Ja eiköhän Gelsenkirchenin puppelit pysty hukkaamaan sen kaiken pienenkin potentiaalin mitä käkkäräpäässä on.
Jaahas, maalaiset alkavat taasen aukoa päätään. En minä nyt lähtisi hirveästi FC Bayernin fanina puhumaan näistä asioista, se kun ei urakehityksen kannalta ole se kaikkein paras vaihtoehto.
Kun miettii tapaus Lahmia ja seuraa, jossa hän oli lainalla, en näe mitään syytä miksi Rafinhan kanssa hommat menisivät yhtään huonommin. Nyt mies saa pelata paljon, koviakin vastustajia vastaan ja hyvissä puitteissa vielä. Paljon huolestuneempi minä olisin esim. Podolskista.
Topikkiin palatakseni melkoisella varmuudella paras vaihtoehto on Diego. Mies tulee täysin puskista suurelle yleisölle ja varmasti monille vastustajille. On jo osoittanut BuLissa pelimiehen merkkejä ja Vaván raportitkin kuulostavat erittäin hyviltä. Lisäksi peliaikaa tulee, sopivassa roolissa, loistavassa joukkueessa, joka pelaa viihdyttävää peliä ja jolla on kavereita, jotka takuuvarmasti käyttävät hyväkseen miehen loistosyötöt ja pelinlukutaidon.
Rafinhalla on hieman erilainen tilanne, pelaahan hän laitapakkina, eikä rooliin kuulu kuin nousut ja keskitykset laidalta. Tämä on suht näkymätöntä työtä useinmiten, etenkin mikäli kärjet eivät petraa otteitaan. Tällöin myös kuva voi jäädä turhan negatiiviseksi.
Robinholla on myös samankaltaisia ongelmia. Viime kaudella nähty Realin systeemi ei minun silmissäni sopinut miehelle niin hyvin kuin voisi toivoa. Peli oli liian hidasta, pakka oli täysin sekaisin ja toisella laidalla oli David "Pallot Katsomoon" Beckham. Zidanekin oli varjojen mailla, Guti keskittyi valittamiseen, Carlos ei jaksanut, kärjet olivat kuin "meillä" Gelsenkirchenissä, jne. Luottoakaan ei aina löytynyt (etenkin jälkimmäisessä osaottelussa Arsua vastaan alkoi keittämään pahemman kerran). Tästä huolimatta pidän miehen ensimmäistä kautta loistavana, toki parannettavaa löytyy. Tässä on myös Realin joukkueena tultava vastaan, sillä ei viime kauden kaltaisella pelillä mitään saavuteta. Jos pakka saadaan kasaan, ja systeemiä muutetaan pelaavammaksi, Robinho tulee loistamaan. Capellon kanssa en kuitenkaan olisi niin varma, ja haluankin pikkumiehen ulos Francolasta niin pian kuin mahdollista.
Sobisista en tiedä, jotain olen lukenut, mutta muuten tiedot ovat tasoa Kirsi Piha. Pikkuseurasta voi toki ponnistaa helpommin huipulle, mutta tuskin tapahtuu heti. Ja koska menestys on melkolailla sidoksissa joukkueen medianäkyvyyteen ja menestykseen tällä alalla, miehellä voi olla näennäisiä vaikeuksia löydä itsensä läpi. Paha mennä sanomaan mitään, ellei pääse kaveria näkemään. Siinä sitten onkin yksi pieni tavoite tulevalle kaudelle. Toivottavasti aikataulut mahdollistavat tämän.
e: Ah, olisi pitänyt myös sanoa, että eiköhän noista jokainen tule menestymään omassa seurassaan. Oikeastaan Robinho on Capellon takia ainoa edes potentiaalinen kysymysmerkki.
e: Jos Vavá pystyisi kielivammaiselle kertomaan myös hieman Kerlonin kuulumisia, olisin erittäin kiitollinen.