^Jopi^
Poissa
|
 |
Vastaus #750 : 10.12.2019 klo 03:52:46 |
|
Tämäkin on varmasti jo kysytty tuhanteen kertaan, mutta en jaksanut koko ketjua kahlata läpi. Jostain syystä tämä asia jäi itselleni hieman epäselväksi.
Eli kirjaudun itse UEFA:n sivuille hakemaan lippuja itselleni ja kahdelle kaverilleni. Tarvitseeko kaverieni luoda tunnuksia UEFA:n portaaliin, vai riittääkö lippuhaussa että minä täytän heidän tiedot haussa?
|
|
|
|
|
CadornaFC
Poissa
Suosikkijoukkue: Calcio,Fußball,Huuhkajat,Kaakon Kolmonen
|
 |
Vastaus #751 : 10.12.2019 klo 08:14:35 |
|
Eli kirjaudun itse UEFA:n sivuille hakemaan lippuja itselleni ja kahdelle kaverilleni. Tarvitseeko kaverieni luoda tunnuksia UEFA:n portaaliin, vai riittääkö lippuhaussa että minä täytän heidän tiedot haussa?
Riittää
|
|
|
|
|
abum
Poissa
|
 |
Vastaus #752 : 10.12.2019 klo 08:40:46 |
|
Kuten tuossa yllä sanoin, sillä ei ole mitään väliä mitä kategoriaa smjk ja sidosryhmät ottaa. Tuo kategoriajako tehdään niiden ulkopuolella jäljelle jääneistä lipuista. Tämähän tarkoittaa sitä että päätyihin saadaan hyvä edustus, kun oletus on että suurin osa smjkn 1612:sta ottaa kategoriasta 3 liput ja silti sinne jää lippuja arvontaan kolmoseen 1700 köpikseen ja 3500 Pietariin. Sama toimii myös sidosten kaa, eli vaikka ottaisivat 1000 lippua 1 kategoriaan, jää arvontaan lippuja noin 500 Köpikseen ja 1000 Pietariin.
Eikös niitä jäisi ilmoittamillasi prosenteilla arvontaan kolmoskategoriaan 1200 Köpikseen(2400x0,5) ja 2700 Pietarin peleihin(5400x0,5)? Noi tuon viestin kategorian 1 määrätkään ei ihan täsmää mun silmissä.
|
|
|
|
|
Corsten
Poissa
|
 |
Vastaus #753 : 10.12.2019 klo 09:08:11 |
|
Eikös niitä jäisi ilmoittamillasi prosenteilla arvontaan kolmoskategoriaan 1200 Köpikseen(2400x0,5) ja 2700 Pietarin peleihin(5400x0,5)? Noi tuon viestin kategorian 1 määrätkään ei ihan täsmää mun silmissä.
Joo päässä laskin ihan päin vittua. Tehdään nyt laskimella sit oikein: Köpis (arvontakiintiö 2388 lippua)CAT 1 (358 lippua) CAT 2 (716 lippua) CAT 3 (1194 lippua) Pietari (arvontakiintiö 5388 lippua)CAT 1 (808 lippua) CAT 2 (1616 lippua) CAT 3 (2694 lippua)
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 10.12.2019 klo 09:14:01 kirjoittanut Corsten »
|
|
|
|
|
CloudKing
Poissa
Suosikkijoukkue: Liverpool
|
 |
Vastaus #754 : 10.12.2019 klo 09:21:59 |
|
Minä tässä pähkäilen, että onko tämä 4.-18.12 oleva ikkuna vain niiden maiden kannattajille/asukkaille, jotka ovat kisoihin päässyt? Vai voiko esimerkiksi Latvialainen/Virolainen yms. hakea lippua yleisessä kategoriassa? Vai voinko minä Suomalainen hakea muussa kiintiössä kuin ns. maakiintiössä? Saattais Ruotsin pelit kiinnostaa ja tietyt jatko-ottelut. Onko kellään tietoa onnistuuko tällainen tässä ikkunassa?
|
|
|
|
|
Nade
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves
|
 |
Vastaus #755 : 10.12.2019 klo 09:25:41 |
|
Minä tässä pähkäilen, että onko tämä 4.-18.12 oleva ikkuna vain niiden maiden kannattajille/asukkaille, jotka ovat kisoihin päässyt? Vai voiko esimerkiksi Latvialainen/Virolainen yms. hakea lippua yleisessä kategoriassa? Vai voinko minä Suomalainen hakea muussa kiintiössä kuin ns. maakiintiössä? Saattais Ruotsin pelit kiinnostaa ja tietyt jatko-ottelut. Onko kellään tietoa onnistuuko tällainen tässä ikkunassa?
UEFAn sivuilla on myös general sale, eli voit hakea mihin tahansa matsiin lippuja.
|
|
|
|
|
keketsu
Poissa
|
 |
Vastaus #756 : 10.12.2019 klo 09:30:25 |
|
Ei liity asiaan, mutta yksi asia on alkanut mietityttämään. Suomessa asuvat Suomen passin omaavat venäläiset saattavat hakea Suomen lippukiintiön kautta lippuja mm. Venäjä-Suomi matsiin. Helpompi saada Suomen lippuarvonnan kautta liput matsiin kuin Venäjän arvonnan. Palloliitto ei olisi saanut jättää lippuja Uefan arvonnan alle. Tulevaisuudessa lippuja pitää antaa jaettavaksi esim SMJK:n kautta, mahdollisten kausikorttilaisten kesken sekä muiden jalkapalloon liittyvien henkilöiden kesken jne...
|
|
|
|
|
Puupiä
Poissa
|
 |
Vastaus #757 : 10.12.2019 klo 09:47:41 |
|
Myös "tavallisilla" ihmisillä, eli SMJK:hon kuulumattomilla henkilöillä tulee olla "yhtäläinen" oikeus saada niitä lippuja. Toki eri kiintiöt tms. voivat tulla kysymykseen, mutta ei missään nimessä niin, että kaikki jaetaan jonkun yhdistyksen kautta. Varmaan Palloliitto voisi itse toimia jakajana, niin sitä kautta homma hoituisi varmaan helpoiten. Nyt tässä UEFAn kautta järjestetyssä arvonnassa jää moni "kokeneempi" vanhan kansan kisaturisti nuolemaan näppejään jos ei osaa käyttää "ATK:ta" riittävän hyvin. Menneinä vuosina kun pystyi ostamaan valmiin paketin, johon kuului lennot, majoitus ja liput 3-4 peliin, niin se oli kieliä osaamattomallekin helppo tapa päästä kisoja seuraamaan. Meni vain ison ryhmän mukana... Itselleni passaa tämmöinen nykymuotoinen arvontakin, mutta varmasti on monia, jotka tästä eivät pidä tai pitävät liian hankalana.
|
|
|
|
|
Antti Rinne
Poissa
|
 |
Vastaus #758 : 10.12.2019 klo 09:55:24 |
|
Onko joku nyt antanut oman koodinsa eteenpäin suoraan jollekin toiselle SMJK:n jäsenelle? Menikö osto ok? Ystävällä jää käyttämättä Pietarin pelien koodit ja on antamassa ne mulle ja olen SMJK:n jäsen. Koodeja en saanut, sillä ostin karsintapeleihin lippuja muuta kautta.
|
|
|
|
|
das Hund
Poissa
|
 |
Vastaus #759 : 10.12.2019 klo 10:26:11 |
|
Onko joku nyt antanut oman koodinsa eteenpäin suoraan jollekin toiselle SMJK:n jäsenelle? Menikö osto ok? Ystävällä jää käyttämättä Pietarin pelien koodit ja on antamassa ne mulle ja olen SMJK:n jäsen. Koodeja en saanut, sillä ostin karsintapeleihin lippuja muuta kautta.
Koodit on pyydetty palauttamaan SMJK:lle, jotta kaikki kerholaiset saavat varmasti koodin. Itse en toki tähän tarunhohtoiseen 1612-kerhoon kuulu, mutta harmittaisi kerhon jäsenenä jäädä ilman koodia, kun joku jakaa omansa pois tavalliselle tallaajalle.
|
|
|
|
|
Antti Rinne
Poissa
|
 |
Vastaus #760 : 10.12.2019 klo 10:42:19 |
|
Tiedän tämän vallan hyvin. Haluaisin saada joltakin vastauksen kysymykseeni.
|
|
|
|
|
se7en
Poissa
|
 |
Vastaus #761 : 10.12.2019 klo 10:44:18 |
|
Ymmärrän tietysti tuon SMJK:n kiintiön ja halun pitää kannattajayhdistyksen puolia. On kuitenkin myös paljon kannattajia, kuten allekirjoittanut, joka ei kuulu SMJK:oon, mutta on silti ahkerasti käynyt peleissä vuosikymmeniä. Joku SMJK:ssahan on saattanut liittyä mukaan vuosi sitten ja käynyt yhden pelin katsomassa. Nyt hän on erityisasemassa kisalippujen suhteen.
Että ei tuo nyt ihan mustavalkoinen asia ole. Uskoisin olevan paljon (ehkä jopa suurin osa) katsojia, jotka ovat räntäsateessa persettä kuluttaneet penkissä vuosien varrella, mutta halukkuus päädyssä istumiseen on ollut vähäistä.
Nyt ollaan sitten kakkoskategorian kannattajia, mutta minkäs teet.
|
|
|
|
|
PPartyy
Poissa
Suosikkijoukkue: EURO2020
|
 |
Vastaus #762 : 10.12.2019 klo 11:07:12 |
|
Joku SMJK:ssahan on saattanut liittyä mukaan vuosi sitten ja käynyt yhden pelin katsomassa. Nyt hän on erityisasemassa kisalippujen suhteen.
Nyt on sitten näiden yhden pelin ihmeiden hyvä esittäytyä niin "tosifanina" ja "1612-eliittinä" ja hyökätä ja räkiä uusien jäsenien päälle. Vielä oikein 1612-kiintiöpaita pitäisi teettää. Näinhän siinä vielä selvästi on käynyt, että henkilökohtaisia koodeja on levinnyt kiintiöiden ja ehkä myös SMJK:n ulkopuolelle, samalla kun osa kiintiöstä on jäänyt ilman. Eipä tosin ihme, kun siihen joidenkin osalta oikein yllytettiin. Ties kuinka moni vielä päätyy mustan pörssin kautta mikahäkkis-paidoille.
|
|
|
|
|
Nigel Kugelschfeir
Paikalla
|
 |
Vastaus #763 : 10.12.2019 klo 11:24:12 |
|
Tämä lippujen jako on mennyt aikalailla päin persettä mutta annettakoon anteeksi kun on eka kerta ja järjestökin puuhastelee vapaaehtoisvoimin. Myöskään 100% reilua tapaa ei ole olemassa.
|
|
|
|
|
Jörö
Poissa
Suosikkijoukkue: A-maajoukkue
|
 |
Vastaus #764 : 10.12.2019 klo 11:28:02 |
|
Joku SMJK:ssahan on saattanut liittyä mukaan vuosi sitten ja käynyt yhden pelin katsomassa. Nyt hän on erityisasemassa kisalippujen suhteen.
Että ei tuo nyt ihan mustavalkoinen asia ole. Uskoisin olevan paljon (ehkä jopa suurin osa) katsojia, jotka ovat räntäsateessa persettä kuluttaneet penkissä vuosien varrella, mutta halukkuus päädyssä istumiseen on ollut vähäistä.
Näinhän se on. Yksi kaveri liittyi muistaakseni kesällä SMJK:hon ja osti liput Kreikka- ja Italia-kotipeleihin. Ensimmäiset pelit elämässä lisäksi paikan päällä, kovasti kehui tunnelmaa ja imo hyvin chanttasi mukana. Sitten löytyy kaveripiiristä sankari, joka osti näihin karsintoihin pelipassi-alennuksella liput, mutta oli toki kaarteessa ja SMJK-jäsenyys maksettu. Käynyt allekirjoittaneen kanssa peleissä 2006-2007 alkaen ja jäseniä taidettu olla vajaa kymmenen vuotta. Reilua? Ei varmasti. Mutta selkeä systeemihän tuo oli.
|
|
|
|
|
hzn4000
Poissa
|
 |
Vastaus #765 : 10.12.2019 klo 11:30:00 |
|
Tämä lippujen jako on mennyt aikalailla päin persettä mutta annettakoon anteeksi kun on eka kerta ja järjestökin puuhastelee vapaaehtoisvoimin. Myöskään 100% reilua tapaa ei ole olemassa.
Nyt kiinnostaa ne parannusehdotukset ja tarkemmat määrittelyt sille, mikä on mennyt päin persettä?
|
|
|
|
|
Mombasa
Poissa
Suosikkijoukkue: Homovitun huutaminen
|
 |
Vastaus #766 : 10.12.2019 klo 11:30:24 |
|
Ymmärrän tietysti tuon SMJK:n kiintiön ja halun pitää kannattajayhdistyksen puolia. On kuitenkin myös paljon kannattajia, kuten allekirjoittanut, joka ei kuulu SMJK:oon, mutta on silti ahkerasti käynyt peleissä vuosikymmeniä. Joku SMJK:ssahan on saattanut liittyä mukaan vuosi sitten ja käynyt yhden pelin katsomassa. Nyt hän on erityisasemassa kisalippujen suhteen.
Ymmärrän tän pointin täysin. Mutta tässäkin asiassa syyttävän sormen tulisi osoittaa Palloliittoa kohti, joka ei jaa omia lippujaan mitenkään priorisoiden. Ymmärrän tietty senkin, että osa lipuista on ihan hyvä arpoa, jotta kaikilla olisi edes jonkinlainen mahdollisuus päästä pelejä katsomaan, mutta tuon osuuden ei mielestäni tarvitsisi olla kovinkaan suuri.
|
|
|
|
|
PPartyy
Poissa
Suosikkijoukkue: EURO2020
|
 |
Vastaus #767 : 10.12.2019 klo 11:38:52 |
|
Onhan toi koodien treidailu irvokasta tässä vaiheessa kun osa kiintiöstä on vielä ilman omia koodejaan. Siitä tosin ei voi SMJK:ta syyttää, että köpiksestä on tulossa varsinainen tissiposkien kokoontuminen ja jokainen haluaa sinne tosifanikaverinsa mukaan kiintiökoodeilla, vaikka sitten treidailemalla omia henkilökohtaisia koodejaan.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 10.12.2019 klo 11:41:27 kirjoittanut PPartyy »
|
|
|
|
|
Perlenbacher
Poissa
Suosikkijoukkue: Kajahtanut hinaajayrittäjä
|
 |
Vastaus #768 : 10.12.2019 klo 11:39:24 |
|
Nyt kiinnostaa ne parannusehdotukset ja tarkemmat määrittelyt sille, mikä on mennyt päin persettä?
Klassinen "pelkään jääväni ilman lippua eli paska systeemi"-tapaus. 
|
|
|
|
|
Corsten
Poissa
|
 |
Vastaus #769 : 10.12.2019 klo 11:42:13 |
|
Kyllähän smjkn olisi helppo selvittää, jos 1612 jäsen x olisi antanut koodinsa muun käyttöön. Johan se selviää siinä kohtaa, kun Uefan portaalissa samalla koodilla on ostanut lipun kaksi eri henkilöä. Mutta onko sit haluja edes tätä selvittää, vaikka selvästi pyydetty koodeja palauttamaan. Suosittelisin että tämä kädenvääntö unohdettaisiin ja mietitään sit parempia systeemejä tulevaisuudessa. Nyt taisi tulla ns. puskista ja jotain oli päätettävä ja neuvoteltava nopealla aikataululla.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 10.12.2019 klo 11:44:25 kirjoittanut Corsten »
|
|
|
|
|
Jörö
Poissa
Suosikkijoukkue: A-maajoukkue
|
 |
Vastaus #770 : 10.12.2019 klo 11:45:11 |
|
Kyllähän smjkn olisi helppo selvittää, jos 1612 jäsen x olisi antanut koodinsa muun käyttöön. Johan se selviää siinä kohtaa, kun Uefan portaalissa samalla koodilla on ostanut lipun kaksi eri henkilöä. Mutta onko sit haluja edes tätä selvittää, vaikka selvästi pyydetty koodeja palauttamaan.
Ainoa oikea ratkaisu olisi kaikessa hiljaisuudessa ja saunomisen & selänpesun yhteydessä tapahtuva Palloliiton peliliike SMJK:n suuntaan ja tuo puuttuvien koodien toimitus "tiskin alta". Määrä tuskin paria tusinaa enempää voi olla.
|
|
|
|
|
Corsten
Poissa
|
 |
Vastaus #771 : 10.12.2019 klo 11:49:39 |
|
puuttuvien koodien toimitus "tiskin alta". Määrä tuskin paria tusinaa enempää voi olla.
Kyllä tuokin onnistuisi. 2000 lippua/peli palloliitolla taskussa.
|
|
|
|
|
Kulttuurilasagne
Poissa
Suosikkijoukkue: Endnu ukendt
|
 |
Vastaus #772 : 10.12.2019 klo 11:54:46 |
|
Johan se selviää siinä kohtaa, kun Uefan portaalissa samalla koodilla on ostanut lipun kaksi eri henkilöä.
Tämä ei ole edes mahdollista, koodit ovat kertakäyttöisiä.
|
|
|
|
|
Mombasa
Poissa
Suosikkijoukkue: Homovitun huutaminen
|
 |
Vastaus #773 : 10.12.2019 klo 11:55:24 |
|
Kyllähän smjkn olisi helppo selvittää, jos 1612 jäsen x olisi antanut koodinsa muun käyttöön. Johan se selviää siinä kohtaa, kun Uefan portaalissa samalla koodilla on ostanut lipun kaksi eri henkilöä. Mutta onko sit haluja edes tätä selvittää, vaikka selvästi pyydetty koodeja palauttamaan. Suosittelisin että tämä kädenvääntö unohdettaisiin ja mietitään sit parempia systeemejä tulevaisuudessa. Nyt taisi tulla ns. puskista ja jotain oli päätettävä ja neuvoteltava nopealla aikataululla.
Joka peliin on oma koodinsa. Eli samalla koodilla ei voi ostaa kahta lippua. Omastakin mielestä on hieman irvokasta, että koodeja treidaillaan eikä palauteta ohjeitten mukaisesti takaisin SMJKlle.
|
|
|
|
|
Corsten
Poissa
|
 |
Vastaus #774 : 10.12.2019 klo 12:30:05 |
|
Joka peliin on oma koodinsa. Eli samalla koodilla ei voi ostaa kahta lippua. Omastakin mielestä on hieman irvokasta, että koodeja treidaillaan eikä palauteta ohjeitten mukaisesti takaisin SMJKlle.
Ainiin niinhän se olikin.
|
|
|
|
|
|
|
|