FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
14.05.2025 klo 11:54:27 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 9.5.25 klo 01-06

Sivuja: 1 ... 67 [68] 69

Kirjoittaja Aihe: Jere Uronen - AIK  (Luettu 806384 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kalajärven pirlo

Poissa Poissa

Vastaus #1675 : 09.01.2025 klo 14:46:09

Hyvä ja positiivinen siirto. Saisi tulla muutkin pois Mälsästä.
kapten

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kaikki suomalainen jalkapalloilu

Vastaus #1676 : 09.01.2025 klo 15:20:32

Niin, onhan Ruotsin maajoukkueessakin lähes koko ajan joku Ruotsissa pelaava avauksessa, muttei ne yhtään huonommin suorita kuin Suomen väsyneet MLS-janarit.

Hyvä siirto.

Edit
omp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: The Club

Vastaus #1677 : 10.01.2025 klo 10:50:18

Uronenhan pelasi Allsvenskanin läpi jo parikymppisenä, joten on tämä siinä mielessä vähän kummallinen askel parhaassa peli-iässä. Toki Belgian jälkeen onnistumiset ovat olleet harvassa, ja syystä tai toisesta niin seura- kuin maajoukkuepuolella muut ovat viime vuosina ajaneet ohitse avauskokoonpanovalinnoissa. Päivänselvää on, että odotuksena on olla dominoiva pelaaja pelipaikaltaan ja kaikki alle sen on valtaisa pettymys.
Tähtirinta

Paikalla Paikalla

Vastaus #1678 : 10.01.2025 klo 11:16:53

Uronen liittyy tänään AIK:n mukaan joka on toissapäivänä matkannut leirille Benidormiin. Leiri kestää reilu puolitoista viikkoa ja AIK pelaa leirillä pari treenipeliä. 16.1. vastassa FC Viktoria Plzeň ja 20.1. Molde. Paluu Ruotsiin 21.1. jossa ei kuitenkaan kauaa viihdytä. 25.1. AIK pelaa Grimstassa Brommapojkarnaa vastaan treenipelin ja matkustaa taas 28.1. Marbellaan leirille.
diagonaali

Poissa Poissa

Vastaus #1679 : 10.01.2025 klo 12:13:25

Uronenhan pelasi Allsvenskanin läpi jo parikymppisenä, joten on tämä siinä mielessä vähän kummallinen askel parhaassa peli-iässä. Toki Belgian jälkeen onnistumiset ovat olleet harvassa, ja syystä tai toisesta niin seura- kuin maajoukkuepuolella muut ovat viime vuosina ajaneet ohitse avauskokoonpanovalinnoissa. Päivänselvää on, että odotuksena on olla dominoiva pelaaja pelipaikaltaan ja kaikki alle sen on valtaisa pettymys.

Niin käytännössä Jeren parhaat pelivuodet ajoittuvat neljän-viiden vuoden päähän ja vähän alkoi Belgiankin touhu vaikuttaa loppua kohden siltä, että oli enemmän rotaatiomies kuin selvä avauksen pelaaja. Sen jälkeen ei-niin-onnostuneita stinttejä muualla (tai en mitä tiedä kuinka säkenöivä oli Charlottessa). Nyt siirto yhteen pohjoismaiden isoimmista.

Se on vain myönnettävä, että Jeren urasta ei lopulta tullut ihan niin huikeaa kuin miltä se silloin reilu 10 vuotta sitten vaikutti. Absoluuttisen huipputasonsa Jere saavutti jo useampi vuosi sitten. Loukkaantumiset ovat varmasti vaikuttaneet siihen.
Hurten

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS

Vastaus #1680 : 10.01.2025 klo 16:14:06

Kymppipaikan haastattelussa Uronen kertaa syitä miksi valitsi AIK:n. Tukholma kaupunkina vetää puoleensa ja on lähellä Turkua, loistava kannattajakultturi  ja pääse taistelemaan pokaaleista.
https://kymppipaikka.fi/haastattelut/haastattelu-jere-urosen-ympyra-sulkeutuu-viihdyimme-mutta-tilaisuus-oli-liian-houkutteleva/
Ilkeä Eläinlääkäri

