FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
01.01.2026 klo 21:13:26 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: FF2 perinteinen joulupatakeräys avattu: Joulupata 2025!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Äänestys
Kysymys: Mitä mieltä videotarkistuksesta?
Ei toimi, vastustan - 63 (48.8%)
Ei toimi, mutta kannatan - 25 (19.4%)
Toimii, mutta vastustan - 12 (9.3%)
Toimii, kannatan - 29 (22.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 127

Sivuja: 1 ... 29 [30] 31 ... 123

Kirjoittaja Aihe: VAR - Video Assistant Referee  (Luettu 323042 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
AndyLove

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JäPS & Liverpool

Vastaus #725 : 08.05.2018 klo 18:52:57

Ei kait nyt kukaan täysjärkinen halua ettei tuomiot mene oikein. Myöskään se että siinä menee minuutti per matsi ei voi olla syynä. Onhan kendossakin ja muissa marginaalipeleissä katseltu videoita ties kuinka kauan.

Ja silti jalkapallo on ollut suosituin laji lähes syntymästään asti. Ei jalkapallolla ole mitään tarvetta tuhota itseään ottamalla mallia marginaalilajeista, joihin tuollainen video pelleily sopii muutenkinöajin luonteeseen katkoineen kuin nenä päähän.
Kratos

Poissa Poissa

Vastaus #726 : 08.05.2018 klo 19:37:08

Joten vaikea uskoa että Valioliigaan tulee ikinä lähellekään nykyisenkaltaista VAR-hirvitystä. Ehkä joskus kaukaisessa tulevaisuudessa jonkunmoinen, kun tekniikka kehittyy.

Voin ottaa tästä jonkinlaisen vedon kanssasi.

Ottamatta kantaa VARIn plussiin ja miinuksiin, on trendi käyttöönotossa täysin selvä.
RevoSniper

Poissa Poissa

Vastaus #727 : 08.05.2018 klo 22:13:34

Ja silti jalkapallo on ollut suosituin laji lähes syntymästään asti. Ei jalkapallolla ole mitään tarvetta tuhota itseään ottamalla mallia marginaalilajeista, joihin tuollainen video pelleily sopii muutenkinöajin luonteeseen katkoineen kuin nenä päähän.
Eli oliko silloin kuin futis syntyi niin muissa lajeissa jo videot ja siksi futis on suosituin?
AndyLove

Poissa Poissa

Vastaus #728 : 08.05.2018 klo 22:40:44

Eli oliko silloin kuin futis syntyi niin muissa lajeissa jo videot ja siksi futis on suosituin?

Kirjoitinko minä niin?
Kolmeseiska

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček

Vastaus #729 : 09.05.2018 klo 05:46:36

e. Sori jos meni ohi vaikka luin kaikki viestisi tästä ketjusta, mutta mitä mieltä olit maaliviivateknologiasta?

Andyn vastaus tähän kiinnostaisi myös itseäni, mutta turha näihin vissiin on sellaista odotella. Alas
tuurtles

Poissa Poissa

Vastaus #730 : 09.05.2018 klo 08:53:47

Eilinen Ranskan cupin finaalin VAR tilanne: https://www.youtube.com/watch?v=aQGO-5DM0zk

Eihän tuo nyt taas ihan putkeen näyttänyt menevän. Veikkaan, että erotuomari katsoi nopeasti uusinnat vain muutamat kulmasta kiireessä, joista tilanne näyttää käsivirheeltä. Viimeisessä hidastuksessa näkee kuitenkin selvästi, että palloa pelataan olkapäällä. Ja itseasiassa Alvesin olisi tuosta tilanteesta pitänyt saada myös keltainen kortti sääntökirjan mukaan, koska yritti tehdä maalia kädellään, kun tuo nyt tulkittiin käsivirheeksi.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2018 klo 08:58:09 kirjoittanut tuurtles »
AndyLove

Poissa Poissa

Vastaus #731 : 09.05.2018 klo 09:02:53

Andyn vastaus tähän kiinnostaisi myös itseäni, mutta turha näihin vissiin on sellaista odotella. Alas

Pahoittelen, mennyt ohi tässä teidän äkäpussi tykityksessä. Ei voi kun taas ihmetellä miksi tuollaaiseen on pitänyt rahaa ja resursseja tuhlata, kun katsoo kuinka usein sitä on tarvittu. Aika harvoin tulee tilanteita, missä ihmissilmä ei noita havaitsisi jos tuomari(t) on muuten tehnyt asiat oikein. Mutta tuo nyt sentään toimii ja se kertoo asian heti sekunnissa.
asdas

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Arsenal, klubi

Vastaus #732 : 09.05.2018 klo 09:56:06

Eilinen Ranskan cupin finaalin VAR tilanne: https://www.youtube.com/watch?v=aQGO-5DM0zk

