FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
14.02.2026 klo 23:58:30 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 12 [13] 14 ... 18

Kirjoittaja Aihe: Kakkosen Lohkojako 2022  (Luettu 82793 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
juzzz

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJK

Vastaus #300 : 18.12.2021 klo 20:26:35

Vähän OT… Mille tasolle tuo farmisarja tulisi? Ykkösen ja kakkosen väliin vai kakkosen ja kolmosen väliin?

Ei millekään tasolle vaan sarjapyramidin ulkopuolelle.

Edit

Ja todellakin nämä reservijengit vittuun ainakin liiton sarjoista.
VesaLa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Glubi, GBK, Rangers Fc

Vastaus #301 : 18.12.2021 klo 20:39:59

Ei millekään tasolle vaan sarjapyramidin ulkopuolelle.

Edit

Hajuttomia ja mauttomia, niin kotona kuin vieraissakin
Szachnitowski

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MyPa, Kumu, Purha

Vastaus #302 : 18.12.2021 klo 20:45:10

Eli seurojen tehtävä on tehdä Palloliiton työt tai automaattisesti kyseenalaistaa heidän päätöksiä?

Palloliitto on pudottanut pallon ja pahasti, ja saavat kyllä itse nyt korjata asiat kuntoon, se ei kuulu seurojen tehtäviin.
Seurojen tehtävä on ilmeisen virheen havaittuaan kyseenalaistaa palloliiton toiminta.
VesaLa

Poissa Poissa

Vastaus #303 : 18.12.2021 klo 20:53:33

Seurojen tehtävä on ilmeisen virheen havaittuaan kyseenalaistaa palloliiton toiminta.

Jos MyPalle olisi tarjottu sarjapaikkaa niin eivät olisi kyselleet (ainakaan julkisesti, emme tiedä miten nämä asiat on seuroille muotoiltu) että "Hetkinen, mites EPS?" .

Espoon Palloseura aivan oikeutetusti kyseenalaisti päätöstä ja toivottavasti saadaan vastauksia ASAP.

PS. Eli ei aleta puhumaan asian sivusta.
« Viimeksi muokattu: 18.12.2021 klo 21:01:14 kirjoittanut VesaLa »
Szachnitowski

Poissa Poissa

Vastaus #304 : 18.12.2021 klo 21:05:15

Jos MyPalle olisi tarjottu sarjapaikkaa niin eivät olisi kyselleet (ainakaan julkisesti, emme tiedä miten nämä asiat on seuroille muotoiltu) että "Hetkinen, mites EPS?" .
Ymmärrän, että harmittaa.
Jaksamisia.

Lainaus
Espoon Palloseura aivan oikeutetusti kyseenalaisti päätöstä ja toivottavasti saadaan vastauksia ASAP.
Sama.
« Viimeksi muokattu: 18.12.2021 klo 21:13:10 kirjoittanut Szachnitowski »
Penkkimaalitykki

Paikalla Paikalla

Vastaus #305 : 18.12.2021 klo 21:06:41

Onko näillä reservijoukkueilla edes faneja tai seuraajia? Muita kuin nuorten pelaajien vanhemmat ja kaverit?

VesaLa

Poissa Poissa

Vastaus #306 : 18.12.2021 klo 21:12:37

Ymmärrän, että harmittaa.

Harmittaa että palloliiton metkut ja kusemiset yritetään kääntää seuran syyksi.
Szachnitowski

Poissa Poissa

Vastaus #307 : 18.12.2021 klo 21:15:17

Harmittaa että palloliiton metkut ja kusemiset yritetään kääntää seuran syyksi.
En ainakaan minä mitään yhtä seuraa syyllistä.
Lockheed

Poissa Poissa

Vastaus #308 : 18.12.2021 klo 22:09:17

Sauna kuumana
https://www.palloliitto.fi/jalkapallouutiset/miesten-kakkosen-taydennysmenettelyn-tulkinta-uudelleen-kilpailutyoryhman
haikaran uhri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Sarjataulukkofetisisti

Vastaus #309 : 18.12.2021 klo 22:10:18

En minäkään syyllistänyt ketään enkä huomanut, että kukaan olisi seuran syyllistänyt.
Sanon vain, että meillä kaikilla on yhteinen vastuu meidän jalkapallosta. Se koskee Palloliiton toimintaa, koskee UEFA:n toimintaa, koskee FIFA:n toimintaa, koskee meidän seurojen toimintaa, tapahtumia meidän katsomossa jne.
VesaLa

Poissa Poissa

Vastaus #310 : 18.12.2021 klo 22:19:29

En minäkään syyllistänyt ketään enkä huomanut, että kukaan olisi seuran syyllistänyt.

Olen sitä mieltä, että seuran olisi pitänyt huomata, että jotain on outo.
vitonen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Töpselit

Vastaus #311 : 19.12.2021 klo 00:22:53

Sanotaan, että sä olet viidennellä varasijalla johonkin yliopiston haluttuun koulutusohjelmaan. Elokuussa sinulle tulee kirje, jossa tarjotaan opiskelupaikkaa. Otatko sen vastaan vai kysytkö yliopistolta että onhan tätä varmasti kysytty ensin kaikilta jonossa edellä olleilta?

Eli kyllä lähtökohtana pitää olla, että luotetaan siihen että järjestäjä tietää mitä tekee.

Tämä, vittu miten naurettavaa keskustelua taas täällä. Eihän Palloliitto nyt yleensäkään kerro mitä muut ovat vastanneet kysyessään kiinnostusta paikkaan. Sitä paitsi hiukan erikoista olettaa, että jokin toinen seura tietää satavarmasti mikä tilanne jollain toisella seuralla on tyyliin "ihan varmaan olisivat ottaneet paikan vastaan, kyllä tässä on nyt jotain hämärää". Eiköhän siellä ole seuroissa käsissä ihan tarpeeksi töitä ilman, että täytyy alkaa tehdä Palloliitonkin hommat niiden puolesta.

Hyvä, että korjataan jos virhe on tullut tehtyä, mutta todella surkuhupaisaa ellei jopa säälittävää jos joku saa tästä sotkusta edes pienen osan työnnettyä GBK:n niskoille edes puolivakavissaan.
Szachnitowski

Poissa Poissa

Vastaus #312 : 19.12.2021 klo 00:28:21

mutta todella surkuhupaisaa ellei jopa säälittävää jos joku saa tästä sotkusta edes pienen osan työnnettyä GBK:n niskoille edes puolivakavissaan.
Palloliitto?
vasurinho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Musta/valkotelevisioissa oikealle hyökkäävä Suomi

Vastaus #313 : 19.12.2021 klo 00:29:52

Ymmärrän, että GBK-kannattajana on sulla tunteet nyt pinnalla.

Pahoitimme mielemme moisesta mikroaggressiosta

Näkisin mielellään GBK jatkossakin Kakkosessa.

:D yea, right
haikaran uhri

Poissa Poissa

Vastaus #314 : 19.12.2021 klo 08:36:58

Jotenkin musta tuntuu, että tässä(kään) ei pystytä ottamaan silmalaseja pois.

Ei varmaan kannattaa, mutta kokeilen vielä kerran:
[...]
:D yea, right
Jos mentäisi ihan sillä, mikä haluaisin, jos mietitään seura-/aluesympaatia mun järjestys olisi ehkä näin:
1. MyPa (näkisin mieluummin Liigassa)
2. GBK (perinneseura jalkapallohullulta Pohjanmaalta)
3. EPS (tekevät varmasti hyvä työtä, mutta toiset menee edellä / pks on edustettu Kakkosessa tarpeeksi minuun makuun)

Kabinetti ei ole kuitenkaan mikään toivelauluohjelma!

Olen sitä mieltä, että seuran olisi pitänyt huomata, että jotain on outo.
Jos ne uskovat, että liitto on tehnyt vahingossa virheen, ymmärrän, jos ei sitä kerrotaan, kun on kyse oman seuran tulevaisuudesta. Olisin vain mielellään nähnyt heidän huutonaurua.

Jos GBK:lla on syitä uskoa, että vääryys on tahalleen tapahtunut, heillä on minun mielestä velvollisuus kertoa sitä eikä olla hiljaa oman etunsa takia. Missä vaiheessa? Mieluummin ennen, kun lopullinen päätös on tehty.
En minä tiedä, mitä Kokkolassa tapahtui. Enkä muuten ole sitä mieltä että GBK:lla olisi velvollisuus kysyä EPS:n ja MyPa:n perään.

Vielä taltteen, ettei tule väärinkäsityksiä: Pidän myös edelleen täysin mahdollisena, että koko kabinettifarssi oli vahinko ja sattuma, että toinen "hyödyntäjä" Kuopiosta.

Sama GBK:n kanssa: täysin mahdollista, että eivät huomaneet virheen, täysin mahdollinen ettei epäilevät rikosta, tietysti heidän pitää katsoa ensisijaisesti oman seuran etua.
Minä en syytä ilman todisteita. Minä tutkin.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2021 klo 08:45:54 kirjoittanut haikaran uhri »
äägee

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: GrIFK, CFC ja IFKM

Vastaus #315 : 19.12.2021 klo 10:22:37

Paras ratkaisu olisi perustaa oma sarja näille farmeille ja muille akatemioille ja täyttää sitten Kakkosen lohkot oikeilla seuroilla.

Jalkapalloromantikkona ehdottomasti näin, mutta ymmärrän myös, että liigajoukkueet haluavat tehdä kaikkensa pelaajatuotannon hyväksi. Tuskinpa löytyisi tarpeeksi tasokkaita pelaajia moisen "reserviliigan" ylläpitämiseen, vaan näiden ressujengien elinehto on juurikin oikeita seuroja vastaan pelaaminen Kakkosessa/Ykkösessä. Onko sitten esim. Ilveksellä paremmat mahdollisuudet tarjota tasokasta treeniä ja otteluita junnuilleen Ilves 2:n alla, kuin mitä esim. I-Kissoilla olisi, jos seurat joutuisivat lähettämään pelaajansa lainalle "kilpailijoihin"? Vastaus on todennäköisesti kyllä.

Itse olisin periaatteessa valmis kieltämään reservijengit liiton sarjoista ja luottamaan siihen, että pelaajatuotanto toimii myös lainasopimuksilla muihin seuroihin. Fakta on kuitenkin se, että silloin varsinkin Kakkosessa on monin paikoin myös nostettava toiminnan tasoa. Ei taida olla epäilystäkään siitä, että esim. Klubi 04 pystyy tarjoamaan huomattavasti useampia treenivuoroja pelaajilleen kuin esim. Kiffen tai Grani.
juzzz

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJK

Vastaus #316 : 19.12.2021 klo 10:47:24

Reservisarja esim:

SJK akatemia
Klubi 04
Honka akatemia
KuPS akatemia/KuFu
Ilves/2
AC Oulu/OLS

Ainakin nuo on kaikki ykkösen/kakkosen jengejä joten eikö nuo nyt keskenään saa kakkosen pelien tasoisia pelejä aikaan? Tuossahan voisi myös poistaa kaikki siirtymisrajoitukset edustusjoukkueen ja reservien välillä.

Etuna luonnollisesti se että nuo joukkueet jotka ei kiinnosta tasan ketään saataisiin pois tuolta oikeiden seurojen seasta.
äägee

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: GrIFK, CFC ja IFKM

Vastaus #317 : 19.12.2021 klo 11:07:03

Reservisarja esim:

SJK akatemia
Klubi 04
Honka akatemia
KuPS akatemia/KuFu
Ilves/2
AC Oulu/OLS

Ainakin nuo on kaikki ykkösen/kakkosen jengejä joten eikö nuo nyt keskenään saa kakkosen pelien tasoisia pelejä aikaan? Tuossahan voisi myös poistaa kaikki siirtymisrajoitukset edustusjoukkueen ja reservien välillä.

Etuna luonnollisesti se että nuo joukkueet jotka ei kiinnosta tasan ketään saataisiin pois tuolta oikeiden seurojen seasta.

Aika pitkät välimatkat, joka korostuisi varsinkin Etelä-Suomen jengeillä, jotka eivät niihin ole Kakkosen tasolla tottuneet. Tuollaisen sarjan kilpailullinen panos on myös aika kyseenalainen. Väittäisin, että nykyisessä Kakkosessa pelkästään se tuo paljon lisäarvoa otteluihin reserveille, kun joutuu pelaamaan tosissaan oikeiden seurojen edustusjoukkueita vastaan.

Eipä siinä. Jos minulle nyt annettaisiin valta valita, sulkisin varmasti reservit ja akatemiat pois oikeista miesten sarjoista. Päätöksen taustalla olisi kuitenkin lähinnä jalkapalloromantiikka ja GrIFK-kannattajuus.
vasurinho

Poissa Poissa

Vastaus #318 : 19.12.2021 klo 11:26:32

täysin mahdollista, että eivät huomaneet virheen, täysin mahdollinen ettei epäilevät rikosta

haikaran uhri

Poissa Poissa

Vastaus #319 : 19.12.2021 klo 12:21:28

Niin mitä?

Käytin tässä rikos synonyymina manipulaatioon. Mitä haluat paksuttamisella sanoa?

Ihan kiva olisi tietää, onko ylipäätään joku saanut mun siansaksasta selvä, että minulle on asia tärkeä eikä valinta, kenen puolella olen? Ja että en lähde tuomitamaan ketään valmiiksi?
« Viimeksi muokattu: 19.12.2021 klo 12:36:07 kirjoittanut haikaran uhri »
Dede

Poissa Poissa

Vastaus #320 : 19.12.2021 klo 14:30:54

Kyllä sinun pointit ihan oikeita ovat ja hyvin niistä saa selvää.
vasurinho

Poissa Poissa

Vastaus #321 : 19.12.2021 klo 15:42:38

Käytin tässä rikos synonyymina manipulaatioon. Mitä haluat paksuttamisella sanoa?

Rikos ei ole synonyymi manipulaatiolle
VesaLa

Poissa Poissa

Vastaus #322 : 19.12.2021 klo 16:22:48

Ihan kiva olisi tietää, onko ylipäätään joku saanut mun siansaksasta selvä, että minulle on asia tärkeä eikä valinta, kenen puolella olen?

Jatkon kannalta, kannattaa vähemmän ristiriitaisesti kirjoitella täällä.
tallipoika

Poissa Poissa

Vastaus #323 : 19.12.2021 klo 19:04:24

Jatkossa, Palloliiton hallituksen jäsenille vaatimukseksi; omattava lukutaito ja lisäpinnoja voi sitten antaa jos vielä ymmärtää lukemansa, kirjoitustaito ei välttämätöntä, koska sihteerit varmaan käytössä. Sitten kun saadaan lohkojaot tehtyä, soitto Arille "sopiiko KuPSille?", jos ei sovi, sitten saunotaan uudestaan.., ei se sen vaikeampaa ole...
haikaran uhri

Poissa Poissa

Vastaus #324 : 19.12.2021 klo 20:06:02

Kyllä sinun pointit ihan oikeita ovat ja hyvin niistä saa selvää.
Kiitos!

Jatkon kannalta, kannattaa vähemmän ristiriitaisesti kirjoitella täällä.
Aha. Selvitetään mun ristiriidat ensi kaudella, kun tulette Jyväskylään (kai mie ehdin kerran näistä kolmesta mahdollisuudesta). Jos jostakin syystä se ei onnistu, tulen mielellään myös Kokkolaan.

Sivuja: 1 ... 12 [13] 14 ... 18

Siirry: