On ilo huomata, että olet todella aktiivinen forumissa kommentoimaan otteluita ja pelaajia, jopa henkilökohtaisesti. Miten kentällä pystytkö seuraamaan peliä ja tuomaroimaan vai meneekö aikasi nimimerkkien takana pelaavien kavereiden arvuutteluun

Moro taas Aku.
Kiitos siitä, että haluat kommenttejani lukea täältä foorumilta siitäkin huolimatta, että et tavastani viheltää pidäkään, ja olet sen avoimesti myöntänyt.
Mielestäni olen aiemmissa puheissani korostaen kertonut että asiat, joista täällä kerron, ovat vain ja ainoastaan minun omia henkilökohtaisia mielipiteitäni, joiden tarkoitus ei ole herättää eripuraa tai mielipahaa kenenkään puserossa.
Se homma, mitä teen kentällä, ei ole mitenkään rinnastettavissa puheisiini tai mielipiteisiini täällä foorumilla.
Täällä olen oma itseni, kentällä olen Erotuomari, jolle maksetaan siitä, että hoidan hommat hyvin ja tasapuolisesti.
Kymmenvuotisella erotuomariurallani minulla on kyllä kentällä aina riittänyt tekemistä pelin siistinä pitämisessä ja oman tehtäväni suorittamisessa.Sanotaan näin että jos joskus mulle tulee sellaisia otteluita että minulla on aikaa pohtia kuka on kukakin siellä foorumilla ja kuka sanoi musta pahasti etc, niin silloin pitäisi oikeasti olla jo todella kovasti huolissaan.Onneksi näin ei ole vielä koskaan tarvinnut käydä, ja tuskin tulee käymäänkään.
kentällä ollessani tiedän pelaajia, jotka ihmisenä miellyttävät minua enemmän kuin toiset.Ja on pelaajia jotka pelityylillään miellyttävät minua enemmän kuin toiset.Siltikään se ei aiheuta ikinä mitään sellaista ajatelmaa että tuo on kaverini, enpäs vihelläkään tai enpäs anna korttia tai mitään vastaavaa.ne ihmiset, jotka ovat oikeasti nähneet pelejäni enemmän kuin kourallisen, varmasti tietävät että en suosi kentällä ketään tai mitään, vaan että olen varmasti tasapuolinen ja pidän linjani alusta loppuun, miellytti se joukkueita tai ei.Monesti on tullut vastaan pelejä, joissa molemmat joukkueet ovat olleet hieman arvostelevia linjastani viheltää, mutta voin myöntää satavarmasti sen, että linja minkä peliin otan, se ei siitä miksikään pelin aikana muutu.Silloin on vain joukkueiden opittava pelaamaan sillä linjalla mikä heille ottelussa suodaan.jos toinen joukkue jatkuvasti keskittyy vain tuomarin tekemisiin ja toinen pystyy jättämään tuomarille tehtävänsä, ja keskittymään omaan peliinsä, niin useimmin se joukkue poistuu kentältä voittajana, kun taas toinen porukka russuttaa pitkään pelin jälkeen että tuomari oli huano jne jne, kun mielessäkään ei käynyt ottelun aikana että keskittyisivät omaan tekemiseensä kentällä, eivätkä vain epäolennaiseen.
Ja eritoten sinulle Aku, joka muistaakseni pelaat kutos-sarjaa(Tai pelasit ennen nousua nyt), niin viheltäminen Kutosta on monta pykälää haasteellisempaa kuin viheltäminen esim vitosessa tai nelosessa.Sillä se että olet kentällä yksin paitsioiden sekä kaikkien hässäköiden keskelle, tekee monesti pelistä todella vaikean vihellettävän.Avoimesti jälleen myönnänkin että olen tällä kaudella jättänyt kutosen pelit sikseen ja keskittynyt otteluihin, joissa on kolme tuomaria, ja tätä kautta viheltäminen on mukavempaa ja helpompaa.
Rahat saa helpoiten ja nopeiten kutosen pelistä, mutta se ei ole olennainen.Tällä kaudella on ollut useita kertoja valittavana että otanko kutosen kilometripelin ylöjärveltä tai nokialta, vai meenkö raholaan nelosen peliin.Miettimättä sen enempää on ollut helppoa valita nelosen vihellys, joka varmasti on fyysisesti kovatemposeimpi ja raskaampi, mutta siltikin koen sen itselleni huomattavasti helpommaksi viheltää.
Ollaan sinun kanssasi tavattu ainoastaan kutosen peleissä, jotka tosiaan eivät ole helppoja viheltää.odotankin mielenkiinnolla pelejä, joissa kolmen tuomarin systeemillä voin sinulle ja kumppaneillesi näyttää etten suinkaan ole niin huono tuomari kentällä, kuin mitä ne kauan aikaa sitten pelatut kutosen pelit antoivat ymmärtää.
Tässä koitin valoittaa taas asioita omasta näkökulmastani.painottaen jälleen että yllä mainittu teksti on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni asioista.