Lyhyt yhteenveto mitä tuossa ylempänä sanotaan?
Siltanen shokkiuutisista: "Nauroin sille"
TUKHOLMA. Matias Siltanen Valioliigaan 225 miljoonalla kruunulla?
Djurgårdenin keskikenttäpelaaja suhtautuu suomalaisuutisiin rennosti.
– Nauroin sille. Sitä on vaikea käsittää, sanoo 18-vuotias Siltanen Fotbollskanalenille.
– Emme ole käyneet keskusteluja tuollaisista summista, kommentoi urheilujohtaja Bosse Andersson.
Tiistaina suomalainen Iltalehti uutisoi, että useat Valioliigaseurat ovat kiinnostuneita 18-vuotiaasta Matias Siltasesta, ja että keskikenttäpelaajasta voitaisiin maksaa noin 225 miljoonaa Ruotsin kruunua.
Aiemmin on vahvistettu, että Manchester City oli kiinnostunut Siltasesta tämän siirtyessä Djurgårdeniin, ja nyt hänet yhdistetään jälleen brittijätteihin.
Siltanen hymyilee leveästi, kun aihe otetaan puheeksi.
– En oikein tiedä, miten kommentoisin sitä. En tiennyt siitä mitään. Etenkään hintalapusta. Minulle se oli enemmänkin huvittava juttu, Siltanen sanoo.
Miten reagoit, kun luit tuosta summasta?
– Nauroin sille, sanoisin. En ollut kuullut asiasta lainkaan, ja sitten isäni lähetti kuvan (artikkelista) ja kysyi: "Oletko lähdössä?" Vastasin vain: "Näyttää siltä (artikkelin mukaan)", Siltanen kertoo nauraen.
– Tiedän, että jotkut seurat ovat seuranneet pelejäni, ja se on ihan odotettavaa. Mutta mitään tarjouksia ei ole tullut. Kiinnostusta on paljon, mutta niin kauan kuin mitään konkreettista ei ole, en ajattele sitä sen enempää.
Siltasen on vaikea käsittää, että hänestä spekuloidaan maksettavan noin 225 miljoonaa kruunua.
– Kyllä, sitä on vaikea ottaa vastaan. Varsinkin kun ei ole kovin montaa suomalaista pelaajaa, joista olisi maksettu isoja summia. Tuosta olisi selkeästi tullut kaikkien aikojen suurin suomalaispelaajan siirto.
Nykyinen ennätys kuuluu Roman Eremenkolle, josta maksettiin 145 miljoonaa kruunua vuonna 2011.
Entä jos lähtö Tukholmasta tulisi jo puoli vuotta Djurgårdeniin tulon jälkeen?
– Se on vaikea kysymys. Minulla ei ole mitään syytä lähteä Djurgårdenista. Olen todella onnellinen täällä ja saan paljon peliaikaa. Mutta totta kai, jos tulee todella hyvä tarjous, koskaan ei tiedä, mitä jalkapallossa tapahtuu. On vaikea luvata mitään.
– Mutta minulla on sellainen asenne, että alan miettiä asioita vasta, kun pöydällä on konkreettinen tarjous. Tiedän, että kiinnostuksen ja oikeiden tarjousten välillä on pitkä matka, Siltanen toteaa.
Djurgårdenin urheilujohtaja Bosse Andersson toppuuttelee Iltalehden uutisia.
– Siellä on varmaan puhuttu asioita Suomessa. En ole itse kuullut mitään tuollaista. Tiedämme kyllä, että konkreettista kiinnostusta on. Mutta nuo summat eivät ole olleet keskustelun aiheena, sanoo Andersson.
Urheilujohtaja ei kuitenkaan ylläty huhuista Siltasen ympärillä.
– Tällainen aika on menossa. Spekulaatioita riittää. Media tykkää spekuloida luvuilla. Mutta ne eivät yleensä pidä paikkaansa.
– Istuisimme mielellämme neuvottelupöytään, jos nuo summat pitäisivät paikkansa. Tämä on aika outo maailma.
Riippumatta siitä, mitä Siltasen kohdalla tapahtuu, useat ulkomaalaispelaajat saattavat lähteä Djurgårdenista kesän aikana. Bosse Andersson vahvistaa tämän Fotbollskanalenille.