Paikalla Paikalla

Vastaus #1681 : 16.01.2025 klo 17:24:06

Urosen Jermu heti avauksessa harjoitusottelussa Plzeniä vastaan.
Käännös

Poissa Poissa

Vastaus #1682 : 16.01.2025 klo 19:31:55

Viimeisiä sivuja lukiessa tulee virheellinen kuva Urosen peliajasta jenkeissä. Olihan hän kantavia avauksen pelaajia ties kuinka pitkään mitä nyt loppukaudessa tuli kaiken kaikkiaan outo penkkikomennus "ei vaihdeta voittavaa kokoonpanoa" ja sen verran äänekkäästi sitä itsekin ihmetteli, että ehkä tosiaan oli parempi vaihtaa seuraa kuin katsoa resetoituisiko tilanne kauden alkaessa normaaliin.

Eihän sitä tiedä jos ensi vuonna on taas suuremmassa sarjassa, vaikka Ruotsissa ei olekaan mitään vikaa.
Tähtirinta

Paikalla Paikalla

Vastaus #1683 : 16.01.2025 klo 19:33:12

Uronen on muuten hg-pelaaja Ruotsissa. AIK maininnut tämän painavana syynä Urosen hankinnassa.
Tähtirinta

Paikalla Paikalla

Vastaus #1684 : 31.01.2025 klo 23:30:08

Uutinen
Uronen i stor intervju om pskykkrig med Dif-vänner och åren utomlands: "Bästa tiden i min karriär"

MARBELLA. Jere Uronen ska lyfta AIK.
I en stor intervju med Fotbollskanalen berättar han bland annat om:
✓ Psykkriget med sina vänner i Djurgården
✓ Att ha spelat tillsammans med Leon Bailey och Leandro Trossard
✓ Varför han ville till AIK
✓ Jobbiga minnet från EM

Jere Uronen är klar för AIK och säger att han vill lyfta laget till högre nivåer.

- Första tiden har varit riktigt bra. Träningarna är väldigt intensiva så det har varit tufft. Som en fotbollsspelare vill man utmana sig själv varje dag och här får man verkligen göra det. Men väldigt skönt att vara hemma, säger han och tänker tillbaka på när han som 17-åring lämnade Finland och flyttade till Helsingborg.

- Vi, jag och min familj, älskade tiden i HIF och jag har riktigt bra minnen därifrån, säger han.

Uronen spelade i Helsingborg mellan 2012-2016 och det var där som han växte och utvecklades som människa och fotbollsspelare.

- Det var mina första steg utomlands. Till en början var det inte helt enkelt att flytta utomlands och min svenska var inte så bra då. Dessutom är ju inte skånska svenska heller, haha. Men sättet som alla i klubben tog hand om mig på var otroligt och jag kommer att vara evigt tacksam för det. Jag gick dit som en ung kille och lämnade som en man. Det var jätteviktigt för min utveckling. De fyra åren jag spelade i HIF gjorde mig förberedd till att ta nästa steg, säger han.

Har du kvar kompisar från den tiden?
- Ja, jag är fortfarande väldigt nära med "Ema" Boateng. Jag pratar också med Andreas Linde och Emil Krafth.

Har du följt Helsingborg efter att du lämnade?
- Jag har följt Helsingborg hela tiden. Jag har inte kollat på varje match, men jag har kollat på varje resultat, jag fick ping på min telefon efter alla deras matcher. Så jag följer fortfarande Helsingborg. Men kvalmatcherna de spelade har jag sett live. Jag minns speciellt matchen mot Halmstad när de gick upp i allsvenskan och min landsman Karjalainen gjorde målet.

I januari 2016 lämnade Uronen Helsingborg och skrev på för belgiska Genk.