Eihän tuo nyt taas ihan putkeen näyttänyt menevän. Veikkaan, että erotuomari katsoi nopeasti uusinnat vain muutamat kulmasta kiireessä, joista tilanne näyttää käsivirheeltä. Viimeisessä hidastuksessa näkee kuitenkin selvästi, että palloa pelataan olkapäällä. Ja itseasiassa Alvesin olisi tuosta tilanteesta pitänyt saada myös keltainen kortti sääntökirjan mukaan, koska yritti tehdä maalia kädellään, kun tuo nyt tulkittiin käsivirheeksi.
Tuon tason videolähteet oli in joskus vuosituhannen vaihteessa tai sitten jollain maalaisilla :D. Miten joskus 2018 joku jaksaa kuvata kännykällä jotain näyttöä.
https://streamable.com/54mhr

Mielestäni osuu olkavarteen, mikä on kättä.

Edit: 1:25 https://www.dailymotion.com/video/x6j4nb1  selvästi osuu lumpion käden puolelle, eli käteen.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2018 klo 10:05:06 kirjoittanut asdas »
PG

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa

Vastaus #733 : 09.05.2018 klo 10:10:40

Eli tuomio olikin oikein, vaikka kärsinyt osapuoli yritti vääristellä tilannetta ja syyttää järjestelmää epäoikeudenmukaisuudesta?

:mietaa_old:
tuurtles

Poissa Poissa

Vastaus #734 : 09.05.2018 klo 10:12:20

Mielestäni osuu olkavarteen, mikä on kättä.

Edit: 1:25 https://www.dailymotion.com/video/x6j4nb1  selvästi osuu lumpion käden puolelle, eli käteen.

Ja korttihan tuosta jää joka tapauksessa antamatta.

E. Ja ennen kuin tämä menee puolesta-vastaan väännöksi, niin olen itse VAR-IN. Nämä tilanteet lähinnä kertoo kuinka näitä tulkinnanvaraisia tilanteita on jopa näillä kamerakulmilla mahdoton välillä saada 100% oikein ilman keskustelua.
Joku voisi alkaa argumentoimaan, että jos tuo oli käsivirhe, niin eikö puolustajan kiinnipitäminen olisi tarpeeksi rangaistuspotkuun ennen sitä? Loputon suo.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2018 klo 10:16:57 kirjoittanut tuurtles »
taddei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS

Vastaus #735 : 09.05.2018 klo 11:21:19

Pilkkuhan tuosta olisi kuulunut PSG:lle ja punainen vastustajalle.
Kolmeseiska

Paikalla Paikalla

Vastaus #736 : 09.05.2018 klo 11:23:27

Pahoittelen, mennyt ohi tässä teidän äkäpussi tykityksessä. Ei voi kun taas ihmetellä miksi tuollaaiseen on pitänyt rahaa ja resursseja tuhlata, kun katsoo kuinka usein sitä on tarvittu. Aika harvoin tulee tilanteita, missä ihmissilmä ei noita havaitsisi jos tuomari(t) on muuten tehnyt asiat oikein. Mutta tuo nyt sentään toimii ja se kertoo asian heti sekunnissa.

Aika harvoin joo mutta säännöllisesti kyllä, tilanteet tulee aivan helvetin nopeasti niin millien maaliviivan ylitystä on aika saatanan vaikea nähdä ihmissilmällä. Otetaan varmuuden vuoksi rautalangasta, oliko mielestäsi tuo teknologian tuonti mielestäsi a) hyvä vai b) huono päätös?
AndyLove

Poissa Poissa

Vastaus #737 : 09.05.2018 klo 11:23:41

Kenenkään mielestä tuo punainen seiska ei ensin vedä siitä kädestä? :D :D  

Jos kerran oli käsivirhe niin olisi voinut sitten kyllä rankkarinkin viheltää. Mutta hei, VAR toimii! Ylos
AndyLove

Poissa Poissa

Vastaus #738 : 09.05.2018 klo 11:27:27

Aika harvoin joo mutta säännöllisesti kyllä, tilanteet tulee aivan helvetin nopeasti niin millien maaliviivan ylitystä on aika saatanan vaikea nähdä ihmissilmällä. Otetaan varmuuden vuoksi rautalangasta, oliko mielestäsi tuo teknologian tuonti mielestäsi a) hyvä vai b) huono päätös?

En minä ole minkään teknologian jalkapalloon tuomisen puolella, että jos nyt vaadit joko tai vastausta niin huono, edellä mainituillla perusteilla. Mennyt älyttömästi rahaa ja resursseja asian kehittämiseen, sekä nyt ylläpitämiseen, jota ei tarvita juuri koskaan. Valioliigassakin niitä hidastuksia jouduttiin näyttämään tilanteista missä pallo oli metrin maaliviivasta enkä edes muista kuinka kauan kesti, että saatiin tilanne missä se oli edes maaliviivalla. Eikä ole tainnut tulla kovin montaa vieläkään, missä asiansa hoitavat tuomarit eivät olisi pystyneet asiaa tarpeeksi hyvin näkemään.

edit.

