Optimus Prime
Poissa
|
 |
Vastaus #825 : 20.09.2019 klo 20:48:02 |
|
Rojolta muuten aika hyvä esitys hyökkäyspäässä, muutama keskitys jollaisia Shaw'lta harvemmin nähdään. Herättää hiukan lisää luottamusta että jos Shaw joutuu olemaan enemmän poissa niin Young ei ole pakollinen vaihtoehto sinne puolelle joka matsissa. En ehkä ihan kovimpia vastustajia vastaa tietenkään peluuttaisi ellei ole aivan pakko.
|
|
|
|
|
|
Erkki J
|
 |
Erkki J
Vastaus #826 : 21.09.2019 klo 11:48:44 |
|
Rojolta muuten aika hyvä esitys hyökkäyspäässä, muutama keskitys jollaisia Shaw'lta harvemmin nähdään. Herättää hiukan lisää luottamusta että jos Shaw joutuu olemaan enemmän poissa niin Young ei ole pakollinen vaihtoehto sinne puolelle joka matsissa. En ehkä ihan kovimpia vastustajia vastaa tietenkään peluuttaisi ellei ole aivan pakko.
Rojo oli kentän paras ensimmäisellä puoliajalla. Ainoa, joka ei lähtenyt kävelemällä voittamaan altavastaajaa. Toivottavasti palkitaan avauksen paikalla huomenna.
|
|
|
|
|
Keijo
Poissa
|
 |
Vastaus #827 : 21.09.2019 klo 12:05:40 |
|
Olen seurannut intensiivisesti jalkapalloa jo monia vuosia. Ihmetyttää yksi juttu mikä varsinkin nyky- ManUssa korostuu: mihin perustuu se ainainen laidoilla pelin pysäytys ja sitten alkaa se hierominen? Että palloa ei heitetä maalille.
En tarkoita sitä Moyesin ajan holtitonta keskittelyä kun joukkueessa ei ole pääuhkaa, mutta sellainen nopea pallon toimitus alueelle kuten Rojo teki monesti. Niistä tuli monta läheltä piti- tilannetta vaikka kentällä ei ollut isoja pääpelaajia.
Vastustajan on todella helppoa kasata ryhmä luukulle hieromisen aikana. Manulla kun ei ole cityn tai Barcan tasoisia ryhmityksen rikkojia.
|
|
|
|
|
candidate
Poissa
|
 |
Vastaus #828 : 21.09.2019 klo 13:16:35 |
|
Ihmetyttää yksi juttu mikä varsinkin nyky- ManUssa korostuu: mihin perustuu se ainainen laidoilla pelin pysäytys ja sitten alkaa se hierominen? Että palloa ei heitetä maalille.
Hyvä kysymys. Ja tämähän on myös jatkunut jo pitkään, ei ole OGS:n vetämän valmennusjohdon aloitteesta siis ainakaan alkanut tämä tyyli, mutta jostain syystä vaan edelleen tuohon laidalle ajautumiseen peli menee jatkuvasti. Ja laitapelaajien taso tunnetaan varmasti muuallakin kuin foorumilla, joten vastustajat eivät varmasti pistä pahakseen, jos Unitedin hyökkäyksiä laidoilta yritetään tehdä - varsinkin kun tuo pysäytys ja hierominen on se todennäköisin lopputulos. Nyt sentään James on jotain uutta tarjonnut tuolta toiselta laidalta, mutta eipä muuten laidoilla ole edes sellaisia pelaajia, jotka jatkuvasti saisivat aikaan jotain muuta kuin epätoivoisia haastoja, taaksepäin syöttöjä tai laput silmillä keskityksiä ensimmäiseen puolustajaan. Väittäisin, että laitapelaajia päivittämällä myös laitapelaminen parantuu, kun tuskin tuo pysäytys ja hieronta ainakaan mikään taktinen veto on ollut.
|
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
 |
Vastaus #829 : 21.09.2019 klo 13:38:35 |
|
Olen seurannut intensiivisesti jalkapalloa jo monia vuosia. Ihmetyttää yksi juttu mikä varsinkin nyky- ManUssa korostuu: mihin perustuu se ainainen laidoilla pelin pysäytys ja sitten alkaa se hierominen? Että palloa ei heitetä maalille.
