ifkerik
Poissa
|
 |
Vastaus #350 : 28.06.2021 klo 14:18:05 |
|
Alltså den där gruppen känns ganska obsolet om man inte kan gå in och skriva något kritiserande utan att klubbens förlängda arm kommer in och plockar bort det.
Det borde skapas en ny som är endast för supportrar med no strings attached.
Driver man en proffsklubb så kan man räkna med att det också finns stunder då supportrarna inte är nöjda, man kan inte bara acceptera alla supportrar när det går bra. De ska vara glada att det fortfarande finns någon som engagerar sig. De hade inte ens 600 på plats senaste matchen, utan restriktioner.
|
|
|
|
|
OEA
Poissa
Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn
|
 |
Vastaus #351 : 28.06.2021 klo 17:33:36 |
|
Nej Nej Nej... Hela pre-match inlägget är skrivet som om det vore självklart att alla har koll på någon supporter facebook grupp och så kritiserar man ännu dem som aktivt skriver. Utan att ha koll på exakt vad som skrivits så är det ju ett tecken på att folk bryr sig. Vore det inte långt värre om ingen brydde sig... Man kan ju inte gå omkring och bara heja med lappar för ögonen då det syns på långt långt håll att laget inte presterar och vad värre, det finns inga tecken på att det kommer att ändra.
Skräpning nu IFK!
Edit: vill man se något positivt så är det en tid sedan man hört det här "vi vill bli bättre varje dag" mantrat. Kanske det inte riktigt håller efter sex matcher utan mål och nedgående kurva... Men det är väl det här med Maraton som kommer i stället för att flytta bort fokuset på läget här och nu.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.06.2021 klo 17:41:29 kirjoittanut OEA »
|
|
|
|
|
Dalamaria
Paikalla
|
 |
Vastaus #352 : 30.06.2021 klo 13:31:50 |
|
Från Nya Åland: "IFK-spelare bröt mot karantänsrekommendation. Under midsommarhelgen besökte åtminstone en spelare i IFK Mariehamns ligalag Sverige. Det kunde ses på bild i sociala medier. Spelaren är med i kvällens ligatrupp mot SJK." Nu vet jag inte hur det hanteras med Veikkausliiga, kommer det bli nån sanktioner eller var det bara oförsiktigt beteende. Men jag (naturligtvis) ser detta också som uppföljning för vad händer när spelaren bryr inte mer om laget/läget/tränaren, och gör vad dom vill.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 30.06.2021 klo 13:34:54 kirjoittanut Dalamaria »
|
|
|
|
|
Strongbow
Poissa
|
 |
Vastaus #353 : 30.06.2021 klo 13:54:37 |
|
Tendeng och Okoye saknas idag...?
|
|
|
|
|
Singer
Poissa
Suosikkijoukkue: Grönvitt
|
 |
Vastaus #354 : 30.06.2021 klo 17:12:20 |
|
Oberoende så är det på läktaren och på planen som det ska hända något så länge säsongen är igång.
|
|
|
|
|
Dalamaria
Paikalla
|
 |
Vastaus #355 : 30.06.2021 klo 18:00:33 |
|
"Even luck has abandoned us". 2-0 och Sumusalo skadad, och är Hambo på midsommarstång, borde ha varit i startelva? (Har inte sett matchen från början)
|
|
|
|
|
OEA
Poissa
|
 |
Vastaus #356 : 30.06.2021 klo 18:10:42 |
|
Lite sent karantänsbeslut för Hambo… Men ingen fara, IFK spelar bättre i andra halvlek då SJK lägger av på takten och så är allt bra igen
|
|
|
|
|
Strongbow
Poissa
|
 |
Vastaus #357 : 30.06.2021 klo 21:55:09 |
|
IFK - 2021. En parodi. Titanic 2.0.
|
|
|
|
|
Kuisma
Poissa
Suosikkijoukkue: 261008 | 151119
|
 |
Vastaus #358 : 30.06.2021 klo 22:53:15 |
|
|
|
|
|
|
ZZlatan
Poissa
|
 |
Vastaus #359 : 30.06.2021 klo 22:59:21 |
|
Jassåå.
Syberysjki haluaa fudut. Syberysjki vill få sparken.
|
|
|
|
|
Dalamaria
Paikalla
|
 |
Vastaus #360 : 01.07.2021 klo 07:15:38 |
|
Jag har kritiserat tidigare att lokala tidningar vågar inte frågesätta Lukas, men här Ida Jansson gör bra jobb tycker jag. Men själva Lukas svar och attityd, ohhoijjaa hur barnslig han beter sig när nån utmanar honom. Samma trenden har varit här senaste säsongen. Han är ju rätt att truppen saknas många spelare, men med dem som var tillgänglig (i varje enskilda match), nån BORDE ha gjort mål redan. 0-16 i senaste sju matcher. Vakna upp Peter Mattsson, och göra den hårda beslut du har aldrig gjort förut.
Och för er supportrargänget (inte GMM men det andra) som läser det här: Juu, vakna upp ni också. Det kommer inte bli Veikkausliiga-laget på ön ALDRIG att supportrera mer om Lukas fortsätter "leda". Ingenting att göra med "tangentbordskrigare som inte vet nånting", bara stark magkänslan när man har sett vad laget gör eller inte gör.
|
|
|
|
|
Singer
Poissa
|
 |
Vastaus #361 : 01.07.2021 klo 10:19:19 |
|
Kritiken var hård mot Lukas förra säsongen också. Bl.a. därför kastade väl GMM in handduken. Men man måste bygga på det man har och se realiteten. Vad blir bättre av att vi klagar nu? Skapar dålig stämning, inget tryck från läktaren, laget underpresterar > risk för att åka ur ligan. Om vi åker ur, så vet vi inte när vi kommer att vara tillbaka igen. Intresset blir ännu sämre. Därför har supportrarna inget annat val än att komma till match, och ge sitt stöd. Det är styrelsen som måste ta beslutet om tränarbyten. Och jo, visst är det bra att man bryr sig, skriver och debatterar (och det även anonymt), men det har ingen påverkan på laget om den tolfte spelaren inte är på plats.
|
|
|
|
|
OEA
Poissa
|
 |
Vastaus #362 : 01.07.2021 klo 10:59:11 |
|
Det är väl ändå supportrarnas roll och rättighet att visa känslor och debattera också då det går dåligt. Men håller med om att på matcherna skall man visa sitt stöd för laget, tycker spelarna förtjänar det. Även om man också måste se spelarnas ansvar i prestation så är huvudansvaret ändå hos tränaren.
Däremot tycker jag det är märkligt att styrelsen skyfflar ansvaret vidare och att Mattsson också väljer att inte kommentera det sportsliga läget. Tycker nog att de är betydligt mer allvarliga och synliga negativa signaler än vad diverse supporterdiskussioner på nätet är.
|
|
|
|
|
Dalamaria
Paikalla
|
 |
Vastaus #363 : 02.07.2021 klo 08:21:07 |
|
Tyvärr, det är ju nånting fel med hela organisation. Mikkola sa bara typ en vecka sen att styrelsen tar inte tillstånd till "sportsliga resultatet". Och nu är dom besviken? Med vad om dom inte tar tillstånd??? Jag också tror att det finns inga pengar alls i kistan, därför kan Mattsson inte ge sparken, och han blir jättesur när han kan inte använda sin makt i huvudtaget (Han ju sa i youtube-historiken att han ha varit över 30 år i IFKM, kanske DÄR också är problemet, ingen annan som vet vad händer, eller har kontakter till andra lager, spelaren, agenter osv). Och nu jag säger INTE att Mattsson ska avgå, nej nej nej. Jag bara säger att är det kanske dags att flytta organisation/verksamhet till 2020-talet och börja kolla riktigt vad är viktig, båda för ekonomiska skäl OCH sportsliga skäl med IFKM (Veikkausliiga-lagen, inte kvinnor eller junior). Jag tillhör inte till nån FB-gruppen, eller GMM. Jag bara är "en vanlig kund" som vill betala biljettpris/säsongskort för att det finns möjlighet att titta på högsta nivån av finska fotboll här på ön. Jag har inga bra lösningar till det här. Jag skulle starta med att sparka Lukas. "The avalanche has already started, it's too late for the pebbles to vote"
|
|
|
|
|
|
|
OEA
Poissa
|
 |
Vastaus #365 : 02.07.2021 klo 10:58:23 |
|
Nu sade ju IFk att det finns pengar att ta in en ny spelare, så då är det väl inte ekonomisk fråga om tränaren heller utan man tror helt enkelt på att Lukas fixar det.
Man får väl hoppas de ser något som ingen annan ser
|
|
|
|
|
OEA
Poissa
|
 |
Vastaus #366 : 02.07.2021 klo 18:23:18 |
|
Sammanfattning över IFKs mindre lyckade vecka https://fi.unibet.com/uutiset
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.07.2021 klo 18:25:52 kirjoittanut OEA »
|
|
|
|
|
Strongbow
Poissa
|
 |
Vastaus #367 : 03.07.2021 klo 14:52:01 |
|
En rullande katastrof mot nedflyttning och 2 eländiga säsonger med samma tränare. Kostsamt beslut. Ledsamt.
|
|
|
|
|
Dalamaria
Paikalla
|
 |
Vastaus #368 : 04.07.2021 klo 16:54:01 |
|
Ei ole Williamsia, Semenovia, Lyyskiä (P tai J), Dajaa, Beeksiä jne "pelastavaa valmentajaa" luvassa saaren omista resursseista. Se mikä tässä on itselleni aivan saatanallisen typerintä on, että toivoo kannustamansa joukkueen häviötä, josko johto heräisi toimintaan. Että niin huonosti täällä menee.
|
|
|
|
|
Dalamaria
Paikalla
|
 |
Vastaus #369 : 05.07.2021 klo 07:10:26 |
|
Och handen på hjärtat: vem tror att IFKM var bästa laget i matchen mot HIFK (som i sin tur spelade ganska dåligt)? 800+ åskådare är bra, men det var nästan eftersom supportrar från Helsingfors som fyllde upp norra sidan av huvudläktaren, och också var ansvarig för nästan 100% av ljudet på stadion! Mosa vs. Abubakari var först mycket nöje, men i slutändan ganska ful med "småsaker" hela matchen. 1 poäng på senaste åtta matcher. Den viktigaste matchen hittills, borta mot Kotka är nästa, och min Ruutu-abonnemang har slutat. Måste jag gå till Boquerian (skitdyrt tapasställe här i Mariehamn som visar fotbollsmatcher på stor skärm) att titta på matchen? Eller beställa ett nytt abonnemang??? First world problems!  #LUKASLEVERENMATCHTILL
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 05.07.2021 klo 07:13:00 kirjoittanut Dalamaria »
|
|
|
|
|
Singer
Poissa
|
 |
Vastaus #370 : 05.07.2021 klo 19:00:04 |
|
Och handen på hjärtat: vem tror att IFKM var bästa laget i matchen mot HIFK (som i sin tur spelade ganska dåligt)? 800+ åskådare är bra, men det var nästan eftersom supportrar från Helsingfors som fyllde upp norra sidan av huvudläktaren, och också var ansvarig för nästan 100% av ljudet på stadion! Mosa vs. Abubakari var först mycket nöje, men i slutändan ganska ful med "småsaker" hela matchen. 1 poäng på senaste åtta matcher. Den viktigaste matchen hittills, borta mot Kotka är nästa, och min Ruutu-abonnemang har slutat. Måste jag gå till Boquerian (skitdyrt tapasställe här i Mariehamn som visar fotbollsmatcher på stor skärm) att titta på matchen? Eller beställa ett nytt abonnemang??? First world problems!  #LUKASLEVERENMATCHTILL Voit mennä Adloniin ja pyytää että ne laitavat matsin päällä. Ehkä toimii. Niin eläämme täällä matsi matsista, mitä muuten voimme? Kuin kaikki muut fanit (hardcore ja muovi-pehmeät) pidämme peukot pystyssä että nappaamme pisteitä jokaisesta matsista. Olisi mukava muuten lähteä mukaan Kotkaan (vanha kotikaupunkini 15 vuottaa sitten) ja kokeilla vähän nostaligiaa. Mutta tulee muutenkin jännittävää ruudun kanssa.
|
|
|
|
|
ifkerik
Poissa
|
 |
Vastaus #371 : 06.07.2021 klo 12:34:47 |
|
Matchen borta mot KTP nästa vecka är den viktigaste matchen sedan sista omgången förra året, då kontraktet säkrades mot Haka. Det är ju en klassisk 6-poängare. Gamla IFK-aren Ramadingaye gjorde ett otroligt fint mål mot Oulu senast, men de tappade till kryss på slutrakan och förhoppningsvis har de lite mindre självförtroende i laget efter det!
Att undvika förlust där borta är så otroligt viktigt. En vinst hade varit monumentalt i bottenkampen.
|
|
|
|
|
ifkerik
Poissa
|
 |
Vastaus #372 : 07.07.2021 klo 15:15:33 |
|
Känns ju otroligt läskigt att Oulu börjat förstärka med spelare som antingen är namnstarka eller har intressanta CVn. Sergei Eremenko har förstås mycket att bevisa, men potentialen att han höjer Oulu rejält finns förstås. Även Dennis Salanović verkar riktigt intressant, spelar för Liechtensteins landslag och har bla gjort mål borta i Aten mot Grekland. Att Oulu ska vara lika dåliga andra halvan av serien, det känns som en utopi.
|
|
|
|
|
Dalamaria
Paikalla
|
 |
Vastaus #373 : 08.07.2021 klo 08:34:44 |
|
Som positiva nyheter, ungdomsspelaren (Fonsell) har fått kontrakt, så det är jättebra! Dock vet ej om det bara fattar att han spelar 15 minuter per FC Åland match, men ändå... KTP och Oulu (och troligen också Haka) är fortfarande våran viktigaste opponenter, och läget mellan 9:e och 12:e plats är intressant när vi närmar oss slutet av "första halvleken". Jag tror att alla lag försöker förstarka sitt lag när transferfönstret är aktuellt, även IFKM. Men igen samma, har vi pengar at göra nåt? Nissinen också är på väg ut, och våran wingspelet är fruktansvärd dåligt (Sjöroos, när han kommer tillbaks, kommer inte att vara messias där på kanten heller). Våran målskytt...ja, vem är det? Är det Hambo? Tendeng? Tehe? Kennedy? Mattsson? Jag repeterar mina kommentarer från tidigare, men hur kan man spela med anfallssystem som t.ex gör att Kennedy ska vinna huvudspel (och inte använda hans styrkan som är snabbhet). Menar att om 175cm lång kille får bara långa höga bollar från kanten, hur är det smart? Kanske sluta titta på bara rå siffror från "data-bh" och titta vad riktigt händer där på matchen, Lukas? Ach, glömde ju att han är perfekt tränare och mediapersonen för oss. Jag ber om ursäkt för mina "anonyma" kommentarer och åsikter. #LUKASOUT
|
|
|
|
|
OEA
Poissa
|
 |
Vastaus #374 : 08.07.2021 klo 08:42:13 |
|
Intressant att se vad Eremenko kan bidra med för Oulu, senaste sejour i ligan gav inte mycket och nu har han väl varit skadad och inte spelat de senaste 12 mån. Lite lotteri för Oulu men kan väl anta att han kommer så gott som gratis så inte mycket att förlora heller.
HIFK var riktigt vingklippt mot IFK så även om det var bra att bryta förlustrenden så borde IFK definitivt ha tagit 3 poäng. KTP är ju också lika vingklippt då de tvingats låna in spelare ända from div 3. Allt annat än 3 poäng är väl en enorm besvikelse på måndag.
Petteri Forsell var ju på Åland några dagar så förhoppningarna om återkomst kom igång, men Zlatan syntes väl också på ÅSS och båda är väl lika sannolika att ses i IFK tröjan. Peter lovade ju att ha någon klar genast då transferfönstret öppnas så få se var han väljer att lägga de pengar som kunde ha använts till att ersätta Lukas.
|
|
|
|
|
|
|
|