- I Genk hade jag den bästa tiden i min karriär. Jag njöt av livet där. Jag bodde mitt i Europa och man kunde bara ta bilen till Frankrike, Tyskland, Holland eller Luxemburg. Livet med familjen var riktigt bra. Dessutom gjorde laget det riktigt bra i flera år och det var också därför vi skrev ett nytt kontrakt och ville stanna längre. Jag är jätteglad över att vi fick vara där i fem och ett halvt år, säger Uronen och pekar ut höjdpunkten:

- Jag gick dit för att vinna något och jag fick vinna allt man kan i Belgien.

Under tiden i Genk lärde sig Uronen mycket som fotbollsspelare. Han lyfter fram tränarna Philippe Clement, som nu är i Rangers, och Albert Stuivenberg, nu assisterande tränare till Mikel Arteta i Arsenal.

- Clement var den tränaren som tog oss till ytterligare nivåer och vi vann ligan med honom. Stuivenberg var med Louis van Gaal i Manchester United innan han kom till oss i Genk och vi spelade en riktigt bra fotboll med honom. Vi dominerade varje match. Jag lärde mig mycket om just fotboll där och hur man kan utvecklas. De gillar detaljer, säger han.

I Genk lärde sig vänsterbacken mycket av några av lagkamraterna.

- Sander Berge, Timothy Castagne, Joakim Maehle, och jag spelade först med Leon Bailey framför mig och när han lämnade så fick jag Leandro Trossard där. Jag och Trossard spelade tillsammans i två-tre år på vänsterkanten och vi lärde känna varandra väldigt bra. Allt kom automatiskt. Han visste vad jag ville och jag visste vad han ville, säger han.

Sommaren 2021 bestämdes det att Uronen och Genk skulle gå skilda vägar. Men först skulle han spela EM, något han verkligen sett fram emot. Men nu, snart fem år senare, är det största minnet därifrån allt annat än roligt. Jere Uronen tänker tillbaka, får en klump i halsen och säger att håren på armen reser sig.

- Vi mötte ju Danmark i den första matchen och den dagen vill ingen uppleva igen. Det var jättejobbigt. Jag får gåshud nu igen. Nej, nej. Joakim Maehle som jag var väldigt bra kompis med spelade för Danmark i den matchen. Innan avspark möttes vi och skrattade och pratade om hur nice det var att spela EM. Detta var första gången som Finland var med i ett EM och nu fick vi spela första matchen i Parken mot Danmark. Det blir ju inte bättre än så. Men sen hände det, säger han.

Uronen stannar upp i några sekunder innan han fortsätter berätta om hur han upplevde situationen när Christian Eriksens hjärta stannade och han föll ihop livlös.

- Det hände på andra sidan planen, för mig såg det först ut som att han filmade. Men så var det ju inte... vi var tvungna att fortsätta spela matchen. Men det var ingen som tänkte på fotboll. Det var bara ett jobb man skulle göra. Vi vann med 1-0 och jag gjorde assist, men hur fan kan man vara glad efter det där, även om vi vann och skrev historia?

- Vår mentalitet när det hände var att bara vara där för de danska spelarna. Det fanns inget vi kunde göra. Jag är så glad att allt gick bra till slut.

Matchen mot Danmark blev Finlands enda seger i EM. Därefter blev det 0-1 mot Ryssland och 0-2 mot Belgien.

Och när Jere Uronen lämnade EM så lämnade han också Belgien och Genk. Ny klubbadress blev franska Brest.

- Efter så många år i Belgien var det dags för något nytt. Jag stannade i min utveckling. Det var inget mot klubben utan bara min grej. Det var dags för något nytt, men nu i efterhand kan jag säga att jag aldrig hade gjort samma val igen. Men man lär sig av sina misstag, säger han.

Under ett och ett halvt år i Frankrike

- Jag började ganska bra och spelade första tre matcherna. Sedan åkte jag på en skada med landslaget och skulle vara borta i två-tre veckor. Brest ville få in mig i spel direkt men i första matchen åkte jag på en tackling och skadade mig igen.

- Vi hade en tränare som inte pratade engelska och jag pratade inte franska. Det blev en ny landslagssamling och VM-kval. Jag försökte förklara för honom att jag ville åka dit och se om det blev bättre, och i så fall ville jag testa att spela för landslaget. Jag tänkte att det var okej. Men långt senare hörde jag att tränaren blev irriterad över det och han tyckte att jag gjorde helt fel. Men just där och då visste jag inte att han var arg på mig, men när jag kom tillbaka fick jag inte spela. Chansen kom aldrig igen.

Trots att Uronen petades i Brest så har han ändå gott att säga om tränaren.

- Michel Der Zakarian var det som var tränare. Han var bra. Jag gillade honom som tränare. Han gjorde det bra med oss.

I januari 2023 hörde Schalke 04 av sig och ville låna Uronen.

- Jag kunde inte säga nej till det.

Det blev dock inget roligt halvår i Tyskland. Schalke åkte ut Bundesliga och Uronen lämnade både den tyska klubben och även Brest i Frankrike.

Den nybildade MLS-klubben Charlotte FC ringde.

- Innan den klubben ringde så sa vi till alla vänner att vi inte visste vart vi skulle flytta, men att ett som var säkert var att vi fan inte skulle till MLS. Sedan jag var 22 år så har det varje år varit någon klubb från MLS som har hört av sig.

- Men så ringde Charlotte och då sa min fru ordagrant: fuck it, vi testar. Jag älskar all amerikans sport och det har alltid varit en liten dröm att bo där. Vid den här tidpunkten hade jag tappat lite av glädjen till fotbollen eftersom det var tufft i Brest och att vi åkte ur Bundesliga med Schalke. Min kropp var helt slut. Jag behövde få tillbaka glädjen och kunna njuta av fotbollen.

Charlotte, som bildades 2022, övertygade familjen Uronen. Klubbens ambitioner lät bra och det blev en flytt.

- Men nu kan man konstatera att det var för tidigt. Visst, jag fick tillbaka glädjen och livet var magiskt där. Hela familjen älskade att bo där.

Varför var det för tidigt?
- Kroppen klarar inte av att spela och bo i USA och därifrån åka och spela i Finlands landslag. Det går inte att landa i Finland på måndag kväll med sex-sju timmars jetlag och sedan spela match på torsdag. Huvudet funkar på träningarna, men benen hänger inte med. Efter ett år i USA kände jag att det inte funkade mer, att jag hade mycket mer i mig.

Därför valde Jere Uronen att lämna USA och skrev i januari 2025 på för AIK.

- AIK är ett perfekt steg för mig och familjen. Perfekt klubb och stad. Jag tvekade inte en sekund när klubben ringde. Jag är väldigt glad över att vara här.

Nu är Uronen med på AIK:s träningsläger i Marbella, och han har fått ett bra intryck av sitt nya lag.

- Jag lovar att jag alltid kommer att ge allt för AIK. Jag vill vinna med den här klubben. Det märks att det här laget älskar att jobba hårt tillsammans, säger han.

Är det någon spelare som har imponerat?
- Många. Anton Salétros är väldigt viktig för oss med sin vilja och hur han får med sig hela laget. Kristoffer Nordfeldt är bra och han styr hela laget, det kände jag första träningen. Som en ytterback så måste jag säga att det är väldigt kul att se Mads Thychosen. Han är på 100 procent exakt hela tiden, och det gör att jag kan utmana mig själv genom att följa honom.

Av lagen från Stockholm så har det blivit vanligast att spelare och tränare från Finland går till Djurgården - hur ser du på det?

- Haha, ja. Jag är väldigt bra kompis med spelarna från Finland som är i Djurgården. Nu har de fått Jani Honkavaara som tränare, jag hade honom i landslaget och han är riktigt bra. Rasmus Schüller gjorde jag min första match tillsammans med under 2009 och det känns som att vi har känt varandra hela livet. Miro Tenho och jag kommer från samma stad och vi har känt varandra väldigt länge, vi är väldigt bra kompisar.
- Det är ett plus att de här killarna bor i Stockholm. Det blir extra kul att vinna mot Schüller och Tenho.

Hur ska det bli att bli rivaler med dina kompisar?
- Det kan inte bli bättre. Man kommer att ta i extra när man vet att man kan slå sina vänner. När vi möter varandra då är vi fan inte vänner, då smäller det riktigt hårt.

Hur var deras reaktioner när du blev klar för AIK?
- Miro blev väldigt glad, han tror att han kan slå mig på plan och säger att han längtar efter det. Men det kommer ju fan inte att hända. Men han kan ju hoppas på det.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uronen-i-stor-intervju-om-pskykkrig-med-dif-vanner-och-aren-utomlands-basta-ti/
MiestenK

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Espoolaisseurat ja suomalaiset ulkomailla

Vastaus #1685 : 14.02.2025 klo 10:29:13

Uronen on missannut edelliset treenimatsit ja mies on sivussa myös AIK:n cup-avauksesta.
Timpsi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat

Vastaus #1686 : 15.02.2025 klo 08:58:42

Kiitos muuten tuosta Urosen haastattelusta, oli mennyt kokonaan ohi. Mukava lukea Jeren kuulumisia ja ajatuksia, kun yleensä hän vaikuttaa melko totiselta ja jopa sulkeutuneelta. Toivottavasti aika Tukholmassa menee vähintään yhtä hyvin kuin hän itse toivoo ja hymy on jatkossakin huulilla.

Mielenkiintoinen kohta tuo Charlotteen päätyminen. Vaimon mahtisana pyörsi periaatepäätöksen, että "ei ainakaan vittu MLS:ään".
shots

Poissa Poissa

Vastaus #1687 : 22.02.2025 klo 14:23:04

Uronen edelleen loukkaantuneena eikä mukana ryhmässä joka on matkustanut Malmöön kohtaamaan Trelleborgin.
insignificance

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: GrIFK, lähikentät ja luomufutis

Vastaus #1688 : 22.02.2025 klo 14:30:33

Uronen edelleen loukkaantuneena eikä mukana ryhmässä joka on matkustanut Malmöön kohtaamaan Trelleborgin.

Tuossa oli maininta "underkropp, i rehabträning", eli treenailee itsekseen. Luottakaamme siis, että Jerenkin kausi alkaa lähiaikoina.

e. eilen myös valkun maininta "Jere närmar sig och det handlar om dagar innan han är med för fullt".
Hurten

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS

Vastaus #1689 : 22.02.2025 klo 14:50:20

Kymppipaikalta taas yksi ansiokas haastattelu.
https://kymppipaikka.fi/haastattelut/haastattelu-pokaalien-himo-toi-jere-urosen-aikhon-seura-haluaa-voittaa-kaiken-mahdollisen/

Uronen kärsii pienestä takareisivammasta, mutta pitäisi olla parin viikon sisällä pelikunnossa. Mälsästä ei taas kovin hyvää kuvaa anna kun Uronen pitää AIK:n treenejä haastena itselleen intensiivisyytensä vuoksi verrattuna jenkkilään. Samoin pelejä Amerikassa kommentoi enemmän teknisiksi neppailuiksi kun taas Allsvenskanissa prässätään ja mennään kovempaa päästä päähän.
shots

Poissa Poissa

Vastaus #1690 : 28.02.2025 klo 10:13:32

Edelleen sivussa:

Uutinen
Jere Uronen
Skadade baksida lår den 1 februari i samband med träningsmatchen mot AGF Århus. Gör nu rehab i gym och fotboll på planen enligt upplagt schema.
shots

Poissa Poissa

Vastaus #1691 : 07.03.2025 klo 11:24:03

Uronen ei vielä treenaa täysin 100% jengin mukana ja on hyvin vaikea nähdä että mies olisi maajoukkueen mukana.