Ja vielä tuosta Ranskan tilanteesta:

Tämähän menee nyt sitten tilastoihin VARin väärän tuomion korjaamisena, vaikka yhtä hyvin voi väittää, että rankkari jäi antamatta joka nyt on selkeä virhe? :D Ylos
haabla123

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Viisaampi kuin Tuomas Enbuske

Vastaus #739 : 09.05.2018 klo 11:34:51

Tulen seuraamaan kyseistä topiccia "haukan lailla" siinä vaiheessa kun Suomelta riistetään kisapaikka Marcelomaisen käsivirheen seurauksena. Itse olen ainakin aivan valmis ottamaan videot kehiin. Väittelin hyvän ystäväni kanssa aiheesta pitkään, hän oli videoita vastaan.

Toki ymmärrän ettei videoita voida rullata joka toinen minuutti. Mutta näihin ilmiselviin rikkeisiin, on mielestäni jo aika puuttua.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2018 klo 11:47:38 kirjoittanut haabla123 »
AndyLove

Poissa Poissa

Vastaus #740 : 09.05.2018 klo 11:56:50

Tulen seuraamaan kyseistä topiccia "haukan lailla" siinä vaiheessa kun Suomelta riistetään kisapaikka Marcelomaisen käsivirheen seurauksena. Itse olen ainakin aivan valmis ottamaan videot kehiin. Väittelin hyvän ystäväni kanssa aiheesta pitkään, hän oli videoita vastaan.

Toki ymmärrän ettei videoita voida rullata joka toinen minuutti. Mutta näihin ilmiselviin rikkeisiin, on mielestäni jo aika puuttua.

Islanti -matsikaan ei saanut minua muuttamaan mieltäni, tuskin tuollainenkaan.
PG

Poissa Poissa

Vastaus #741 : 09.05.2018 klo 11:59:50

Islanti -matsikaan ei saanut minua muuttamaan mieltäni, tuskin tuollainenkaan.

Jos ei kiinnosta rikkeiden vaikutus pelien oikeudenomaisuuteen, on hyvin hankala tarkastella asiaa objektiivisesti.
AndyLove

Poissa Poissa

Vastaus #742 : 09.05.2018 klo 12:02:21

Jos ei kiinnosta rikkeiden vaikutus pelien oikeudenomaisuuteen, on hyvin hankala tarkastella asiaa objektiivisesti.

Jos ei useista yrityksistä huolimatta ymmärrä mitä toinen sanoo rikkeistä ja niiden vaikutuksesta peliin koko kentän alueella pelkän rangaistusalueen sijaan, on hyvin hankala keskustella objektiiivisesti.

Sen takia siellä on se tuomari (ne tuomarit). Ne ovat tähänkin asti tehneet hommansa suhteellisen kutakin tasoa vaativalla ammattitaidolla.
PG

Poissa Poissa

Vastaus #743 : 09.05.2018 klo 12:34:26

Sen takia siellä on se tuomari (ne tuomarit). Ne ovat tähänkin asti tehneet hommansa suhteellisen kutakin tasoa vaativalla ammattitaidolla.

Ilman VAR-tarkastuksia tuomarointi menee kyseenalaisissa tilanteissa oikein 93% todennäköisyydellä. VAR:n kanssa 98,8%. On tuossa iso ero.

Onhan tuossa iso ero. Parin kierroksen välein ottelu potentiaalisesti ratkeaa tuomarivirheeseen, joka voitaisiin välttää VAR:n avulla. Tuo siis aivan huipputasolla.
KDB

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 93:20

Vastaus #744 : 09.05.2018 klo 13:20:43

Itse olen katsonut tällä kaudella varmaan lähemmäs sata ottelua huipputason liigoista ja voin todeta tämän olevan täyttä paskaa. Varsinkin Valioliigassa ja La Ligassa (toki myös kyseisten kilpailujen cup-peleissä) tuomaroinnin taso on aivan pöyristyttävän heikolla tasolla ja isoja päätöksiä menee väärin säännöllisesti.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2018 klo 13:32:37 kirjoittanut KDB »
RevoSniper

Poissa Poissa

Vastaus #745 : 09.05.2018 klo 14:11:29

Itse olen katsonut tällä kaudella varmaan lähemmäs sata ottelua huipputason liigoista ja voin todeta tämän olevan täyttä paskaa. Varsinkin Valioliigassa ja La Ligassa (toki myös kyseisten kilpailujen cup-peleissä) tuomaroinnin taso on aivan pöyristyttävän heikolla tasolla ja isoja päätöksiä menee väärin säännöllisesti.
Jep ja kyllä tämän ymmärtää kaikki paitsi nämä trollit.
AndyLove

Poissa Poissa

Vastaus #746 : 09.05.2018 klo 15:23:12

Tämä nyt on ihan paska puhetta. Itse olen katsonut tällä kaudella valioliigaa ja hyvin vähän on tuomioita väärin mennyt, saati että ne olisi otteluita ratkonut.
Kolmeseiska

Paikalla Paikalla

Vastaus #747 : 09.05.2018 klo 17:28:46

Tämä nyt on ihan paska puhetta. Itse olen katsonut tällä kaudella valioliigaa ja hyvin vähän on tuomioita väärin mennyt, saati että ne olisi otteluita ratkonut.

Puhut ihan silkkaa ja ehtaa paskaa. Valitettavasti en nopealla vilkaisulla löytänyt tältä tai viime kaudelta statistiikkaa, mutta Leicesterin mestaruuskaudelta on.

Lue ihan ajatuksella pariin kertaan tämä: https://www.thesun.co.uk/archives/football/1210931/revealed-real-premier-league-table-shows-arsenal-should-be-champions-and-leicester-runners-up/

Uutinen
The analysis found that mistakes were made in 96 games, around one in every
four matches, with the final result being ‘wrong’ in 53 of them.

Seuraavaksi voit valita että...

a) tuomarit on maagisesti muuttunut kahdessa kaudessa täydellisiksi tai ainakin lähelle sitä.
b) panelistit on väärässä ja kaikki tuomiot oli oikeasti oikein.

tai kaikista epärealistisimpana...

c) myönnät olevasi väärässä.

En toki oleta, että lukisit tai ainakaan ottaisit mitään kantaa koko asiaan kun ei sovi ees vähää alusta agendaasi.
AndyLove

Poissa Poissa

Vastaus #748 : 09.05.2018 klo 18:27:45

Puhut ihan silkkaa ja ehtaa paskaa. Valitettavasti en nopealla vilkaisulla löytänyt tältä tai viime kaudelta statistiikkaa, mutta Leicesterin mestaruuskaudelta on.

Lue ihan ajatuksella pariin kertaan tämä: https://www.thesun.co.uk/archives/football/1210931/revealed-real-premier-league-table-shows-arsenal-should-be-champions-and-leicester-runners-up/

Uutinen
The analysis found that mistakes were made in 96 games, around one in every
four matches, with the final result being ‘wrong’ in 53 of them.

Seuraavaksi voit valita että...

a) tuomarit on maagisesti muuttunut kahdessa kaudessa täydellisiksi tai ainakin lähelle sitä.
b) panelistit on väärässä ja kaikki tuomiot oli oikeasti oikein.

tai kaikista epärealistisimpana...

c) myönnät olevasi väärässä.

En toki oleta, että lukisit tai ainakaan ottaisit mitään kantaa koko asiaan kun ei sovi ees vähää alusta agendaasi.

Meinaat, että minä avaan jonkun vitun s**in sivun? :D

Ja meinaat, että ajatusleikissä missä nuo "virheet" olisikin mennyt "oikein", olisi kuitenkin pelit noiden tilanteiden jälkeen mennyt täsmälleen samanlailla kuin ne nyt meni "virheiden" kanssa? :D

Voi luoja kun argumentit vaan paranee.

Edit. Ei ole muuten yksikään VARin fanipoika tai -tyttö kommentoinut tuohon ranskan VAR tilanteeseen rankkarin osalta mitään. Enpä odottanutkaan, mutta vuoden päästä linkitellään tilastoja missä tuo on "onnistuneena" var päätöksenä. :D
« Viimeksi muokattu: 09.05.2018 klo 18:32:44 kirjoittanut AndyLove »
Kolmeseiska

Paikalla Paikalla

Vastaus #749 : 09.05.2018 klo 18:36:59

Meinaat, että minä avaan jonkun vitun s**in sivun? :D

Ja meinaat, että ajatusleikissä missä nuo "virheet" olisikin mennyt "oikein", olisi kuitenkin pelit noiden tilanteiden jälkeen mennyt täsmälleen samanlailla kuin ne nyt meni "virheiden" kanssa? :D

Voi luoja kun argumentit vaan paranee.

No ei varmasti olisi mennyt juuri noin. Lähinnä pointti oli se millaisia määriä maaliin johtavia/estäviä virheitä ne tuomarit tekee. Mutta oikeasti tätä keskustelua on täysin turha käydä, kun ei kuitenkaan johda yhtään mihinkään. Toivottavasti vedät ihan tarkoituksena trollina etkä oikeasti ole noin saatanan tyhmä.

Sivuja: 1 ... 29 [30] 31 ... 123

Siirry: