Onneksi Jyväskylässä on näitä ikikitisijöitä, jotka ovat valittaneet kaupungin päätöksestä kunnollisen jalkapallostadionin rakentamiseen..
Tunnustan, että olen kritisoinut. Ainakin sen osalta, että näin/näen myös projektin kääntöpuolet - varsinkin kun kyse on hallista.
Vehkahallikin on osoittanut, että semmoiset ratkaisut eivät ole ongelmatta. Jalkapallo-"stadionin" osalta esim. mietitti katon korkeus. Pieni sääntömuutos tai suunnitteluvirhe voi tehdä sen kelpottomaksi virallisille otteluille (ks. Rovaniemen Ounashalli). Tosin täystörmäys projektille ei tullut minun puolesta. Tuli vain menneisyydessä liian monta rakennuksia vastaan, joilla arkitehtillä ja kunnan/kaupungin päättäjillä ei ilmeisesti ymmärtynyt, mihin niitä käytetään (esim. että Futsal-pelaajalla voi olla kova laukaus, eikä se tule kuitenkaan aina maalia kohti ja liikuntahallille tosi tärkeät hienot äänilevyt voisi mennä rikki; Kittilä; seuraus: Futsal kieletty)
Kunnon stadion kyllä kelpaisi niin kuin vastava halli kuin Oulun Heinäpää, Luulajan Arcushallen jne. (jos hallissa ei tarvi pelata sitten kesällä.
D-miehen kuvat näytävät, miksi ihmettelen pelisiirtoa kesälle, mutta kun tiedän, miltä Palokan kenttä näytti kentän ja katsomon välissä vuosi sitten TPS-pelissä, en ihmettelee, miksi siellä tilanne voi olla toinen. Helppo minulla täältä puhua, mutta eiköhän se on kiinni sieltä, miten hoitaa kenttää ennen takatalvea?
Tänne "tuotekeskusteluun" haluan vielä lisätä, että minusta se on parempi tuote, kun tauko ei ole puoli vuotta. Ideaali on kyllä, jos kaikki avauspelit samana viikonloppuna, mutta sen varmistuen, ei saa aloittaa Suomessa ennen toukokuun loppu.
Minulle ei haittaa myöskään ensimmäisiä peliä pikkukentillä, rännässä tai hallissa, kunnes talvitauko on vain lyhyempi.
Haluan myös muistuttaa, että tämä konkreettinen pelisiirto ei johtuu ainakaan maaliskuun sarja-avauksesta, kun nyt on huhtikuun puoliväli.
Lopuksi vielä pikkuinen positiivinen juttu:
Ikävästä päätöksestä huolimatta, se on hyvä, että joku päätös tehty pari päivä ennen peliä!