Tuo lienee osittain van Gaalin perintöä ja kun vaihtuvuus on ollut suurta, niin peli ei ole riittävän dynaamista. Osasyy on varmaankin se, että pelaajat eivät tunne toisiaan vielä riittävän hyvin, eikä ratkaisut tule selkäytimestä. Unitedin syöttöpeli on vastustajan puoliskolla ollut liian hidasta jo vuosia, enkä usko, että pelkkä pelaajien päivittäminen riittää. Mielestäni Solskjärin aikana on kuitenkin menty parempaan suuntaan, vaikka tekemistä vielä riittää.
|
|
|
|
|
candidate
Poissa
|
 |
Vastaus #830 : 21.09.2019 klo 13:47:41 |
|
Unitedin syöttöpeli on vastustajan puoliskolla ollut liian hidasta jo vuosia, enkä usko, että pelkkä pelaajien päivittäminen riittää.
En usko, että tätä pysähdys ja taaksepäin syöttöä tapahtuisi, jos laitapelaajat olisivat haastoissaan sarjan parhaita ja keskitykset lähtisivät napakasti oikeaan kohteeseen. Kyllä tässä pelaajien ominaisuudet jotain merkitsevät. Mielestäni Solskjärin aikana on kuitenkin menty parempaan suuntaan, vaikka tekemistä vielä riittää.
James esimerkiksi on tosiaan pistänyt muutamia hyviä keskityksiä maalille niille alueille, joilla pitäisi päivystää myös Unitedin hyökkääjän, mutta vielä toistaiseksi nämä on jäänyt käyttämättä. Toki muutenkin on tullut vauhtia hyökkäyksiin, josta United hyötyy, jos pääsee iskemään vastaan. Busseja vastaan pelaaminen on ihan niin hidasta ja mielikuvituksetonta, kun aina ennenkin.
|
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
 |
Vastaus #831 : 21.09.2019 klo 14:09:35 |
|
En usko, että tätä pysähdys ja taaksepäin syöttöä tapahtuisi, jos laitapelaajat olisivat haastoissaan sarjan parhaita ja keskitykset lähtisivät napakasti oikeaan kohteeseen. Kyllä tässä pelaajien ominaisuudet jotain merkitsevät.
Aikaisemminhan tuolla laidalla pelailivat Martial ja Rashford, jotka ovat kyllä aika vahvoja haastamaan jalalla. Martialhan usein suorastaan dominoi ensimmäisellä kaudellaan vasemmalla. Muiden laidalla pelanneiden osalta olen samaa mieltä, vaikka en ole ihan varma, että Sanchesin kyky haastaa hävisi samalla hetkellä täysin, kun siirtyi Unitediin.
|
|
|
|
|
candidate
Poissa
|
 |
Vastaus #832 : 21.09.2019 klo 14:23:54 |
|
Aikaisemminhan tuolla laidalla pelailivat Martial ja Rashford, jotka ovat kyllä aika vahvoja haastamaan jalalla. Martialhan usein suorastaan dominoi ensimmäisellä kaudellaan vasemmalla. Muiden laidalla pelanneiden osalta olen samaa mieltä, vaikka en ole ihan varma, että Sanchesin kyky haastaa hävisi samalla hetkellä täysin, kun siirtyi Unitediin.
LvG:n muistosta Sanchez tuskin ainakaan kärsii, mutta voihan tuosta osan laittaa valmennusjohdon piikkiin. Itse en kuitenkaan tätä osa-aluetta koe korjattavan pelkästään millään valmennuksella. Laitapelaamisen tason nostaminen vaatii hankintoja - mutta toki lisäksi toimivaa pelikirjaa, mutta lähitulevaisuudessa nimenomaan hankintoja tälle osastolle tulee tehdä. Ja kyllä. Jos Rashfordilla on hyvä päivä, niin ohitukset onnistuu. Usein ei ole ja mies ei pääse yksin 2-3 pelaajan ohi. Sama Martialiin. Sinänsä siis myös laitapuolen muun tekemisen tulee olla paremmalla tasolla, keskikentän ja laitapakin tuki tärkeätä myös. Usein siellä pelaajat on mahdottoman tehtävän edessä.
|
|
|
|
|
JohanL
Poissa
|
 |
Vastaus #833 : 21.09.2019 klo 15:36:48 |
|
Itse luulen, että laidoille ajautuminen on melko puhtaasti seurausta tuosta kympin puutteesta. Yksinkertaisesti ei ole ketään jakamassa palloa keskellä, ja tällöin laudoille pelaaminen on helpompaa.
Nykyisellään pelin rakentamisesta vastaa Pogba, McT, Maguire, joille tuen antaa laitapakit. Heidän on melko hankala pelata keskelle hyviä paikkoja hyökkääjille, vaan helpompi pelata laidalle. Osittain varmasti tästä samasta syystä myös hyökkääjät helposti hakevat laidoille syöttöä.
Olen jankuttanut tätä jo pitkään, mutta uskon koko joukkueen pelaamisen paranevan dramaattisesti, mikäli saadaan oikeasti hyvä kymppi joukkueeseen. Viimevuosina kymppiä on ajoittain pelannut menestyksekkäästi mm. Mikki, Pogba ja Lingard. Kukaan heistä ei kuitenkaan ole onnistunut tuossa paikassa tasoaan pitämään.
Tuohon paikkaan kun saadaan pelaaja jolla jalka riittää dynaamiseen peliin, joka kykenee pelaamaan avaavia ratkaisusyöttöjä eteen ja laidoille. Tiputtamaan vetopaikkoja alaspäin, jakamaan palloa ja rytmittämään hyökkäyspelaamista. Silloin aletaan olla jo lähellä Cityn ja Poolin todellista haastamista.
|
|
|
|
|
Charly Kolbe
Poissa
Suosikkijoukkue: Hadoken!
|
 |
Vastaus #834 : 22.09.2019 klo 16:46:03 |
|
Olen näköistä futista  En kyllä viikonlopustani enää toviin uhraa kahta tuntia tähän. Ehkä joulun alla seuraavaksi? Silloin soisi sitten loukkaantumistilanteenkin parantuneen, kosa pelejä tulee tiheään.
|
|
|
|
|
Nahkahansikas
Poissa
|
 |
Vastaus #835 : 22.09.2019 klo 16:48:38 |
|
Hävittäs ennemmin junnuilla, mut vittu ei!! Tungetaan kentälle toi saatanan sama kuona paska, joka siellä on lönkötellyt jo liian monta vuotta!
|
|
|
|
|
bimbaliukas
Poissa
Suosikkijoukkue: Lädilisä
|
 |
Vastaus #836 : 22.09.2019 klo 16:55:43 |
|
Mikä se pelisuunnitelma Olella on miten haluaa joukkueen pelaavan? Eihän tuolla kentällä kukaan tiedä yhtään mitä tehdä. Karmean näköistä touhua valmennuksesta lähtien.
|
|
|
|
|
candidate
Poissa
|
 |
Vastaus #837 : 22.09.2019 klo 16:58:34 |
|
James varmaankin ainoa positiivinen esiintyjä tänään Unitedin puolella, ainakin mitä tulee hyökkäyspeliin. Kokonaisuus toki kuraa ja erityisesti hyökkäyspäässä täysin päätöntä palloilua, josta ei montaa hyvää tekopaikkaa jäänyt muistoksi xG-tilastoihin. Ihan ansaitusti Hammers vei.
Nyt on sitten Rashford, Martial ja Greenwood ulkona, joten kärkipäässä menee mielenkiintoiseksi, jos kukaan ei palaa saikulta ennen seuraavaa ottelua. Lukakun korvaamatta jättäminen alkaa näyttämään huonolta.
|
|
|
|
|
Giggs82
Poissa
|
 |
Vastaus #838 : 22.09.2019 klo 17:01:32 |
|
Itse en kuitenkaan tätä osa-aluetta koe korjattavan pelkästään millään valmennuksella. Laitapelaamisen tason nostaminen vaatii hankintoja
Hetkinen. Silmät avautumassa vihdoin? Joko ensi kesänä on lupa julkisestikin vaatia laadukkaita vahvistuksia?
|
|
|
|
|
Tveni Trii
Poissa
Suosikkijoukkue: Oi Suomi on!
|
 |
Vastaus #839 : 22.09.2019 klo 17:03:25 |
|
Ei tarvitse yksittäisiä pelaajia eritellä, koska esitys oli suorastaan umpisurkea. Kuten täällä on ennenkin ja taas varmaan tänään mainittu, niin jos nuo "konkarit" tai pelaajat joiden taso ei vaan riitä, eivät tuo mitään hyvää peliin, niin voisivat olla penkillä/katsomossa.
Ei West Ham vieraissa ole mikään helppo pala, MUTTA, kun ei tuolla esityksellä saa pisteitä mistään vieraspelistä tai suurimmasta osasta kotipelejä.
Jokaiseen peliin itse lähden sillä mielellä katsomaan, että josko se nyt lähtisi, mutta vielä ei ole näkynyt mitään sellaista valonpilkahdusta josta voisi odottaa jotain isompaa. Viasatin kuukauden testi loppui tähän viikonloppuun, ja ei voi sanoa että hirveästi harmittaa. Jatkossakin pyrin katsomaan pelejä, mutta odotukset ovat tätä kautta kohden täysin nollissa. Top4-sijat ovat täysin saavuttamattomissa ja top6 mahdollisia, mutta voisi tehdä ihan hyvää koko seuralle pudota ihan kunnolla sijoille ynnä muut, jos vaikka se herättäisi seurajohdon siihen että pelkästään Manchester United niminen joukkue ei tule nimellä pärjäämään jatkossakaan vaan seurassa pitää tehdä oikeita ja isoja ratkaisuja. Nyt niitä on jo aloitettu, mutta jäivät todella pahasti kesken tälle kaudelle.
|
|
|
|
|
H.Incandenza
Paikalla
|
 |
Vastaus #840 : 22.09.2019 klo 17:21:12 |
|
Mielenkiintoista seurata, että saako OGS koskaan tuosta porukasta samaa tulosta irti kuin parjattu Mourinho, eli pari pokaalia ja vähintään toinen sija sarjassa. Mitä joukkueen tekemistä seuraa niin itse laittaisin rahat sille, ettei saa. Josella oli kuitenkin jonkinlainen idea siitä kuinka tuosta keskinkertaisesta porukasta saa maksimaalisen tuloksen ulos. Siitä ideasta voidaan olla montaa mieltä, mutta luulen kyllä ettei parempaan tulokseen niillä pelaajilla olisi ollut mahdollisuuksia. Lieneekö Olella vastaavaa ideaa vai potkiskellaanko vain ja ihmetellään kun ei vain riitä? Toki on siellä varmaan juoksukuntoa parannettu, mutta tietävätkö pelaajat minne juosta, milloin juosta ja miten juosta?
Mutta ehkä se siitä.
|
|
|
|
|
Valonheitin
Poissa
|
 |
Vastaus #841 : 22.09.2019 klo 17:30:21 |
|
Hieman kärjistäen voisi todeta, että Matan ja Maticin peluuttaminen samanaikaisesti pitäisi olla pätevä syy irtisanoa valmentaja.
Toki luovuuden ja liikkeen puuttuminen ei ole pelkästään Olen syytä, vaan kesän hankinnat jäivät torsoksi.
Mitähän muuten se Ed viittoili katsomossa niin turhautuneen oloisena? Ehkä ymmärsi vihdoin, että perheelleen meni tämäkin projekti.
|
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
 |
Vastaus #842 : 22.09.2019 klo 17:32:20 |
|
James varmaankin ainoa positiivinen esiintyjä tänään Unitedin puolella, ainakin mitä tulee hyökkäyspeliin. Kokonaisuus toki kuraa ja erityisesti hyökkäyspäässä täysin päätöntä palloilua, josta ei montaa hyvää tekopaikkaa jäänyt muistoksi xG-tilastoihin. Ihan ansaitusti Hammers vei.
Itse asiassa xG oli Unitedille 0.53-1.22. Jokainen päättäköön itse kertooko tuo enemmän pelistä vai xG:stä. Tulos ratkaisee aina, mutta ei United toisen jakson perusteella mitenkään umpisurkea ollut (ensimmäistä en nähnyt). Materiaali ei riittänyt vääntämään peliä tasoihin ja omasta mielestäni United pelasi ylöspäin yllättävän hyvin Rashfordin loukkaantumisen jälkeen suhteessa siihen ketä siellä oli hyökkäämässä. Ei sillä, että hyökkäyspeli mitään erityisen hienoa olisi mielestäni ollut, mutta odotukset oli Rashfordin loukkaantumisen jälkeen aika lailla nollissa. On vaan pakko hyväksyä, että tällä hetkellä tilanne on tämä, eikä joukkue kestä juurikaan avauskokoonpanon pelaajien poissaoloja. Pogba, Martial ja Shaw pitäisi olla viikon päästä kehissä, joka toivon mukaan auttaa vähän, mutta nykyisellä keskikentällä ei kuuhun mennä. Top4-sijat ovat täysin saavuttamattomissa ja top6 mahdollisia.
United kilpailijoilla ei tällä hetkellä mene juurikaan sen paremmin, joten ei se top4 saavuttamattomissa ole. Ne jotka nelikosta Spurs, Arsenal, Chelsea, United parantavat kauden mittaan eniten, menevät CL:aan ja jos eivät paranna niin sinne menee ihan muita. Eihän tuo Unitedin top4-paikka kovin todennäköinen ole, mutta ei se missään nimessä saavuttamattomissa ole. Mielenkiintoista seurata, että saako OGS koskaan tuosta porukasta samaa tulosta irti kuin parjattu Mourinho, eli pari pokaalia ja vähintään toinen sija sarjassa. Mitä joukkueen tekemistä seuraa niin itse laittaisin rahat sille, ettei saa. Josella oli kuitenkin jonkinlainen idea siitä kuinka tuosta keskinkertaisesta porukasta saa maksimaalisen tuloksen ulos. Siitä ideasta voidaan olla montaa mieltä, mutta luulen kyllä ettei parempaan tulokseen niillä pelaajilla olisi ollut mahdollisuuksia. Lieneekö Olella vastaavaa ideaa vai potkiskellaanko vain ja ihmetellään kun ei vain riitä? Toki on siellä varmaan juoksukuntoa parannettu, mutta tietävätkö pelaajat minne juosta, milloin juosta ja miten juosta?
Mutta ehkä se siitä.
Solskjärin tehtävä tällä hetkellä tuskin on saada tuosta materiaalista parasta irti tuloksellisesti, vaan rakentaa joukkuetta ja kehittää peliä. Nythän Solskjär on vasta saanut putsattua joukkueesta osittain ne pelaajat, jotka eivät palettiin sovi. Uusia pelaajia on tullut 3 kappaletta, eikä ihan taatusti kukaan kuvittele, että joukkue on siinä kuosissa missä pitäisi olla maalivahtiosastoa ja ehkä puolustuslinjaa lukuun ottamatta. Varmasti kaikille oli kesän jälkeen selvää, että nyt hommaa tehdään pitkäjänteisemmin ja rakennetaan pohjaa sen sijaan, että yritettäisiin puristaa materiaalista parhaat mahdolliset tulokset kuten Mourinhon aikana. Miten tuo homma onnistuu, on mahdoton sanoa vielä kuukauisiin. Oikotietä onneen ei ole ja siitä viitteenä voi käyttää vaikka Cityä, Liverpoolia ja Spursia.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 22.09.2019 klo 17:41:12 kirjoittanut Eiccu »
|
|
|
|
|
Laggy
Poissa
|
 |
Vastaus #843 : 22.09.2019 klo 17:46:04 |
|
Siitä ideasta voidaan olla montaa mieltä, mutta luulen kyllä ettei parempaan tulokseen niillä pelaajilla olisi ollut mahdollisuuksia.
"Niillä pelaajilla"? Mourinhohan osti uuden joukkueen. Itse toivon kaikkea hyvää Olen futisromanttiselle nuorten peluutukselle ja tämä on varmaankin pitkässä juoksussa oikeampi tie kuin ostaa kehäraakeilla muutama jämäpokaali.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 22.09.2019 klo 17:57:47 kirjoittanut Laggy »
|
|
|
|
|
candidate
Poissa
|
 |
Vastaus #844 : 22.09.2019 klo 17:55:08 |
|
Hetkinen. Silmät avautumassa vihdoin? Joko ensi kesänä on lupa julkisestikin vaatia laadukkaita vahvistuksia?
Laitapelaamisen osalta silmät aukeamassa? Olen tästä kirjoitellut melko kattavasti jo useamman kauden, vaikka en näin siirtoikkunan ulkopuolella koko ajan aiheesta kirjoittele. Myös perustellut hankinnat ihan yleisesti tulee tehdä, joten ei kannata enää jatkossa tähän aiheeseen palata, jos sinulle on jostain syystä kehittynyt luulo, että allekirjoittanut ei hankintoja haluaisi nähdä ollenkaan. Ymmärrän vaan, ettei sokkona rahojen heittäminen ongelmien päälle ole tähänkään mennessä toiminut, joten siirtoruletin pyörittelyyn pitäisi sitä järkeä käyttää, jos haluaa saada uudenlaista lopputulosta nähdä kuin mitä on nyt nähty. Ja tähän liittyen olen kirjoitellut siitä urheilujohtamisen kehittämisestä, mitä en nyt ala kertaamaan sen syvällisemmin. Siirtostrategia pitäisi kuitenkin olla muidenkin käsissä kuin Pukupellen ja kuka nyt ikinä onkaan päävalmentajana, eikä hankintoja kannata tehdä ilman, että niiden hankintojen soveltuvuus arvioidaan kokonaisuuteen nähden, ettei miehistö muodostu epätasapainoon pidemmässä juoksussa.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 22.09.2019 klo 18:32:06 kirjoittanut candidate »
|
|
|
|
|
Noble Savage
Poissa
Suosikkijoukkue: Karjalahden Ihme
|
 |
Vastaus #845 : 22.09.2019 klo 18:37:02 |
|
Tuo lienee osittain van Gaalin perintöä ja kun vaihtuvuus on ollut suurta, niin peli ei ole riittävän dynaamista. Osasyy on varmaankin se, että pelaajat eivät tunne toisiaan vielä riittävän hyvin, eikä ratkaisut tule selkäytimestä. Unitedin syöttöpeli on vastustajan puoliskolla ollut liian hidasta jo vuosia, enkä usko, että pelkkä pelaajien päivittäminen riittää. Mielestäni Solskjärin aikana on kuitenkin menty parempaan suuntaan, vaikka tekemistä vielä riittää.
Unitedin avauskokoonpano keskikentän ja hyökkäyksen osalta koostuu pelaajista, jotka ovat olleet jo useamman vuoden joukkueessa. Pogba, Martial, Rashford, Matic, Lingard, Mata... eikö noiden oikeasti pitäisi jo edes jotenkin tuntea toisensa? Ei kai nyt pelkkä James saa noita unohtamaan toisiaan? Totuus taitaa olla enemmänkin niin, ettei noille osata sanoa, mitä pitäisi tehdä. Ja sen taakse, ettei materiaali ole riittävän laadukas ei voi täysin mennä. Kyllä jotain systemaattista pelityyliä pitäisi nähdä orastavan. Sitä ei ole, koska kenelläkään seuran vaihtopenkiltä sikariportaaseen asti ei ole vitunkaan käsitystä, miten tuota peliä pitäisi pelata. Materiaali on kyllä keskinkertaista paskaa, siksi joku Jamesin kaltainen kumoon puhallettava kohkaajamikkihiiri tuolla erottuu edukseen. Rashfordin kehitys on täydessä tyvenessä, samoin Martialin. Kummankaan peli ei ole näyttänyt pitkään aikaan siltä, että tässä ollaan nousemassa vielä joksikin suureksi. Pogban paras vaatinee siirtoa seuraan, jossa saa surffailla vapaasti laatupelaajien turvatessa homman. Puolustuslinja on parempi kuin aikoihin, johtuen siitä, että se ollut niin paska aikaisemmin. Wan-Bissaka on varmaankin paras hankinta sitten De Gean, Maguiresta saattaa vielä kuoriutua jotain. Chelsea -peli hämäsi ja on ollut kaukana mistään johtajasta sen jälkeen. Muuten tarjolla on jälleen keskinkertaisuutta. Keskinkertainen ei voi pärjätä pitkässä juoksussa. Keskinkertaisia pelaajia voi olla mukana joukkueessa, mutta ei ratkaisevissa rooleissa. Nyt keskinkertaisuutta on johtoportaasta alaspäin niin paljon, ettei menestykseen ole mitään eväitä vuosikausiin. Olen todella yllättynyt, jos viiden vuoden sisällä United on palannut edes jonkinlaiseksi eurooppalaiseksi powerhouseksi.
|
|
|
|
|
George Beast
Poissa
|
 |
Vastaus #846 : 22.09.2019 klo 18:53:23 |
|
Toella turhauttavaa. Woodwardin näkeminen katsomossa maksimoi vitutuksen tänään. Umpikujassa tässä ollaan niin kauan kuin Woodward on urheilupuolen puikoissa. Tajuaisi nyt saatana palkata siihen hommaan jonkun joka ymmärtää jalkapallon päälle ja keskittyisi itse tekemään sponsorisopimuksia ties minkä kattilafirmojen kanssa. Niin kauan kuin Glazerit on omistajina ja kassavirta rullaa niin ei tuosta syövästä taideta eroon päästä, vaikka sarjasijoitus olisi koko ensi vuosikymmenen 7-10. Vittu mitä paskaa.
|
|
|
|
|
Henski
Poissa
|
 |
Vastaus #847 : 22.09.2019 klo 18:55:24 |
|
Päivän performanssia on jo hyvin ja oikeansuuntaisesti ruodittu, joten keskityn yksityiskohtaan jo aiemmin viikolta. Liittyen siis Keijon nostoon jota on yläpuolella pohdittu. Minusta Keijon hakema pointti on paljon isompi kuin vaan laitahyökkääjien/kk-pelaajien toiminta/hankitamattomuus vaan tähän samaan soppaan pitää ehdottomasti laittaa laitapuolustajat myös. Rojosta mm. taisi keskustelu osin lähteäkin käyntiin.
Koska aivan selvästi edellä "omaa agendaa" vahvistaen on otettu perinteiset poterot, niin otan myös omani, ja nostan Shaw:n myös tikun nokkaan. Toisella puolella AWB näyttäisi pärjäävän puolustuspelissä, mutta mitä sieltä oikein on saatavissa hyökkäyspeliin? Varsin hyvä kysymys. Voi toki, ja toivotaan niin, kehittyä vielä. Joka tapauksessa nyt kumpikaan näistä "ykkösvalinnoista" ei täytä vaatimuksia hyökkäyspelin rakentelun osalta ja Shaw:n kohdalla ei myöskään puolustussuuntaan. On toki hyvä squad-pelaaja tasoltaan, ja parhaimmillaan ihan avaukseenkin, mutta epätasaisuus ja ennen muuta lasisuus niittaa melkoisen pahan niitin. Taas ollaan, yllätys yllätys, telakalla...
Luonnollisesti isoin ongelma koko hyökkäyspelissä on kaikenkattava saamattomuus. Mitään systematiikkaa (pl. ehkä LvG ajoittainen hierontapallo) ei tältä osin ole näkynyt kohta vuosikymmeneen ja nyt se korostuu vielä rumemmin kun yksilöpuolelta ei tule apuja.
Ja lasisuusindeksistä puheenollen näyttää mm. Martial myös parantelevan asemiaan. Varsin paljon tuntuu hänkin olevan käyttämättömässä kunnossa. Mitenkään yllättävää ei ole, että Rashford pelatessaan syntyneestä tilanteesta johtuen kaikki pelit on ilmeisesti nyt myös kysymysmerkki seuraavaan peliin.
|
|
|
|
|
Giggs82
Poissa
|
 |
Vastaus #848 : 22.09.2019 klo 19:59:15 |
|
OGS:n hyökkäyspelissä ei ehkä ole ideaa, mutta pitäisikö joku ylemmän keskikastin West Ham edes voittaa noilla miehillä vieraissa? Mielestäni ei. Paperilla varsin tasaiset joukkueet ja vihulla kotietu. Eli loppupeleissä tämä varmaan meni aikalailla kuten pitikin. Peliesityksestä en osaa sanoa tällä kertaa tuon taivaallista kun makasin darrassa onneni ohi, mutta siellä oli näköjään kaiken maailman Maticia, Mataa, Youngia, McTominayta ja Pereiraa AVAUKSESSA. Ja kaiken hyvän päälle Lingard vaihdettiin Rassen tilalle. Eli yli puolet kentällä kirmanneista pelaajista ei ollut top4 joukkueen avauksen tasoa ja voidaan kai jo todeta, ettei osa välttämättä edes penkkiveikkotasoa. Tässä joukkueessa ei ole tarpeeksi laatua ja vielä vähemmän leveyttä. Eräs forkkalainen pisti peliin liittyen viestiä ja kun livetuloksia vilkaisin niin ensimmäinen kommenttini avaukseen liittyen oli "v.ttu mikä vitsi". Ikävä kyllä tämä vitsi ei varsinaisesti naurattanut. Toisaalta kun ei odota mitään niin ei myöskään pety. Suursiivousta odotellessa. Onneksi muutama has been ja muuten vaan riittämätön on jo ulostettua saatu. Työnsarkaa riittää kuitenkin vielä massiivisesti. Ja kuten jotkut onkin jo todenneet niin sitä työnsarkaa taitaa olla myös tuolla johto- ja omistajaportaassa. Kyllähän viime kesä osoitti sen, että seurassa ei todellakaan tiedetä mitä pitäisi tehdä. Esimerkiksi Rw:n ja keskikentän hankkimatta jättämiselle ei oikein järkevää perustetta löydy. Keskikentän ei osalta ei millään ja laidankin osalta selitykseksi kelpaa vain se, että jonkun Sanchon kanssa on hommat lyöty ensi kesän osalta alustavasti lukkoon. Mutta en usko tähänkään ennen kuin näen.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 22.09.2019 klo 20:02:19 kirjoittanut Giggs82 »
|
|
|
|
|
Belmero
Poissa
|
 |
Vastaus #849 : 22.09.2019 klo 20:05:50 |
|
Hieman kärjistäen voisi todeta, että Matan ja Maticin peluuttaminen samanaikaisesti pitäisi olla pätevä syy irtisanoa valmentaja.
Ei taida Olella olla paljon vaihtoehtoja? OGS:lla on niin huonot palikat nyt valittavana, että ei noilla Kloppo tai Pepikään tulosta tekisi. Hyökkäyspelistä puuttuu luovuus välittömästi siinä vaiheessa, kun pitäisi pelata jotain muuta kuin vastahyökkäyksiä. Silloin kun päästään munaravaamaan vastaan niin nuo palikat toimii. Ehkäpä siellä toimistolla pitäisi nyt vihdoin tehdä jotain. Nämä ongelmat oli tiedossa jo viime keväänä, eikä niille tehty mitään. Keskikentän keskusta ei toimi ja kymppiä tuo huutaa myös.
|
|
|
|
|
|
|
|