Ristiriitaisia tunteita on monestakin asiasta, mutta kyllä tässä pääkoppa jollain tapaa antaa periksi nauttia tästä tosiseikasta, että ensi kesänä pelataan europelejä ja kerronpa teille miksi! Vihdoinkin! Tätä on odotettu!
Usko ”prosessiin” on ollut koetuksella ja kausikohtaisesti se on loppunut kesken kauden viimeiset viisi vuotta. Jotain hyvää myös tästä tuskien taipaleesta on ollut, sillä tuleva kolmos- tai nelossija tuntuu aidosti hyvältä. Vuonna 2016 ei europaikka aiheuttanut kovin kummoisia positiivisia viboja, oikeastaan silloin vain vitutti, kun annettiin mestaruuden valua omista käsistä Kemi-sekoilun ja parin muun alisuorituksen takia.
Usko prosessiin kasvaa onnistumisten myötä. Kaikesta paskasta otetaan opiksi, vaikka välillä ei siltä tunnu. (

) Me pystytään vielä olemaan seura, jonka kahden pisteen keskiarvo yksittäiseltä kaudelta sekä top 3 -sijoitus ei tule yllätyksenä kenellekään.
Vain kahdeksan vuotta sitten tapahtui nousu Veikkausliigaan, heti hopeaa, heti kultaa, heti cup-mestaruus ja heti pronssia. Saatiin lyhyessä ajassa paljon ja mopo keuli. En tiedä keuliko se seuran rahoittajilla (hallituksella), pelaajilla tai muilla, mutta minulla fanina se ainakin keuli. Jälkeen päin on helppo sanoa, että menestyksen avaimia ei osattu analysoida tarpeeksi hyvin. Kun tuli luonnollista tai itseaiheutettua poistumaa, niin paikkaajat eivät olleet samaa tasoa.
Nyt rakennetaan jotain uutta. Mennään Eurooppaan ja toivotaan hyviä aikoja.
Nyt jos joku haluaa sanoa tähän oikeuttamaani nautiskeluuni, että ”kyllä ihmisen muisti on lyhyt, kun Honsu ulostettiin vain noin puolitoista kuukautta sitten”. Kyllä se varmaan näin on, mutta ei kai tässä voi koko loppuelämää tämän näytelmän takia masistellakkaan. Tai en minä ainakaan voi, sillä sen verran fiksautunut suhde on jalkapalloon ja Kerhoon. Eteenpäin.
Lopuksi on vastattava myös siihen, että ”ei fanien tarvi kaikkea kestää”. Ei niin, olen samaa mieltä. Lopulta kuitenkin Honsu -case ei varmasti ole ihan niin yksiselitteinen, kuin monet antaa ymmärtää. Kaikkea emme asian taustoista tiedä vieläkään.
Itse toivoin Honsulle jatkoa jo alkukesästä, vaikka silloin europaikka tältä kaudelta näytti kovin kaukaiselta haaveelta. Honsun aikakaudessa on näkynyt paljon hyvää myös tämän europaikan lisäksi. Mies saa olla ylpeä tästä projektista, joka hänen kohdalla ilmeisesti jää kahden vuoden mittaiseksi. Kiitos Jani.