Edmundo
Poissa
|
 |
Vastaus #2825 : 20.07.2021 klo 18:01:48 |
|
Tarkoittaako tuo uutinen, että Venäjän rajalta / Venäjän matkustajilta on analysoitu 78 delta-testitulosta viikoilla 24 ja 25 yhteensä?
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.07.2021 klo 18:08:46 kirjoittanut Edmundo »
|
|
|
|
|
ginikettu
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK (BJK)
|
 |
Vastaus #2826 : 20.07.2021 klo 18:04:21 |
|
En tiedä minkäväristen silmälasien läpi te tulkitsette tilastoja. Tartunnat alkoivat laskemaan maaliskuun puolivälissä ja lasku jatkui viikolle 24 asti. 21.6. alkoi selkeä nousu, eli juuri silloin kun EM-turistit palailivat kotimaahan.
Katso ikäryhmittäistä tilastoa vaikka luokkia 15-25 -välillä. Sovita siihen tartuntojen määrään joku eksponentiaalinen funktio niin ainakin silmämääräisesti se oli ennen kesäkuun puoliväliä jo lähtenyt nousuun. Mediaaniaika oireiden ilmaantumiseen on n. 5vrk niin on hyvä oletus että n. 8.6. tartunnat ovat lähteneet käsistä. 30-45 vuotiaissa näkyy kisaturrejen piikki mikä jäi aika lyhyeksi. Toki osaltaan on vaikuttanut muuhunkin, mutta iso kuva on kuitenkin tuossa kesän alussa ja jonneissa.
|
|
|
|
|
DAF
Poissa
Suosikkijoukkue: M. Deianov ja Reilu-Jonin perintö
|
 |
Vastaus #2827 : 20.07.2021 klo 18:26:11 |
|
En tiedä minkäväristen silmälasien läpi te tulkitsette tilastoja. Tartunnat alkoivat laskemaan maaliskuun puolivälissä ja lasku jatkui viikolle 24 asti. 21.6. alkoi selkeä nousu, eli juuri silloin kun EM-turistit palailivat kotimaahan. Tartuntojen määrä ei laskenut, kun tartunnan saaneet turistit olivat sairastaneet taudin noin kuun vaihteen tienoilla, vaan suuri määrä virusta oli jäänyt kytemään väestöön. Vertailun vuoksi Päijät-Hämeen rypäs saatiin toukokuussa sammumaan. Näin tartuntojen määrä on kasvanut koko ajan juhannuksesta lähtien. Hyvä mittari on myös tartunnat/testatut suhdeluku, joka ilmaistaan prosentteina. Luku oli painunut alle 1% 20.6. mennessä, jonka jälkeen se lähti nousuun. Tällä hetkellä se on 2-3% eli virusta on paljon väestössä.
Ainakaan emme tulkitse vitosnikillä näitä - ehkä sinäkin jatkossa ykkösellä jatkat. Deltan osuus ei kyllä ole minkään tilaston mukaan missään kohtaa ollut häipymässä. Kisojen myötä nousu saattoi aikaistua viikon reippaampi nousu, muttei tilastoissa kyllä _mikään_ osoita deltan hiipumista ennen juhannusta.
|
|
|
|
|
Kuhnuri
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat
|
 |
Vastaus #2828 : 21.07.2021 klo 00:29:24 |
|
Kertoo kaiken siitä, että kukaan täysijärkinen ei lue tuota paskalähteä tai etenkään vastaile lehden asettamiin kyselyihin.
|
|
|
|
|
Kuhnuri
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat
|
 |
Vastaus #2829 : 21.07.2021 klo 00:32:47 |
|
Viikolla 17 alkanut deltarypäs on Päijät-Hämeen rypäs, joka saatiin kuriin. Viikolla 24 alkanut, yhä nouseva aalto, on selkeästi EM-kisaturistien tuoma, joka on jatkunut nuorison holtittoman käytöksen takia. Kuten diagrammista nähdään delta oli jo katoamassa viikolla 23, mutta sai sitten uutta voimaa EM-kisaturisteilta, ja on koko ajan voittanut lisää tilaa muilta virustyypeitä tullen dominoivaksi. No deltaa yritetään nyt suitsia uusilla rajoituksilla.
Juu kyllä sen täytyy siis olla niin, että delta ei olisi lähtenyt leviämään ilman Pietarissa käyneitä, kun muunnos nyt olisi mystisesti välttänyt Suomen ja ei olisi levinnyt lisääntyvän matkailun myötä.
|
|
|
|
|
Chuck
Poissa
Suosikkijoukkue: Путiн хуйло!
|
 |
Vastaus #2830 : 21.07.2021 klo 01:09:11 |
|
21.6. alkoi selkeä nousu, eli juuri silloin kun EM-turistit palailivat kotimaahan.
Eli tuo nousun alku ei voi mennä kisaturistien piikkiin, koska palasivat aikaisintaan vasta 22.6. (ja suuri osa todettiin positiivisiksi vasta useampi päivä myöhemmin). 
|
|
|
|
|
MarcosTulio
Poissa
|
 |
Vastaus #2831 : 21.07.2021 klo 11:41:43 |
|
Eli tuo nousun alku ei voi mennä kisaturistien piikkiin, koska palasivat aikaisintaan vasta 22.6. (ja suuri osa todettiin positiivisiksi vasta useampi päivä myöhemmin).  Sivuhuomiona: Suomi-Venäjä pelattiin 16.6., ja kaikki tuossa matsissa käyneet suomalaiset eivät jääneet Venäjälle Belgia-matsiin asti.
|
|
|
|
|
DAF
Poissa
Suosikkijoukkue: M. Deianov ja Reilu-Jonin perintö
|
 |
Vastaus #2832 : 21.07.2021 klo 12:42:08 |
|
Sivuhuomiona: Suomi-Venäjä pelattiin 16.6., ja kaikki tuossa matsissa käyneet suomalaiset eivät jääneet Venäjälle Belgia-matsiin asti.
Tuosta matsista palanneilla tartuntoja vain ainakin HUS mukaan on ollut olematon määrä, eikä esimerkiksi busseja laitettu vastaavaan tapaan karanteeniin kuin seuraavalla viikolla.
|
|
|
|
|
Raksaus
Poissa
|
 |
Vastaus #2833 : 22.07.2021 klo 14:26:14 |
|
Yleisellä tasolla koko kansan keskuudessa tilanne nähdään eri tavalla kuin täällä futisforum-kuplassa. Vähän kuten markkinaoikeudessa, paras tarina voittaa. Ikävä kyllä tässä tapauksessa se lienee että kisaturistit toivat Deltan Suomeen.
Pitkään on parempana ihmisenä tullut vittuiltua kendoyanarikavereille, mäyräkoirahattuisista kännisistä kisaturisteista, jotka tuoppi kädessä itkee hävittyä skodacupin merkityksetöntä alkusarjatappiota televisioruudussa. Nyt on tullut vastaavia kuittailuja kuinka fudisväki on samaa sakkia. Ja yleinen mielikuva on jonkin verran muuttunut.
Ero julkisuuskuvassa Tanskamatsin jälkeen on kuin yöllä ja päivällä. Siitä puolueeton Suomalainen tiesi sen SMJKn äänensä käheäksi huutaneen kannattajan haastattelun. Joka oli sympaattinen, vaikka pikkupieruissa saattoikin olla. Kahdesta Venäjällä pelatusta pelistä ensimmäinen mielikuva ihmisillä on Alpenhaus ja "Haista vittu Krista Kiuru". Tämä yhdistettynä ajalliseen yhteyteen ja tarinaan yhdestäkin Peteristä niin imagotappio nyt vaan on selvä.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 22.07.2021 klo 14:29:19 kirjoittanut Raksaus »
|
|
|
|
|
Turvatarkastus
Poissa
Suosikkijoukkue: Dimitar Berbatov
|
 |
Vastaus #2834 : 22.07.2021 klo 15:03:37 |
|
Itsekin kuullut töissä kauhisteluja, että vasta jälkeenpäin ollaan kuultu, että esim. polttareiden suunnittelukaljoilla istuikin joku PIETARISSA käynyt huligaani. Tämä on sitten ollut todella vastuutonta muita kohtaan.
Kyllä futisfanien maine on pitkäksi aikaa tahrattu.
|
|
|
|
|
Pelle-Wermanni
Poissa
Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura
|
 |
Vastaus #2835 : 22.07.2021 klo 16:20:31 |
|
Kyllä futisfanien maine on pitkäksi aikaa tahrattu. Ei ole.
|
|
|
|
|
kieran
Poissa
|
 |
Vastaus #2836 : 22.07.2021 klo 23:46:03 |
|
P Kyllä futisfanien maine on pitkäksi aikaa tahrattu.
Niin, onko? Kyllähän meillekin edelleen tipahtelee viestejä, joissa meitä syyllistetään siitä, kun tuotiin koronan neljäs aalto Suomeen. Itse olen jutellut lukuisten ihmisten kanssa oman kuplani ulkopuolella, ja pääsääntöisesti kaikki ovat hämmästelleet sitä ryöpytystä, mitä Pietarin kävijät ovat saaneet. Sitä en osaa sanoa, että eivätkö nämä kasvokkain tapaamani ihmiset ole uskaltaneet oikeasti kertoa mielipiteitään, vai löytyykö se oikea totuus somesta?
|
|
|
|
|
Tölkkivaari
Paikalla
Suosikkijoukkue: #TunnenSielläTyyppejä
|
 |
Vastaus #2837 : 22.07.2021 klo 23:57:17 |
|
Niin, onko? Kyllähän meillekin edelleen tipahtelee viestejä, joissa meitä syyllistetään siitä, kun tuotiin koronan neljäs aalto Suomeen. Itse olen jutellut lukuisten ihmisten kanssa oman kuplani ulkopuolella, ja pääsääntöisesti kaikki ovat hämmästelleet sitä ryöpytystä, mitä Pietarin kävijät ovat saaneet.
Sitä en osaa sanoa, että eivätkö nämä kasvokkain tapaamani ihmiset ole uskaltaneet oikeasti kertoa mielipiteitään, vai löytyykö se oikea totuus somesta?
Ei kai ikinä voi antaa tarpeeksi tukea Smäikän aktiiiveille missään, joten varmaan hyvä hetki antaa tässä sitä lisää 
|
|
|
|
|
D mies
Paikalla
|
 |
Vastaus #2838 : 23.07.2021 klo 06:29:56 |
|
Itse olen jutellut lukuisten ihmisten kanssa oman kuplani ulkopuolella, ja pääsääntöisesti kaikki ovat hämmästelleet sitä ryöpytystä, mitä Pietarin kävijät ovat saaneet.
Samat kokemukset. Parista henkilöstä olen ollut aistivinani, etteivät reissua ole diganneet, mutta voi olla omiakin skitsoiluja - päin naamaa kukaan ei ole tullut paheksumaan. Itse asiassa HH:n veli oli hehkuttanut HH:lle kuinka mahtavaa oli, että olin Pietarissa ollut, eh...
|
|
|
|
|
Jalitsumies
Poissa
Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni
|
 |
Vastaus #2839 : 23.07.2021 klo 07:37:38 |
|
Varmaan osan mielestä maine on mennyt, mutta hankala arvioida, että miten suuri osa. Itse olin yllättynyt siitä, että palatessani takaisin firman toimari tuli juttelemaan ja naureskeli sitä, miten mediassa kaikki on niin mustavalkoista. Aluksi faneja hehkutettiin estoitta, mutta Pietarista palaamisen jälkeen media oli täynnä shokkiuutisia deltavariantista.
Osa ihmisistä ei varmaankaan pääse tuosta koskaan yli. Toisaalta suuri osa varmaan unohtaa koko asian ainakin siinä vaiheessa kun media lakkaa käyttämästä koronauutisten kuvituskuvina kuvastoa jalkapallofaneista.
|
|
|
|
|
Micky Lee
Poissa
|
 |
Vastaus #2840 : 23.07.2021 klo 08:57:26 |
|
Itse uskon, että eiköhän viimeistään seuraavan kerran kun syyskuussa Huuhkajat taas stadikalla pelaa, niin tämä kaikki on unohdettu.
|
|
|
|
|
Teutanus
Poissa
Suosikkijoukkue: AC Oulu
|
 |
Vastaus #2841 : 23.07.2021 klo 09:27:17 |
|
Niistä mitä itse olen kohdannut, ei yksikään ole matkaa tuominnut.
Osa ihmisistä vaan on vähän herkkiä ja hysteerisiä. Minkä sille mahtaa.
|
|
|
|
|
Hunaja
Paikalla
Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3
|
 |
Vastaus #2842 : 23.07.2021 klo 09:47:17 |
|
Niistä mitä itse olen kohdannut, ei yksikään ole matkaa tuominnut.
Osa ihmisistä vaan on vähän herkkiä ja hysteerisiä. Minkä sille mahtaa.
Sama. Tosin itselläni on sen verran turvallinen kupla ja reissun jälkeen tullut muutenkin oltua tekemisissä sen verran pienen ihmismäärän kanssa, eikä hirveästi juurikaan oman kuplani ulkopuolisten, joten vaikea antaa kaiken kattavaa arviota. Varmaan osan mielestä maine on mennyt, mutta hankala arvioida, että miten suuri osa. Itse olin yllättynyt siitä, että palatessani takaisin firman toimari tuli juttelemaan ja naureskeli sitä, miten mediassa kaikki on niin mustavalkoista. Aluksi faneja hehkutettiin estoitta, mutta Pietarista palaamisen jälkeen media oli täynnä shokkiuutisia deltavariantista.
Tähän sama. Pyrin töissä välttelemään kertomasta, missä olin edellisen viikon viettänyt. Kuitenkin reissun jälkeisellä viikolla etäpalaverissa läheisin työkaverini kyseli jotain reissusta ja pomo sattui olemaan paikalla ja alkoi naureskelemaan sheimaajille ja sille, kuinka edellisen viikonlopun festarit, kuin myös tulevat massatapahtumat sekä koulujenalku yms, olisivat tartuntoja nostaneet. Sheimaajille: Ei ole tarkoitus vähätellä, siirtää vastuuta tai varsinkaan syyllistää muita, mutta olisi ihan mielenkiintoista tietää, kuinka paljon tartuntamäärät olisivat ilman Pietaria nousseet esimerkiksi festareiden ja muiden massatapahtumien johdosta ja kuinka paljon tässä tapauksessa media ja sosiaalisen median syvä pääty olisi sheimannut näitä. Sanoma nyt ei tietenkään lainkaan, mutta muut. Se nyt lienee joka tapauksessa kaikille selvää, että yhteiskunnan avaaminen tartuntoja olisi nostanut. Nyt ei saada tietää kuinka paljon, ainakin Pietari onnistui toimimaan kilpenä tapahtuma-aloille muilta sheimaajilta jos ei muuta. Itse uskon, että eiköhän viimeistään seuraavan kerran kun syyskuussa Huuhkajat taas stadikalla pelaa, niin tämä kaikki on unohdettu.
Itse taas veikkaisin, että syyskuussa otsikot kirkuvat sillä, kuinka "JOPA 40 000 HUUHKAJAFANIA RYNNII STADIONILLE, EIKÄ KAIKILLA OLE EDES MASKEJA!!". Kuvituskuvaa pahamaineisesta Pohjoiskaarteesta ja ratsupoliiseista. Lisäksi kerrotaan, että muutaman päivän kuluttua on uusi kotipeli. Syyskuun ensimmäisen viikon koronatartunnat toki tullaan linkittämään näihin ottelutapahtumiin.
|
|
|
|
|
Seitan
Poissa
Suosikkijoukkue: KTP
|
 |
Vastaus #2843 : 23.07.2021 klo 10:19:12 |
|
Itse uskon, että eiköhän viimeistään seuraavan kerran kun syyskuussa Huuhkajat taas stadikalla pelaa, niin tämä kaikki on unohdettu.
Eiköhän se pelata tyhjille katsomoille. 4 aalto vasta pääsee vauhtiin.
|
|
|
|
|
Toldo
Poissa
|
 |
Vastaus #2844 : 23.07.2021 klo 10:23:06 |
|
Itse taas veikkaisin, että syyskuussa otsikot kirkuvat sillä, kuinka "JOPA 40 000 HUUHKAJAFANIA RYNNII STADIONILLE, EIKÄ KAIKILLA OLE EDES MASKEJA!!". Kuvituskuvaa pahamaineisesta Pohjoiskaarteesta ja ratsupoliiseista. Lisäksi kerrotaan, että muutaman päivän kuluttua on uusi kotipeli. Syyskuun ensimmäisen viikon koronatartunnat toki tullaan linkittämään näihin ottelutapahtumiin.
Ja toki tuossa vaiheessa sairaalat ovat ihan tyhjillään, mutta lööpit huutavat silti "Suomen koronatilanne synkkenee" koska AM eli tartunnat on nousussa. Ja totta kai suuri osa kansasta ostaa tuon ilman pienintäkään kyseenalaistamista. Jos lööpissä huudetaan että Suomen koronatilanne synkkenee, niin sitten Suomen koronatilanne synkkenee, vaikka sairaalat ovatkin tyhjillään.
|
|
|
|
|
Erval
Poissa
Suosikkijoukkue: HIFK
|
 |
Vastaus #2845 : 23.07.2021 klo 11:33:40 |
|
Veikkaan, ettei syyskuussa olla vielä päästy rajoituksista. Huomattavsti pienemmistä yleisömääristä puhutaan.
|
|
|
|
|
mattimeikäläinen00
Poissa
|
 |
Vastaus #2846 : 23.07.2021 klo 11:38:24 |
|
Jos viime talven/kevään kaltaisiin sulkutoimiin ei palata, niin mitään esteitä viruksen leviämiselle ei ole. Sairaalahoidon tarve on hiljalleen nousemassa, vaikka ei niin jyrkästi kuin aikaisempien nousuaaltojen aikana. Tämä johtuu rokotusten edistymisestä.
|
|
|
|
|
Hunaja
Paikalla
Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3
|
 |
Vastaus #2847 : 23.07.2021 klo 11:47:42 |
|
Veikkaan, ettei syyskuussa olla vielä päästy rajoituksista. Huomattavsti pienemmistä yleisömääristä puhutaan.
Puhuttaisiin toki myös siinä tapauksessa, vaikka mitään rajoituksia ei olisikaan. Lähinnä tähän viittasin, media tuntui olevan ainoa joka odotti paikalle yli 5000 katsojaa ja kirjoitti aiheesta sensaatiohakuisesti, mm: https://yle.fi/uutiset/3-12003250
|
|
|
|
|
Kansalainen
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat, Tampere United, FC St Pauli
|
 |
Vastaus #2848 : 23.07.2021 klo 12:01:41 |
|
Jos viime talven/kevään kaltaisiin sulkutoimiin ei palata, niin mitään esteitä viruksen leviämiselle ei ole. Sairaalahoidon tarve on hiljalleen nousemassa, vaikka ei niin jyrkästi kuin aikaisempien nousuaaltojen aikana. Tämä johtuu rokotusten edistymisestä.
Ei ole nousemassa toistaiseksi merkittävästi T: THL
|
|
|
|
|
Bunuel
Poissa
Suosikkijoukkue: Kansandemokraattinen jalkapallo
|
 |
Vastaus #2849 : 23.07.2021 klo 13:23:26 |
|
Jos viime talven/kevään kaltaisiin sulkutoimiin ei palata, niin mitään esteitä viruksen leviämiselle ei ole.
Kai tuo mainitsemasi rokotusten edistyminen jonkinlainen este leviämiselle kuitenkin on?
|
|
|
|
|
|
|
|