The Hammer
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat, West Ham, TPV (ja muutkin manselaiset)
|
 |
Vastaus #175 : 16.07.2008 klo 13:29:03 |
|
Luettunakin Pasin jutut hymyilyttää - mutta telkkarista kuultuna live-lähetyksessä suorastaan pudottaa. Pasille  -Toivottavasti joskus vielä Huuhkajien päävalmentaja.
|
|
|
|
Incarnation
Poissa
Suosikkijoukkue: PoPa, Huuhkajat
|
 |
Vastaus #176 : 16.07.2008 klo 14:15:10 |
|
Laitetaanpa keräys pystyyn ja ostetaan Pasi ulos sopparistaan takaisin Suomeen. Pasistahan saisi varsin hyvän tiedotus-/mediavastaavan Palloliitolle. 
|
|
|
|
Huuhkaja
Poissa
|
 |
Vastaus #177 : 17.07.2008 klo 16:34:57 |
|
Viron lehdistössä ja Floran johtoportaassa ihmetellään, miksi Rautiainen nimesi ainoastaan 15 pelaajaa Ruotsiin matkaavaan joukkueeseen. Pasi vastaus oli yksiselitteinen:
"Miks võtta noori kindlalt pingile istuma? Tean, keda kasutada võin – kolm väljakumängijat varus on täiesti piisav. See ei ole turismireis, vaid tähtis eurosarja kohtumine."
Eli vapaasti suomennettuna "Miksi ottaa nuoria ainoastaan penkille istumaan? Tiedän ketä voin käyttää - kolme vaihtomiestä riittävät hyvin. Ei se ole mikään turistireissu vaan tärkeä Euro-sarjan kohtaaminen."
|
|
|
|
heliskosken jalkasilsa
Poissa
Suosikkijoukkue: TamU, SJK, Suomi
|
 |
Vastaus #178 : 17.07.2008 klo 22:01:26 |
|
On se Pasi vaan hieno mies. Siinä on kunnon futisjätkä.
|
|
|
|
Okan Sakset
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves
|
 |
Vastaus #179 : 17.07.2008 klo 22:41:25 |
|
Pasi Pentti Rautiainen, tränare ”Det är klart att Djurgården är favoriter, det är ett bra lag även om man har skador på Daniel Sjölund och Aki Riihilahti, men vi ska göra vad vi kan och sedan får vi se vad vi kan få för resultat. Djurgården kommer säkert att ha mycket boll men vi får inte falla för långt ner i banan utan måste försöka stöta framåt.” http://www.dif.se/sidor/match/match.asp?highlight=infor&id=2427
|
|
|
|
Rene Higuita
Poissa
|
 |
Vastaus #180 : 17.07.2008 klo 23:05:11 |
|
"Miks võtta noori kindlalt pingile istuma? Tean, keda kasutada võin – kolm väljakumängijat varus on täiesti piisav. See ei ole turismireis, vaid tähtis eurosarja kohtumine."
Pasi ja Flora hakivat vierastasurin Djurgårdenia vastaan 
|
|
|
|
Tricky tree
Poissa
|
 |
Vastaus #181 : 18.07.2008 klo 07:45:10 |
|
On se Pasi vaan hieno mies. Siinä on kunnon futisjätkä.
On se  Särmää ja puutarhatonttumaisesta ulkomuodosta huolimatta (tai ehkä jopa siitä johtuen) karismaa löytyy. Sekä munaa tehdä ja sanoa asiat niin kuin itse parhaaksi näkee. Näillä ominaisuuksilla varustettuja valmentajia ei tähän maahan liiaksi asti mahdu. Itse ainakin toivon Pasin valmentajauralle pelkkää hyvää ja seuraan suurella mielenkiinnolla.
|
|
|
|
vutaaja
Poissa
Suosikkijoukkue: ManU/SSC Napoli/Ilves/NuPS
|
 |
Vastaus #182 : 18.07.2008 klo 09:09:07 |
|
Pasi on aika kurko. Ikävä niitä Nelsoen UCL-lähetyksiä, joissa Pasi keuhkosi suu vaahdossa koko puoliajan niin, ettei studioisäntä saanut suunvuoroa ollenkaan. Tylsempikin matsi sai uutta virtaa miehen heiluttaessa värikynää.
