FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
16.01.2026 klo 01:58:49 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: FF2 perinteinen joulupatakeräys avattu: Joulupata 2025!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Äänestys
Kysymys: Kuinka monta omaa kasvattia roPsin avauksessa tässä ottelussa
0 - 66 (31.6%)
1-2 - 43 (20.6%)
3-4 - 19 (9.1%)
5-7 - 15 (7.2%)
Lasketaanko ulkomaalaiset kasvateiksi? No vähintään 8! - 66 (31.6%)
Äänestäjiä yhteensä: 208

Sivuja: 1 ... 6 [7] 8 ... 25

Kirjoittaja Aihe: KuPS-RoPS Su 26.8. Porot juoksee.  (Luettu 20095 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Keef

Poissa Poissa

Vastaus #150 : 11.08.2007 klo 00:37:43

"Hävetkää, senkin s-tanan savolaiset! Teitä v-tuttaa, kun Porot voittaa mestaruuden ja panee teidät vielä karsimaan!"

Ette te mitää voita. KuPS menee liigaan heittämällä.

Ja noi rasistiset kommentit voi kukin itse käsitellä mielensä mukaan. Henk.koht. en niistä pidä. Joku heittää vettä myllyyn tai on vitun idiootti. rOPS:n kannattajia pidän hyvinkin huumorintajuisina.
Kikkara

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Meil ei oo mittään

Vastaus #151 : 11.08.2007 klo 00:40:58

Olen helevetin humorintajuinen. Mutta rasistista paskaa en jaksa!  :-[
BB

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS

Vastaus #152 : 11.08.2007 klo 04:04:57

Olen helevetin humorintajuinen. Mutta rasistista paskaa en jaksa!  :-[
Harvinaista, mutta samoilla linjoilla Kikkaran kanssa.
Tiksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat

Vastaus #153 : 11.08.2007 klo 21:14:14

Minä en ainakaan ees tajua mikä pointti tuossa k.o. kirjottajan viestissä on,

Ainakin mulle tuo mieleen viittauksen ehkä siihen kaikkein klassisimpaan porojen vierailuun Kuopiossa: 2.7.1989 KuPS-RoPS (1-0, Ari Kokkonen, yleisöä 3224).

Avainsanat: Jukka Turunen, Steven Pollack, KSC, poliisisaattue, Ilta-Sanomat, Esko-Juhani Tennilä, KK 408/1989.

Oi niitä aikoja.
 8)
kilu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1.RoPS 2. Suomen A-Maajoukkue

Vastaus #154 : 11.08.2007 klo 22:31:46

Jotenkin mulla alkaa tulla semmoinen kutina tästä ottelusta, että siitä tulee elämää suurempi ottelu . Joku kysy tullaanko Puijonlaakoon eli The Tokka ilmestyy sinne, määrää ei tiedä kukaan... Ylos 8) Tuoppi
grönvit

Poissa Poissa

Vastaus #155 : 11.08.2007 klo 23:15:44

Jotenkin mulla alkaa tulla semmoinen kutina tästä ottelusta, että siitä tulee elämää suurempi ottelu . Joku kysy tullaanko Puijonlaakoon eli The Tokka ilmestyy sinne, määrää ei tiedä kukaan... :yl os: 8) :tuo ppi:
Puijonlaaksoon? Mitähän vittua nyt taas? :D :keskari:

e:
Olen helevetin humorintajuinen. Mutta rasistista paskaa en jaksa!
Tähän sama.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2007 klo 23:23:54 kirjoittanut grönvit »
Stan Smith2

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Suomen maajoukkue, Kista FC

Vastaus #156 : 11.08.2007 klo 23:20:34

Puijonlaaksoon? Mitähän vittua nyt taas? : D :keskari:

Antaa porojen juosta Puijonlaaksoon jos haluavat :D Ylos
TeukkaS

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IKUINEN KUOPIOLAINEN JALKAPALLODYNASTIA

Vastaus #157 : 12.08.2007 klo 10:14:58

Ainakin mulle tuo mieleen viittauksen ehkä siihen kaikkein klassisimpaan porojen vierailuun Kuopiossa: 2.7.1989 KuPS-RoPS (1-0, Ari Kokkonen, yleisöä 3224).

Avainsanat: Jukka Turunen, Steven Pollack, KSC, poliisisaattue, Ilta-Sanomat, Esko-Juhani Tennilä, KK 408/1989.

Oi niitä aikoja.
 8)

Meikäläisen kaverin edesmennyt eno (hieno mies muuten) oli pääosassa tuossa Pollackin hiillostuksessa.  :D
JTR

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KISSA KAHVIO

Vastaus #158 : 12.08.2007 klo 11:43:40

Meikäläisen kaverin edesmennyt eno (hieno mies muuten) oli pääosassa tuossa Pollackin hiillostuksessa.  :D

Ja meikäläinen tuntee kyseisen pelin tuomarikolmikon. 8) Ylos
Teppo Tulppu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS vuodesta 1985, ManU vuodesta 1986, Suomi.

Vastaus #159 : 12.08.2007 klo 12:45:40

Juuri tähän viittasin aiemmin. ;) Klassikko epäilemättä. Epäilempä vain, että olisi jäänyt Jukka-pojalla luut katkomatta. Sen verran kovaluinen kaveri Polack oli. Kovaotteisia toppareita RoPS:ssa on ollut muitakin (tulipa vain mieleen  ;)). Takavuosina Veikkaajassa oli Jallu Rantanen haastattelussa (joka myös usein otti kovasti Stevenin kanssa yhteen), j ahäneltä kysyttiin, kuka on ollut ikävin vastustaja Suomen kentillä. Jallu vastasi: "Ehdottomasti RoPS:n Mordon Malitoli, aina kun hän tuli lähellekin, kävi kipeää!" Eikä Jallu ollut mikään vellihousu.
vaihtopenkin vasenlaita

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS

Vastaus #160 : 12.08.2007 klo 12:53:31

Xylitoli oli kyllä kova pelimies omalla paikallansa. Harmi, että ura loppui ennen aikojaan Tornion pottupellolla. Olin todistamassa tapahtumaa  Alas Jostain kuitenkin tulee tässä mieleen, että miehellä olisi ollut jo ennen kautta 2002 jalkavaivoja ja ei pystynyt aivan täydellä teholla pelaamaan.
kilu

Poissa Poissa

Vastaus #161 : 12.08.2007 klo 12:58:15

Puijonlaaksoon? Mitähän vittua nyt taas?

e: Tähän sama.

mitä eikös se koko kuopio ole yhtä puijonlaaksoa? ;) 
« Viimeksi muokattu: 12.08.2007 klo 13:34:53 kirjoittanut kilu »
Kalteva Torni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, KuPS

Vastaus #162 : 12.08.2007 klo 15:55:48

Oi niitä aikoja.
 8)

Tavoitteena oli tosiaan lievästi provosoimalla hakea peliin historiallista näkökulmaa. Pyydän anteeksi kaikilta Ropsilaisilta, joilla herneet ehtivät tehdä tuhojaan hengityselimistössä. Rasistia minusta ei saa tekemälläkään ja yritän jättää myös humalassa kirjoittamisen vähemmälle.

Luitten katkomisella uhkaillut osapuoli oli nimenomaan Polack, ja jälkipuinti aivan omaa luokkaansa.
Woland

Poissa Poissa

Vastaus #163 : 12.08.2007 klo 16:37:52

Olen tapauksesta toki kuullut, mutta yksityiskohdat eivät ole mieleen jääneet. Voisikohan joku näin nuoremmankin polven kannattajalle tehdä kattavamman selostuksen tapahtumista?

Ja kummankin joukkueen teiniosasto voisi hieman rauhoittua, ylenpalttinen äkäisyys kun peittää asiallisemmat viestit.
KuningasZeddy

Poissa Poissa

Vastaus #164 : 12.08.2007 klo 18:28:20

Jos oikein muistan niin kyseisessä ottelussa ulos lentänyt J.Turunen talloi Heikki Hannolan paskana olleen polven yli koppiin kävellessään. Hannola taisi olla vielä paareilla istumassa.
ras

Poissa Poissa

Vastaus #165 : 12.08.2007 klo 18:42:42

Puijonlaaksoon? Mitähän vittua nyt taas? :D :keskari:
Ovat vaihtaneet pesäpalloon  ;)
Tiksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat

Vastaus #166 : 12.08.2007 klo 22:42:07

Olen tapauksesta toki kuullut, mutta yksityiskohdat eivät ole mieleen jääneet. Voisikohan joku näin nuoremmankin polven kannattajalle tehdä kattavamman selostuksen tapahtumista?

Tarinasta lienee kaksi versiota - kuopiolainen ja rovaniemeläinen.

Ottelu oli ollut harvinaisen kuuma ja varsinkin J. Turunen ja Pollack olivat ottaneet kentällä yhteen rajusti.
Joko palkintojenjaon tai kentältäpoistumisen yhteydessä Turunen oli sanonut jotain kentänlaidalla loukkaantuneena olleelle rovaniemeläispelaajalle. (Rovaniemeläinen versio tästä on, että hän oli astunut ko pelaajan jalan päälle.)

Oli mikä oli, niin Pollackilta paloi pinna siinä ja Pollack ja Turunen huutelivat siinä toisilleen jotakin. Ilta-Sanomien rovaniemeläislähteisiin perustuvan lööpin mukaan Turunen oli huutanut "ota neekeri banaani ja ole hiljaa", minkä jälkeen Pollackilta paloi zidanemaisesti pinna.

Kuopiolaisten kannattajat, KuPS Supporter Club niihin aikoihin, olivat sangen hyvässä maistissa ja kävivät myös värikään ottelun ansiosta valmiksikin melkoisen kuumana. Olimme siirtyneet siihen katsomon keskelle pukusuojien sisäänkäynnin yläpuolelle vittuillaksemme poroille. Joten voi arvata, että sen jälkeen kun Pollack kävi Turusen kimppuun oli kentällä hetkessä myös muutama kuopiolainen kannattajakin nyrkit ojossa. Ja kun silloin ei ollut vielä reijomuurin ohjekirjaa järjestyksenvalvonnasta, niin  järjestysmiehetkään eivät olleet ihan heti tilanteen tasalla, mutta jotenkin rovaniemeläiset saatiin kuitenkin sieltä pukukoppeihin.

Pelin jälkeen kuopiolaiset kannattajat kerääntyivät pukukoppien ulkopuolelle. RoPS:a pidettiin sisällä sen aikaa, että paikalle saatiin tarpeeksi järjestyksenvalvojia ja poliiseja turvaamaan RoPS:n pääsy pois stadionilta. Väkivaltaa ei nähty, mutta saatoihan siinä jokunen rasistinen huuto Pollackille tulla.

Ilta-Sanomat heinäkuun uutispulassaan poimi sitten tämän lööpin arvoiseksi tarinaksi ja poliittisia pisteitä kerätäkseen silloisen DeVan kansanedustaja Tennilä teki asiasta kirjallisen kysymyksen hallitukselle: "mihin toimenpiteisiin hallitus aikoo ryhtyä estääkseen jne.".

Ja kummankin joukkueen teiniosasto voisi hieman rauhoittua, ylenpalttinen äkäisyys kun peittää asiallisemmat viestit.

Honkalan ollessa ilmeisesti matkoilla täytyy tuurata: Te johditte, mutta puppeloitte sen, te johditte, mutta puppeloitte sen.
 ;)
Stan Smith2

Poissa Poissa

Vastaus #167 : 12.08.2007 klo 23:47:14

Olen niin nuori etten ole kuullut tästä Turunen-Pollack tapahtumasta. Mutta eihän Turunen ole voinut noin huudella ??Rasismi on aivan uskomatonta paskaa >:(

Mutta kuitenkin porot te juoksette Kuopiossa! Olette jo ilmeisesti päätäneet suunnan, eli matsin jälkeen lähdette kipittämään puijonlaaksoon ;) Onneksi ette valinneet esim. Petosta jonne olisi huomattavasti pidempi matka.. :D
kilu

Poissa Poissa

Vastaus #168 : 12.08.2007 klo 23:51:07

Olen niin nuori

ja sen kyllä huomaa sanomattakin  :keskari: ::) :keskari:
Stan Smith2

Poissa Poissa

Vastaus #169 : 12.08.2007 klo 23:54:56

ja sen kyllä huomaa sanomattakin  :kes kari: :: ) :k eskari:
En edes jaksa uskoa, että olet minua vanhempi :D :keskari:

Pelihän pelataan 3(?) päivää jippo matsin jälkeen jonne olen itsekkin lähdössä, ja mukavissa paikallisvoitto tunnelmissa roPsia viedään kuin malista narussa Ylos
kilu

Poissa Poissa

Vastaus #170 : 13.08.2007 klo 01:29:37

En edes jaksa uskoa, että olet minua vanhempi

Kyllä kannattaisi uskoa   ;)
« Viimeksi muokattu: 13.08.2007 klo 10:49:53 kirjoittanut kilu »
kilu

Poissa Poissa

Vastaus #171 : 13.08.2007 klo 02:06:05

[
Honkalan ollessa ilmeisesti matkoilla täytyy tuurata: Te johditte, mutta puppeloitte sen, te johditte, mutta puppeloitte sen.

[/quote]

Teillä oli sarjassa vastas jippo ja puppeloitte sen  :keskari: :D :keskari:
fertsi

Poissa Poissa

Vastaus #172 : 13.08.2007 klo 10:58:39

Vielä on hieman aikaa ennenkuin päästään näkemään KuPSin ylivoimaa ;)
Teppo Tulppu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS vuodesta 1985, ManU vuodesta 1986, Suomi.

Vastaus #173 : 13.08.2007 klo 16:32:50

Tarinasta lienee kaksi versiota - kuopiolainen ja rovaniemeläinen.

Ottelu oli ollut harvinaisen kuuma ja varsinkin J. Turunen ja Pollack olivat ottaneet kentällä yhteen rajusti.
Joko palkintojenjaon tai kentältäpoistumisen yhteydessä Turunen oli sanonut jotain kentänlaidalla loukkaantuneena olleelle rovaniemeläispelaajalle. (Rovaniemeläinen versio tästä on, että hän oli astunut ko pelaajan jalan päälle.)

Oli mikä oli, niin Pollackilta paloi pinna siinä ja Pollack ja Turunen huutelivat siinä toisilleen jotakin. Ilta-Sanomien rovaniemeläislähteisiin perustuvan lööpin mukaan Turunen oli huutanut "ota neekeri banaani ja ole hiljaa", minkä jälkeen Pollackilta paloi zidanemaisesti pinna.

Kuopiolaisten kannattajat, KuPS Supporter Club niihin aikoihin, olivat sangen hyvässä maistissa ja kävivät myös värikään ottelun ansiosta valmiksikin melkoisen kuumana. Olimme siirtyneet siihen katsomon keskelle pukusuojien sisäänkäynnin yläpuolelle vittuillaksemme poroille. Joten voi arvata, että sen jälkeen kun Pollack kävi Turusen kimppuun oli kentällä hetkessä myös muutama kuopiolainen kannattajakin nyrkit ojossa. Ja kun silloin ei ollut vielä reijomuurin ohjekirjaa järjestyksenvalvonnasta, niin  järjestysmiehetkään eivät olleet ihan heti tilanteen tasalla, mutta jotenkin rovaniemeläiset saatiin kuitenkin sieltä pukukoppeihin.

Pelin jälkeen kuopiolaiset kannattajat kerääntyivät pukukoppien ulkopuolelle. RoPS:a pidettiin sisällä sen aikaa, että paikalle saatiin tarpeeksi järjestyksenvalvojia ja poliiseja turvaamaan RoPS:n pääsy pois stadionilta. Väkivaltaa ei nähty, mutta saatoihan siinä jokunen rasistinen huuto Pollackille tulla.

Ilta-Sanomat heinäkuun uutispulassaan poimi sitten tämän lööpin arvoiseksi tarinaksi ja poliittisia pisteitä kerätäkseen silloisen DeVan kansanedustaja Tennilä teki asiasta kirjallisen kysymyksen hallitukselle: "mihin toimenpiteisiin hallitus aikoo ryhtyä estääkseen jne.".

;)

Rovaniemeläisen version mukaan Turunen myös sylki Polackin päälle. Paikallinen maakuntalehti Lapin Kansa sai yleisönosastolleen Turuseen kohdistuvia tappouhkauksia ja joukkeiden seuraavaan kohtaamiseen Rovaniemellä valmistauduttiin ylimääräisillä poliisivoimilla. Tätä on nykyteinien vaikea uskoa, kun poliisiauto RoPS:n pelissä tuntuu nykyisin hätävarjelun liioittelulta, tosin eilen oli vähän merkkejä entisen menon paluusta ;)
niksor

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kups kuopio,liverpool Fc

Vastaus #174 : 14.08.2007 klo 09:29:29

joku vois avata topicin  ottelusta  kups- klubi-04,ei ainakaa pistänyt silmään ku selailin topiceja.

Sivuja: 1 ... 6 [7] 8 ... 25

Siirry: