Ykkösessä pelaava FC Hämeenlinna on luonnollinen valinta suosikkijoukkueeksi, jota tosin päädyin kannattamaan vasta monen mutkan kautta. Pitkään olin vain kendojanari, kunnes ymmärsin peleissä käyvän porukan olevan aivan saatanan junttia sakkia ja sen, ettei kaukalon ympärillä vello minkäänlaista kulttuuria.
Aloin seuraamaan sunnuntai-iltojen La Liga -pelejä ja sitä kautta pakotin itseni pitämään jalkapallosta, koska halusin jääkiekolle jonkin vastineen. Kaikki silloiset urheilusta välittävät kaverini seurasivat vain kendoa, joten muutosprosessia täytyi jyystää täysin yksin. FC Hämeenlinnan peleissä en sentään vielä uskaltanut yksin käydä.
Pari vuotta sitten suostuttelin erään ystäväni lähtemään tiirailemaan Suomi-Puola -matsia Stadikalle. Pelin lisäksi huomioni kiinnittyi tiukasti pienehköön porukkaan, joka piti matsissa mukavasti ääntä ja tarjosi hyvän vastuksen Puolan kannattajille. Kyseessä oli silloinen SMJK. Vaikutuin toiminnasta niin paljon, että päätin liittyä vasta tapaamani futishullun, nimim. vornander4:n kanssa yhdistykseen seuraaviin karsintoihin.
Tämän jälkeen alkoikin kiinnostamaan, löytyisikö astetta lähempääkin aitoa jalkapallokulttuuria, johon voisi osallistua. Pienen scouttailun jälkeen paljastin FC Hämeenlinnan faniryhmän. Yksin en olisi missään tapauksessa meininkeihin tulla kuokkimaan, mutta onneksi löysin tuttavapiiristä toisenkin kiinnostuneen. Siitä lähtien olen kannattanut seurajalkapalloilussa puhtaasti FC Hämeenlinnaa, enkä enää voisi kuvitella hyppääväni muuhun leiriin. Ja tätä ennen olin tosiaan käynyt vain joskus junnuna pari kertaa Kaurialan olympiastadionilla matsia tsiigailemassa Hämeenlinnan liigavuosina.
Espanjalaisia joukkueita toki miedosti symppaan.

Kaikki asia ei suoranaisesti kuulu tähän topikkiin, mutta vähät siitä.