vaasa
Poissa
|
 |
Vastaus #1000 : 29.04.2021 klo 10:58:32 |
|
En laittaisi liikaa arvoa talven peleihin, ryhmä näyttää selkeästi paremmalta tänä vuonna. Koskimaa ainoa menetys huomioiden mitä on saatu tilalle, keskialue vaikuttaa hyvältä ja jos/kun Multanen ja Steven saadaan hyödennettyä oikein niin nämä osa-alueet ovat kondiksessa. Jos puolustus ja koko joukkueen puolustaminen ylipäätään saadaan toimimaan niin ilman muuta vain nousu pitää olla ainoa realistinen tavoite. Sören Bäckin päivän arvio Vbl.ssa oli ainakin Palloseuran kohdalla =0, mikä sinänsä ei ollut suurempi yllätys huomioiden kirjoittajan. Hieman ihmetyttää tosin Vps:n suuri pelaajabudjetti(sekä kokonaisbudjetti) verrattuna moneen muuhun, onko se tosiaan jo käytetty vai onko paukkuja vahvistaa vielä ryhmää kauden aikana? Lienee selvää että ainakin muutama muu porukka tulee vielä muuttumaan matkan varrella ja voimasuhteet voivat näin muuttua, mutta tällä hetkellä näyttää ihan hyvältä!
|
|
|
|
|
JunnunVPS
Poissa
Suosikkijoukkue: Vepsu, Barca, Liverpool
|
 |
Vastaus #1001 : 29.04.2021 klo 12:05:47 |
|
Joo, ne on ne loukkaantumiset Karjalaisen mukaan sekottanu pakkaa, ja sen takia ollu jonkunlaista vuoristorataa alkuvuosi, mutta eihän tässä nyt hirveen huonosti oo tuloksellisesti mennyt, liigajengeiltä tuli pataan, mikä on ihan oikein, niin se pitää ollakin, jonkunlainen tasoero pitää olla, JBK 1-1 matsi oli kai surkea, itse en sitä nähnyt. Mua vaan yks asia mietityttää, se on tuo keskikenttä jotenkin liikaa Pahkasalon varassa pelinrakentamisen suhteen, ja kun Alella on normipäivää huonompi päivä, tai on jopa poissa, niin silloin pelistä ei tahdo tulla oikein mitään, mun mielestä keskikentälle pitäis saada yks älykäs ja työteliäs kaveri lisää, nähdäkseni Vahtera on sellanen kaveri, mutta loukkaantumiset pitänyt hepun pois kentältä. Kyllä mulla on positiiviset fibat tästä kaudesta, harjoitusmatseista mitä oon nähnyt niin EIF ja Gnistan parantanut viime kaudesta, Gnistanin en usko riittävän Vepsulle, mutta EIF tulee olemaan kova pala, mutta katsotaan, pianhan se nähdään miten maailma makaa.
|
|
|
|
|
JunnunVPS
Poissa
|
 |
Vastaus #1002 : 29.04.2021 klo 12:15:47 |
|
Ja Pitkänen ja Ceesay alkaa saamaan pikkuhiljaa jonkunlaista ymmärrystä ja yhteispeliä, sekä molemmat jättiläiset on nyt puskenut maalin mieheen erikoistilanteesta, kuten joku täällä alkukaudesta ennakoi, ja näitä tulee varmaankin lisää tulevaisuudessa. Hyvältä näyttää.
|
|
|
|
|
JunnunVPS
Poissa
|
 |
Vastaus #1003 : 29.04.2021 klo 12:33:07 |
|
Jatketaan ajatuksia...Niemi on kans hoitanut hommansa hyvin, sai esim. pidettyä Samun aika hyvin aisoissa, mikä on jo saavutus sinänsä ja hyvää ylöspäin pelaamista, ehdottomasti avauskokoonpanoon, ja vasen pakki sitten Moses, niin ei toi meiän puolustus niin oikeen huonolta näytä. Siinä olis mun näkemyksen mukaan Ceesay, PitkäMikko, Niemi ja Moses.
|
|
|
|
|
JunnunVPS
Poissa
|
 |
Vastaus #1004 : 29.04.2021 klo 12:55:04 |
|
Keskikenttä vois olla pohjalla Lindeman ja hyökkäävinä Vahtera ja Pahkasalo, Multanen kärjessä ja sitten pari kaveria laidoille, Kassim on ihan ok, mutta sais kyllä pysyä enemmän laidalla, sillä on vähän liian turha kiire aina maalia kohti, vähän enemmän semmosta vanhan ajan levitystä, sitten oikee laita, en tiedä kuka siellä hääräis, mutta tossa on mun näkemykset avauskokoonpanosta.
|
|
|
|
|
Ia
Poissa
Suosikkijoukkue: KTP, PeKa, Çaykur Rizespor
|
 |
Vastaus #1005 : 29.04.2021 klo 13:16:51 |
|
Kuinka pahasti se Pahkasalo nyt on loukkaantunut? Harmillinen homma kyllä, koska kyseessä on sarjan kiinnostavin pelaaja kuitenkin.
|
|
|
|
|
ebeier
Poissa
|
 |
Vastaus #1006 : 29.04.2021 klo 14:16:04 |
|
Kuinka pahasti se Pahkasalo nyt on loukkaantunut? Harmillinen homma kyllä, koska kyseessä on sarjan kiinnostavin pelaaja kuitenkin.
Vepsun twitterin mukaan tavoitteena palata kentille kuukauden sisällä. Keskikenttä vois olla pohjalla Lindeman
Eiköhän sekä Strandvall että Laatikainen ole Lindemanin edellä nokkimisjärjestyksessä. Ainakin toivottavasti näin.
|
|
|
|
|
IhmeM
Poissa
Suosikkijoukkue: VPS
|
 |
Vastaus #1007 : 29.04.2021 klo 14:31:28 |
|
J Mua vaan yks asia mietityttää, se on tuo keskikenttä jotenkin liikaa Pahkasalon varassa pelinrakentamisen suhteen, ja kun Alella on normipäivää huonompi päivä, tai on jopa poissa, niin silloin pelistä ei tahdo tulla oikein mitään, mun mielestä keskikentälle pitäis saada yks älykäs ja työteliäs kaveri lisää, nähdäkseni Vahtera on sellanen kaveri, mutta loukkaantumiset pitänyt hepun pois kentältä.
Tässä olen hieman samaa mielta. Voisiko olla niin että nyt luotetaan liikaa Pahkasaloon? Kuitenkin talven peleissä kovia joukkueita vastaan Pahkasalo on ollut kovin näkymätön. Viime pelissä jossa Pahkasalo ei ollut mukana tehtiin kuitenkin neljä tekemällä tehtyä maalia. Erityisesti vasemalta tultiin muutaman kerran ihan kivan näköisesti ylös. Steven, Vahtera, Sillah, Jääskä yms. pystyvät myös tehokkaaseen hyökkäyspeliin.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.04.2021 klo 14:45:02 kirjoittanut IhmeM »
|
|
|
|
|
JunnunVPS
Poissa
|
 |
Vastaus #1008 : 29.04.2021 klo 15:01:55 |
|
Vepsun twitterin mukaan tavoitteena palata kentille kuukauden sisällä. Eiköhän sekä Strandvall että Laatikainen ole Lindemanin edellä nokkimisjärjestyksessä. Ainakin toivottavasti näin. Strandvallin lievä ylipainoisuus ja hitaus kertoo kyllä mulle, että pahin menestymisen nälkä on jo ohi, mutta Laatikainen on ihan ok, tosin Lindeman sen takia mun valinta, koska kaveri tekee itteänsä pelattavaks koko ajan, ja niin se pitäis ollakin joka jätkällä sama asenne, ja Lindeman on kans ei-hätäilijä, joten tuohon puolustavaan kk rooliin sopii mun mielestä, ja on kuulemma Vepsun nopein kaveri, ja fyysinen olemuskin on ihan ok.
|
|
|
|
|
JunnunVPS
Poissa
|
 |
Vastaus #1009 : 29.04.2021 klo 15:04:05 |
|
Tässä olen hieman samaa mielta. Voisiko olla niin että nyt luotetaan liikaa Pahkasaloon? Kuitenkin talven peleissä kovia joukkueita vastaan Pahkasalo on ollut kovin näkymätön. Viime pelissä jossa Pahkasalo ei ollut mukana tehtiin kuitenkin neljä tekemällä tehtyä maalia. Erityisesti vasemalta tultiin muutaman kerran ihan kivan näköisesti ylös. Steven, Vahtera, Sillah, Jääskä yms. pystyvät myös tehokkaaseen hyökkäyspeliin.
Jääskä on ainakin vielä aika positiivinen yllätys, osaiskohan se pelata oikeeta laitaa tossa mun kokoonpanossa.
|
|
|
|
|
juristi
Poissa
Suosikkijoukkue: Happy prnda with you makes pleasant
|
 |
Vastaus #1010 : 29.04.2021 klo 18:04:49 |
|
Lindeman avaa topparina Nuorelan parina. Hieman yllättävä, mutta toisaalta ei oikeastaan. e: Marttisella petti ensin pokka. Syötti toiselle laidalle noin kuudennen Lindemanin kanssa keskinäisen pallottelun jälkeen. 
|
|
|
|
|
juristi
Poissa
|
 |
Vastaus #1011 : 29.04.2021 klo 18:19:44 |
|
|
|
|
|
|
juristi
Poissa
|
 |
Vastaus #1012 : 29.04.2021 klo 18:54:56 |
|
2–1 HT
Suurin ero aikaisempiin oli pelitemmossa. Yhden kosketuksen syöttöjä ja etenkin peliä edistäviä ratkaisuja oli selvästi enemmän kuin muutamassa aikaisemmassa ottelussa. Parilla selvästi harjoitellulla kuviolla päästiin useaan otteeseen näppärästi ja nopeasti keskikentän yli hyökkäyskolmannekselle.
Toki Jazz tuntuu selvästi heikommalta jengiltä kuin JBK. Mutta sillä ei nyt ole niin suurta väliä, kun pelinrakenteluun on saatu ideaa. Toivottavasti taikapussissa riittää tänään nähdyn jatkoksi tavaraa kun kausi alkaa, vastustajat kovenevat ja helpoimmat temput skoutataan viikossa kaikille tietoon.
|
|
|
|
|
hyppypolvi
Poissa
Suosikkijoukkue: tp-49
|
 |
Vastaus #1013 : 29.04.2021 klo 19:50:17 |
|
Lopputulos?
|
|
|
|
|
MacGyver
Poissa
|
 |
Vastaus #1014 : 29.04.2021 klo 19:51:08 |
|
3-1 ft, Vepsun maalit Laatikainen, Fabu, Sillah
|
|
|
|
|
MacGyver
Poissa
|
 |
Vastaus #1015 : 01.05.2021 klo 20:12:57 |
|
Erinomainen kyllä tuo Pelikirjaton Pessimisti -Ykkösen ennakko, ehdoton kuuntelusuositus.
Tartuin heti Karjalaisen kuvailuun tämän vuoden Vepsun pelitavasta. Eihän tuollaisessa lyhyessä haastattelussa hirveän syvälle päästä, mutta kyllä se jotain kertoo mitkä asiat valmentaja ensimmäiseksi kertoo. Erityisen kiinnostavat olivat maininnat pallon toimittamisesta mahdollisimman nopeasti kärjen taitaville pelaajille, sekä nopeiden riistojen ts. jonkinlaisen vastaprässin merkitys.
Nyt ehkä ymmärrän vähän paremmin miksi palloa ei oikeastaan pelata alakerrasta keskikentälle, ja toisaalta miksi keskikenttä tuntuu puolustavan tosi paljon eteenpäin.
|
|
|
|
|
Jau
Poissa
|
 |
Vastaus #1016 : 03.05.2021 klo 09:12:07 |
|
Ylihuomenna mennään Onko kenelläkään tarkempaa tietoa loukkaantumistilanteesta? Saadaanko toppareita Turkuun mukaan vai heitetäänkö Nuorela suoraan avaukseen?
|
|
|
|
|
Pelle-Wermanni
Poissa
Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura
|
 |
Vastaus #1017 : 03.05.2021 klo 09:23:49 |
|
Ylihuomenna mennään Onko kenelläkään tarkempaa tietoa loukkaantumistilanteesta? Saadaanko toppareita Turkuun mukaan vai heitetäänkö Nuorela suoraan avaukseen? Nuorela ja Lindeman on varmaan ekat nimet avauskokoonpanossa, kun kausi alkaa. Sen jälkeen valmentajat alkaa katsoa, mitä muita olis tarjolla. Montakohan tappiota tarvitaan, ennen kuin valmentajisto vaihtuu? Oikeastihan Vepsu toki voittaa Tepsin, ja itsekin käännyn taas hetkeksi positiiviseksi 
|
|
|
|
|
Ia
Poissa
Suosikkijoukkue: KTP, PeKa, Çaykur Rizespor
|
 |
Vastaus #1018 : 03.05.2021 klo 09:43:39 |
|
Nyt uskoa omaan tekemiseen! VPS voittaa Ykkösen
|
|
|
|
|
Djbb
Poissa
|
 |
Vastaus #1019 : 03.05.2021 klo 09:46:50 |
|
Nyt uskoa omaan tekemiseen! VPS voittaa Ykkösen
Onko jalluvedot sun juttu?
|
|
|
|
|
John Rambo
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomen seksikkäin
|
 |
Vastaus #1020 : 03.05.2021 klo 19:41:39 |
|
Sama. Jos joku väittää Vepsun olevan kahden joukossa, tartun heti vetoon kiinni.
|
|
|
|
|
Osallistuja
Poissa
|
 |
Vastaus #1021 : 04.05.2021 klo 18:48:06 |
|
Jännitys tiivistyy kauden avauksen lähestyessä. Ei tässä nyt aivan liiganousua huomenna ratkota, mutta eipä se kaukana totuudestakaan ole - voisi sanoa, että viime vuonna Vepsu menetti liiganousun, koska hävisi järjestään kärkijengeille. Ei paljoa auta, vaikka pelit muuten alempaa kastia ja keskikastia vastaan sujuvat hyvin. Ykkönen on tyly sarja, ja noususta haaveillessa on pakko suorittaa tuloksellisesti hyvin alusta asti, vaikka peliesitykset eivät täydellisiä olisikaan.
Harmittaa, että Vahtera ja Pahkasalo puuttuvat. Kuitenkin ne isoimmat vahvistukset miehistöön Multasen ohella. Mutta ei huominen matsi käytössä olevaan hyökkäyskalustoon kaadu, laatua siellä on nytkin riittävästi. Kunhan puolustus ei petä, ja saataisiin jollain ilveellä niitä maalipaikkoja luotua. Karjalainen puhui I-P:ssäkin joku päivä sitten siitä, että halutaan saada vauhdilla palloa ylös ja maalintekopaikoille, ja pallonmenetysten jälkeen sitten puolustetaan tiiviisti kunnes taas saadaan pallo ja toimitetaan se taas helvetin nopeaa maalipaikoille. Huomenna nähdään, onnistuuko sellainen edes vähää alusta. Kivaltahan tuo kuulostaa noin muuten, jos toimii yhtä kauniisti kuin ajatus.
|
|
|
|
|
JunnunVPS
Poissa
|
 |
Vastaus #1022 : 05.05.2021 klo 07:30:55 |
|
Tasapeli olis ihan ok, jos tappio, niin ei haittaa, voitto olis kyllä pienoinen yllätys.
|
|
|
|
|
Pelle-Wermanni
Poissa
Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura
|
 |
Vastaus #1023 : 05.05.2021 klo 08:48:13 |
|
jos tappio, niin ei haittaa Vepsun pelaajabudjetilla muita ykkösen miehistöjä vastaan jokainen tappio haittaa. Se ei toki tarkoita sitä, etteikö niitä kauden aikana saisi tulla, mutta kyllähän niiden nyt ihan huolella täytyy vituttaa joka ikinen kerta 
|
|
|
|
|
Djbb
Poissa
|
 |
Vastaus #1024 : 05.05.2021 klo 08:57:40 |
|
Karjalainen puhui I-P:ssäkin joku päivä sitten siitä, että halutaan saada vauhdilla palloa ylös ja maalintekopaikoille, ja pallonmenetysten jälkeen sitten puolustetaan tiiviisti kunnes taas saadaan pallo ja toimitetaan se taas helvetin nopeaa maalipaikoille.
Niin, lienee kuitenkin jonkin verran eroa siinä, että toimitetaanko pallo vauhdilla ylös, vai mahdollisimman nopeasti ylös. Tämän nostin esiin siksi, että JK itse mainitsi eräässä podcastissa, että pallo on tarkoitus toimittaa ylemmälle alueelle mahdollisimman nopeasti ja tämä vaihtoehto avaa enemmän mahdollisuuksia kontrolloituun etenemiseen, kuin pelkkä "vauhdilla ylös". Oli niin tai näin, niin joka tapauksessa kausi alkaa vihodinkin ja ensimmäinen mittari on ainakin sopiva.
|
|
|
|
|
|
|
|