https://www.walfoot.be/news/2021-12-02/jorn-vancamp-ex-anderlecht-et-beerschot-a-failli-tout-abandonner--quand-faes-et-vanzeir-ont-ete-repris-chez-les-diables-rouges-ce-fut-un-declic/ampMielenkiintoinen ja avaava 02.12.21 kirjoitettu artikkeli liittyen Vancampiin kääntäjän läpi vietynä alla.
Jorn Vancamp (ex-Anderlecht ja
Beerschot) melkein luopui kaikesta: "Kun Faes ja Vanzeir valtasivat Red Devils, se oli napsautus"Kun Beerschot irtisanoi sopimuksensa 31. elokuuta, Anderlechtissä harjoitettu hyökkääjä ajatteli luovuttavansa kaikki. Nyt kaikki on muuttunut, kun seura luotti häneen.
Jorn Vancamp oppi taitonsa Espoirs d'Anderlechtissä, jossa hän kasasi maaleja ja joutui jatkamaan tätä polkua ammattilaisten kanssa. Tämä oli lähes kaikkien tarkkailijoiden mielipide. Mutta vammat kertyivät: ristisiteet, nilkka, nivus jne... Tämä hidasti hänen etenemistään, kun hän oli aloittanut erittäin vahvasti Beerschotissa.
Jorn, miten voit?
"Olen tietysti nähnyt parempia päiviä. Mutta tosiasia on, että olen yhteydessä uuteen klubiin, johon aion yleensä liittyä tammikuussa. Ei, en aio puhua siitä vielä, mutta se ei ole Belgiassa. Se on parempi minulle. Valmistaudun siihen. Seuraan henkilökohtaista ohjelmaa. He seuraavat minua tarkasti."
Kaikki vammat kuuluvat menneisyyteen?
"En tunne enää mitään. Pystyn olemaan 100% taas. Palasin vahvana Beerschotiin Hernanin (Losadan) ohjauksessa, mutta tämä nilkkavamma tapahtui. Valitettavasti tunsin kipua joka kerta kun olin päällä. kentällä. Ja se kummitteli mieltäni. Pelkäsin loukkaantuvani uudelleen. Kun alat ajatella sitä, se ei ole hyvä."
Pystyitkö toipumaan?
"Kyllä, mutta olin toivonut palaavani paljon aikaisemmin. Kiinnostusta oli, mutta nämä joukkueet katsoivat myös loukkaantumishistoriaani. Ensimmäinen kuukausi antoi minulle mahdollisuuden saada ajatukset kasaan. Harjoittelin ja pelasin myös vähän vapaan ammattilaisen kanssa pelaajia, mutta nyt teen kovasti töitä ollakseni valmis."
Ei tainnut olla helppoa?
"Kuten sanotte, elämäni perustuu yhteen asiaan ja se on jalkapallo. Minulle ei ole mitään muuta. Olen kärsinyt henkisesti erittäin paljon. Varsinkin kun olen kerännyt vammat Eindhovenissa ja sitten kun Beerschot lähetti minut B-ytimeen. ja irtisanoin sopimukseni."
Oletko harkinnut lopettamista?
"Kyllä, ehdottomasti. Useita kertoja jo. Jopa viimeisen neljän viikon aikana olen ajatellut sitä. Ilman kerhoa sinä mietit. Minulla ei ollut enää sitä iloa, eikä minulla ollut enää hauskaa. Mutta sitten minä pystyin harjoittelemaan muutaman kerran seurassa ja minulla oli niin hauskaa. Haluan saada sen tunteen takaisin joka päivä. Taloudellinen puoli oli aina tärkeä, mutta nyt sillä ei ole enää väliä. Haluan olla Jorn nuoria Anderlechtistä ja Beerschotista alussa."
Mikä oli käännekohta?
"Olen vasta 23, nyt on oikea aika, mutta minulla on vielä koko ura edessäni. Laukaisija oli, kun Wout (Faes) ja Dante (Vanzeir) valittiin Red Devilsiin. Sanoin itselleni: se voisi Olen myös ollut minä, jos minulla olisi ollut vähän enemmän onnea ilman loukkaantumisia. Sanoin myös itselleni, että olisin voinut tehdä enemmän. En sano, että pelaan maajoukkueessa, mutta heidän valintansa antoi minulle motivaatiota. Minulla on ominaisuudet pelata belgialais- tai hollantilaisseurassa ensimmäisessä divisioonassa."