Käläviän Torres
Poissa
Suosikkijoukkue: KPV, Kälviän Tarmo, JS Hercules, The Blues
|
 |
Vastaus #550 : 09.11.2007 klo 11:08:51 |
|
Olen samaa mieltä Kuuselan Maran kanssa, että Kokkolan jalkapallo tarvitsee yhteisen joukkueen, jotta uutta stadionia voidaan suunnitella Kokkolaan.
Minä taas olen jyrkästi eri mieltä Kuuselan kanssa. Siinä ei mitään fuusiota tarvi, sen verran vaan voisivat GBK ja KPV tehdä yhteistyötä että saataisiin se stadion Kokkolaan vaan vähän nopeammalla aikataululla. Molemmillehan se olisi vaan etu päästä kunnon puitteisiin pelaamaan.
|
|
|
|
honkala
Poissa
Suosikkijoukkue: Savon vapautusarmeija
|
 |
Vastaus #551 : 09.11.2007 klo 11:22:32 |
|
Tämä ketju on kyllä mielenkiintoista ja paikoin hupaisaa luettavaa. Johtuen varmaan siitä, että itseäni huvittaa tyypit jotka kannattavat enemmän jonkun maantieteellisen alueen futista, kuin seuraa. Toisaalta kyllä ymmärrän että tuollaisessa pikku kaupungissa kulttuuri on vähän toisenlaista, kun "kaikki tuntee kaikki". Pelaajat ja muut seuran henkilöt tuntuvat niin läheisiltä, että enemmin kannatetaan heitä kun seuraa, vaikka eikös sen pitäisi olla juuri toisin päin? Pelaajat ovat pelkkiä orjia, shakkinappuloita, jne, vai mitä?  Lisäksi riski tällaiseen "vääristyneeseen" kuvaan kannattamisesta kasvaa, jos on vielä itse sattunut pelaamaan pitkään kyseisessä seurassa. Tästä seuraavassa: Mitä noihin Maran kommentteihin tulee, niin kyllähän niistä paistaa läpi se että mies ei itse ole minkään seuran intohimoinen kannattaja. Suuri mies omalla sarallaan, mutta kannattajanäkökulma mieheltä puuttuu. Muutenkin itse ainakin jätän yleensä pelaajien, valmentajien ym. kommentit omaan arvoonsa tässä asiassa. Ei heillä yleensä ole mitään hajua tästä kannattajapuolesta(ellei ole di Canio). Monesti he ovat futiksessa mukana vain harrastus- tai työmielessä, eli tietty seura ei ole heille se suurin asia, kun taas kannattajalla seura on se ainut asia. Tämä ilmenee siten että moni junnu/uransa lopettanut ei käy edes oman seuran edustuksen pelejä katsomassa kuin satunnaisesti. Pelaajat vaihtavat seuraa sen mukaan missä heidän mielestä on paras edellytys pelata futista, se on heille tärkeää ei seura. He katsovat siis tätä asiaa aivan nurinkurisesti verrattuna kannattajiin. Toki näitä di Canioitakin löytyy..... Uskon että jos esim. tätä fuusio asiaa kysytään sellaisilta kokkolalaisilta, jotka ovat toimineet pitkään seuroissa(pelaajana, valmentaja, jne.), niin aika moni varmasti kannattaa sitä, koska heillä on juuri tämä "pelaajalähtöinen" lähestymistapa. Varsinkin kun mitä itse olen kokkolalaisten futisihmisten kanssa keskustellut, niin moni on pelannut junnuna(tai valmentanut) molemmissa seuroissa. Ei siis yhtään ihme jos fuusiota kannatetaan, jos tämän ajattelutavan omaavia on päättävissä asemissa. Onneksi meillä täällä KuPS:ssa omistaja on täysin vailla minkäänlaista seura/pelaajataustaa(siis siihen asti kunnes osti KuPS:n osakkeita) ja hänen suhde futiksen on täysin kannattajalähtöinen 
|
|
|
|
mele
Poissa
Suosikkijoukkue: KPV, FC Ruusu
|
 |
Vastaus #552 : 09.11.2007 klo 11:49:05 |
|
Yhtenä syynä tähän paikkakunnalliseen rappioon voidaan nähdä myös ihmisten asenteiden muuttuminen koulutukseen ajan kuluessa. Se millä ennen voitiin tuoda pelaajia paikkakunnalle, eli työpaikat eivät valitettavasti tänä päivänä ole niin kovaa valuttaa.
Monet haluavat kouluttaa itseään jalkapallon ohella, koska faktahan se on, ettei futis suomessa leiville lyö. Eli se missä Kokkolaan saatiin pelaajia muilta paikkakunnilta työn perässä ja omat pojat saatiin jäämään Kokkolana hieman pitempään ei päde enää tänään. Kokkolassa valitettavasti ei ole juurikaan hyvän tasoista koulusta.
Ammattikorkeakoulu tosin löytyy, jota en itse kuitenkaan pide korkeatasoisesa eikä houkuttelevana vaihtoehtona. Yliopistokeskuskin, mutta ainoastaan eri avoimien yliopistojen keskittymänä.
Lisätään vielä sen verran, että Kokkolan läheltä ei myöskään löydy isoja kaupunkeja. Lähin iso kaupunki Oulu 200km ja lähin kaupunkin jossa saa yliopistotaso koulutusta on Vaasa 120km.
|
|
« Viimeksi muokattu: 09.11.2007 klo 11:51:50 kirjoittanut mele »
|
|
|
|
|
DiCanio
Poissa
Suosikkijoukkue: GBK, Red and White since 1924,Gnaget
|
 |
Vastaus #553 : 09.11.2007 klo 17:18:24 |
|
Tämä ketju on kyllä mielenkiintoista ja paikoin hupaisaa luettavaa. Johtuen varmaan siitä, että itseäni huvittaa tyypit jotka kannattavat enemmän jonkun maantieteellisen alueen futista, kuin seuraa. Toisaalta kyllä ymmärrän että tuollaisessa pikku kaupungissa kulttuuri on vähän toisenlaista, kun "kaikki tuntee kaikki". Pelaajat ja muut seuran henkilöt tuntuvat niin läheisiltä, että enemmin kannatetaan heitä kun seuraa, vaikka eikös sen pitäisi olla juuri toisin päin? Pelaajat ovat pelkkiä orjia, shakkinappuloita, jne, vai mitä?  Lisäksi riski tällaiseen "vääristyneeseen" kuvaan kannattamisesta kasvaa, jos on vielä itse sattunut pelaamaan pitkään kyseisessä seurassa. Tästä seuraavassa: Mitä noihin Maran kommentteihin tulee, niin kyllähän niistä paistaa läpi se että mies ei itse ole minkään seuran intohimoinen kannattaja. Suuri mies omalla sarallaan, mutta kannattajanäkökulma mieheltä puuttuu. Muutenkin itse ainakin jätän yleensä pelaajien, valmentajien ym. kommentit omaan arvoonsa tässä asiassa. Ei heillä yleensä ole mitään hajua tästä kannattajapuolesta(ellei ole di Canio). Monesti he ovat futiksessa mukana vain harrastus- tai työmielessä, eli tietty seura ei ole heille se suurin asia, kun taas kannattajalla seura on se ainut asia. Tämä ilmenee siten että moni junnu/uransa lopettanut ei käy edes oman seuran edustuksen pelejä katsomassa kuin satunnaisesti. Pelaajat vaihtavat seuraa sen mukaan missä heidän mielestä on paras edellytys pelata futista, se on heille tärkeää ei seura. He katsovat siis tätä asiaa aivan nurinkurisesti verrattuna kannattajiin. Toki näitä di Canioitakin löytyy..... Uskon että jos esim. tätä fuusio asiaa kysytään sellaisilta kokkolalaisilta, jotka ovat toimineet pitkään seuroissa(pelaajana, valmentaja, jne.), niin aika moni varmasti kannattaa sitä, koska heillä on juuri tämä "pelaajalähtöinen" lähestymistapa. Varsinkin kun mitä itse olen kokkolalaisten futisihmisten kanssa keskustellut, niin moni on pelannut junnuna(tai valmentanut) molemmissa seuroissa. Ei siis yhtään ihme jos fuusiota kannatetaan, jos tämän ajattelutavan omaavia on päättävissä asemissa. Onneksi meillä täällä KuPS:ssa omistaja on täysin vailla minkäänlaista seura/pelaajataustaa(siis siihen asti kunnes osti KuPS:n osakkeita) ja hänen suhde futiksen on täysin kannattajalähtöinen  Honkala on viisas mies
|
|
|
|
Timze
Poissa
Suosikkijoukkue: Juventus, MyPa, KPV
|
 |
Vastaus #554 : 09.11.2007 klo 21:56:19 |
|
Suomen mittapuulla en sanoisi Kokkolaa pikkukaupungiksi.
Jalkapallollisesti Kokkola on perinteikäs jalkapallokaupunki jota valitettavasti jotku nimeltämainitsemattomat forumistit ylistää myös jääkiekko menestyksen takia (menestyksen jota ikinä ei ole ollut, toisin kuin jalkapallossa).
Kokkolassa on 2 perinteikästä jalkapalloseuraa, ja minun mielipiteeni on aina ollut ja tulee olemaan että, ei fuusiota. En ole koskaan pitänyt myöskään fuusiota realistisena vaihtoehtona. Ja mielummin väännetään niitä 1-2 divareita kahden perinteikkään seuran voimin kuin noustaan muovin voimalla..
|
|
|
|
WiZ
Poissa
Suosikkijoukkue: KPV, Reima, Huuhkajat
|
 |
Vastaus #555 : 09.11.2007 klo 22:03:14 |
|
KPV on myös maratontaulukossa 15:s, ei hullummin?
|
|
|
|
Fenley Stastus
Poissa
Suosikkijoukkue: -
|
 |
Vastaus #556 : 10.11.2007 klo 23:38:02 |
|
Kokkolassa valitettavasti ei ole juurikaan hyvän tasoista koulusta.
Ammattikorkeakoulu tosin löytyy, jota en itse kuitenkaan pide korkeatasoisesa eikä houkuttelevana vaihtoehtona. Yliopistokeskuskin, mutta ainoastaan eri avoimien yliopistojen keskittymänä.
Lisätään vielä sen verran, että Kokkolan läheltä ei myöskään löydy isoja kaupunkeja. Lähin iso kaupunki Oulu 200km ja lähin kaupunkin jossa saa yliopistotaso koulutusta on Vaasa 120km. Selittelyn makua, sillä ne casagrandet ja kuoppalat ovat lähinnä vähemmistöä suomalaisfutaajien joukossa. Suurimmalle osalle teettää tuskaa suorittaa edes se liikunnanohjaajan tutkinto peliuran ohessa, saati sitten "oikean ammatin" tai AMK- ja yliopistotason koulutuksen hankkiminen. Nykypäivän koulutusrakenteen takia voit lukea amk:ssa aluksi kandidaatiksi ja jatkaa sitten yliopiston puolella maisteriksi, jos kerta insinöörilakilla ei tee vittuakaan. Tuskin Kokkolan joukkueet tulevat ikinä kunnon kotimaisia vierastyöläisiä saamaan, jos valmentaja palkataan vasta tammikuussa ja tilillä ei ole rahaa edes vähän alusta. Taitaa muuten ne amk-tutkinnot olla kesken vielä sekä Reinillä että Uusimäellä...
|
|
|
|
Kuqqen
Poissa
Suosikkijoukkue: activity in the forest and streets
|
 |
Vastaus #557 : 23.11.2007 klo 20:22:21 |
|
Tuo KP:n mielipidekirjoittaja on ilmeisesti juuri sellainen jalkapalloromantikko, jolle riittää aladivisíoonien taso. Jalkapalloa voi rakastaa seuraamalla kakkos-nelosdivaria tai puulaakiakin.
eihän kukaan (tai ei ainakaan pitäisi) seuraa jotain tiettyä sarjatasoa!? Sitä sarjatasoa seurataan, missä oma seura pelaa. Onnittelut Kokkolaan hyvästä päätöksestä. Ja sitä ihmettelen minäkin, että jos halutaan "kokkolalainen suurseura", niin miksei sitten KPV kerää rahoja ja nouse sinne liigaan?
|
|
|
|
Arpin Lusène
Poissa
|
 |
Vastaus #558 : 23.11.2007 klo 20:29:21 |
|
Onnittelut Kokkolaan hyvästä päätöksestä. Ja sitä ihmettelen minäkin, että jos halutaan "kokkolalainen suurseura", niin miksei sitten KPV kerää rahoja ja nouse sinne liigaan?
Miksei Lahti kerää isoja rahoja ja voita mestaruutta? : 
|
|
|
|
nuohooja
Poissa
|
 |
Vastaus #559 : 23.11.2007 klo 21:22:05 |
|
Tämä ketju on kyllä mielenkiintoista ja paikoin hupaisaa luettavaa. Johtuen varmaan siitä, että itseäni huvittaa tyypit jotka kannattavat enemmän jonkun maantieteellisen alueen futista, kuin seuraa. Toisaalta kyllä ymmärrän että tuollaisessa pikku kaupungissa kulttuuri on vähän toisenlaista, kun "kaikki tuntee kaikki". Pelaajat ja muut seuran henkilöt tuntuvat niin läheisiltä, että enemmin kannatetaan heitä kun seuraa, vaikka eikös sen pitäisi olla juuri toisin päin? Pelaajat ovat pelkkiä orjia, shakkinappuloita, jne, vai mitä?  Lisäksi riski tällaiseen "vääristyneeseen" kuvaan kannattamisesta kasvaa, jos on vielä itse sattunut pelaamaan pitkään kyseisessä seurassa. Tästä seuraavassa: Mitä noihin Maran kommentteihin tulee, niin kyllähän niistä paistaa läpi se että mies ei itse ole minkään seuran intohimoinen kannattaja. Suuri mies omalla sarallaan, mutta kannattajanäkökulma mieheltä puuttuu. Muutenkin itse ainakin jätän yleensä pelaajien, valmentajien ym. kommentit omaan arvoonsa tässä asiassa. Ei heillä yleensä ole mitään hajua tästä kannattajapuolesta(ellei ole di Canio). Monesti he ovat futiksessa mukana vain harrastus- tai työmielessä, eli tietty seura ei ole heille se suurin asia, kun taas kannattajalla seura on se ainut asia. Tämä ilmenee siten että moni junnu/uransa lopettanut ei käy edes oman seuran edustuksen pelejä katsomassa kuin satunnaisesti. Pelaajat vaihtavat seuraa sen mukaan missä heidän mielestä on paras edellytys pelata futista, se on heille tärkeää ei seura. He katsovat siis tätä asiaa aivan nurinkurisesti verrattuna kannattajiin. Toki näitä di Canioitakin löytyy..... Uskon että jos esim. tätä fuusio asiaa kysytään sellaisilta kokkolalaisilta, jotka ovat toimineet pitkään seuroissa(pelaajana, valmentaja, jne.), niin aika moni varmasti kannattaa sitä, koska heillä on juuri tämä "pelaajalähtöinen" lähestymistapa. Varsinkin kun mitä itse olen kokkolalaisten futisihmisten kanssa keskustellut, niin moni on pelannut junnuna(tai valmentanut) molemmissa seuroissa. Ei siis yhtään ihme jos fuusiota kannatetaan, jos tämän ajattelutavan omaavia on päättävissä asemissa. Onneksi meillä täällä KuPS:ssa omistaja on täysin vailla minkäänlaista seura/pelaajataustaa(siis siihen asti kunnes osti KuPS:n osakkeita) ja hänen suhde futiksen on täysin kannattajalähtöinen  kun nykyisin on hyväksyttyä, että pelaaja siirtyy isommille areenoille, niin eikö kannattajalla ole samaa oikeutta? onko dalla valle mieshuora kun vaihtaa kasvattajaseuran vieläpä englantilaiseen paitaan? onko kannattaja mieshuora jos siirtyy kannattamaan kotimaisesta divariseurasta englantilaista seuraa? saako pelaaja ajatella uransa parasta ja siirtyä toisaalle? saako kannattaja ajatella itsensä parasta ja siirtyä seuraamaan ja kannattamaan tasokkaampaa futista? saako kannattaa fuusiota, jotta näkisi kaupungin omien poikien pelaavan kaupungin omassa joukkueessa liigaa? kuka määrää mikä vittu edes on "oikein", eikö jokaisella ole valinnan vapaus lain puitteissa, jota olisi jokaisen syytä kunnoittaa? vai voiko joku tulla muka perustellusti sanomaan, että kannatat "väärää"(mieslutka) seuraa? onko vain yksi oikea tapa olla oikea kannattaja, "pyhän futiskulttuurin toteuttaja"? ja onko siten esim vain yksi oikea poliittinen puolue, jota kaikkien on kannatettava?
|
|
|
|
WiZ
Poissa
|
 |
Vastaus #560 : 23.11.2007 klo 21:35:08 |
|
eihän kukaan (tai ei ainakaan pitäisi) seuraa jotain tiettyä sarjatasoa!? Sitä sarjatasoa seurataan, missä oma seura pelaa.
Onnittelut Kokkolaan hyvästä päätöksestä. Ja sitä ihmettelen minäkin, että jos halutaan "kokkolalainen suurseura", niin miksei sitten KPV kerää rahoja ja nouse sinne liigaan?
Koska täällä on kaksi lähes tasavahvaa seuraa juuri kuten Lahdessa oli ennen edustustasolla ja osa sponsoreista sponssaa vain toista, osa molempia vähän ja osa ei kumpaakaan ennenkuin on yksi vahva seura johon panostaa..Näin ollen budjetit on 2-3 kertaa pienempiä mitä ne voisivat olla yhdellä seuralla.
|
|
|
|
Taitofutis
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Huuhkajat
|
 |
Vastaus #561 : 23.11.2007 klo 22:01:28 |
|
Koska täällä on kaksi lähes tasavahvaa seuraa juuri kuten Lahdessa oli ennen edustustasolla ja osa sponsoreista sponssaa vain toista, osa molempia vähän ja osa ei kumpaakaan ennenkuin on yksi vahva seura johon panostaa..Näin ollen budjetit on 2-3 kertaa pienempiä mitä ne voisivat olla yhdellä seuralla.
Onko FC Lahden budjetti isompi kuin Reippaan ja Kuusysin budjetit olivat ?
|
|
« Viimeksi muokattu: 23.11.2007 klo 22:03:10 kirjoittanut Taitofutis »
|
|
|
|
|
WiZ
Poissa
|
 |
Vastaus #562 : 23.11.2007 klo 22:08:46 |
|
Onko FC Lahden budjetti isompi kuin Reippaan ja Kuusysin budjetit olivat ?
Kokkolassa on tilannne kuten selostin...Lahden tilanteesta en tarkemmin tiedä muutakuin, että vakaammalla pohjalla pitäis olla talous nyt?
|
|
|
|
Kuqqen
Poissa
Suosikkijoukkue: activity in the forest and streets
|
 |
Vastaus #563 : 23.11.2007 klo 22:33:53 |
|
Miksei Lahti kerää isoja rahoja ja voita mestaruutta? :  yritetty on, mutta laihaksi on jäänyt. Kun seuraa 11 vuotta sitten perustettiin, lahtelaiset firmat lupaili kuuta taivaalta ja yleisö oli ehdottomasti "lahtelaisen huippujoukkueen" takana. Kun mestaruuksia ei ole tähän päivään asti tippunut, on aika moni takki kääntynyt. Kaudella 2009 ympyrä sulkeutuu, kun Kyykkä palaa nimenä miesten sarjoihin.
|
|
|
|
Gennadi
Poissa
Suosikkijoukkue: 1924
|
 |
Vastaus #564 : 11.12.2007 klo 20:42:20 |
|
Tuli tässä mieleen, että katu nimeltä Jahti joka sijaitsee Halkokarilla keskellä Kokkolaa on kasvattanut monia pelaajia ympäri suomea, jopa ympäri maailmaa.
Joni Koppinen (FC Kipparit) Miika Koppinen (Rosenborg) Aki Sipilä (ex KuPS) Ville Luokkala (KPV) Ja pari junioria jotka pelaavat GBK:ssa. Sekä tietysti minä itse, joka harmi kyllä on lopettanut aktiiviuran.
Saa nähdä mitä täältä ihmekadulta syntyy tulevien vuosien aikana..
!HUOM! Otsiokko vaihtuu nyt kun FC Kokkola saatiin haudattua!
|
|
« Viimeksi muokattu: 11.12.2007 klo 21:00:21 kirjoittanut Gennadi »
|
|
|
|
|
Gennadi
Poissa
|
 |
Vastaus #565 : 01.05.2008 klo 12:47:45 |
|
Pitäisikö koktap:n nyt heittäytyä vasta perustetun AC Kokkolan riveihin ja lopettaa nuo fuusiopuheet.
Siirretään keskustelu KPV:n topicista tänne ettei mene liian OT. Tämä jäi minuakin askarruttamaan kun eilen paikallisradiossa kerrottiin että Kokkolaan on perustettu uusi seura nimeltä AC Kokkola. Aikovat kuulemma kesälläkin pelata harjoitusottelun AC Oulua vastaan. Onkohan tämä vain joku vanhojen äijien höntsäilytiimi, vai mikähän tässä on takana? Onko kenelläkään tarkempaa tietoa?
|
|
|
|
öbservätör
Poissa
|
 |
Vastaus #566 : 01.05.2008 klo 13:43:06 |
|
AC Kokkolan perustajat ovat rohkeita, jos ovat tosimielellä liikkeellä. En tarkoita seuran perustamista, vaan tavoitteita jotka he ilmoittivat radion haastattelussa. Aloitetaan melkein heti, kahden vuoden rahoitus kunnossa, ensimmäinen harjoituspeli sovittu. Ja edelleen, tavoite nousta huipulle asti sekä aloittaa oma junioritoiminta.
Muuten ihan hyvä, mutta jos lähdetään kuutosesta kipuamaan tavoitteellisesti kohti huippua, niin jonkun pitää nostaa seura pelaamalla kuutosesta kolmoseen, josta sitten oikeiden pelimiesten kautta ylöspäin. Kuka Kokkolassa tekee tämän. Ei taida olla kuin yksi vaihtoehto. Entiset pelimiehet, joista ilmeisesti iso osa ovat nyt mukana junioritaustajoukoissa sekä GBK:ssa että KPV:ssa.
Sitten se junioriorganisaatio. Tällä hetkellä on jo pulaa asiantuntevista junioritoimijoista. Mistä nämä napataan. Junioriorganisaation rakentaminen on huomattavasti vaikeampaa, kuin pelkästään rahan voimalla taiottava, toimiva aikuisten joukkue.
|
|
|
|
Gennadi
Poissa
|
 |
Vastaus #567 : 01.05.2008 klo 13:46:29 |
|
AC Kokkolan perustajat ovat rohkeita, jos ovat tosimielellä liikkeellä. En tarkoita seuran perustamista, vaan tavoitteita jotka he ilmoittivat radion haastattelussa. Aloitetaan melkein heti, kahden vuoden rahoitus kunnossa, ensimmäinen harjoituspeli sovittu. Ja edelleen, tavoite nousta huipulle asti sekä aloittaa oma junioritoiminta.
Muuten ihan hyvä, mutta jos lähdetään kuutosesta kipuamaan tavoitteellisesti kohti huippua, niin jonkun pitää nostaa seura pelaamalla kuutosesta kolmoseen, josta sitten oikeiden pelimiesten kautta ylöspäin. Kuka Kokkolassa tekee tämän. Ei taida olla kuin yksi vaihtoehto. Entiset pelimiehet, joista ilmeisesti iso osa ovat nyt mukana junioritaustajoukoissa sekä GBK:ssa että KPV:ssa.
Sitten se junioriorganisaatio. Tällä hetkellä on jo pulaa asiantuntevista junioritoimijoista. Mistä nämä napataan. Junioriorganisaation rakentaminen on huomattavasti vaikeampaa, kuin pelkästään rahan voimalla taiottava, toimiva aikuisten joukkue.
Sekin ihmetyttää minua että AC Kokkolalla ei ole harjoitusvuoroja ollenkaan, saati sitten kenttää missä harjoitella. Pelimiehiä ei välttämättä ole vaikea saada. Ainakin itse tiedän liutan A-B ikäisiä junioreita jotka mielellään ottaisivat hieman rennomassa sarjassa ilon irti. Mielestäni sen ikäiset jannut pitäisi ainakin Kutosen ja Vitosen tasolla pärjätä suvereenisti.. Mutta saa nähdä miten homma lähtee tästä kehittymään. Mielenkiinnolla odotan mitä tulee tapahtumaan..
|
|
|
|
mele
Poissa
Suosikkijoukkue: KPV, FC Ruusu
|
 |
Vastaus #568 : 01.05.2008 klo 13:57:44 |
|
AC Kokkolahan voisi periä vaikka Atleticon kentän Rödsöstä
|
|
|
|
Raian
Poissa
|
 |
Vastaus #569 : 01.05.2008 klo 13:59:35 |
|
 Forumin pojat nostamaan Kokkolan jalkapallon tulevaisuus kuutosesta ylöspäin. Ainakin vitoseen olisi realistiset mahdollisuudet. Tämä tosin vaikken tiedä yhtään teidän tasoa. Hah aika kovilta kuulostavat tavoitteet. Miksi hitossa pitäisi perustaa yksi joukkue lisää pyörittämään junnutoimintaa? Nykypäivän malli, jossa kolme seuraa vastaa hommasta toimii oikein hyvin. Junioreita nousee mukavasti hyvällä tasolle. Lisäksi KPS taitaa sitten vastata hiukan heikompien peluuttamisesta. Uusi seura tarkoittaisi valmentajien kaappaamista vanhoista seuroista. Se tarkoittaisi myös aina kovia synnytysvaivoja, miten seura alkaa tekemään työtään. Siinä tuhraantuisi varmasti monta pelaajaa aivan turhaan. Mistä löytyisi muka yhden seuran verran uusia pyörittäjiä? Naurettavaa. Jos Kokkolassa on halunnut päästä mukaan kasvattamaan junnuja, niin nykyiset seurat tarjoavat hyvän mahdollisuuden. Onko muka jossain piilossa iso joukko päteviä toimijoita. No ei taatusti. Uudet kasvot tarkoittaisivat kauheata perseilyä. Tai sitten näitä kaappauksia. No mistä sitten löydetään pelaajat tähän seuraan? Jättääkö muka nykyiset seurat joitakin lapsia ulos toiminnastaan? Ei taatusti jätä. Nykyään tiedetään, että mahdollisimman moni pitää saada pidettyä mukana, koska murrosiässä kato on niin voimakasta. Lisäksi yhteiskunta velvoittaa nykyään yhä enemmän seuroja muistamaan yhteiskunnalinen tehtävänsä tarjota liikunnallinenharrastus lapsille. Kokkolaan ei mahdu uutta täysi laajuista junnujoukkuetta. Mitään vähempää ei seura sitten saakkaan olla, jotta säilytettäisiin jatkuvuus. KPS:llä taitaa olla aina ongelmia saada vanhemmissa ikäluokissa joukkuetta pystyyn. Miten tähän kuvioon mahtuu uusi seura? Genna tiedät minne ohjata pojat pelaamaan.  Näyttää, että minä taidankin vetää tynkäkauden, joten päteviä rymistelijöitä katkomaan jalkoja tarvitaan.
|
|
« Viimeksi muokattu: 01.05.2008 klo 14:00:55 kirjoittanut Raian »
|
|
|
|
|
Brindellone
Poissa
Suosikkijoukkue: Anonymous Club Oulu
|
 |
Vastaus #570 : 01.05.2008 klo 14:01:15 |
|
AC Vantaa, AC Oulu, AC Helsinki, AC Kajaani, AC Kokkola... 
|
|
|
|
Gennadi
Poissa
|
 |
Vastaus #571 : 01.05.2008 klo 14:05:04 |
|
Genna tiedät minne ohjata pojat pelaamaan.  Näyttää, että minä taidankin vetää tynkäkauden, joten päteviä rymistelijöitä katkomaan jalkoja tarvitaan. Tiedänhän minä. Kolme kertaa öyhyen ajan sisään minua on kysytty takaisin pelaamaan, toistaiseksi jokainen vastaus on ollut kielteinen. Syystä tai toisesta aika ei aina tahdo riittää jalkapalloilulle vaikka sitä kuinka haluaisi.. Mutta saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan nyt kun kova fyysinen kunto on hankittu alle.  Ihmetyttää kyllä että miten meinaavat saada ilmaa purjeisiinsa..
|
|
|
|
öbservätör
Poissa
|
 |
Vastaus #572 : 01.05.2008 klo 14:05:36 |
|
Juuri tätä tarkoitin.
Jos seuran (Ac Kokkola) tavoitteen asettajat ovat vähänkin järjissään, kannattaisi sijoittaa se "kahden vuoden" rahoitus jo nyt toimivaan junnuorganisaatioon.
Puulaakipalloiluun jos sijoittavat, sitten on ihan OK.
Ei kehittyvien junnujen paikka ole 6 div. tai 5 div. ei edes 4. div.
Mutta, lycka till, tämä ainakin herättää keskustelua. Pinnan alla kytee.
|
|
|
|
Heskey
Poissa
Suosikkijoukkue: Panathinaikos AO, KPV
|
 |
Vastaus #573 : 01.05.2008 klo 14:10:40 |
|
Ensin Kipparit, sitten AC Kokkola, seuraavaksi Kokkola United? Eiköhän nää ole jo niin vitun nähty. :keskari:
|
|
|
|
Raian
Poissa
|
 |
Vastaus #574 : 01.05.2008 klo 14:12:09 |
|
Ei kehittyvien junnujen paikka ole 6 div. tai 5 div. ei edes 4. div.
Ei todellakaan ole. Jos tahdot kehittyä, niin tarvitset harjoituksia. Niistähän ei tunnetusti puulakijoukkueissa oikein jakseta vetää. Homma yleensä nojaakin periaatteeseen, että pääset pelaaman ilman harkkoja. Tai ainakin hyvin minimaalisella harjoittelemisella. Ei siellä junnut kehity. Jos harkkoja on niin,  älä junnu tule mun kanssa harjoittelemaan. Homma on yleensä sen kaltaista roiskimista, että ei sieltä ponnisteta tekniikalla ainakaan pinnalle. Samoin pelit. Turha junnu odottaa multa laadukkaita syöttjä jalkaan ja nättejä seinäsyöttöjä. Jos tahdot pallon perässä kirmata, niin sitten voin potkaista epämääräisesti kohti vastustajan maalia. Halukkaat juoksemaan perään 
|
|
|
|
|
|