|
|
|
|
Vanja
Poissa
Suosikkijoukkue: Punainen on värimme!
|
 |
Vastaus #183 : 18.07.2008 klo 10:36:55 |
|
Pasille tänään 47-vuotta mittariin 
|
|
|
|
Zlatanic
Poissa
Suosikkijoukkue: GPR FC, futsal, Marcus "Mace" Forss ja Sirbi.
|
 |
Vastaus #184 : 18.07.2008 klo 10:52:47 |
|
legenda
|
|
|
|
Chief
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
 |
Vastaus #185 : 18.07.2008 klo 12:24:18 |
|
joskus vielä kotiin klubin peräsimeen 
|
|
|
|
The Hammer
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat, West Ham, TPV (ja muutkin manselaiset)
|
 |
Vastaus #186 : 18.07.2008 klo 18:09:31 |
|
|
|
|
|
afganistan
Poissa
|
 |
Vastaus #187 : 18.07.2008 klo 18:25:06 |
|
Pasi ja Flora hakivat vierastasurin Djurgårdenia vastaan  Helvetin kova suoritus virolaisilta eli siis pasilta! vaikkei dif ehkä ihan täysillä valoilla ollutkaan.
|
|
|
|
äägee
Poissa
Suosikkijoukkue: GrIFK, CFC ja IFKM
|
 |
Vastaus #188 : 19.07.2008 klo 21:51:53 |
|
Pasi ja Flora hakivat vierastasurin Djurgårdenia vastaan   Onnea myös synttäreiden johdosta Pasille. Hieno mies. Pudottaisivat vielä Apinat jatkosta.
|
|
|
|
Incarnation
Poissa
|
 |
Vastaus #189 : 19.07.2008 klo 22:07:34 |
|
Pasi muuten esiintyi kahdessa Canal+:n Fifa Football Mundial -jaksossa, kun käsittelivät FC Floraa. Niissä parissa haastattelussa Pasi tuntui olevan yllättävän pliisu (=hajutonmautonväritön) siihen normaaliin meininkiin nähden. En tainnut kuulla yhtään kertaa esimerkiksi sanoja "eiksni" ja "tiätsä". 
|
|
|
|
äägee
Poissa
Suosikkijoukkue: GrIFK, CFC ja IFKM
|
 |
Vastaus #190 : 19.07.2008 klo 22:56:51 |
|
Pasi muuten esiintyi kahdessa Canal+:n Fifa Football Mundial -jaksossa, kun käsittelivät FC Floraa. Niissä parissa haastattelussa Pasi tuntui olevan yllättävän pliisu (=hajutonmautonväritön) siihen normaaliin meininkiin nähden. En tainnut kuulla yhtään kertaa esimerkiksi sanoja "eiksni" ja "tiätsä".  Löytyyköhän näitä jostain netistä?
|
|
|
|
Incarnation
Poissa
|
 |
Vastaus #191 : 19.07.2008 klo 23:23:18 |
|
Löytyyköhän näitä jostain netistä?
Enpä ainakaan tiedä, että löytyisi.
|
|
|
|
OPJV
Poissa
|
 |
Vastaus #192 : 20.07.2008 klo 17:15:16 |
|
Itselle jäi parhaiten mieleen Pasin kommentit tsämppionsliigastudiossa ennen jotain Liverpoolin matsia. Eve kysyi Pasilta: " Pasi, Liverpool on vielä mukana taistelemassa Mestareiden liigan voiton ohella myös FA-Cupin voitosta ja teoreettiset mahdollisuudet ovat vielä valioliigamestaruuten olemassa. Uskotko, että Liverpool satsaa enemmän Mestarien liigaan, kun kotoinen sarja ei ole sujunut odotetusti vai lähtevätkö he hakemaan triplaa"? Pasin vastaus: "Kyl sä Matti tiiät, ku sul on baaris kolme naista siin ympäril, ni kyl sä tiedät et sä haluut ne kaikki" Pasille 
|
|
|
|
Zippendaali
Poissa
Suosikkijoukkue: AC Rönpsä & TPV
|
 |
Vastaus #193 : 20.07.2008 klo 18:49:38 |
|
HUUTONAURUA  Missä adressi  Pitäis laittaa se oikein aloitusviestiin niin koko foorumi pääsee äänestämään. Rautiainen on suomen värikkäin persoona.
|
|
|
|
Taikis
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat
|
 |
Vastaus #194 : 20.07.2008 klo 21:25:43 |
|
Huikea topic! Mulla sattui olemaan vielä koneella Rautiaisen kolumni, Iltalehdestä muistaakseni. (Edellisten EM-kisojen aikaan kirjoitettu?) Edelleen tämä onnistui naurattamaan. Vaihto, jonka Portugalin valmentaja Luiz Felipe Scolari teki Englanti-ottelussa.
Otti tuossa tilanteessa pois joukkueen kapteenin Luis Figon.
Scolarilla kävi varmaan mielessä, että se tämä voi olla suuren portugalilaisen futaajapersoonan viimeinen peli tuolla tasolla.
Se ottaa Figon veke, ja se vaihtomies, kakskolmonen, tekee maalin.
Meidän maassa kaikki ne, jotka tietää jalkapallosta kaiken, sanoo, että jumalauta, kuinka rohkea ja taktisesti taitava temppu!
Figo ei ollut edes joukkueen huonoin. Figo oli pikkuisen parempi kuin Deco.
Mä en voi sanoa, että se oli rohkea vaihto. Me tiedetään, mitä olisi tapahtunut, jos Englannin toppari John Terry olisi hypännyt siihen palloon niin kuin se hyppää tuhat kertaa Englannissa lokakuussa Chelsean treeneissä lokakuussa, kun tulee rakeita.
Nyt se ei hypännyt, ja kakskolmonen pani sisään.
Mitä liikkuu mister Figon päässä? Se kävelee vaihtoon kauimman sektorin kautta maalin takaa ja miettii, että tähän loppui. Tämä oli mun vika maaottelu.
Figo kävelee koppiin pettyneenä mukanaan ehkä yksi neloshuoltaja, joka irrottaa kenkiä ja kysyy, onko kaikki hyvin, pannaanko jalat jäihin. Sitten Figo kuulee huutoa. Maali.
Figon päässä myllertää, mutta me ei tiedetä, mitä siellä liikkuu. Siellä liikkuu uskomattomia asioita.
Scolarin on nyt helppo mennä Figon luokse, taputtaa ja sanoa, että sä olet mulle edelleen se vanha pelaaja mikä sä olit.
Mikä olisi ollut filmin käsikirjoitus, jos kakskolmonen ei olisi puskenut maalia?
*** Onko Englannin Sven-Göran Eriksson nyt huono valmentaja, kun David Beckham meni ampumaan sen ekan rankkarin? Darius Vassell ampui rankkarin, jonka se Portugalin rantavahti Ricardo, joka mun mielestä on ihan pelle veskari, otti ilman hanskoja. Onko tämän ansiosta Eriksson paska valmentaja?
Ranskan Bixente Lizarazu, joka on pelannut lähes sata maaottelua ja voittanut kaiken, ryntää itsensä pihalle tilanteessa, josta Kreikan maali lähti. Lizarazu veti karatekidmäisen potkuyrityksen sivurajalla. Tuon tason jätkä!
Onko se valmentaja Jacques Santinin vika?
Martti "Sälli" Holopainen, joka veti 70-luvulla kaikkea mikä liikkui Klubissa - ja luojan kiitos Klubissa - olisi siinä tilanteessa osunut johonkin.
Kun Saksan Bernd Schneider ei pane palloa tyhjään maaliin, osittain sen takia Rudolf Völler - Emma-täti, joksi häntä harmaan tukan vuoksi sanotaan - teki päätöksen, että hänen on pakko hypätä sivuun.
Völlerillä oli hyvä palli Leverkusenissa. Hän tuli auttamaan Saksan futista, kun Christoph Daum kärysi kokaiinista. Rudi tietää, ettei Saksan joukkueessa ole tällä hetkellä taitokapasiteettia maailman huipulle. Tuolla oli Saksan parhaat pelaajat.
Kun siellä olisi ollut yksikin Völlerin tasoinen pelaaja...
Tuo koskee Völlerin vanhan futaajan sydämeen.
Hyökkääjiä ei ole, ja hänen pitäisi koko ajan tukea, kannustaa ja ottaa paska niskaan. Völler koki, että kaksi vuotta aikaa omiin kisoihin, eikä hirveästi tule muuttumaan.
Ei tuossa tilanteessa voi valmentajaa kyseenalaistaa. Se on tehnyt upean homman.
Mä näin, kun Rudi meni Tshekki-matsin jälkeen kurvaan ja taputti faneille. Mä tiesin, että se oli tässä. Ottmar Hitzfeld tulee tilalle. Franz Beckenbauer sanoo niin.
Meidän on helppo istua juhannuskokon ääressä. Puolilla meistä on paksut makkarasormet. Kabanossi putoaa jopa niistä käsistä maahan, ja sinappi on poskella.
Se on helppo jostain Lohjanjärven sopukoista sanoa, että olipa Vassellin veto paska, ja toi rantavahti ottaa ohuilla sormillaan pallon kiinni.
Joka joukkueesta huoltajatkin ampuu harjoituksissa kymmenestä pallosta yhdeksän yläristikkoon. Mutta montako on niitä jätkiä, jotka menee kylmin hermoin pilkulle ja panee pallon sisään?
Tai tämä Olof Mellbergin juttu. Mä en ole mikään Ruotsin ihailija, mutta siellä on hieno pallokulttuuri. Jos Henke Larssonin tai Freddy Ljungbergin veto olisi mennyt sisään jatkoajalla, ne olisivat olleet neljän joukossa.
Mitä me ollaan arvostelemaan Ruotsia? Meidän pitäisi pitää turpa kiinni niin kauan kuin me tästä meidän banaanifutisvaltiosta päästään edes tuohon pisteeseen.
|
|
|
|
|
vutaaja
Poissa
Suosikkijoukkue: ManU/SSC Napoli/Ilves/NuPS
|
 |
Vastaus #196 : 21.07.2008 klo 14:50:31 |
|
Pasi on hieno mies. Valmentajana käsittääkseni vaativa ja vittumainenkin, eli juuri sellainen jonka opissa kehittyy, jos haluaa huipulle.
|
|
|
|
Carter
Poissa
|
 |
Vastaus #197 : 24.07.2008 klo 20:18:36 |
|
Kirjassa "Pois paitsiosta - Vuosi suomalaisessa jalkapallossa" Pasi vastasi kysymykseen "Mitä mieltä olet naisjalkapallosta?" näin kauniisti. "Olen vähän jäävi sanomaan, mun sisko oli aikoinaan naispelaaja ja valmentaa nykyään. Mulla on se onni, että mulla on kaksi tytärtä ja kumpikaan niistä ei ole alkanut pelaamaan jalkapalloa. Mä olen siitä pirun tyytyväinen ja onnellinen, mun mielestä on naisellisimpiakin lajeja kuin jalkapallo." "Musta se on lähinnä huvittavaa ja hirvittää katsoa, kun aikuiset naiset juoksee, pikkutytöille mä sen vielä hyväksyn. Mutta ne saa sitä mun puolesta pelata, mä en oo sitä kieltämässä. Mä oon välillä sanonut, että voi kun ne pelais öisin ja hiekkakentillä, niin kukaan ei näkis niitä. Mä en sitä mee kattomaan, mulla on parempaakin tekemistä."
|
|
|
|
Timze
Poissa
Suosikkijoukkue: Juventus, MyPa, KPV
|
 |
Vastaus #198 : 24.07.2008 klo 20:49:02 |
|
Asiaahan Pasi puhuu.