FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
23.12.2025 klo 17:17:17 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: FF2 perinteinen joulupatakeräys avattu: Joulupata 2025!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 53 [54] 55 ... 67

Kirjoittaja Aihe: HJK Euroopassa 2021 | Pohjoismainen suurseura lohkovaiheessa  (Luettu 272883 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa

Vastaus #1325 : 03.09.2021 klo 09:26:25

Alkaa olemaan aika väsynyt tämäkin performanssi.

Ei ole mikään performanssi, vaan toteamus, että hyvin toimi. Ostokokemuksistahan tämän aamun keskustelu on koostunut, joten kai niitä positiivisiakin saa kertoa. Enkä ollut ainoa alle minuutissa selvinnyt.

Ja kännykällä minäkin operoin.
Turvatarkastus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dimitar Berbatov

Vastaus #1326 : 03.09.2021 klo 09:38:26

Mitäs nämä vieraspeli Bolt vipit ovat?
Harmittaa, että nämä meni multakin ohi. Varmaankin jossain saunakerhoissa infottu ja sisäpiirin lisäksi haluttiin pari hassua maksajaa kattamaan kuluja :(

Näihin jos mihin olisi pitänyt olla Klubien Klubi etuosto-oikeus. Mutta kyllähän ne kausarilaiset lippunsa kuitenkin uusii ensi kaudellakin…

Kaikesta huokuu, että Klubia ei kiinnosta sitouttaa nykyisiä maksavia asiakkaita edes vähää alusta. Oikeasti harkinnassa ensi kaudella ns. ilmaislippukausi, kun perusteita sitoutumiselle ei oikein ole :(
« Viimeksi muokattu: 03.09.2021 klo 09:42:44 kirjoittanut Turvatarkastus »
Dida

Poissa Poissa

Vastaus #1327 : 03.09.2021 klo 09:39:08

MobilePay?

nojoo, yhdistetty muistaakseni luottokorttiin eikä jaksais sitä käyttää, mutta totta, olisi nopeampaa
hoc

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dogmaattinen Struktuuri

Vastaus #1328 : 03.09.2021 klo 09:46:03

Kusisen katiskan toimintamallin suunnittelua ja toteutusta on selvästi ohjannut yksi käyttötapaus: yksittäinen henkilö ostamassa yksittäistä lippua valitsemaansa katsomoon ja lohkoon. Tämä käyttötapaus menee sukkana läpi, juurikin tuossa 50 sekunnissa.

Vaikeaksi hommat menevät kusisen katiskan kanssa siinä vaiheessa kun yksi henkilö on ostamassa useampaa lippua, useampaan eri hintakategoriaan (aikuinen, lapsi, eläkeläinen), tietyille paikoille. Lisäksi kusisen katiskan koko asiakkuusmalli on ihan totaalisen perseelleen ajateltu. Jos minä esim ostan kolme lippua, asiakas olen minä ja minä voin antaa ostotapahtuman yhteydessä yhteystietoni kusiseen katiskaan (siis kusisen katiskan tapauksessa sähköpostiosoitteeni). Kusinen katiska vaatii kuitenkin yhteystiedon antamista ja asiakkuuden syntymistä jokaiselle lipulle. Tämä on jos ei suoranaisesti laitonta, niin ainakin lain kannalta hyvin harmaalla alueella koska tarvitsisin asianomaisten suostumuksen tähän.  
Itä132
Vastaus #1329 : 03.09.2021 klo 09:50:23

Kusisen katiskan toimintamallin suunnittelua ja toteutusta on selvästi ohjannut yksi käyttötapaus: yksittäinen henkilö ostamassa yksittäistä lippua valitsemaansa katsomoon ja lohkoon. Tämä käyttötapaus menee sukkana läpi, juurikin tuossa 50 sekunnissa.

Vaikeaksi hommat menevät kusisen katiskan kanssa siinä vaiheessa kun yksi henkilö on ostamassa useampaa lippua, useampaan eri hintakategoriaan (aikuinen, lapsi, eläkeläinen), tietyille paikoille. Lisäksi kusisen katiskan koko asiakkuusmalli on ihan totaalisen perseelleen ajateltu. Jos minä esim ostan kolme lippua, asiakas olen minä ja minä voin antaa ostotapahtuman yhteydessä yhteystietoni kusiseen katiskaan (siis kusisen katiskan tapauksessa sähköpostiosoitteeni). Kusinen katiska vaatii kuitenkin yhteystiedon antamista ja asiakkuuden syntymistä jokaiselle lipulle. Tämä on jos ei suoranaisesti laitonta, niin ainakin lain kannalta hyvin harmaalla alueella koska tarvitsisin asianomaisten suostumuksen tähän.  

