Täällä on muutamaan kertaan (minä itse mukaan lukien) kyselty vuonna 1999 syntyneelle Valtteri Vesiaholle omaa topikkia, niin pistetään tämä nyt pystyyn. Mielestäni näinkin korkealla tasolla pelaava nuori suomalainen ansaitsee oman otsikkonsa. Vesiaho on tällä hetkellä ilmeisesti ainoa suomalainen miespuolinen ammattijalkapalloilija Espanjassa?
Käpasta aikanaan Klubiin nuorena ja sieltä eteenpäin TPS:n kautta Kotkaan siirtynyt ja junnumajuissa paljon pelannut Vesiaho palloilee tällä hetkellä Espanjassa Haro Deportivon joukkueessa. Klubissa otteet olivat vaihtelevia eikä totaalinen murtautuminen avaukseen koskaan toteutunut. Välillä nähtiin kuitenkin pilkahduksia miehen mahtavasta potentiaalista ja tämän jälkeen Vesiaho lähtikin hakemaan isompia minuutteja Suomen Ykkösestä, jossa erityisesti KTP:n paidassa sementoitui avauksen paikka puolustuslinjasta.
Vesiaho tosiaan siirtyi KTP:sta Haro Deportivoon Espanjan 3. korkeimmalle tasolle (Segunda división B) vuoden 2020 syyskuussa kesken Ykkösen kauden ja onkin nyt onnistunut aika kivasti murtautumaan Haron pelaavaan kokoonpanoon. Joukkueella näyttää menevän aika huonosti ja putoaminen taitaa olla todellinen uhka, mutta raporttien perusteella
Valtsu on vakuuttanut topparin tontilla. Huhupuheiden mukaan kiinnostusta on löytynyt muista seuroista niin samalta tasolta kuin myös sarjatasoa ylempää. Kasassa tällä kaudella 1 tehty maali ja se oli muuten hieno vapari kaukaa suoraan ylänurkkaan. Maalipuut ovat kolisseet muutamaan otteeseen, mutta toistaiseksi kasassa on tosiaan 1 maali 11 pelatussa ottelussa.
Vesiaholla on ilmeisesti ollut jotain pientä vaivaa tällä kaudella, kun hän on ollut muutamista otteluista kokonaan kokoonpanon ulkopuolella. Toivotaan ehjää loppukautta.

Tulevien kausien osalta sen verran, että uskon Vesiahon jatkavan samaisessa sarjassa myös tulevina vuosina ja otteiden ollessa hyviä, näen täyden mahdollisuuden nousta pelaamaan sarjatasoa korkeammalle. Mikäli Haro tippuu, on vaikea nähdä Valtsu sarjatasoa alempana näillä otteilla.
Lisätään vielä sen verran, että itse olen parhaiten pysynyt kärryillä seuraamalla seuraa sosiaalisessa mediassa. Varmasti jokin parempikin alusta seuraamiselle löytyisi, mutta itselle tuo on sopinut hyvin.

Mainitsin tästä jo Klubin topikissa, mutta pakko kehua Valtterin nykyistä fyysistä preesensiä verrattuna aikaan esimerkiksi Klubissa.

Varmasti ollut iso apu pärjäämiseen topparin tontilla.