Nade
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves
|
 |
Vastaus #1175 : 03.08.2020 klo 19:35:25 |
|
Tällä viikolla taisi olla euro arvonta. Jos sieltä osuu koti peli niin Ilveksellä on huomattavasti enemmän rahaa käytettävissä vs vieraspeli jolloin europelin tulot menee charter lentoon...
Ensi maanantaille menee, että Ilveksen vastustaja arvotaan. Charteriin liittyen mitään sen hinnoittelusta tietämättömänä niin luulisin, että tuosta UEFAn palkintosummasta (n. 250 000€) jäisi ihan kiitettävä summa käteenkin. Ainakin kun mietitään suomifutiksen budjettitasoa. Toki kotimatsista tietysti jää reilusti enemmän sehän on selvä.
|
|
|
|
|
Jeyl
Paikalla
|
 |
Vastaus #1176 : 03.08.2020 klo 20:07:59 |
|
Ensi maanantaille menee, että Ilveksen vastustaja arvotaan. Charteriin liittyen mitään sen hinnoittelusta tietämättömänä niin luulisin, että tuosta UEFAn palkintosummasta (n. 250 000€) jäisi ihan kiitettävä summa käteenkin. Ainakin kun mietitään suomifutiksen budjettitasoa.
Toki kotimatsista tietysti jää reilusti enemmän sehän on selvä.
Viimeksiki ja varmaan taaskin osa menee viime kauden joukkueelle bonuksina. Viimeksi väitettiin että kotivieras ja vierasvieras kulutti bonuksien lisäks tulot...
|
|
|
|
|
Jääpoiju
Paikalla
Suosikkijoukkue: I L V E S
|
 |
Vastaus #1177 : 03.08.2020 klo 20:54:13 |
|
Ensi maanantaille menee, että Ilveksen vastustaja arvotaan. Charteriin liittyen mitään sen hinnoittelusta tietämättömänä niin luulisin, että tuosta UEFAn palkintosummasta (n. 250 000€) jäisi ihan kiitettävä summa käteenkin. Ainakin kun mietitään suomifutiksen budjettitasoa.
Esimerkiksi Färsaarille pääsee n. 35 000 eurolla privajetillä. Luulisi tosiaan jotain jäävän handuunkin.
|
|
|
|
|
Juzzinho
Poissa
|
 |
Vastaus #1178 : 04.08.2020 klo 00:09:50 |
|
Joo, ja sivuhuomiona vielä se, että ne niilon poikien chantit ovat käsittämättömän huonoja. Laahaavaa paskaa joka ainakin itsellä tuo heti mieleen kaikki stereotypiat hitaista hämäläisistä.
Erittäin hyvin sanottu. Kun kuuntelee sitä epävirheistä 5-10 "tosifanin" huutelua ja "keltavihree Tampere" -hoilotusta jokainen omassa tahdissaan, ei voi välttyä ajatukselta ett joku oikea, kannattamiseen (ei siis vittuiluun) keskittynyt faniporukka tekisi terää. Huutaisivat sitten vaikka "ilves" kunhan jättäisivät päänaukomisen Alepupin kännipöytiin. Junnut kaipaavat esikuvia tuollakin saralla.
|
|
|
|
|
ruippa
Poissa
|
 |
Vastaus #1179 : 04.08.2020 klo 01:33:20 |
|
Joo, ja sivuhuomiona vielä se, että ne niilon poikien chantit ovat käsittämättömän huonoja. Laahaavaa paskaa joka ainakin itsellä tuo heti mieleen kaikki stereotypiat hitaista hämäläisistä.
Ne on muuten ihan sysipaskoja. Hieman ottaa korviin esim. se joku, jossa on jonkun joululaulun melodia. Onko jollain toisella Veikkausliigajoukkueella tätä huonompaa kannattajaryhmää?
|
|
|
|
|
-Nilkki-
Poissa
|
 |
Vastaus #1180 : 04.08.2020 klo 02:12:06 |
|
Mitään tietoa ei itselläni ole miksi Niilon Poikia ei ole kotipeleissä näkynyt tai kuulunut. Sen oon kumminkin pannut merkille, että pari viimeisintä kautta on innostus ollut laskevan suuntaista.
Aiempina kausina porukka oli päädyssä ajoissa virittelemässä lakanoitaan ja kokoontumassa porukalla, mutta varsinkin viime kaudella porukka saapui usein tammelan päätyyn kiinnitteleen kannatuslakanaansa pelin jo alettua. Myös lukumäärällisesti porukka on oman näkemyksen mukaan ollut laskusuunnassa. Onko porukalla sitten tullut elämässään jotain muuta mikä saanut innostusta laskemaan. Pienehkössä porukassa jo muutaman laskenut aktiivisuus näkyy.
Uudelle kannattajaporukalle varmaan olisi tilausta tällä hetkellä. Tarvisi vaan löytyä taho jolla tuon porukan alulle laittoon riittää aikaa ja innostusta. Tampereen kokoisessa kaupungissa varmasti löytyy innokkaita osallistujia päädyssä kannattamiseen, jos kynnys mukaan lähtöön tehdään mahdollisimman pieneksi ja porukka on ulospäin suuntautunut. Eli halukkaita kannattajaporukan vetäjiä tässä kaivattaisiin. Oma elämäntilanne ei moista omistautumista kestä, mutta kohtuu säännöllisen kannattajan musta päätyyn saa.
|
|
|
|
|
Yourworstnightmare
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves, Suomi, West Ham
|
 |
Vastaus #1181 : 04.08.2020 klo 05:57:27 |
|
Nyt ollaan siinä hienossa tilanteessa, johon seurassa on tähdätty vuosikausia. Kun tulee vaikeampia aikoja, voidaan luottaa omaan juniorityöhön ja sen hedelmiin. Omavaraisuuteen. Toki olis kiva jos joku hyökkääjä tuohon löydetään piankin mättään maaleja, mutta seuran strategia on tämä ja sillä mennään. Toivotaan että vahvistus vielä löytyy ja siihen rinnalle omia kasvatteja ja muita eteenpäin pyrkiviä pelaajia, niin kyllä tätä ihan mielellään seuraa edelleen verrattuna johonkin pelkkään muukalaislegioonaan.  Tälläkin porukalla tapellaan vielä Top 4 -sijoista, uskon vahvasti. Kausi on vasta aluillaan.
|
|
|
|
|
|
|
Yourworstnightmare
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves, Suomi, West Ham
|
 |
Vastaus #1183 : 04.08.2020 klo 07:20:29 |
|
Ymmärsin kommentit niin, että haku on päällä ulkomailta mutta ihan sikaa säkissä ei hankita. Lisäksi kun kaikki matkustusrajoitukset ja rahatilanteet on mitä on, niin vaikeaa on. Siksi suunta omassa tuotannossa.
|
|
|
|
|
The Real Wolf
Poissa
|
 |
Vastaus #1184 : 04.08.2020 klo 07:42:57 |
|
Mitään tietoa ei itselläni ole miksi Niilon Poikia ei ole kotipeleissä näkynyt tai kuulunut. Sen oon kumminkin pannut merkille, että pari viimeisintä kautta on innostus ollut laskevan suuntaista.
Aiempina kausina porukka oli päädyssä ajoissa virittelemässä lakanoitaan ja kokoontumassa porukalla, mutta varsinkin viime kaudella porukka saapui usein tammelan päätyyn kiinnitteleen kannatuslakanaansa pelin jo alettua. Myös lukumäärällisesti porukka on oman näkemyksen mukaan ollut laskusuunnassa. Onko porukalla sitten tullut elämässään jotain muuta mikä saanut innostusta laskemaan. Pienehkössä porukassa jo muutaman laskenut aktiivisuus näkyy.
- Safetor otti näistä erävoiton? No ei... Olisko ihan niinkin yksinkertainen asia, että jossain tuolla vuosina 2012-2018(?) Ilves eteni kiplailullisen menestyksen suhteen koko ajan nousujohteisesti. Sellaisessa on kivaa ja kiehtovaa olla mukana. Vetää myös uutta väkeä mukaan. Pari viime vuotta on menestys vakiintunut tasolleen. Mansejuntti haluaa mieluummin uutta ja innostavaa, kuin perinteitä ja paikallaanpolkemista.
|
|
|
|
|
The Real Wolf
Poissa
|
 |
Vastaus #1185 : 04.08.2020 klo 07:52:10 |
|
Molemmat pystyvät pelaamaan Veikkausliigatasolla. Pieni kysymysmerkki on, että pysyvätkö nousemaan tähtipelaajiksi. Toivottavasti pystyvät  - Ainakin peluutus liigapeleissä sopivan nuorena on sijoitus tulevaisuuteen, ja vaikka kaikki sijoitukset eivät aina osu, niin silti vastuunanto on ainoa oikea tapa kasvattaa heistä tähtipelaajia. Raittisesta ja Mömmöstä siis oli kyse.
|
|
|
|
|
Ipaipa
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves 1931
|
 |
Vastaus #1186 : 04.08.2020 klo 11:50:37 |
|
Itse olen vähän sitä mieltä, että on pikkumaista huudella netissä "paskoista chanteista", kun Niilon Pojat ovat kuitenkin vapaaehtoisesti siellä päädyssä omasta halustaan kannustaneet, ja kuitenkin jotain kausien aikana organisoineet. Mutta kyllähän tuo tilanne on nykyään surullinen. Uusi alku kannattajatoiminnassa uusilla toimijoilla olisi tietenkin kivaa, mutta kenestä on ottamaan vastuu?
|
|
|
|
|
Jämpti
Paikalla
Suosikkijoukkue: Mansefutis
|
 |
Vastaus #1187 : 04.08.2020 klo 12:09:22 |
|
Itse olen vähän sitä mieltä, että on pikkumaista huudella netissä "paskoista chanteista", kun Niilon Pojat ovat kuitenkin vapaaehtoisesti siellä päädyssä omasta halustaan kannustaneet, ja kuitenkin jotain kausien aikana organisoineet. Mutta kyllähän tuo tilanne on nykyään surullinen. Uusi alku kannattajatoiminnassa uusilla toimijoilla olisi tietenkin kivaa, mutta kenestä on ottamaan vastuu?
Tämähän se usein on ongelma, että paremmintekijöitä on foorumilla enemmän kuin katsomossa.
|
|
|
|
|
SWE-DEN
Poissa
|
 |
Vastaus #1188 : 04.08.2020 klo 13:12:49 |
|
UEFA voisi arvonnan sijaan antaa ottelun kotiotteluksi sille, jonka kaupungissa/maassa korona on paremmin kontrollissa. Se voisi sitten myös sallia peliin yleisöä, jos siinä maassa/kaupungissa yleisöä otetaam sarjapeleihin. Eli Ilvekselle kotipeli katsojien kera, jooko?  Kiitoksia, Jaana Syrjänen & Co. TAYSissa.
|
|
|
|
|
Nade
Poissa
|
 |
Vastaus #1189 : 04.08.2020 klo 15:01:37 |
|
Paskoista chanteista huutelu on tietysti vähän kyseenalaista, mutta kyllä tietty kritiikki toiminnalle on omasta mielestä paikallaan. Itse olen aina matsissa ollessani liittynyt Niilojen sekaan ja tässä muutaman vuoden aikana tuntuu, että halua ottaa muita mukaan ei oikeen ole. Toki sinne päätyyn voi aina mennä mukaan, mutta ei se toiminta kovin avointa ole. Tänään juttelin työkaverin kanssa, joka on IFK:n kannattaja ja on Stadin Kingien toiminnassa mukana, että heillä toiminta on paljon avoimempaa ja juurikin chantit ovat ns. yksinkertaisempia ja mukaansatempaavia. Niilojen chanteissa ei sinänsä mitään vikaa ole, mutta kuten jo aikaisemmin totesin niin niillä on vaikea saada tuulariosastoa mukaan ja sitä kautta lisää porukkaa päätyyn. Itsehän olen mukana kannattamassa Ilvestä joka tapauksessa oli siellä päädyssä Niilot tai joku uusi porukka, mutta tämän hetkinen asuinpaikka rajoittaa toiminnassa mukana olemista aika paljon. (Joo tiedetään, on helppo huudella netissä ja olla tekemättä itse mitään  )
|
|
|
|
|
Ipaipa
Poissa
|
 |
Vastaus #1190 : 04.08.2020 klo 15:19:31 |
|
Paskoista chanteista huutelu on tietysti vähän kyseenalaista, mutta kyllä tietty kritiikki toiminnalle on omasta mielestä paikallaan. Itse olen aina matsissa ollessani liittynyt Niilojen sekaan ja tässä muutaman vuoden aikana tuntuu, että halua ottaa muita mukaan ei oikeen ole. Toki sinne päätyyn voi aina mennä mukaan, mutta ei se toiminta kovin avointa ole. Tänään juttelin työkaverin kanssa, joka on IFK:n kannattaja ja on Stadin Kingien toiminnassa mukana, että heillä toiminta on paljon avoimempaa ja juurikin chantit ovat ns. yksinkertaisempia ja mukaansatempaavia. Niilojen chanteissa ei sinänsä mitään vikaa ole, mutta kuten jo aikaisemmin totesin niin niillä on vaikea saada tuulariosastoa mukaan ja sitä kautta lisää porukkaa päätyyn. Itsehän olen mukana kannattamassa Ilvestä joka tapauksessa oli siellä päädyssä Niilot tai joku uusi porukka, mutta tämän hetkinen asuinpaikka rajoittaa toiminnassa mukana olemista aika paljon. (Joo tiedetään, on helppo huudella netissä ja olla tekemättä itse mitään  ) No joo, ja samaa mieltä kyllä. Itsekin olin paljon toiminnan alkuaikoina päädyssä, mutta kun porukkaa alkoi kiinnostaa enemmän kaljanjuonti eikä päädyssä ollut ketään alkuvihellyksessä niin jättäydyin pois istumakatsomoon
|
|
|
|
|
oukpouk
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves, CPFC
|
 |
Vastaus #1191 : 04.08.2020 klo 16:06:56 |
|
Eräässäkin (vieras)pelissä tilanne eskaloitu, että räkänokat saivat vanhemman (toki lievässä humalassa olevan) herrasmiehen provosoitua ulos pelistä. Järkkärikin ihmetteli minulle, että "ettekö te ole sama porukkaa?" Kyllä minua silloin hävetti.
Samaisessa matsissa paikalla ja siinä kyllä nimenomaan vanhempi kaveri omalla vittuilullaan aiheutti koko sopan. En sitten tiedä onko muissa matseissa sattunut vastaavaa, mutta itse en ole huomannut.
+1 jälkimmäiselle. Järkkärit olivat vielä todenneet, että kyseessä on "vanha tuttu". Eli käy useammassakin pelissä femskillä kettuilemassa vieraskannattajille ja hakemassa riitaa. Kai joku siitäkin kicksinsä saa.
|
|
|
|
|
Kopteff4Ever
Poissa
|
 |
Vastaus #1192 : 04.08.2020 klo 16:16:57 |
|
No joo, ja samaa mieltä kyllä. Itsekin olin paljon toiminnan alkuaikoina päädyssä, mutta kun porukkaa alkoi kiinnostaa enemmän kaljanjuonti eikä päädyssä ollut ketään alkuvihellyksessä niin jättäydyin pois istumakatsomoon
Erittäin harmillista kuulla kyllä tämä. Aktiivisille Niiloille kuuluu iso kiitos vuosien aikana tekemästä kannatuksesta, mutta tätä ketjua lukemalla tajuaa että on nyt taitaa olla aika lähteä uudella vetoryhmällä tekemään Ilvekselle uutta kannatusryhmää. Allekirjoittanut on harmitellut päädyn kuihtumista vuosien aikana sen verran, että voin lähteä mukaan organisoimaan uutta ryhmää ja sen toimintaa. Nyt varsinkin joukkue kaipaa isoa kannustusta, kun peli ei kulje edellisvuosien tapaan samalla tavalla!
|
|
|
|
|
Toni Polster
Poissa
|
 |
Vastaus #1193 : 04.08.2020 klo 16:54:57 |
|
Allekirjoittanut on harmitellut päädyn kuihtumista vuosien aikana sen verran, että voin lähteä mukaan organisoimaan uutta ryhmää ja sen toimintaa. Nyt varsinkin joukkue kaipaa isoa kannustusta, kun peli ei kulje edellisvuosien tapaan samalla tavalla!
Tälle iso peukku! Ja vaikka kuinka tekisi mieli sanoa hyi jääkendo, mutta kiekkopuolen kannatusporukoihin voisi olla hyvä idea olla yhteyksissä, eiköhän heistä moni käy kesällä Tammelassa (Ratinassa)..?
|
|
|
|
|
Reiner Maurer
Poissa
|
 |
Vastaus #1194 : 04.08.2020 klo 19:06:46 |
|
+1 jälkimmäiselle. Järkkärit olivat vielä todenneet, että kyseessä on "vanha tuttu". Eli käy useammassakin pelissä femskillä kettuilemassa vieraskannattajille ja hakemassa riitaa. Kai joku siitäkin kicksinsä saa.
Noh en tiedä tuosta tapauksesta, mutta sanotaan vaikka näin, että siinä pelissä missä minä olin niin ei nämä niilonpojatkaan mitenkään asiallisesti käyttäytyneet. Päinvastoin. Lapsellista "väärinkannattamisen" provosointia omille.
|
|
|
|
|
amuji
Poissa
Suosikkijoukkue: Maajoukkue, Ilves, SOHO SS, Arsenal
|
 |
Vastaus #1195 : 04.08.2020 klo 19:49:33 |
|
Keskustelu on kovin kääntynyt Niiloihin ja tiedän, että kaikki odottaa mielipidettäni. KAIKKI. Chantit ovat laahaavia, jopa masentavan kaurismäkeläisiä. Mutta potentiaalia aikanaan oli. Laulumaiset chantit ovat todella ison porukan hommia jos niidenkään. Mutta erityisesti pienen porukan tulisi panostaa ytimekkyyteen, jotta sillä olisi edes mahdollista kuulua hieman hiljaisemmallekin säädetyissä kuulolaitteissa. Selkeää, ei taustamölähtävää, ytimekästä, osuvaa. Jokatapauksessa nostan hattua niille jotka jaksavat yrittää. Itse en kykene, liian pidättäytyväinen ja tahdon olla oman kuplani sisällä kun katson peliä. Tai ainakin mahdollisuuksien mukaan seurata jos ei ole yksin paikanpäällä.
Kopteff4everille jättihattu ja ottakaa kiinni jannun täkyyn.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 04.08.2020 klo 20:17:55 kirjoittanut amuji »
|
|
|
|
|
harhis
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat, Ilves
|
 |
Vastaus #1196 : 04.08.2020 klo 22:19:27 |
|
Onhan se ollut jo vuosia. Jos vertaa esim. Kakkosen tai Ykkösen aikoihin, niin erohan on kuin yöllä ja päivällä. Käsittääkseni ainakin vetäjä on heillä vaihtunut ainakin, joka varmaan vaikuttanut. Tälle iso peukku! Ja vaikka kuinka tekisi mieli sanoa hyi jääkendo, mutta kiekkopuolen kannatusporukoihin voisi olla hyvä idea olla yhteyksissä, eiköhän heistä moni käy kesällä Tammelassa (Ratinassa)..?
Mä en näe ongelmaa jos lätkäpuolen Osaston porukkaa olisi mukana futiksessakin, vaikka en lätkästä mitään tajua. En tosin tunne sitä porukkaa, että onko siellä futista seuraavia kuinka. Koitin kanssa aikanaan parissa pelissä mennä Tammelassa päätyyn, mutta tosi sisäpiirin jutulta se tuntui ja ei oikein mukaan päässyt. Sen jälkeen en enää ole jaksanut edes koittaa. Ilves ansaitsisi kyllä toimivan kannattajaryhmän ja nykytilanne on kammottava.
|
|
|
|
|
BenArfa
Poissa
|
 |
Vastaus #1197 : 04.08.2020 klo 22:28:59 |
|
nyt taitaa olla aika lähteä uudella vetoryhmällä tekemään Ilvekselle uutta kannatusryhmää. Allekirjoittanut on harmitellut päädyn kuihtumista vuosien aikana sen verran, että voin lähteä mukaan organisoimaan uutta ryhmää ja sen toimintaa.
Tämä kuulostaa mahtavalta! Ei muuta kuin uutta ryhmää pystyyn mahdollisimman pian.
|
|
|
|
|
oukpouk
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves, CPFC
|
 |
Vastaus #1198 : 05.08.2020 klo 08:19:00 |
|
Allekirjoittanut on harmitellut päädyn kuihtumista vuosien aikana sen verran, että voin lähteä mukaan organisoimaan uutta ryhmää ja sen toimintaa. Nyt varsinkin joukkue kaipaa isoa kannustusta, kun peli ei kulje edellisvuosien tapaan samalla tavalla!
 Mukana ollaan jos vaan voi olla avuksi.
|
|
|
|
|
Ipaipa
Poissa
|
 |
Vastaus #1199 : 05.08.2020 klo 12:26:16 |
|
Erittäin harmillista kuulla kyllä tämä. Aktiivisille Niiloille kuuluu iso kiitos vuosien aikana tekemästä kannatuksesta, mutta tätä ketjua lukemalla tajuaa että on nyt taitaa olla aika lähteä uudella vetoryhmällä tekemään Ilvekselle uutta kannatusryhmää. Allekirjoittanut on harmitellut päädyn kuihtumista vuosien aikana sen verran, että voin lähteä mukaan organisoimaan uutta ryhmää ja sen toimintaa. Nyt varsinkin joukkue kaipaa isoa kannustusta, kun peli ei kulje edellisvuosien tapaan samalla tavalla!
Erittäin hieno kuulla, ja foorumilla huutelun sijaan itsekin olisin valmiina olla tällaisessa mukana. 
|
|
|
|
|
|
|
|