Dagger
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomi,Apollo,Hyps,(FC)TPS, Suomalaiset maailmalla
|
 |
Vastaus #3700 : 18.08.2022 klo 19:55:54 |
|
Tilastotasuri, 2-0 on vaarallisin johto futiksessa.
Joukkue näytti vaaralliselta, loi tänään tarpeeksi maalipaikkoja, sen puolesta olisi voinut voittaa. Maalit vaan syntyi omista virheistä, Tepsihän ei ole päästänyt paljon maaleja tänä vuona, mutta nyt tuli pari takaiskumaalia.
Futis vaan on tällaista ja virheistä rangaistaan. Vastassa oli tänään sarjan kärkipään joukkue, joka rankaisi virheistä.
Ei mitään nähtävää, poistukaa ja sillee.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 18.08.2022 klo 19:59:25 kirjoittanut Dagger »
|
|
|
|
|
Juuli
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, MUFC
|
 |
Vastaus #3701 : 18.08.2022 klo 20:00:04 |
|
Miten heikko voi joukkue olla henkisesti? Pari maalia ja sen jälkeen vastustajan löntystelyyn mukaan. Tintti ulos ja Lakkamäkeä tai hinuriaatia ei enää avaukseen, Pöysän ja jonkun junnuveskarin virheet antaa aika paljon mielummin anteeksi.
|
|
|
|
|
dunu
Poissa
Suosikkijoukkue: Turun Palloseura
|
 |
Vastaus #3702 : 18.08.2022 klo 20:04:33 |
|
Tämä on jokin perverssi ihmiskoe. Voiko sarjasta nousta pelkästään nimekkäällä rosterilla, joka on henkisesti heikko ja huonosti valmennettu?
Onko tällä(kään) kaudella pelattu ainuttakaan vahvaa 90-minuuttista?
|
|
|
|
|
Virallinen
Poissa
|
 |
Vastaus #3703 : 18.08.2022 klo 20:08:22 |
|
Tämä on jokin perverssi ihmiskoe. Voiko sarjasta nousta pelkästään nimekkäällä rosterilla, joka on henkisesti heikko ja huonosti valmennettu?
Onko tällä(kään) kaudella pelattu ainuttakaan vahvaa 90-minuuttista?
Mitenköhän olisi pärjätty tyystin ilman valmennusta?
|
|
|
|
|
Wanda
Poissa
|
 |
Vastaus #3704 : 18.08.2022 klo 20:08:33 |
|
NOU
|
|
|
|
|
ttwalker
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS
|
 |
Vastaus #3705 : 18.08.2022 klo 20:15:32 |
|
Kyllähän tässä joku salaliitto pakko olla , ei näin perseelle voi pelata. Sen takia noita ex-hinaajia on niin paljon+Tintti ,ne ei vain halua Tepsiä veikkausliigaan
|
|
|
|
|
Herstein
Paikalla
Suosikkijoukkue: Heitto
|
 |
Vastaus #3706 : 18.08.2022 klo 20:57:10 |
|
En tiedä miltä näytti telkkariin, mutta katsomokatselun perusteella Holman olisi pitänyt lentää kympin jälkeen pihalle siitä pulkkataklauksestaan.
|
|
|
|
|
TZagallo
Poissa
Suosikkijoukkue: Eilen, tänään, huomenna
|
 |
Vastaus #3707 : 18.08.2022 klo 21:03:18 |
|
Telkkari-livenä näytti minusta siltä että takajalalla olisi kolannut, mutta ei tullut uusintaa niin vaikea sanoa.
|
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
 |
Vastaus #3708 : 18.08.2022 klo 21:06:37 |
|
Telkkari-livenä näytti minusta siltä että takajalalla olisi kolannut, mutta ei tullut uusintaa niin vaikea sanoa.