Uutinen
Uronens optimism efter skadan: ”Kan alltid hitta silver lining”

För snart två månader sedan lämnade han USA och Charlotte för Sverige och AIK.
En månad sedan var olyckan framme och finländaren ådrog sig en skada i baksida lår.
Nu gör en optimistisk Jere Uronen sig redo för den allsvenska premiären.
– Man kan alltid hitta silver lining om man vill, säger Uronen till FotbollDirekt.

Under AIK:s träningspass under onsdagens var Jere Uronen, 30, med i alla moment utom det sista – matchsspel med nio mot nio.

Efter träningen passade FotbollDirekt på att kontrollera statusen på nyförvärvet som skadade sig i samband med träningsmatchen mot AGF Århus den första februari.

– Det börjar bli bättre och bättre. Det var egentligen meningen att jag skulle vara med i full träning mer eller mindre idag men vi försöker växla upp det dag för dag. Det har varit bra rehab, säger Uronen till FotbollDirekt.

Du såg inte ut att vara allt för långt ifrån full träning?
– Nej, det är bara någon sista procent så det är jättenära.

Som nämnt var det i en träningsmatch som olyckan var framme för vänsterbacken. Med facit i hand var det kanske inte särskilt oväntat att kroppen sade ifrån, menar Uronen.

– Det var bara en sådan bristning eller vad det heter hela vägen upp i baksidan. Det är sånt som händer och det hade varit tuffa första veckor och det var nog kroppen som sade till att det var dags att lugna ner sig lite. Det har varit bra för mig samtidigt, jag har fått göra många pass varje dag och sådant och jag mår mycket bättre nu än innan.

Du låter optimistisk trots att det inte var den bästa starten du kunde ha fått?
– Nej, det var det inte men det är ofta så när man kommer till ett nytt lag. Speciellt här jämfört med min gamla klubb. Det är night and day och det tar alltid lite tid att bli van med grejer och sådant. Som jag sade har jag försökt att vända det till något positivt och tagit hand om kroppen för att få den dit jag vill. Man kan alltid hitta silver lining om du vill.

Ser man till skillnaderna i träningen som Jere Uronen hade i USA kontra AIK är de många, och ganska stora.

– Där var det lite mer taktiskt, mycket avslut, smålagsspel och så men inte så intensivt. Vi tränade inte så länge, hade många dagar ledigt och fokuserade mer på matcherna. Här är det jätteintensivt och bra träning varje dag vilket också är någonting kroppen måste bli van vid.

Även om Uronen inte har hunnit debutera i tävlingssammanhang har finländaren inte haft några problem med att acklimatisera sig till sin nya klubb.

– Ja, men jag var bekväm från första dagen faktiskt. Jag är 30 år redan och min svenska är helt okej så det var enkelt att komma in. Även om jag inte hade träffat Anton (Salétros), Kribba (Nordfeldt), John (Guidetti) och de innan så visste jag vilka de var så det var enkelt att komma in.

Trots att Jere Uronen strålar med sin optimism medger han att det inte var allt för enkelt att följa AIK:s cupspel från läktaren.

– Ja, jättetufft. När man lirar träningsmatcher som 30-åring vet man att man bara måste köra på för att det väntar riktiga matcher. Det är de man vill spela, sedan börjar de och man får inte vara där. Speciellt när vi spelar på Strawberry så var det jättetrist. Men jag får vara med mot Norrköping, säger Uronen och ler.

Var skulle du säga att AIK befinner sig i resan på väg mot den allsvenska säsongen?
– Det är en bra grupp, en jätte jätte bra grupp. Nu fick vi äntligen vinsten mot Värnamo och jag hoppas att det kan bli lite av en ketchupeffekt av det. Vi alla vet att det är en lång resa och en jättelång säsong så det är bara att fortsätta jobba varje dag och göra hundra procent varje dag. Då kommer vi att gå långt.

Vad har du för personliga mål med din tid i allsvenskan och AIK?
– Mest bara att vara där för laget varje dag, varje träning och varje match. Det är då jag kan hjälpa till och bidra också. Man kan ju inte göra det om man kollar på matchen från läktaren. Det är alltid viktigast för mig, att vara där för alla spelare, ledare och supportrar. Sedan vill jag såklart bidra till att vi vinner matcher genom att försvara och hålla nollan varje match, det är jätteviktigt för mig. Om vi gör det får vi minst en poäng och det må låta enkelt men det är de två sakerna som är viktigast för mig, avslutar Uronen.

https://fotbolldirekt.se/allsvenskan/uronens-optimism-efter-skadan-kan-alltid-hitta-silver-lining/
haravanvarsi

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Pohjoiskaarre

Vastaus #1692 : 08.03.2025 klo 15:04:10

Täysin puskista avauksessa harjoitusottelussa Siriusta vastaan. Pikatoipuminen otetaan mielihyvin vastaan Ylos
nurtsi1

Paikalla Paikalla

Vastaus #1693 : 31.03.2025 klo 19:05:55

Avauksessa tänään 20.10 alkavassa sarja-avauksessa GAISin vieraana.
Hugh

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomen maajoukkueet

Vastaus #1694 : 01.04.2025 klo 00:17:20

Avauksessa tänään 20.10 alkavassa sarja-avauksessa GAISin vieraana.

Täydet minuutit Jerelle AIK:n 0-1 -vierasvoittoon päättyneessä matsissa.
Timpsi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat

Vastaus #1695 : 06.04.2025 klo 16:10:48

Tänäänkin avauksessa kotipelissä Norrköpingiä vastaan. Peking johtaa puoliajalla 0-1.

e. Vaihtoon vieraiden johtaessa 1-3. Ei erottunut aneemisessa AIK:ssa oikein mitenkään. Vaihdon jälkeen alkoikin sitten melkoiset hulinat: fanit heittelevät tuomareita tavaroilla, AIK tulee väkisin tasoihin ja pelissä on menoa kumpaankin päätyyn.

Ja lopputulos 4-3. Guidettin vaihto kentälle käänsi pelin tyystin ja huikea sulaminen Pekingiltä.
« Viimeksi muokattu: 06.04.2025 klo 17:26:37 kirjoittanut Timpsi »
omp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: The Club

Vastaus #1696 : 20.04.2025 klo 15:26:08

Edellinen kierros meni kokonaan penkillä ja tänäänkin ainakin aloittaa sieltä, kun AIK matkustanut Tammisen ja Varmasen (molemmat avauksessa) Östers IF:n vieraaksi. Onko pelikunnon kanssa jotakin ongelmaa, vai olivatko nuo alkukauden otteet niin heikkoja, että penkki on kutsunut? Vai jotakin muuta taustalla? Viime vuosina Jere on nimittäin syrjäytetty avauksesta niin seurajoukkueissaan kuin maajoukkuepuolella ainakin nimellisesti terveenäkin ollessaan sen verran useasti, että herättäähän tuo kysymyksiä.
nurtsi1

Paikalla Paikalla

Vastaus #1697 : 20.04.2025 klo 16:58:00

Jälleen penkillä koko 90minuutin ajan Östersin vieraana.
Siipipuolustaja

Poissa Poissa

Vastaus #1698 : 20.04.2025 klo 19:52:10

Oli sitten sellainen siirto...
Julkea bulbul

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: TamU (JJK)

Vastaus #1699 : 20.04.2025 klo 20:29:43

Kyllähän tämä enemmän haiskahtaa siltä, että alkuperäistä aikataulua nopeampi paluu takareisivamman jälkeen ensin harjoitusotteluun ja sitten maaotteluihin ei ollut lopulta se paras ratkaisu ja mies kärsinee edelleen vaivoista.

Sivuja: 1 ... 67 [68] 69

Siirry: