Kyyllähän tässä pitäisi melkein kerran viikkoon keskimäärin ruveta paukkumaan sopimusuutisia jos nuo Ägän lausunnot pitää paikkansa. Ja syytä toki onkin. Mielenkiintoista nähdä taas mitä täysin uusia nimiä revitään hatusta. Toivottavasti jotain maireitakin pommeja viimeistään ensi vuoden puolella.
Saa kyllä nähdä mitä Annanin käy. Varmaan noin jäätävää liksaa Klubi ei enää halua maksaa. Saa sitten nähdä vieläkö Annan noilla kilsoilla paljon Klubin tarjoamaa sopparia paremman löytää.
Mitä mitä - eikö Klubi ollutkaan Annanille se lämminhenkinen "perhe", jonka huolehtivassa taikapiirissä hän tuntee olevansa niin kovin tervetullut, arvostettu ja rakastettu, Ägän silmäterä ja ruusunnuppu. Tämä viisas ja kokenut musta mies Afrikasta, tyylikäs pivotti, nuoren pelaajapolven kärsivällinen opettaja myyttisellä MM-kisakokemuksella. Ja niin vain palkkasoturiksi paljastui sitten hänkin, ylistetty YK:n hyväntahdon lähettiläs "suurella sydämellä". Alkaa tässä kaverit kuulkaa vähitellen usko loppua immeiseen, immeiseen ja Klubiin. Vaan kumpaan ensin? - Selvinnee viimeistään ensi kaudella Klubipäädyssä.
Ja tällä epäilyn hetkellä korvissani kuiskivat sananne In Ägä we trust - siinäkö yhä mottonne, te semisivistyneet semiultrat? Maireat pommit on ollu hyvin vähissä sitten Moreloksen ensiesiintymisen Talin ikimuistoisessa talviderbyssä, hämyvalossa verkkoihin sotkeutuneena kahvipavunruskeana slummien miljonäärinä- eikä valoa näy tunnelin päässä jos toimarin hätäisiä myyntipuheita ei lasketa. Silti teillä joillakin näyttää riittävän virtaa ja intohimoa Klubin nykyisiin väkinäisenoloisiin ja kyllästyneenkuuloisiin touhuihin, uskoa yli sen mikä olisi kohtuullista tässä sangen kolkossa tilanteessa, se on toki ihailtavaa seurauskollisuutta, ja te olette seura, de facto. Te ja sadat Klubin väreissä kirmaavat mukulat valmentajineen ja osallistuvine vanhempineen.
Itse olen kriittisempi tarkkailija perusluonteeltani, nuivaksi minua voi kutsua, nuivaksi ja tyytymättömäksi, mutta sellaisia me olemme, me kuten Zlatan joka sanoo, tyytyväisenä ja/tai mukavoituneena
you will stop hunting. En siis kykene samastumaan läpinäkyviin markkinatemppuihin tai heikosti valmennettuihin jalkapallojoukkeisiin kuin korkeintaan hetkellisesti, yleensä ankarassa humalassa. Se on dilemma, aikamme dilemma. Onneksi on sentään Klubipääty, jossa ihmisyys vielä nauttii itsestään ja oluesta, ohikiitävinä hetkinä.