khat
Poissa
Suosikkijoukkue: RoPS, Mathare United, Zeddy & KÖNÖ
|
 |
Vastaus #4575 : 02.12.2022 klo 11:02:34 |
|
Jos ajatellaan siis vain ajatuksena että Edustus jäisi tämän entisen yhdistyksen alle ja Juniorit uuden yhdistyksen alle. Ilmeisesti on kyse jostakin kunniavelasta neljästä kirjaimesta jonka jo mainitut henkilöt ovat tehneet ja jota nämä uudet tekijät sekä Erkki haluavat maksaa hyvien muistojen takia. Toki niitä uusia hyviä muistoja voi tehdä myös uudella organisaatiolla.
Käsittääkseni junioreilla ei ole velkaa koska maksut on otettu lisenssien kautta, toki en tiedä mikä on pelivuorojen osalta tilanne onko se maksettu seuran kautta tai joukkueet suoraan itse. Jos on jokin sellainen velka joka on suoraan juniorien aiheuttama, vaikken sitä usko, kuuluu se uuden RoPS j. maksettavaksi, mutta tuskin on kovin mainittava.
Tällä systeemillä juniorit jatkavat entiseen malliin ja tietävät mihin vanhempien maksamat lisenssi ja kuukausimaksut menevät. Samalla he säilyttävät ansaitsemansa sarjapaikat kuten mekin mainitussa OLSssa, OPS junioreissa, Rotuaarin Pallossa, FC Murrossa ja FC Dreevereissä, lisäksi Seinäjoella kun SJK sai alkusykäyksen. Kaikissa olin mukana.
Samalla edustus voi vaikka alkuun vuoden kokeilla kuinka varainkeruu onnistuu kakkosen tason joukkueelle ja tämän vuoden aikana RoPS j. saa hommansa toimimaan. Siitäkin on paljon kokemusta entisen velan maksajana ja puhtaalta pöydältä. Ei ollut helppoa maksella toisten velkoja, toki summa oli minimaalinen RoPSin velkoihin nähden mutta vaati myös omien pääomien likoon laittoa ry tasolla.
Tuo on oikeastaan ainut mahdollisuus jatkaa entisillä sarjatasoilla ja vaatii kuitenkin pikaisen palaverin asian tiimoilta ja neuvottelun palloliiton kanssa. Jos koko seura ja velat kuopataan, poliisi varmaan selvittää jäikö jollekin henkilökohtainen korvaus velvollisuus mutta nehän menee velkojille.
Tuossa OneFour asiallisesti tätä asiaa selitti mutta koska kokemus oli liian vähäistä Erkin mielestä, ei sitä voi mukamas huomioida. Minulla on 40 vuoden kokemus kaikilta sarjatasoilta eri tehtävissä riittääkö Erkki se:)
Varmasti hienoja seuroja. Toki OLS oli joskus. Mites näillä nuilla menee nykyään? Toiminta yhtä laadukasta kuin ennen? B-junnujen SM-paikka säilyi? Nottajoella rahoittaa Raip(p)e. Varmaan tuo ehdottamasi olisi ihan ok mutta luultavasti kuolinisku lappilaiselle jalkapallolle kun ei nuita kendoseuroja kuten RoPo voida laskea muuksi kuin harrasteluksi. Santa toki kuuluu TASO-järjestelmään RoPSin lisäksi. Mitä luulet että kaiken uudelleen rakentamisessa menisi kaupungissa jossa harva edes käy peleissä? 20 vuotta?
|
|
|
|
|
Seppo Hevi
Poissa
Suosikkijoukkue: Risto Niva & Petri Jaatinen
|
 |
Vastaus #4576 : 02.12.2022 klo 11:08:14 |
|
Kaikki tietää, että 2-div. matkakulut maksaa ja valmennus maksaa. junioreidenkin pelimatkat ja valmennukset maksaa. Siitä huolimatta, jotkut ovat valmiita maksamaan siitä.
Mene työntämään vaikka kuulaa, jos haluat selvitä mahd. halvalla. Kallista on, mutta elämä on.
Sama. Vaikka itsekin tässä viimeisen vuoden olen negaillut oikein urakalla,niin kyllä jo pelkästään N***n lähdöllä on ollut kumma psykologinen vaikutus ja innostus alkaa vähitellen heräilemään taas. Pakkohan tässä on antaa uudelle johtokaksikolle mahdollisuudet näyttää kykynsä ja mihin pystyvät,kunhan pääsevät kunnolla hommiin käsiksi ja sopimaan ja selvittämään asioita. Varmasti on tahoja jotka Rops on suututtanut ikiajoiksi ja ei ole mitään väliä,vaikka vetäjät ovat vaihtuneet. Mutta varmasti on sellaisia,jotka haluavat lähteä pelastustalkoisiin ja tukemaan seuraa nyt. Tuskin kovinkaan moni meistä täällä foorumilla tietää hevonvittuakaan mitä tuolla kulisseissa puuhataan seuran eteen ja pelastamiseksi. Kaikkihan me täällä enemmän tai vähemmän arvaillaan,esitellään omia mielipiteitä ja leikitään kaikesta kaiken tietävää. Totta helvetissä edessä on iso savotta ja edessä laihat ja vaikeat vuodet (jos ei ilmesty namusetää)ja mahdollisesti konkurssin kanssa flirttaillaan jatkossakin, mutta itse annan nyt kaiken tuen uudelle kaksikolle ja uskon siihen.että seura tästä hitaasti vuosi kerrallaan toipuu.
|
|
|
|
|
Krannan Valderrama
Poissa
Suosikkijoukkue: Staffi
|
 |
Vastaus #4577 : 02.12.2022 klo 11:12:04 |
|
Mitä luulet että kaiken uudelleen rakentamisessa menisi kaupungissa jossa harva edes käy peleissä? 20 vuotta?
Mitä tässä ollaan rakentamassa uudelleen? Jos juniorit siirtyisivät uuden yhdistyksen alle kokonaisuudessaan niin muuttuisi käytännössä nimi ja joku sarjapaikka. Joku saattaisi laskea plussaksi ettei velkaa ole reilua puolta miljoonaa. Jos tämä yhdistys perustaisi myös edustusjoukkueen niin todennäköisesti kolmosesta pääsisi kabinettien aloittamaan. Naisten sarjatasosta en osaa sanoa, mutta tuskin sielläkään merkittävästi nykyistä alempaa joutuisi starttaamaan. Valitettavasti tuossa velkatilanteessa olevan seuran tekohengittäminen on silkkaa typeryyttä.
|
|
|
|
|
khat
Poissa
|
 |
Vastaus #4578 : 02.12.2022 klo 11:16:18 |
|
Mitä tässä ollaan rakentamassa uudelleen? Jos juniorit siirtyisivät uuden yhdistyksen alle kokonaisuudessaan niin muuttuisi käytännössä nimi ja joku sarjapaikka. Joku saattaisi laskea plussaksi ettei velkaa ole reilua puolta miljoonaa. Jos tämä yhdistys perustaisi myös edustusjoukkueen niin todennäköisesti kolmosesta pääsisi kabinettien aloittamaan. Naisten sarjatasosta en osaa sanoa, mutta tuskin sielläkään merkittävästi nykyistä alempaa joutuisi starttaamaan.
Valitettavasti tuossa velkatilanteessa olevan seuran tekohengittäminen on silkkaa typeryyttä.
Voipi olla. Itse en usko että on nuin helppoa sillä verkostot ja toimijat + kaikki tuki palloliitolta ja kaupungilta puuttuvat. Ei kukaan estä sitä uutta seuraa perustamasta kuten on tehty monissa maissa pettyneiden kannattajien tms. toimesta.
|
|
|
|
|
viitati
Poissa
|
 |
Vastaus #4579 : 02.12.2022 klo 11:32:59 |
|
Khat: OLSissa futis eriytyi kuten jääpallokin omaksi "seuraksi" , "emäseura" antoi lajituen ja takasi velkaa jääpallolle mutta ei jalkapallolle, tällöin maksumiehiksi joutui silloinen hallitus eli tilanne sinällään sama kuin RoPSissa.
Uusi yhdistys OPS j./Rotuaarin Pallo jatkaa edelleen OTP:n nimissä, siinä oli vallankaappaus yritys muutaman vanhemman kautta kun junioripuoli kasvoi suureksi ja suurin osa entisistä toimijoista jäi pois toiminnasta onneksi OTP pelasti rauniot joskin heilläkin oli ongelmana kun juniorit ja edustus toimi samasta kassasta. Nyt taitaa OTP edustus olla toiminut pari vuotta Oy pohjalla, ongelmana oli viime kauden alussa ulkomainen enemmistö ja vaati kotimaisen pelastusoperaation joka on vieläkin kesken.
Ja Raimon rahoilla saatiin Seinäjoella yksi seura kun aiemmin Sepsi ja TP taistelivat kaikesta keskenään. Kun tämä uusi seura syntyi jatkoi juniorit entisillä sarjatasoilla ja jatkossa Edustus otti siipiensä alle isoimmat juniorit mm. sen B:n. Tilanne olin alun pitäen eri kun velkaa oli vain vähän, mutta kyllä sielläkin TP ja Sepsi jatkoi alkuun juniorityötä.
FC Dreeverit jatkaa Oulun Palloseurana kolmosessa. Siinä vaihtui vain nimi ei yhdistys.
Eli kuten sanoin RoPS edustus jatkaa omanaan ja perustatte RoPS juniorit Ry. Samalla pelastatte juniorit, heidän tulevaisuuden ja annatte vanhemmille signaalin avoimuudesta sekä kuinka heidän rahansa menee oman lapsen toimintaan.
Toki RoPS ja RoPS juniorit tekevät yhteistyö sopimuksen jossa RoPS saa käyttää juniorimassaa varainhankinnassa ja vastaavasti juniorit pääsevät ilmaiseksi edustuksen peleihin. Tällä systeemillä saatte kerättyä kaikki tukieurot. Esim. Menet pyytämään yritykseltä: sinulla on kaksi versiota, pyydät ensin rahaa edustukselle heidän kerääjänä, yrittäjä on asian kanssa nihkeä niin voit pyytää suoran tuen junioreille toisella versiolla. Tästä voi sitten junioreiden kanssa sopia jos raha on korvamerkitty junioreille saako siitä minkä osuuden kerääjä/edustus, mutta noissa pitää olla läpinäkyvä jotta sopu säilyy yhdistysten kesken.
Kuten sanoin tällä on kiire jotta mm. sarjapaikka ja palloliiton tukiasiat ehditään hoitaa kuntoon.
|
|
|
|
|
mä vaan
Poissa
|
 |
Vastaus #4580 : 02.12.2022 klo 11:49:24 |
|
Jos ajatellaan siis vain ajatuksena että Edustus jäisi tämän entisen yhdistyksen alle ja Juniorit uuden yhdistyksen alle. Ilmeisesti on kyse jostakin kunniavelasta neljästä kirjaimesta jonka jo mainitut henkilöt ovat tehneet ja jota nämä uudet tekijät sekä Erkki haluavat maksaa hyvien muistojen takia. Toki niitä uusia hyviä muistoja voi tehdä myös uudella organisaatiolla.
Käsittääkseni junioreilla ei ole velkaa koska maksut on otettu lisenssien kautta, toki en tiedä mikä on pelivuorojen osalta tilanne onko se maksettu seuran kautta tai joukkueet suoraan itse. Jos on jokin sellainen velka joka on suoraan juniorien aiheuttama, vaikken sitä usko, kuuluu se uuden RoPS j. maksettavaksi, mutta tuskin on kovin mainittava.
Tällä systeemillä juniorit jatkavat entiseen malliin ja tietävät mihin vanhempien maksamat lisenssi ja kuukausimaksut menevät. Samalla he säilyttävät ansaitsemansa sarjapaikat kuten mekin mainitussa OLSssa, OPS junioreissa, Rotuaarin Pallossa, FC Murrossa ja FC Dreevereissä, lisäksi Seinäjoella kun SJK sai alkusykäyksen. Kaikissa olin mukana.
Samalla edustus voi vaikka alkuun vuoden kokeilla kuinka varainkeruu onnistuu kakkosen tason joukkueelle ja tämän vuoden aikana RoPS j. saa hommansa toimimaan. Siitäkin on paljon kokemusta entisen velan maksajana ja puhtaalta pöydältä. Ei ollut helppoa maksella toisten velkoja, toki summa oli minimaalinen RoPSin velkoihin nähden mutta vaati myös omien pääomien likoon laittoa ry tasolla.
Tuo on oikeastaan ainut mahdollisuus jatkaa entisillä sarjatasoilla ja vaatii kuitenkin pikaisen palaverin asian tiimoilta ja neuvottelun palloliiton kanssa. Jos koko seura ja velat kuopataan, poliisi varmaan selvittää jäikö jollekin henkilökohtainen korvaus velvollisuus mutta nehän menee velkojille.
Tuossa OneFour asiallisesti tätä asiaa selitti mutta koska kokemus oli liian vähäistä Erkin mielestä, ei sitä voi mukamas huomioida. Minulla on 40 vuoden kokemus kaikilta sarjatasoilta eri tehtävissä riittääkö Erkki se:)
Sinulla on 40v kokemus seuratyöstä ja kerrot ettei junioreilla ole velkaa, mutta edustuksella on. Ookei.. kas kun huoltajalla ei ole enemmän kuin joukkueenjohtajalla.
|
|
|
|
|
khat
Poissa
|
 |
Vastaus #4581 : 02.12.2022 klo 11:50:07 |
|
Khat: OLSissa futis eriytyi kuten jääpallokin omaksi "seuraksi" , "emäseura" antoi lajituen ja takasi velkaa jääpallolle mutta ei jalkapallolle, tällöin maksumiehiksi joutui silloinen hallitus eli tilanne sinällään sama kuin RoPSissa.
Uusi yhdistys OPS j./Rotuaarin Pallo jatkaa edelleen OTP:n nimissä, siinä oli vallankaappaus yritys muutaman vanhemman kautta kun junioripuoli kasvoi suureksi ja suurin osa entisistä toimijoista jäi pois toiminnasta onneksi OTP pelasti rauniot joskin heilläkin oli ongelmana kun juniorit ja edustus toimi samasta kassasta. Nyt taitaa OTP edustus olla toiminut pari vuotta Oy pohjalla, ongelmana oli viime kauden alussa ulkomainen enemmistö ja vaati kotimaisen pelastusoperaation joka on vieläkin kesken.
Ja Raimon rahoilla saatiin Seinäjoella yksi seura kun aiemmin Sepsi ja TP taistelivat kaikesta keskenään. Kun tämä uusi seura syntyi jatkoi juniorit entisillä sarjatasoilla ja jatkossa Edustus otti siipiensä alle isoimmat juniorit mm. sen B:n. Tilanne olin alun pitäen eri kun velkaa oli vain vähän, mutta kyllä sielläkin TP ja Sepsi jatkoi alkuun juniorityötä.
FC Dreeverit jatkaa Oulun Palloseurana kolmosessa. Siinä vaihtui vain nimi ei yhdistys.
Eli kuten sanoin RoPS edustus jatkaa omanaan ja perustatte RoPS juniorit Ry. Samalla pelastatte juniorit, heidän tulevaisuuden ja annatte vanhemmille signaalin avoimuudesta sekä kuinka heidän rahansa menee oman lapsen toimintaan.
Toki RoPS ja RoPS juniorit tekevät yhteistyö sopimuksen jossa RoPS saa käyttää juniorimassaa varainhankinnassa ja vastaavasti juniorit pääsevät ilmaiseksi edustuksen peleihin. Tällä systeemillä saatte kerättyä kaikki tukieurot. Esim. Menet pyytämään yritykseltä: sinulla on kaksi versiota, pyydät ensin rahaa edustukselle heidän kerääjänä, yrittäjä on asian kanssa nihkeä niin voit pyytää suoran tuen junioreille toisella versiolla. Tästä voi sitten junioreiden kanssa sopia jos raha on korvamerkitty junioreille saako siitä minkä osuuden kerääjä/edustus, mutta noissa pitää olla läpinäkyvä jotta sopu säilyy yhdistysten kesken.
Kuten sanoin tällä on kiire jotta mm. sarjapaikka ja palloliiton tukiasiat ehditään hoitaa kuntoon.
Kiitos  Mukavaa pläjäys pureskeltavaa.
|
|
|
|
|
pubikaani
Poissa
|
 |
Vastaus #4582 : 02.12.2022 klo 12:00:36 |
|
Minkä ihmeen takia oululaisella ja turkulaisella on levittää täällä ajatusta että hanskat naulaan RoPS ry:n osalta? Oululaisilla tietysti hyvä syy jos kärkkyvät lisää Palloliiton tukia sinne päin, mutta miksi turkulainenkin lietsoo tällaista ajatusta?
|
|
|
|
|
keane
Poissa
|
 |
Vastaus #4583 : 02.12.2022 klo 12:32:40 |
|
Mitä tässä ollaan rakentamassa uudelleen? Jos juniorit siirtyisivät uuden yhdistyksen alle kokonaisuudessaan niin muuttuisi käytännössä nimi ja joku sarjapaikka. Joku saattaisi laskea plussaksi ettei velkaa ole reilua puolta miljoonaa. Jos tämä yhdistys perustaisi myös edustusjoukkueen niin todennäköisesti kolmosesta pääsisi kabinettien aloittamaan. Naisten sarjatasosta en osaa sanoa, mutta tuskin sielläkään merkittävästi nykyistä alempaa joutuisi starttaamaan.
Valitettavasti tuossa velkatilanteessa olevan seuran tekohengittäminen on silkkaa typeryyttä.
Ja paikalliset yritykset olisivat innoissaan tukemassa tätä uutta yhdistystä? Itse pidän todennäköisempänä, että tukevat mieluummin nykyistä kuin uutta viritelmää, jonka tarkoitus on vain päästä veloistaan kaupungille/kaupunkilaisille.
|
|
|
|
|
viitati
Poissa
|
 |
Vastaus #4584 : 02.12.2022 klo 12:37:02 |
|
Minkä ihmeen takia oululaisella ja turkulaisella on levittää täällä ajatusta että hanskat naulaan RoPS ry:n osalta? Oululaisilla tietysti hyvä syy jos kärkkyvät lisää Palloliiton tukia sinne päin, mutta miksi turkulainenkin lietsoo tällaista ajatusta?
Nuo on vain faktoja ja en sanonut että RoPS ry tulisi kuopata vaan eriyttää edustus ja juniorit niin ainakin toinen pelastuu. Ja ilman sarvia ja hampaita edustus haluaa tietysti hyödyntää juniorimassaa varainkeruussa ja sekin ihan ok kunhan sopivat toimintatavat. Lisäksi junnuakatemian kannattaa hakea kolmosen paikkaa ja farmin myötä saavat käyttää samoja pelaajia. Myös junioreilla on hyötyä edustuksesta esim ottelutapahtumien myynnissä winwin... ja pelkästään otteluiden seuraamisella sekä kakkosen pelien sisäänpääsyllä. Ja intressi on jalkapallo ja pitkä kokemus. Joitakin asioita tekisin toisin näin jälkeenpäin. Ja lapissa asuin 2020 RoPSin veikkausliiga kaudella ja kävin katsomassa valtaosan pelejä. Nyky intressi Oulussa on lähinnä pyydettäessä, neuvoa tulevia valmentajia ja antaa harjoitusmateriaalia sekä vinkkejä. Toki käyn katsomassa pelejä tosi aktiivisesti junnuista liigaan asti mutta yli 40 antoisaa vuotta seuratyössä futiksessa ja jääkiekossa on varmasti riittävä ojennus lajeille minun kohdalta. Ja parasta ei ole olleet mitalit ja menestys vaan kun nähnyt "omien" junnujen kehityksen ja kuinka moni vieläkin pitää yhteyttä. Kerron lyhyesti erään Italialaisen ystävän lauseen joka jäi mieleeni futishommissa. Hän oli Napolin akatemian johtaja ja entinen Serie A pelaaja. Hän kertoi että toivoi akatemia pelaajista "Hyviä ihmisiä ei ammattipelaajia". Ja vielä yhteyttä Ropsiin on Antti Okkonen joka oli minun valmennuksessa pikku juniorina, sekä myös Jari Ilola alueleireillä ensimmäisissä Maju katsastuksissa.
|
|
|
|
|
viitati
Poissa
|
 |
Vastaus #4585 : 02.12.2022 klo 12:38:54 |
|
Ja paikalliset yritykset olisivat innoissaan tukemassa tätä uutta yhdistystä? Itse pidän todennäköisempänä, että tukevat mieluummin nykyistä kuin uutta viritelmää, jonka tarkoitus on vain päästä veloistaan kaupungille/kaupunkilaisille.
Olen kokenut molemmat ja tuo eriyttäminen toimi paremmin tuoden selvästi paremman taloudellisen tuloksen eli tuen.
|
|
|
|
|
viitati
Poissa
|
 |
Vastaus #4586 : 02.12.2022 klo 13:00:43 |
|
Sinulla on 40v kokemus seuratyöstä ja kerrot ettei junioreilla ole velkaa, mutta edustuksella on. Ookei.. kas kun huoltajalla ei ole enemmän kuin joukkueenjohtajalla.
En tiedä miksi auot päätäsi vaikka yritän antaa monella paikkakunnalla kokeillun hyvän ratkaisun ettei koko seura mene alta. Juniorit/vanhemmat maksavat nyt seuralle Toimintamaksun/lisenssin mikä se sitten onkaan nimeltään. Joissakin seuroissa joukkueet saavat oman laskun vuoroista ja maksavat sen suoraan joukkueen tililtä jos se ei sisälly tuohon toimintamaksuun. Joten juniorijoukkueilla ei voi olla velkaa. Jos seura ei ole maksanut junioreiden vuoroja jos se on kuulunut tuohon toimintamaksuun, se on seuran ei juniorijoukkueen laiminlyönti ja seuran velka. Ymmärsitkö? Tarkemmin voit kysellä seurasta mikä heidän toimintatapa on ollut minä en sitä tiedä.
|
|
|
|
|
mä vaan
Poissa
|
 |
Vastaus #4587 : 02.12.2022 klo 13:04:23 |
|
Olen kokenut molemmat ja tuo eriyttäminen toimi paremmin tuoden selvästi paremman taloudellisen tuloksen eli tuen.
Eriyttäminen on ihan OK. Se ei kuitenkaan vapauta uutta yhdistystä velkavastuusta. Jos joukkueet ja sarjapaikat siirtyvät, niin palloliiton sääntöjen mukaan uusi seura ottaa myös vastuun maksuista mitä edellisessä seurassa oli. Tietysti, jos pelkät pelaajat siirtyy, niin silloin voi aloittaa tyhjältä pöydältä ja alimmalta sarjatasolta. Silloin palloliitto antaisi RoPSin sarjapaikat oikeasti seuraavalle sarjapaikaan nousevalle seuralle.
|
|
|
|
|
mä vaan
Poissa
|
 |
Vastaus #4588 : 02.12.2022 klo 13:21:13 |
|
En tiedä miksi auot päätäsi vaikka yritän antaa monella paikkakunnalla kokeillun hyvän ratkaisun ettei koko seura mene alta.
Juniorit/vanhemmat maksavat nyt seuralle Toimintamaksun/lisenssin mikä se sitten onkaan nimeltään. Joissakin seuroissa joukkueet saavat oman laskun vuoroista ja maksavat sen suoraan joukkueen tililtä jos se ei sisälly tuohon toimintamaksuun. Joten juniorijoukkueilla ei voi olla velkaa. Jos seura ei ole maksanut junioreiden vuoroja jos se on kuulunut tuohon toimintamaksuun, se on seuran ei juniorijoukkueen laiminlyönti ja seuran velka. Ymmärsitkö?
Tarkemmin voit kysellä seurasta mikä heidän toimintatapa on ollut minä en sitä tiedä.
Mitä sinä selität. Yhdelläkään joukkueella ei voi olla edes omaa velkaa. Kaikki velat on vain ja ainoastaan seuran velkaa. Jokainen joukkue vastaa yhdessä seuran veloista. Ihan sama mihin velka on käytetty. Jos toiminnat halutaan eriyttää, silloin perustetaan uusi yhdistys eli SEURA. Jos esim. Juniorit siirretään uuden alle, niin uusi seura ottaa myös vastuun vanhan seuran veloista. Kuvitteletko oikeasti, että velkojat suostuu, että velalliset karkaa perustamalla uuden seuran.
|
|
|
|
|
viitati
Poissa
|
 |
Vastaus #4589 : 02.12.2022 klo 13:22:31 |
|
Eriyttäminen on ihan OK. Se ei kuitenkaan vapauta uutta yhdistystä velkavastuusta. Jos joukkueet ja sarjapaikat siirtyvät, niin palloliiton sääntöjen mukaan uusi seura ottaa myös vastuun maksuista mitä edellisessä seurassa oli. Tietysti, jos pelkät pelaajat siirtyy, niin silloin voi aloittaa tyhjältä pöydältä ja alimmalta sarjatasolta. Silloin palloliitto antaisi RoPSin sarjapaikat oikeasti seuraavalle sarjapaikaan nousevalle seuralle.
Miksi tämä on sinulle niin vaikea ymmärtää, olet joku juniori vai?Mä Vaan: Sain juuri yksityisviestin että toimit toisen seuran bulvaanina, joten en vastaa enää viesteihisi. Muutenkin jään nyt seuraamaan mitä seura tekee, toivottavasti hyviä ratkaisuja ja kutsuneekin junioreiden joukkueiden edustajat yhteiseen palaveriin. Toivon ettei minun tarvitse sanoa ensi syksynä että mitä mä kirjoitinkaan. 1. RoPS jatkaa kakkosessa entisenä yhdistyksenä ja yrittää kerätä/hoitaa velkaansa 2. Juniorit perustaa uuden yhdistyksen RoPS juniorit, jolla turvaa jatkuvuuden jos varainkeräys ei RoPS ry llä ei onnistu 3. Kun juniorit näyttävät että he ovat hoitaneet velvoitteet seuralle velkojen osalta ja siirtyvät koko joukkueena uuden yhdistyksen alle ovat ainakin ennen he saaneet säilyttää paikkansa eri sarjoissa, tapahtuu sarjapaikan siirto joka on ihan normaalia. Eihän velka ole tuolloin junioreiden koska ovat rahat antaneet seuralle. (jos noin on käynyt, on melkoinen kusetus seuralta ja luotettavuuden menetys jos rahat käytetty muuhun) 4. Sitten on monta tapausta jossa toimintaa ei ole eritetty ja kun luotto mennyt ,vanhemmat ovat ohjanneet lapset muihin seuroihin tai harrastuksiin. Sitähän nuo Rovaniemen pienemmät seurat odottavat vesi kielellä
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.12.2022 klo 13:28:22 kirjoittanut viitati »
|
|
|
|
|
Woland
Poissa
|
 |
Vastaus #4590 : 02.12.2022 klo 13:44:44 |
|
3. Kun juniorit näyttävät että he ovat hoitaneet velvoitteet seuralle velkojen osalta ja siirtyvät koko joukkueena uuden yhdistyksen alle ovat ainakin ennen he saaneet säilyttää paikkansa eri sarjoissa, tapahtuu sarjapaikan siirto joka on ihan normaalia. Eihän velka ole tuolloin junioreiden koska ovat rahat antaneet seuralle. (jos noin on käynyt, on melkoinen kusetus seuralta ja luotettavuuden menetys jos rahat käytetty muuhun) Tätä kohtaa en kyllä ymmärrä. Seura vastaa veloista ja seuralla on sarjapaikat. Eivätkä junnut ole seuralle velkaa, vaan seura muille. Tiedän että sinulla on pitkä tausta seuratoiminnassa, mutta mielestäni olet tässä asiassa väärässä.
|
|
|
|
|
RTS
Poissa
|
 |
Vastaus #4591 : 02.12.2022 klo 14:01:44 |
|
Tätä kohtaa en kyllä ymmärrä. Seura vastaa veloista ja seuralla on sarjapaikat. Eivätkä junnut ole seuralle velkaa, vaan seura muille.
Tiedän että sinulla on pitkä tausta seuratoiminnassa, mutta mielestäni olet tässä asiassa väärässä.
Pitkälti samaa mieltä, jokainen sarjapaikka kuuluu RoPS ry:lle eikä RoPS P12 valkoiselle/siniselle jne. Varmasti joukkueet ovat hoitaneet omat velvoitteet seuraa kohtaan, se vapauttaa pelaajat siirtymään vapaan siirtoajan puitteissa. Mutta ei se automaattisesti tarkoita sitä, että he saisivat viedä ansaitsemansa sarjapaikan mukanaan. Ja toisaalta - tulevan kauden P12 on viime kaudella ansainnut sarjapaikan P11 sarjassa. Tällä kaudella he eivät sillä mitään tee. Lisää kannattaa lukea Kilpailumääräysten kohdasta 6.5 eteenpäin - ne koskevat myös junioreita tietyin helpotuksin.
|
|
|
|
|
viitati
Poissa
|
 |
Vastaus #4592 : 02.12.2022 klo 14:16:06 |
|
Tätä kohtaa en kyllä ymmärrä. Seura vastaa veloista ja seuralla on sarjapaikat. Eivätkä junnut ole seuralle velkaa, vaan seura muille.
Tiedän että sinulla on pitkä tausta seuratoiminnassa, mutta mielestäni olet tässä asiassa väärässä.
Yritän selkeyttää: Kun juniorijoukkueet on hoitaneet velvoitteensa seuralle ja varmasti se joukkueen omasta ja seurankin kirjanpidosta löytyy, ei heillä ole velvoitteita seuraa kohtaan ja voivat siirtyä uuteen yhdistykseen sekä anoa liitolta juniorisarjapaikan siirtoa koska joukkue säilyy samana. Sehän on yhdistyksen sisäinen asia mutta tuskin seura omia junioreita huijaa ja ottaa velat hoidettavaksi kuten asiaan kuuluu, sekä antaa joukkueen siirtyä uuteen juniori yhdistykseen. Muistaakseni jossakin vaiheessa meitä velvoitettiin että tietty määrää pelaajia tulee siirtyä tähän uuteen seuraan jotta sarjapaikka voidaan siirtää, oisko ollut yli puolet tai 70%. Mutta nuo on neuvotteluja liiton kanssa joka sen sitten päättää. Mutta kiirehän tuolla on jos tuon kokevat hyväksi vaihtoehdoksi. Varmaan kannattaa ensin vahvistaa tuo liitosta ennen uuden yhdistyksen perustamista. Ilmeisesti Bllä on SM-sarja paikka muista en tiedä kuin että jossakin vaiheessa noihin sarjoihin kevät talvella karsitaan. Ja voihan B jäädä ensi kaudeksi vanhaan yhdistykseen kuten monissa seuroissa esim. AC Oulussa. AC Oulun kohdalla ilmeisesti sarjapaikka on vieläkin OLSsin en ole varma onko siirretty ACOlle mutta Acon sivujen alta joukkue löytyy ja sitä nimeä käyttävät.
|
|
|
|
|
Zupe
Poissa
|
 |
Vastaus #4593 : 02.12.2022 klo 14:29:03 |
|
Yritän selkeyttää: Kun juniorijoukkueet on hoitaneet velvoitteensa seuralle ja varmasti se joukkueen omasta ja seurankin kirjanpidosta löytyy, ei heillä ole velvoitteita seuraa kohtaan ja voivat siirtyä uuteen yhdistykseen sekä anoa liitolta juniorisarjapaikan siirtoa koska joukkue säilyy samana.
Joukkuehan on osa seuraa, ei seura seuran sisällä. Tuskin joukkue voi siirtyä joukkueena toiseen seuraan ja viedä sarjapaikkaa mukanaan kun sarjapaikka kuuluu seuralle, ei joukkueelle. Jos taas joukkueellinen pelaajia siirtyy toiseen seuraan, he siirtyvät yksilöinä.
|
|
|
|
|
viitati
Poissa
|
 |
Vastaus #4594 : 02.12.2022 klo 14:36:16 |
|
Joukkuehan on osa seuraa, ei seura seuran sisällä. Tuskin joukkue voi siirtyä joukkueena toiseen seuraan ja viedä sarjapaikkaa mukanaan kun sarjapaikka kuuluu seuralle, ei joukkueelle. Jos taas joukkueellinen pelaajia siirtyy toiseen seuraan, he siirtyvät yksilöinä.
Onko tuo tieto. Kokemuksen kautta juurikin noin kuin kirjoitin. Liiton kanssa neuvottelut joka varmasti päättää asian lajille parhain päin. Esim Me nousimme A mestaruussarjaan mutta meillä ei ollut seuraavalle vuodelle tarpeeksi hyviä ja riittävästi pelaajia , luovutimme paikan toiselle seuralle johon meidän A-ikäset pelaajamme siirtyi. Ja kuten sanoin, viisasta olisi tehdä se uusi junioriseura ja farmi edustuksen kanssa, sekä neuvottelut käyntiin liiton kanssa. Avoimuus näissäkin paras keino kuten seuran uusi tunnuskin on Avoimuus ja Luotettavuus.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.12.2022 klo 14:39:54 kirjoittanut viitati »
|
|
|
|
|
RTS
Poissa
|
 |
Vastaus #4595 : 02.12.2022 klo 14:41:03 |
|
Onko tuo tieto. Kokemuksen kautta juurikin noin kuin kirjoitin. Liiton kanssa neuvottelut joka varmasti päättää asian lajille parhain päin. Esim Me nousimme A mestaruussarjaan mutta meillä ei ollut seuraavalle vuodelle tarpeeksi hyviä ja riittävästi pelaajia , luovutimme paikan toiselle seuralle johon meidän A-ikäset pelaajamme siirtyi. Ja kuten sanoin, viisasta olisi tehdä se uusi junioriseura ja farmi edustuksen kanssa, sekä neuvottelut käyntiin liiton kanssa. Avoimuus näissäkin paras keino kuten seuran uusi tunnuskin on Avoimuus ja Luotettavuus.
Tärkeä sana tummennetulla. Entä jos RoPS ry. ei halua luovuttaa sarjapaikkaa?
|
|
|
|
|
Zupe
Poissa
|
 |
Vastaus #4596 : 02.12.2022 klo 14:45:39 |
|
Onko tuo tieto. Kokemuksen kautta juurikin noin kuin kirjoitin. Liiton kanssa neuvottelut joka varmasti päättää asian lajille parhain päin. Esim Me nousimme A mestaruussarjaan mutta meillä ei ollut seuraavalle vuodelle tarpeeksi hyviä ja riittävästi pelaajia , luovutimme paikan toiselle seuralle johon meidän A-ikäset pelaajamme siirtyi.
Niin, eli seura luovutti sarjapaikan toiselle seuralle ja pelaajat siirtyivät ko. seuraan, yksilöinä. Seurojen välillä siirto onnistuu jos säännöt sen sallii.
|
|
|
|
|
viitati
Poissa
|
 |
Vastaus #4597 : 02.12.2022 klo 14:48:56 |
|
Niin, eli seura luovutti sarjapaikan toiselle seuralle ja pelaajat siirtyivät ko. seuraan, yksilöinä. Seurojen välillä siirto onnistuu jos säännöt sen sallii.
Tuossapa tuore uutinen joka liippaa vähän tätäkin. Ei lähdetä tuolle eipäs joopas linjalle, liittohan nuo lopulta päättää: 29.11. 13:45 Kuopion Palloseura ry selvittää, voisivatko seuran akatemiajoukkueet vielä jatkaa toimintaansa. Yhdistys kertoo asiasta tiedotteessaan(siirryt toiseen palveluun). Miesten ja naisten akatemiajoukkueista vastaava Kuopion Palloseura Oy ilmoitti viime viikolla luopuvansa naisten Ykkösen ja miesten Kakkosen sarjapaikoista kohonneiden kustannusten vuoksi. KuPS ry:n mukaan päätös tuli yllättäen eikä yhdistyksellä ollut mahdollisuutta vaikuttaa siihen etukäteen. KuPS ry:n mukaan akatemiajoukkueet ovat tärkeä osa nuorten pelaajien kehittymisessä liigatasolle. Siksi se aikoo selvittää, voisivatko joukkueet jatkaa entisillä sarjapaikoilla. Yhdistyksen mukaan selvitettäviä asioita ovat sarjapaikkojen siirto, pelaajamäärät, valmentaja- ja taustahenkilö-, ottelutapahtuma- sekä isoimpana asiana taloudelliset resurssit. Taloudellisten resurssien kokoon saamiseksi yhdistys kertoo tarvitsevansa apua yhteistyökumppaneilta ja kuopiolaisilta. KuPS ry kertoo olevansa valmis ottamaan vastuun joukkueiden toiminnasta, jos akatemiajoukkueiden toimintaedellytykset saadaan kuntoon.
|
|
|
|
|
Zupe
Poissa
|
 |
Vastaus #4598 : 02.12.2022 klo 15:05:15 |
|
Tuossapa tuore uutinen joka liippaa vähän tätäkin. Ei lähdetä tuolle eipäs joopas linjalle, liittohan nuo lopulta päättää: 29.11. 13:45
Kuopion Palloseura ry selvittää, voisivatko seuran akatemiajoukkueet vielä jatkaa toimintaansa. Yhdistys kertoo asiasta tiedotteessaan(siirryt toiseen palveluun).
Miesten ja naisten akatemiajoukkueista vastaava Kuopion Palloseura Oy ilmoitti viime viikolla luopuvansa naisten Ykkösen ja miesten Kakkosen sarjapaikoista kohonneiden kustannusten vuoksi. KuPS ry:n mukaan päätös tuli yllättäen eikä yhdistyksellä ollut mahdollisuutta vaikuttaa siihen etukäteen.
KuPS ry:n mukaan akatemiajoukkueet ovat tärkeä osa nuorten pelaajien kehittymisessä liigatasolle. Siksi se aikoo selvittää, voisivatko joukkueet jatkaa entisillä sarjapaikoilla.
Yhdistyksen mukaan selvitettäviä asioita ovat sarjapaikkojen siirto, pelaajamäärät, valmentaja- ja taustahenkilö-, ottelutapahtuma- sekä isoimpana asiana taloudelliset resurssit. Taloudellisten resurssien kokoon saamiseksi yhdistys kertoo tarvitsevansa apua yhteistyökumppaneilta ja kuopiolaisilta.
KuPS ry kertoo olevansa valmis ottamaan vastuun joukkueiden toiminnasta, jos akatemiajoukkueiden toimintaedellytykset saadaan kuntoon.
Tuossakin osakeyhtiö (edustus) ja Ry (juniorit) ovat osapuolia, tekisivät siirron jossa vastuu toiminnasta siirtyy Oy:ltä Ry:lle. Edelleenkään joukkueet eivät itsessään omista sarjapaikkoja vaan tällä hetkellä Oy.
|
|
|
|
|
Välitaskumatti
Poissa
|
 |
Vastaus #4599 : 02.12.2022 klo 15:05:37 |
|
Tuossapa tuore uutinen joka liippaa vähän tätäkin. Ei lähdetä tuolle eipäs joopas linjalle, liittohan nuo lopulta päättää: 29.11. 13:45
Kuopion Palloseura ry selvittää, voisivatko seuran akatemiajoukkueet vielä jatkaa toimintaansa. Yhdistys kertoo asiasta tiedotteessaan(siirryt toiseen palveluun).
Miesten ja naisten akatemiajoukkueista vastaava Kuopion Palloseura Oy ilmoitti viime viikolla luopuvansa naisten Ykkösen ja miesten Kakkosen sarjapaikoista kohonneiden kustannusten vuoksi. KuPS ry:n mukaan päätös tuli yllättäen eikä yhdistyksellä ollut mahdollisuutta vaikuttaa siihen etukäteen.
KuPS ry:n mukaan akatemiajoukkueet ovat tärkeä osa nuorten pelaajien kehittymisessä liigatasolle. Siksi se aikoo selvittää, voisivatko joukkueet jatkaa entisillä sarjapaikoilla.
Yhdistyksen mukaan selvitettäviä asioita ovat sarjapaikkojen siirto, pelaajamäärät, valmentaja- ja taustahenkilö-, ottelutapahtuma- sekä isoimpana asiana taloudelliset resurssit. Taloudellisten resurssien kokoon saamiseksi yhdistys kertoo tarvitsevansa apua yhteistyökumppaneilta ja kuopiolaisilta.
KuPS ry kertoo olevansa valmis ottamaan vastuun joukkueiden toiminnasta, jos akatemiajoukkueiden toimintaedellytykset saadaan kuntoon.
Mutta tämän tilanteen ero on se, että tuo KuPS Ry on se, joka vuokraa Oy:lle sarjapaikat, niin liigatasollekin kuin ykköseen ja kakkoseen. Sen vuoksi tuo siirty tapahtuisi saumattomasti. Oy ei voi itse hallinnoida sarjapaikkaa. Eli eriyttämisessä eriytettävä osa lienee aina edustusjoukkue, joka asetetaan Oy:n alle, jolle sitten Ry vuokraa sarjapaikkaa. Tällöin Oy:n tehdessä konkurssin, "vuokrasopimus" päättyy. En tiedä, voiko sarjapaikkoja vuokrata Ry:ltä toiselle Ry:lle. Tämä lienee se ongelma RoPSin kohdalla. Jos Edari eriytetään Ry:n ulkopuolelle, säilyisi ilmeisimmin velat edelleen junioreiden puolella. Toki jos olisi mahdollista siirtää velka Oy:lle, niin silloin se eriyttäminen voisi olla mahdollista.
|
|
|
|
|
|
|
|