Candidate on myöskin lopultakin näköjään siirtynyt tänne piinkovien realistien sakkiin. Tervetuloa.

Näinhän se kaikesta päätellen menee ja sitten ollaan taas pirun närkästyneitä kun OGS ei pistä palloa maaliin.
No sumput ei ole auennut järjestelmällisesti tähän menneessä ja tätä mieltähän olen koko ajan ollut, joten sinänsä tässä junassa ollaan oltu jo pitkään. Realismia on tosiaan hyvä olla, vaikka kuinka olisi kyse suuresta ja mahtavasta Manchester Unitedista, jolla on materiaali parempaa kuin suurimmalla osalla sarjassa ja resursseja riittää.
Ja syy sille, että tulin ilmoittamaan tämän jo etukäteen tällä kertaa on juuri tämä. Kun siellä on taas nihkeä ottelu, tai edes toinen puoliaika, niin täällä on ketju täynnä "Olen ulostusta", vaikka pelaajat itse olisivatkin se olennaisin syy miksi pallo ei maalissa ole.
Saa todella nähdä missä roolissa häntä oikein aiotaan nyt käyttää. Minun näppituntuma sanoo, että nähdyissä Spurs- ja City-peleissä on ollut tärkeä rooli jälleen Lingardilla, vaikka tehoja ei tullutkaan. Eli liikkuvana kk:n ylipänä pelaajana. Pogba kyllä luultavasti jossain määrin auttaa tilannetta melkein pelissä kuin pelissä, mutta ne isommat eom:t pitäisi kiireesti jo saada näihin ylimmän keskikastin vääntöihin ja sitä alempia vastustajia vastaan.
Jos Pogba pelaa jotain muuta roolia kuin Fredin ja McTominayn yläpuolella olevia rooleja, niin olisin todella yllättynyt. Nyt kun tämä KK:n keskustan pari on tuntunut löytävän rytmin kahdestaan, niin miksi tuota lähteä sekoittamaan? Isommissa otteluissa sitten toki ottelukohtaiset taktiikat nousee isompaan arvoon, eikä esimerkiksi Lingard ole tosiaan mikään yllätys avauksessa. Mutta toki silloinkin Pogban sivuuttaminen olisi outoa. Tai myös peluuttaminen alempana keskikentällä, ainakin nykyisellä materiaalilla. Jos United jostain kaivaa oman Kanten, niin silloin toki asiaa voidaan tarkastella uudestaan.
Eli tammikuussa ei siis ole tulossa kk:lle vahvistusta kun Pogba on taas puheiden perusteella kiinnostunut pelaamaan (?)
Mielestäni hankintojen tarpeellisuus ei pitäisi olla Pogbasta kiinni pelkästään, koska vaikka mies ei mihinkään poistuisi, niin hankintoja keskikentälle pitää tehdä. Mutta onko sopivat pelaajat tarjolla tammikuussa, se onkin isompi kysymys. Harvoin on.
Ei United tosiaan yhtäkkiä ala sumppuja availemaan, se on päivän selvää. United kuitenkin todennäköisesti tekee ainakin yhden maalin ja isompi huolenaihe on mielestäni puolustuspelaaminen Unitedin hallitessa palloa enemmän. 15 viime pelissä United on jäänyt ilman maaleja kerran ja tehnyt kymmenessä pelissä vähintään 2 maalia, mutta toisaalta se on Valioliigassa onnistunut pitämään oman maalin puhtaana vain kahdesti ja molemmat oli ennen syyskuun puoltaväliä.
Olisin puolustuspelaamisesta enemmän huolissaan, jos McTominay olisi taas sivussa, mutta totta tämäkin. Watford ei kuitenkaan ole maaleja tehnyt juuri ollenkaan, joten jos United onnistuu sen kaksi maalia tekemään, niin haluaisin uskoa sen riittävän voittoon. Yksi voi tosiaan olla liian vähän. Bladesia vastaan ei riittänyt edes kolme maalia, mutta Watfordia vastaan jos se ei riittäisi, niin pitäisi ihmeitä tapahtua. Toki usein Unitedia vastaan niitä ihmeitä myös tapahtuu.
Veikkaan siis optimistisesti Watfordin olevan on tarpeeksi huono, että United voi voittaa pelin. Newcastle ja Burnley lienevät sitten pahempia rasteja.
Itse veikkaan ainoastaan, ettei United näitä kaikkia kolmea voita. Se olisi kuitenkin tarpeen, jotta vuosi vaihtuisi top4:n tuntumassa, näin uskon.