voin lyödä jalluvedon (tai vetoja) siitä, että sopimuskauden päätteeksi Atom ei tule saamaan sopimusta korkeammalla kuin 2. bundesliiga-tasoiseen sarjaan. Spangen, otat varmaan ainakin kiinni?

Atom on varmaan top50 tai ehkä jopa top20 -pelaaja liigassa 2000-luvulla, mutta ei kuitenkaan (mielestäni) samaa tasoa kuin esimerkiksi Pukki,Ring,Medo,Rafinha,Bah,Annan,Lod ja muutama muu täysin dominoiva pelaaja.
Spangen

Poissa Poissa

Vastaus #96 : 16.11.2015 klo 15:37:02

Voin lyödä jalluvedon (tai vetoja) siitä, että sopimuskauden päätteeksi Atom ei tule saamaan sopimusta korkeammalla kuin 2. bundesliiga-tasoiseen sarjaan. Spangen, otat varmaan ainakin kiinni?
Olet epälooginen, ensin väität ettei kiinnostusta ole kovemmista sarjoista, vaikka Atomi on jo vuositolkulla pelannut sellaisessa. Veikkausliigaan verrattuna Zweite on kovempi sarja. J-liiga on kovempi sarja. Itse asiassa noita kahta kovempia sarjoja Euroopassa ei ole kovin monta. Voisit vaikka listata kovemmat, niin tiedetään mutusi perusta.
superDISA

Poissa Poissa

Vastaus #97 : 16.11.2015 klo 15:53:49

J-liigan ja Euroopan sarjojen välinen tasovertailu on aika vaikeaa. Ei ole mitään kilpailullista mittaria eikä minkään sortin tilastollista analyysia voi tehdä aineiston puuttteessa.

Toi veto voidaan toteuttaa ihan virallisten (Euroopan) liigarankingien perusteella ja laittaa rajaksi 2. bundes, mulle on ihan sama kummalle puolelle raja vedetään, kun en näkemäni perusteella usko soppariin 2. buliinkaan.

E. Tuolla "paremmista sarjoista" en suoraan tarkoittanut VL:aa parempia sarjoja vaan ylipäätään Euroopan kovempia sarjoja. Toki voi Allsvenskaniin tai Norjaan saada sopparin.
Raitapaita08

Poissa Poissa

Vastaus #98 : 16.11.2015 klo 15:56:20

Atomin bandwagonissa ollaan kyllä vahvasti!

Mikkelson on hyvä maalivahti ja varmasti hieno mies, mutta valitettavasti nykyfutiksessa isokokoinen maalivahti on ulottuuvuden kannalta vain yksinkertaisesti liian tärkeä palanen hyvää joukkuetta. Alle 180-senttisellä varrella varustetun veskarin on vaikea mahtua huipputasolla pelaavaan kokoonpanoon. Fyysiset rajoitteet näkyivät esim. Celtic-pelissä, jossa jonkun vedon olisi ulottuvampi kaveri hyvinkin voinut napata.

Joo Atom ilman muuta pelimies ja kannattaa raitapaidoissa pitää...ehdottomasti.

Joo samaa mieltä veskan pituuden eduista mutta myös vahvasti erimieltäkin. Ei pelkällä pituudella kyllä tänä päivänä pelkästään pärjää. On vähän niinkun änärissä aikoinaan kime Timonen, saku koivu, granlund...ei pitänyt olla mitään asiaa pelata siellä. Pitää vaan olla sitten muita ominaisuuksia... huipulta löytyy nopeesti nyt muutama veska Casillas 184, Valdes 183 Bravo 185 huippujengeissä. Kieltämättä pituus on etu mutta ei pelkästään tee silti hyvää veskaa. Mikkelsonin pituudeksi löysin 182-183 sekä joitain vanhoja 180 tietoja. Pitkää tolppaa kaverista ei tuu mut saattaa muutaman sentin vielä saada ja silloin n.185 hujakoilla... aika näyttää ja muut ominaisuudet vaan huipputasolle niin kyllä se siitä!
Vlad Kepes

Poissa Poissa

Vastaus #99 : 16.11.2015 klo 15:57:02

Arvasin paskamyrskyn. :D

Atom on varmaan top50 tai ehkä jopa top20 -pelaaja liigassa 2000-luvulla, mutta ei kuitenkaan (mielestäni) samaa tasoa kuin esimerkiksi Pukki,Ring,Medo,Rafinha,Bah,Annan,Lod ja muutama muu täysin dominoiva pelaaja.

Voisin ottaa jalluvedon samantien kiinni jossei pitäisi mennä tasovertailuihin. 2e Bundesliiga on aivan vitun kova sarja. Rohkenisin väittää että Tanaka on kevyesti tasokkaampi kuin Rafi, Bah, Pukki, Röbä tai Ring kun he pelasivat HJK:ssa. Annaniin ja Medoon verrattuna ehkä ehkä ehkä.

Mesöö hassuttelee?

Sivuja: 1 ... 3 [4] 5 ... 578

Siirry: