Huuhkajien luottopuolustaja Joona Toivio lopettaa uransa – julkaisi tunteikkaan päivityksen
Toivio pelasi ensimmäisen kerran Huuhkajissa vuonna 2011 ja tahkosi A-maajoukkueessa yhteensä 78 ottelussa.
Paulus Arajuuri ja Joona Toivio maajoukkueessa.
Suomen jalkapallomaajoukkueen pitkäaikainen keskuspuolustaja Joona Toivio, 37, ilmoittaa Instagramissa ripustavansa nappulakengät naulaan.
Toivio pelasi ensimmäisen kerran Huuhkajissa vuonna 2011 ja tahkosi A-maajoukkueessa yhteensä 78 ottelussa. Toivio pelasi maajoukkueessa viimeisen kerran vuonna 2021 MM-karsintapelissä Ukrainaa vastaan.
– Olit pienen pojan iso unelma. Nuoren intohimo. Pojasta mieheksi kasvaneen ammatti. Aikuisen miehen turvapaikka. Tätä kaikkea ja niin paljon muuta, Toivio kirjoittaa.
– Olen kiitollinen, ylpeä ja onnellinen siitä kaikesta mitä olen jalkapalloilijan urani aikana saanut kokea. Olen saanut tutustua mahtaviin ihmisiin, asua monessa eri maassa ja oppia niiden kulttuureista sekä kokea valtavan määrän ilon ja pettymyksen hetkiä.
Toivio muodosti maajoukkueessa monivuotisen toppariparin Paulus Arajuuren kanssa ja oli mukana Markku Kanervan EM-kisoihin edenneessä joukkueessa.
Seurajoukkuetasolla Toivio edusti mm. Djurgårdenia, Molde FK:tä, Häckeniä, HJK:ta ja viimeisimpänä päättyneellä kaudella Veikkausliigasta pudonnutta KTP:tä.
https://yle.fi/a/74-20198887Ihan kuin olisin jostain lukenut, että jatkaa vielä uraansa. Toiviolle joka tapauksessa

Ehti olla monenlaisessa aikakaudessa mukana.