Kun vihdoin onnistut ostamaan useamman lipun, ne piilotetaan maksutapahtumien taakse. Hienosti!

Tässä ketjussa esimerkki käyttötapauksesta ja toivottavasti ymmärrettävää apua jollekin jatkoa varten:
https://twitter.com/EganRichardson/status/1433685256478019587
Turvatarkastus

Poissa Poissa

Vastaus #1330 : 03.09.2021 klo 09:50:43

Jos minä esim ostan kolme lippua, asiakas olen minä ja minä voin antaa ostotapahtuman yhteydessä yhteystietoni kusiseen katiskaan (siis kusisen katiskan tapauksessa sähköpostiosoitteeni). Kusinen katiska vaatii kuitenkin yhteystiedon antamista ja asiakkuuden syntymistä jokaiselle lipulle. Tämä on jos ei suoranaisesti laitonta, niin ainakin lain kannalta hyvin harmaalla alueella koska tarvitsisin asianomaisten suostumuksen tähän.  
Tässä on kyllä aika tärkeä pointti, josta kannattaisi lähestyä toimistoa ihan sähköpostilla.
Vastaus #1331 : 03.09.2021 klo 09:57:44

Tilanne olisi hieman parempi, jos kerättyjä tietoja oikeasti käytettäisi johonkin, eli lähetettäisi liput sähköpostilla. Mutta nyt, kuten yllä mainittu, kerätään tietoja ilman lupaa ja käyttötarkoitusta. Se ei ole nykyaikana tietosuojan kannalta sallittua.

Ja edelleen samainen kauppa pyytää hyväksymään evästeet, mutta ei kerro mitään evästeistä, eikä anna rajoittaa evästeiden käyttöä. Kunnon puuhastelua.

Kauppa itsessään toimii sujuvasti, kun sitä tottuu käyttämään.
muumi

Poissa Poissa

Vastaus #1332 : 03.09.2021 klo 09:58:02

Hmmm. Ei se nyt ihan noin ole.

Itse olen useamman kerran ostanut neljä lippua kolmesta eri hintakategoriasta ja kolmella eri alennustavalla. Olen käyttänyt koko tapahtumaan vain omia tunnuksia ja yhteystietoja, siis yhtä ja samaa sähköpostia. Toki olen näyttänyt puhelimestani koko seurueen liput portilla enkä jaellut lippuja eri puhelimiin, mutta jakaminenkin onnistuisi.

E. Ja pointti ei ollut väittää, että kaikkien pitäisi katiskasta tykätä, mutta nykyisin sieltä saa useamman lipun samoilla yhteystiedoilla/tunnuksilla.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2021 klo 10:00:32 kirjoittanut muumi »
kunq

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: :keskari:

Vastaus #1333 : 03.09.2021 klo 09:58:36

En ehtinyt huomaamaan koko kisastudioita ennen kuin olivat loppuunmyytyjä. Eihän nämä tämänkaltaiset tapahtumat olekaan millään tavalla kannattajia sitouttamaan luotu, kivoja ideoita varmasti joidenkin mielestä kuitenkin. Hintakin katosi flabojen myötä, ehtikö joku nähdä paljonko tuosta olisi pitänyt kustantaa?

e. Muihin VIP-tilaisuuksiin oli kuitenkin sisällytetty hinta kuvaukseen.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2021 klo 10:02:07 kirjoittanut kunq »
Objectif Lune

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #1334 : 03.09.2021 klo 09:58:58

Jotenkin tosta katiskasta tulee sellainen fiilis, että on tehty katiska sen ehdoilla, mikä on kätevää koodata siinä kustannusraamissa, joka kaupan kehittämiseen on annettu.
Objectif Lune

Poissa Poissa

Vastaus #1335 : 03.09.2021 klo 09:59:59

Hmmm. Ei se nyt ihan noin ole.

Itse olen useamman kerran ostanut neljä lippua kolmesta eri hintakategoriasta ja kolmella eri alennustavalla. Olen käyttänyt koko tapahtumaan vain omia tunnuksia ja yhteystietoja, siis yhtä ja samaa sähköpostia. Toki olen näyttänyt puhelimestani koko seurueen liput portilla enkä jaellut lippuja eri puhelimiin, mutta jakaminenkin onnistuisi.

Tää siis ei onnistu, kun ostaa lippupaketteja euro-otteluun vaan tulee herjaa, että "Tälle käyttäjälle on jo valittu paikka" tms.
muumi

Poissa Poissa

Vastaus #1336 : 03.09.2021 klo 10:01:19

Tää siis ei onnistu, kun ostaa lippupaketteja euro-otteluun vaan tulee herjaa, että "Tälle käyttäjälle on jo valittu paikka" tms.

Ok, sitten europeleissä eri asetukset kuin Veikkausliigassa. Europaketissa en tuota ole yrittänyt.
Turvatarkastus

Poissa Poissa

Vastaus #1337 : 03.09.2021 klo 10:04:04

En ehtinyt huomaamaan koko kisastudioita ennen kuin olivat loppuunmyytyjä. Eihän nämä tämänkaltaiset tapahtumat olekaan millään tavalla kannattajia sitouttamaan luotu, kivoja ideoita varmasti joidenkin mielestä kuitenkin. Hintakin katosi flabojen myötä, ehtikö joku nähdä paljonko tuosta olisi pitänyt kustantaa?

Näistä olisi kyllä kiva kuulla lisää, kun missään normikanavassa näitä ei ole mainostettu (lue: nettisivut ja sähköposti). En tiedä onko sitten somessa huudeltu, kun en harrasta twittereitä, facebookeja ja instaa.
SleafordStreet

Poissa Poissa

Vastaus #1338 : 03.09.2021 klo 10:06:00

Tässä ketjussa esimerkki käyttötapauksesta ja toivottavasti ymmärrettävää apua jollekin jatkoa varten:
https://twitter.com/EganRichardson/status/1433685256478019587

Kiitokset vinkistä, tuolla keksityllä s-postilla ja tiedot täyttämällä sain itselle ja kaverille liput plakkariin kaikkiin peleihin Ylos

E: Eli siis sama ongelma oli alunperin että vain omaa s-postia käyttämällä molempiin lippuihin katiska herjaili mutta toiselle lipulle kun laittoi dymmy s-postin ja täytti vaan käyttäjän nimen, niin homma pelitti.
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)

Vastaus #1339 : 03.09.2021 klo 10:10:06

Kauppa itsessään toimii sujuvasti, kun sitä tottuu käyttämään.
Toki se toimii suht sujuvasti, kun tietää miten toimia. Ei tuota edelleen voi sanoa hyväksi ja siellä on monia käytettävyyteen liittyviä bugeja ja suunnitteluvirheitä. Mutta itseäni häiritsee eniten tuo tietojen kerääminen täysin turhaan, ei vaan voi ymmärtää ja sama jatkui noissa streamien ostoissa. Turha tietojenkeruu on toki nykypäivää edelleen, mutta siihen liittyy riskejä, jos/kun joskus tuo järjestelmä vuotaa tiedot ulos. Toki kenelläkään ei ole mitään salattavaa, mutta kyse on ennemmin hyvistä käytännöistä ja periaatteista.

e. Tuollaiseen tietojen keruuseen ei taida suomessa olla mitään viranomaisvaatimustakaan, että nyt ne vaan haluavat kaikkien emailit, puhelinnumerot, osoitteet, ja nimet ihan vain huvikseen, näillä voi toki olla arvoa jos näihin alkaa spämmäämään kirjeitä, sähköpostia, tekstareita, tai puheluita - analytiikan ja markkinoinnin kannalta asiakkaita on vähän liian vähän, että siitä saisi mitään hyödyllistä ulos.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2021 klo 10:17:32 kirjoittanut ginikettu »
Objectif Lune

Poissa Poissa

Vastaus #1340 : 03.09.2021 klo 10:14:36

Laitoin palautetta, että olisi mukavaa jos lippukauppaa kehitettäisiin niin, että sitä osaisi käyttää ilman futisforumin lukemista.
Rebel

Poissa Poissa

Vastaus #1341 : 03.09.2021 klo 10:22:06

Myös lähetä lippu tekstiviestinä optio puuttuu näistä lohkopeleistä? Vai löysikö joku linkin, josta voi lähettää kaikki kolme lippua kaverille yhdessä paketissa?
tigerx

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Liverpool, HJK

Vastaus #1342 : 03.09.2021 klo 10:23:06

Pääsin lippukauppaan noin klo 9.10. Status oli loppuunmyyty ja hintaa ei löytynyt. Puuttuisko noista vielä koknaan hinnat ja aukeaa vielä jossain vaiheessa myyntiin?
Spangen

Poissa Poissa

Vastaus #1343 : 03.09.2021 klo 10:24:04

Katiskan pdf:ssä näemmä printataan joka pelissä pelin nimi eri kohtaan, vieläpä siten, että LASK-pelissä sitä ei näy yhtään missään. Selkeä savotta, kun yrität isomman porukan lippuja a)ostaa, b)printata. On se vaan vekotin. Tulkaa joku vielä kertomaan miten helppoa on ostaa yksi lippu yhteen peliin.
Hiiritin

Poissa Poissa

Vastaus #1344 : 03.09.2021 klo 10:25:18

Aamun perusteella katiskalle kirjallinen arvosana: kehityskelpoinen.

+ pääpiirteittäin klikkailu ja lippujen valinta ja maksaminen sujui ongelmitta. Tekniikka taustalla on siis ihan kunnossa.

+ jonotus toimi kivasti, sivut eivät laganneet enkä lentänyt ulos missään kohti.

- Lasten lippujen valinta tapahtui vasta lippujen ollessa ostoskorissa ja vasta kun oli syöttänyt sähköpostin. Lipputyyppi pitäisi pystyä valitsemaan jo siinä kohti, kun se lisätään ostoskoriin. Tämän pähkäileminen vei itseltä aika kauan. Kiitos avusta nimimerkille ’Kausari’.

- Syöttäessäni lipun haltijan sähköpostin, selain/kauppa kopioi jostain syystä osoitteen etukupongiksi, joka ei sitten toiminut. Luulin aluksi tämän liittyneen etuosto-oikeuteen, mutta se olikin vain bugi ja sähköposti piti pyyhkiä pois.
Hiiritin

Poissa Poissa

Vastaus #1345 : 03.09.2021 klo 10:29:43

Kiitokset vinkistä, tuolla keksityllä s-postilla ja tiedot täyttämällä sain itselle ja kaverille liput plakkariin kaikkiin peleihin Ylos

E: Eli siis sama ongelma oli alunperin että vain omaa s-postia käyttämällä molempiin lippuihin katiska herjaili mutta toiselle lipulle kun laittoi dymmy s-postin ja täytti vaan käyttäjän nimen, niin homma pelitti.

Aika erikoista. Itse sain aamulla ostettua useamman lipun samalla (omalla) sähköpotiosoitteella.

E. Vai oliko ongelma vain lippupaketeissa?
soinchr

Poissa Poissa

Vastaus #1346 : 03.09.2021 klo 10:31:16

Onhan toi helvetin perseestä, ettei kausikorttilaisille ole etuosto-oikeutta lippupaketteihin. Mitä toimistolla on ajateltu? :D Klubien klubi -kortilla on tällä hetkellä yhtä paljon virkaa kuin jollain tiimarin kanta-asiakaskortilla. Olis ollut edes etuosto-oikeus noihin kisakatsomoihin, mutta ei..
Hunaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3

Vastaus #1347 : 03.09.2021 klo 10:31:41

Myös lähetä lippu tekstiviestinä optio puuttuu näistä lohkopeleistä? Vai löysikö joku linkin, josta voi lähettää kaikki kolme lippua kaverille yhdessä paketissa?

Kaikki liput täytyy lähettää yksi kerrallaan. Muistaakseni "Avaa lippu" ja sieltä.
Hiiritin

Poissa Poissa

Vastaus #1348 : 03.09.2021 klo 10:33:48

Onhan toi helvetin perseestä, ettei kausikorttilaisille ole etuosto-oikeutta lippupaketteihin. Mitä toimistolla on ajateltu? :D Klubien klubi -kortilla on tällä hetkellä yhtä paljon virkaa kuin jollain tiimarin kanta-asiakaskortilla. Olis ollut edes etuosto-oikeus noihin kisakatsomoihin, mutta ei..

Klubin omassa uutisessa kyllä luki, että kausarilaisten etuosto-oikeus tänään ja maanantaina yleinen lippujen myynti. :D Ylos

Eikun jaa, yksittäiset liput taitaakin tosiaan tulla maanantaina vasta yleiseen. Kausarilla sai siis etuoston irtsareihin, mutta ei paketteihin?
« Viimeksi muokattu: 03.09.2021 klo 10:36:22 kirjoittanut Hiiritin »
hoc

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dogmaattinen Struktuuri

Vastaus #1349 : 03.09.2021 klo 10:36:32

Aika erikoista. Itse sain aamulla ostettua useamman lipun samalla (omalla) sähköpotiosoitteella.

E. Vai oliko ongelma vain lippupaketeissa?

Mahdollisesti ongelma koskee vain lippupakettia. Itse olin ostamassa kahta lippupakettia, joten en pysty ottamaan kantaa siihen miten kusinen katiska toimi jos oli ostamassa yksittäistä lippua.

Topikissa olevien lipunostoraporttien ja ihmettelyiden määrä yksin kertoo sen että kusinen katiska on käytettävyydeltään huono ja käyttöliittymältään epäonnistunut.

Sivuja: 1 ... 53 [54] 55 ... 67

Siirry: