Vielä kun joku noheva saksan osaaja viitsisi kääntää tuon niin olisi kiva.
Google Translatorilla voi toki vetää ihan kokonaisia nettisivuja läpi esimerkiksi englanniksi, suomeksi tai vaikkapa tagalogiksi. Laitetaan nyt surkealla google-suomella tähän alle. Alkuperäinen linkki jutun lopussa, josta klikata paremman käännöksen toivossa kieleksi englannin. Mielenkiintoista muuten että Dähnen markkina-arvoksi heitetään jutussa 200k€:
KÄYTTÄJÄN HAASTATTELU Thomas Dane. Maalivahti. 200 tuhatta €.
Suomi-Legionnaire Dane: Bundesliga on "pitkän aikavälin tavoitteeni"Thomas Dane (21, kuva) meni kesällä 2015, epätavallinen askel ja siirtyi RB Leipzig varten Suomen Top Clubin HJK Helsinki. Haastattelussa TM-Käyttäjän Patrick Balonier (Suomi) raportoi entisen Saksan Youth International maalivahti kokemuksistaan Suomessa, hänen koulutus Itävallassa ja miksi se ei toimi Leipzigissa.
Siirtomarkkinoilla: Mr. Dane, muutit elokuussa 2015 RB Leipzig Suomessa tallentaa mestareita HJK. Koska siirto tapahtui?
Thomas Dane: HJK tuli etsivät nuori maalivahti moderni peli minun konsultti virasto Bigpoint. Koska ne oli katsellut minua muutaman kerran, ne otti yhteyttä minun neuvonantajien Marcel Handlos ja Gerrit Hartung sitten. Sitten pitänyt itseäni perusteellisesti ja lensi Helsinkiin minulle nähdä kaiken. Olin iloisesti yllättynyt ja siksi oli minulle selvää: Kyllä, haluan tehdä.
Siirtomarkkinoilla: Miksi jätit RB Leipzig jälkeen vain vuosi?
Dane: Kävin iso tavoitteet Leipzig kehittää itseäni, mutta se oli hyvin vaikeaa minulle. Jälkeenpäin minun on sanottava: tilaisuus, joka esitettiin minulle ottaen, en koskaan saanut.
Siirtomarkkinoilla: He tulivat keskellä kriisiä ja oli HJK hänen ensimmäinen ottelun viisi maalia hyväksyä (1: 5 vastaan IFK Mariehamn) ja löysivät itsensä seuraavan liigassa ottelu penkillä uudelleen. He olivat varmasti toivonut parempaa aloittaa heti?
Dane: No, niin on jalkapallo. Se oli aika kovaa, olen aiemmin koulutettu vain kahdesti joukkue ja tulee pelaa aivan Cupin välierissä. Olen kuitenkin yrittänyt kaikkea se oli mahdollista. Tilanteessa minulla on mutta edes huomannut, että olin ollut pitkään ei enää käytetä peleissä. Että olin takaisin penkillä seuraavassa pelissä, on keskusteltu maalivahti ja päävalmentaja.
Siirtomarkkinoilla: Kaudella, he silti tuli seitsemän pelejä HJK käytetty. Miten luulet henkilökohtaisia osavuosikatsauksensa?
Dane: Oikeastaan ihan ok. Minulla on ollut käynnistysvaikeuksien alussa, mutta sitten olen integroitu itse paranemassa. Tämä on helpottanut. Vuonna pelejä alussa kaikki oli hieman vaikeaa, koska en ollut rytmiin muutaman koulutustilaisuuksia ja ottelunsa valmisteilla. Mutta olen aina yritti murtautua takaisin minun tasolle. Se on vähän surullista, että kausi on jo ohi, sillä olin lopussa on erittäin hyvä polku.
Siirtomarkkinoilla: Suhteellisen pettymys kauden että olet valmis kolmannella sijalla, HJK alkaa liigan Arviointi Eurooppa. Pidä uudistettu osallistuminen kaksi vuotta sitten mahdollista?
Dane: Tietenkin, jalkapallossa kaikki on mahdollista. Meillä tulee vuonna pätevyys kaikkea ja toivon, että jatkamme tulla tavalla tai toisella kierroksella. Perimmäisenä tavoitteena on varmasti saada Europa League -Gruppenphase. Aiomme työskennellä kovasti joka päivä.
Siirtomarkkinoilla: Your Sopimus on voimassa 31 päivään joulukuuta 2016. Onko mahdollista, että olet ulottuvat HJK tai me nähdään pian taas Saksassa?
Dane: Vaikea sanoa jalkapallo et voi suunnitella tulevaisuutta. Yritän pelata erittäin hyviä kierrosaikoja kehittää minulle henkilökohtaisesti. Mutta pitkällä aikavälillä, minun tavoite on palata Saksa - mieluiten tietenkin 1. tai 2. Bundesliigan.
Siirtomarkkinoilla: Missä näette Veikkausliigan kansainvälisessä vertailussa?
Dane: Kun tulin Suomessa, ajattelin itsekseni, että se on ikiliikkuja kanssa HJK ja että me varmasti mestari. Olin silloin yllättynyt siitä, että liiga on niin tasapainoinen ja siellä on todella paljon hyviä joukkueita. Mielestäni voit verrata hyvin Saksan 2. Divisioona.
Siirtomarkkinoilla: Mennään takaisin muutaman askeleen. 2007 muuttunut 1860 Rosenheim Itävaltaan U15 välillä RB Salzburg. Oliko että kehitys oikea siirto?
Dane: Mielestäni joka tapauksessa. Olen läpikäynyt Salzburgissa erittäin hyvä koulutus, suurella ja toimivaltaisten kouluttajia, jotka ovat opettaneet minulle paljon. Ja olen myös nämä valmentajat ovat antaneet mahdollisuuden harjoitella vanhemmat pelaajat aina tai jopa pelata.
Siirtomarkkinoilla: Miten koulutus poikkeaa Itävalta alkaen Saksassa?
Dane: Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että ei ole suuria eroja. Saksassa on ehkä yksinkertaisesti enemmän hyviä pelaajia kuin kaltaisessa pienessä maassa Itävalta. Viimeisten viiden vuoden aikana Itävallan jalkapallo mutta on saanut valtavasti arvovaltaa - joka on tietysti ei vähäisimpänä, pätevyys Euro 2016 esitetty.
Siirtomarkkinoilla: Kun 21 vuotta olet vielä hyvin nuori. Katso tulevaisuuteen: Missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua?
Dane: Kuten sanoin, se on vaikea suunnitella. Mutta minä tekee kovasti työtä minulle perustaa itseni viiden seuraavan vuoden aikana Saksan ammattilaisjalkapalloilun.
Siirtomarkkinoilla: Missä näette vahvuudet ja heikkoudet? Seuraaja saksalainen ammatillinen seura voisi asettaa?
Dane: moderni tulostaululle, nykyisen tulkinnan Manuel Neuer maailmanluokan tasolla, on hyvin lähellä minua. Olen enemmän maalivahdin joka pelaa pitkin kuin Libero, kuin kiinni linja. Haluan myös sanoa, että olen jaloin, joten pallo ei ole ongelma sekä vasen ja oikea ovat käyttäneet. Tässä suhteessa heikkouksia kaikille, mutta yritän kovasti työtä itselleni, niin minä mennä ilman heikkouksia ensi kaudella.
Siirtomarkkinoilla: kerro kokemus ulos jalkapallo kokemus.
Dane: U17 World Cup 2011 Meksikossa on eniten kokemusta urani. Se oli todella upea pystyä kokea, kuinka kaikki toimii iso tapahtuma. Myös kohokohta oli minun Bundesliigan debyytti Itävallassa tuolloin vastaan Itävalta Wien, joka me kanssa 3: 0 voittaa. Toivon kuitenkin, että yksi tai toinen kohokohta vielä edessä. (Nauraa)
Lähde:
https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=fi&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.com&sl=de&tl=en&u=http://www.transfermarkt.de/finnland-legion%25C3%25A4r-dahne-bundesliga-ist-bdquo-langfristig-mein-ziel-ldquo-/view/news/217423&usg=ALkJrhgTjJWPc9Fb1XwufujuLpq68Dvb3A