Joo, näytti ehkä ihan lievästi oranssilta, mutta 9/10 keltainen oikea ratkaisu. Helvetin tiukalla linjalla kai punikinkin olisi voinut, mutta tosiaan ei napit edellä tullut vastustajaan ja liuku oli ns. matala eli ei ilmassa. Voimaa toki aivan liikaa, mistä varoitus.
|
|
|
|
|
Seatbelt
Poissa
Suosikkijoukkue: 1922, Hedelmäkorit
|
 |
Vastaus #3709 : 18.08.2022 klo 21:12:01 |
|
En tiedä miltä näytti telkkariin, mutta katsomokatselun perusteella Holman olisi pitänyt lentää kympin jälkeen pihalle siitä pulkkataklauksestaan.
Tuossa Ruudun kuva aiheesta
|
|
|
|
|
Herstein
Paikalla
Suosikkijoukkue: Heitto
|
 |
Vastaus #3710 : 18.08.2022 klo 21:16:29 |
|
No, kyllä tuosta minusta.punaisenkil olisi voinut nostaa. Hyvä toki näin.
|
|
|
|
|
pizza slut
Poissa
|
 |
Vastaus #3711 : 18.08.2022 klo 21:17:14 |
|
 katsoin pelin pikakelauksella. Mitä vittua taas.
|
|
|
|
|
Röyhkeä vasuri
Poissa
|
 |
Vastaus #3712 : 18.08.2022 klo 21:48:16 |
|
 katsoin pelin pikakelauksella. Mitä vittua taas. No sitä ihteään! Eka jakso dominointia, toka jakso housuun paskomista Marttisen johdolla. Yllätyitkö?
|
|
|
|
|
keravantiikeri
Poissa
|
 |
Vastaus #3713 : 18.08.2022 klo 21:48:36 |
|
Jaa, tepsu on pelannut taas ihan omannäköisen pelin ja paskonut housuun viime minuuteilla. 
|
|
|
|
|
Glorious
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Tottenham
|
 |
Vastaus #3714 : 18.08.2022 klo 21:49:52 |
|
Livetulokset päällä, koska ei kerennyt katsoa peliä.
Katso puhelinta 1. Kerran: TPS johtaa 2-0, go Olli!
Katso puhelinta 2. Kerran: FT 2-2...
Osaanotot niille, jotka katsoivat pelin.
|
|
|
|
|
dunu
Poissa
|
 |
Vastaus #3715 : 18.08.2022 klo 21:51:18 |
|
TS Kupittaan nurmella ei nähty myöskään Jasper Jalosta, joka on ollut siirtohuhujen kohteena kuluvan viikon aikana. Johansson oli vaitonainen lupaavan 17-vuotiaan tilanteesta. – En halua kommentoida asiaa, se on muiden juttu. Keskityn niihin pelaajiin, jotka ovat minun käytettävissäni. Varmasti kuulette kohta asiasta lisää, Johansson kertoo.
Mainitsi myös pettymyksen tulokseen. Sitä sanaa on kuultu Tintin suusta jo monesti.
|
|
|
|
|
Gregorin valitut
Poissa
|
 |
Vastaus #3716 : 18.08.2022 klo 23:00:43 |
|
Ei yhtään jaksaisi noita Tintin lätinöitä hyvästä pelistä, jos tulos on mitä on. Jakos Olli pelaa mahtavaa fudista. Omaan silmään Lakkamäeltä ihan hyvää tekemistä verrattuna aiempaan. Kofi Annan oli todella hyvä.
Ps. Olisi kiva tietää mitä vittua niissä Xatartin papereissa oikeasti lukee murtautumismalleista. Mihin pitäisi juosta ja mihin pitäisi syöttää Voiko vaikka V&F tehdä jonkun taktiikkajakson ja kysyä nämä jutut.
|
|
|
|
|
Hurten
Poissa
|
 |
Vastaus #3717 : 19.08.2022 klo 02:09:55 |
|
En kyllä ymmärrä Laurikaisen dumaamista, joo onhan joukkue vanha, mutta UTJ teki juuri kuten Tintti pyysi, eli kokemusta jotta nousu tulee. Materiaalihan on täysin ylivertainen Ykköseen, Laurikaista tästä ei ainakaan voi syyttää. Jos Tintistä huolimatta liigaan nostaa, Laurikaisen taidot mitataan vasta ensi kaudella. Vai voiko joku väittää joukkueen olevan liian huono voittamaan Ykkösen?
E. luin erittäin hätäisesti edellisen sivun viestit eikä viestissäni ole ristiriitaa muihin.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 19.08.2022 klo 02:15:45 kirjoittanut Hurten »
|
|
|
|
|
Statisti
Poissa
|
 |
Vastaus #3718 : 19.08.2022 klo 08:59:36 |
|
En kyllä ymmärrä Laurikaisen dumaamista, joo onhan joukkue vanha, mutta UTJ teki juuri kuten Tintti pyysi, eli kokemusta jotta nousu tulee. Materiaalihan on täysin ylivertainen Ykköseen, Laurikaista tästä ei ainakaan voi syyttää. Jos Tintistä huolimatta liigaan nostaa, Laurikaisen taidot mitataan vasta ensi kaudella. Vai voiko joku väittää joukkueen olevan liian huono voittamaan Ykkösen?
E. luin erittäin hätäisesti edellisen sivun viestit eikä viestissäni ole ristiriitaa muihin.
Näinhän tässä on käynyt, mutta sitten joudutaan taas kysymään, että miksi meillä yleensä on urheilujohtaja. Mä olen ymmärtänyt, että urheilutoimenjohtajan tehtävä on vetää isoja linjoja ja johtaa urheilutoimintaa. Silti Seuralla on edelleen valmentaja ja joukkue vain yhdeksi kaudeksi kerrallaan ja valmentaja päättää hankinnoista, eli mikä tässä nyt sitten on oikeasti muuttunut? Tulee mieleen lähinnä se, että Johanssonin ei tarvitse itse valmennustyönsä ohella neuvotella sopimuksia. Se on tarpeellinen ja arvokas helpotus päävalmentajan toimenkuvaan, mutta jos HH antaa minulle ostoslistan ja minä menen kauppaan hakemaan mitä käsketään, niin minä en kyllä silloin ole tässä yhtälössä se johtaja.
|
|
|
|
|
dunu
Poissa
|
 |
Vastaus #3719 : 19.08.2022 klo 09:11:47 |
|
Näinhän tässä on käynyt, mutta sitten joudutaan taas kysymään, että miksi meillä yleensä on urheilujohtaja. Mä olen ymmärtänyt, että urheilutoimenjohtajan tehtävä on vetää isoja linjoja ja johtaa urheilutoimintaa. Silti Seuralla on edelleen valmentaja ja joukkue vain yhdeksi kaudeksi kerrallaan ja valmentaja päättää hankinnoista, eli mikä tässä nyt sitten on oikeasti muuttunut? Tulee mieleen lähinnä se, että Johanssonin ei tarvitse itse valmennustyönsä ohella neuvotella sopimuksia. Se on tarpeellinen ja arvokas helpotus päävalmentajan toimenkuvaan, mutta jos HH antaa minulle ostoslistan ja minä menen kauppaan hakemaan mitä käsketään, niin minä en kyllä silloin ole tässä yhtälössä se johtaja. Tähän viittaa taannoiset toimarin jutut ja valmennuksen kommentit. Eli UJ on käytännössä sihteeri, joka hoitaa paperiasiat kuntoon. Mitään pitkäjänteisyyttä ei ole näkynyt, reservit ei ole kehittynyt mihinkään ja siirtomarkkinoilla TPS ei ole esiintynyt parina vuotena edukseen. Joskus pelaajiakin saatiin myytyä suoraan ulkomaille ilman urheilujohtajaa, nyt johtajan alaisuudessa ne menee paikalliskilpailijoille kotimaan sisällä. En näe mitään etua, jota TPS:lla on verrattuna seuroihin, joilla ei ole urheilujohtajaa. Kiva tietysti, että operatiivinen johto ja valmennus saa keskittyä omaan hommaansa, mutta sen pitäisi näkyä jotenkin koko organisaation toiminnassa.
|
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
 |
Vastaus #3720 : 19.08.2022 klo 09:12:12 |
|
Näinhän tässä on käynyt, mutta sitten joudutaan taas kysymään, että miksi meillä yleensä on urheilujohtaja. Mä olen ymmärtänyt, että urheilutoimenjohtajan tehtävä on vetää isoja linjoja ja johtaa urheilutoimintaa. Silti Seuralla on edelleen valmentaja ja joukkue vain yhdeksi kaudeksi kerrallaan ja valmentaja päättää hankinnoista, eli mikä tässä nyt sitten on oikeasti muuttunut? Tulee mieleen lähinnä se, että Johanssonin ei tarvitse itse valmennustyönsä ohella neuvotella sopimuksia. Se on tarpeellinen ja arvokas helpotus päävalmentajan toimenkuvaan, mutta jos HH antaa minulle ostoslistan ja minä menen kauppaan hakemaan mitä käsketään, niin minä en kyllä silloin ole tässä yhtälössä se johtaja.
UTJ:n (tai urheilujohtajan) toimenkuvat voivat olla hyvin moninaisia. Esim KuPSissa Shipulin oli pelkästään ns skoutti+rakensi verkostoja ulkomaille+opetti seuran käyttämään dataa pelaajien skouttaamisessa InStatista yms. Samoin HJK:n UTJ/mikä titteli ikinä onkaan tekee aika samaa. Toki myös saattavat neuvotella soppareita yms perushommia. Jossain UTJ taas toimii ns. valmennuspäällikkönä ja lähinnä seuran sisäisiä asioita hoitaa ja vetää linjoja. Toki myös tekee soppareita yms TPS:ssä on tuollainen hybridimalli ymmärtääkseni käytössä eli Laurikainen on kumpaakin. Eli siis on mukana vetämässä noita linjoja RY:n kanssa, mutta silti myös edarin taustalla toimii pelaajahankinnoista vastaavana. Tottakai joka paikassa valmentaja tekee aina sen viimeisen päätöksen, kuka yritetään hankkia, mutta UTJ esittelee ja hoitaa sopimusneuvottelut, eli vastaa budjetista. Näin Laurikainen mielestäni on kommentoinut ihan julkisestikin, että Tintti kertoo mitä tarvitaan ja hän "etsii" pari kolme budjettiin sopivaa ehdokasta, joista sitten koitetaan joku hankkia jos Tintti niin haluaa. Eri asia sitten mitkä ovat Laurikaisen kontaktit, puhumattakaan skouttaustaidoista tai datan käyttämisestä apuna. Tämä on se osa-alue, johon olisi ollut vitusti parempia vaihtoehtoja, kun tuohon haettiin tekijöitä. Isossa kuvassa Laurikainen varmasti oli paras ratkaisu, jos/kun selkeästi painotetaan että isoin osa tuosta työnkuvasta on tuota RY:n hommien tekemistä.
|
|
|
|
|
dunu
Poissa
|
 |
Vastaus #3721 : 19.08.2022 klo 09:16:04 |
|
UTJ:n (tai urheilujohtajan) toimenkuvat voivat olla hyvin moninaisia.
Esim KuPSissa Shipulin oli pelkästään ns skoutti+rakensi verkostoja ulkomaille+opetti seuran käyttämään dataa pelaajien skouttaamisessa InStatista yms. Samoin HJK:n UTJ/mikä titteli ikinä onkaan tekee aika samaa. Toki myös saattavat neuvotella soppareita yms perushommia. Jossain UTJ taas toimii ns. valmennuspäällikkönä ja lähinnä seuran sisäisiä asioita hoitaa ja vetää linjoja. Toki myös tekee soppareita yms
TPS:ssä on tuollainen hybridimalli ymmärtääkseni käytössä eli Laurikainen on kumpaakin. Eli siis on mukana vetämässä noita linjoja RY:n kanssa, mutta silti myös edarin taustalla toimii pelaajahankinnoista vastaavana. Tottakai joka paikassa valmentaja tekee aina sen viimeisen päätöksen, kuka yritetään hankkia, mutta UTJ esittelee ja hoitaa sopimusneuvottelut, eli vastaa budjetista. Näin Laurikainen mielestäni on kommentoinut ihan julkisestikin, että Tintti kertoo mitä tarvitaan ja hän "etsii" pari kolme budjettiin sopivaa ehdokasta, joista sitten koitetaan joku hankkia jos Tintti niin haluaa.
Eri asia sitten mitkä ovat Laurikaisen kontaktit, puhumattakaan skouttaustaidoista tai datan käyttämisestä apuna. Tämä on se osa-alue, johon olisi ollut vitusti parempia vaihtoehtoja, kun tuohon haettiin tekijöitä. Isossa kuvassa Laurikainen varmasti oli paras ratkaisu, jos/kun selkeästi painotetaan että isoin osa tuosta työnkuvasta on tuota RY:n hommien tekemistä.
Edelleenkään allekirjoittaneelle ei ole selvää mikä on tämä paljon puhuttu TPS-metodi, TPS:n isot linjat tai dataperusteinen pelaajahankinta. Laurikaisen ulkomaankontaktit vaikuttaa enemmän tai vähemmän vitsiltä. Pelaajathan ovat tulleet milloin kenenkin kontaktin kautta (Tintti, Daly, Rapa, Lucchesi jne). Hänen valmennusaikanaan taisi olla jonkinasteinen sopimus jonkun agenttipuljun kanssa, joka tarjosi laarin pohjalta hupipelaajia, koska TPS:lla ei ollut minkäänlaista skouttaamista eikä rahaa maksaa. Edit. Eihän Laurikaisella ole nytkään ainuttakaan ulkomaalaispelaajaa löydettynä ulkomailta. Laurikaisen aikaan pelanneet ulkomaalaiset: Sonny Hilton ja Jean Carlos tuli Tintin suhteilla. Alhassan, Strasser ja Olawale oli Lucchesin kontakteja. Kabamba Kalabatama oli Tommi Pikkaraisen löytö. Eliecer Espinosa tuli alunperin agenttitoimiston kautta Suomeen ja antoi näyttönsä Klubi 04:n pelaajana, jatkodiilin aikana jo tuttu mies Suomesta. Demba Savage, Anthony Annan ja Samba Benga ovat kotimaan kentiltä. Miten muut Ykkösen joukkueet löytää päteviä vahvistuksia ulkomailta?
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 19.08.2022 klo 09:46:47 kirjoittanut dunu »
|
|
|
|
|
Narttu
Poissa
Suosikkijoukkue: Newcastle & TPS
|
 |
Vastaus #3722 : 19.08.2022 klo 09:24:59 |
|
Eri asia sitten mitkä ovat Laurikaisen kontaktit, puhumattakaan skouttaustaidoista tai datan käyttämisestä apuna. Tämä on se osa-alue, johon olisi ollut vitusti parempia vaihtoehtoja, kun tuohon haettiin tekijöitä. Isossa kuvassa Laurikainen varmasti oli paras ratkaisu, jos/kun selkeästi painotetaan että isoin osa tuosta työnkuvasta on tuota RY:n hommien tekemistä.
Olin just tästä tulossa kirjoittamaan. Pelaajien etsintä on varmasti Laurikaisen suurin heikkous ja kun nimenomaan se on yksi millä TPS voisi menestyä, kun kerran omia junnuja ei riittävästi ole. Koska kun katselin vaikka Mikkelin tai EIF:n ulkomaalaisia, niin tuli mieleen että mitkä ovat Laurikaisen ajan ulkkarihankintoja, (myös huomioiden päävalmentaja-aika) ja miten noin muuten hankinnat. Kyllä kontaktit vaikuttaa todella ohuilta, kun miettii että nytkin on tullut käytännössä tuttuja pelaajia kotimaan kentiltä, eikä ainakaan julkisesti ole testissä ollut edes mitään kunnon ulkkariarpoja. Kuka ylipäätään on edellinen sellainen? Pikkaraisen aikana oli kolme Italian tuliaista, mutta Laurikaisen edellinen Yateke? Joka hänkin oli käynyt testeissä muualla ja varmaan tarjottiin Tepsille... Jos nousu tulee, niin ihan pelkästään Ykkösen pelaajilla ja muista alatasojen jengeistä ryöstökalastamalla ei kyllä voida saada kaksista menestystä.
|
|
|
|
|
Norppa
Poissa
Suosikkijoukkue: FC TPS
|
 |
Vastaus #3723 : 19.08.2022 klo 09:30:10 |
|
Mä en kyllä osaa tästä UTJ-systeemistä sanoa juuta enkä jaata, enkä antamaan mitään arvosanaa ennen kuin ollaan pelattu pari kautta putkeen Veikkausliigassa.
Koko maailmanhistorianhan UTJ:ta on toivottu ja aina sanottu, että se on must vakavasti otettavassa jalkapallo -organisaatiossa. No nyt sellainen on, joten jos nyt ei ihan heti kuitenkaan heitetä laidan yli. Ymmärrän kyllä erittäin hyvin, että koska UTJ on Mika Laurikainen, eikä joku täysin ulkopuolelta tullut, niin se erittäin paljon hämärtää (omaakin) tarkastelua siitä onko tässä nyt sitten oikeastaan mikään muuttunut.
|
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
 |
Vastaus #3724 : 19.08.2022 klo 09:30:38 |
|
Edelleenkään allekirjoittaneelle ei ole selvää mikä on tämä paljon puhuttu TPS-metodi, TPS.n isot linjat tai dataperusteinen pelaajahankinta.
Laurikaisen ulkomaankontaktit vaikuttaa enemmän tai vähemmän vitsiltä. Pelaajathan ovat tuleet milloin kenenkin kontaktin kautta (Tintti, Daly, Rapa, Lucchesi jne). Hänen valmennusaikanaan taisi olla jonkinasteinen sopimus jonkun agenttipuljun kanssa, joka tarjosi laarin pohjalta hupipelaajia, koska TPS:lla ei ollut minkäänlaista skouttaamista eikä rahaa maksaa.
Edit. Eihän Laurikaisella ole nytkään ainuttakaan ulkomaalaispelaajaa löydettynä ulkomailta.
Sonny Hilton tuli Tintin suhteilla. Kabamba Kalabatama oli Tommi Pikkaraisen löytö. Eliecer Espinosa tuli alunperin agenttitoimiston kautta Suomeen ja antoi näyttönsä Klubi 04.n pelaajana. Demba Savage, Anthony Annan ja Samba Benga ovat kotimaan kentiltä. Miten muut Ykkösen joukkueet löytää päteviä vahvistuksia ulkomailta?
Täysin sama ja noinhan se on. Yritin vain nätisti kirjoittaa tuon asian, että Laurikaisen suhteista ulkomaille voi olla montaa mieltä. Mutta eihän niitä ole. Toki siis eihän nyt kovin monella muullakaan suomalaisella seuralla ole mitään valtaisia kontakteja ulkomaille, mutta on ehkä 2-3 "luottoagenttia" joiden kanssa tehdään enemmän yhteistyötä ja heille siitä maksetaan jotain pientä korvausta, jos/kun hyviä pelaajia heidän kauttaan tulee. TPS:n politiikka asiassa on ymmärtääkseni, ettei agenteille makseta pennin jeniä. Veikkaan että tuo on se merkitsevä asia, miksi ulkomailta ei juurikaan ketään vahvistuksia TPS:ään löydy, koska ei kukaan lähtökohtaisesti halua tarjota TPS:lle niitä helmiään, kun kerran muualta samoista pelaajista saa itse pienen korvauksen.
|
|
|
|
|
|
|
|