FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
05.11.2025 klo 19:41:36 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle.
 
Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 14 [15] 16 ... 36
 
Kirjoittaja Aihe: Veikkausliigan markkinointi - tältä tuntuu  (Luettu 122021 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
maness

Poissa Poissa


Vastaus #350 : 03.03.2025 klo 15:48:23

Kädet kun nostaa lähemmäs, mutta ei ihan kiinni, palkkihuivia ja pääpallon siirtää osin alapalkkihuivin päälle ja alle simppelimpi, logon kanssa samassa teemassa oleva fontti niin lopputulos on ihan hyvä.
urheilutoimenjohtaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS & Blaugrana


Vastaus #351 : 03.03.2025 klo 15:55:19

Noin niinkuin Suomen mittakaavassa siis. Käytännössä tarkkiksen primus, ja se näkyy myös tässä työssä.
Ehdottomasti Suomen mittakaavassa. Menee OT. mutta hienosti cmd + c, cmd + v tehty tuon Saariston fontin kanssa.
Osallistuja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS


Vastaus #352 : 03.03.2025 klo 16:02:27

Vahva puuhastelun maku. En tiedä kumpi on rumempi, logo vai teksti. Molempiin tottuu, mutta ei se niistä kauniita tee.

Pienellä puhelimen näytöllä (6.2 tuumaa) lisäksi logo menee selaimessa tuon ilmoituskuvakkeen päälle Veikkausliigan sivuilla yläbannerissa. Näyttää rikkinäiseltä paskalta. Lisäksi logo on pierulaatuinen png eikä esimerkiksi svg-kuva, vaikka uudistuksessa on selkeästi pyritty simppeliin vektorigrafiikkaan, joka taipuu joka kokoon.

Myös tuo värihassuttelu seurojen mukaan tuntuu vaan turhalta.

Vanhan logon olisi voinut modernisoida paljon tyylikkäämminkin, mutta näillä mennään. Ei taida historia tuntea kovin montaa brändiuudistusta, jotka olisi peruttu pari tuntia lanseerauksen jälkeen sen takia, että ihmiset pitää sitä epäonnistuneena.
Nice10

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF


Vastaus #353 : 03.03.2025 klo 16:02:31

Kuriositeettina mainittakoon, että Jesper Bangella aika vahva futistausta. Jokunen liigapelikin vyöllä ehkä?
Homer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valkeakosken Haka


Vastaus #354 : 03.03.2025 klo 16:06:19

Aivan karmea! Mulla tulee tuollaisia kuvia näkökenttään kun saan pahan migreenikohtauksen. Pakko ottaa migreenilääkkeet mukaan matseihin.

Kuvastaa tätä TikTok maailman adhd-meininkiä.
Kronofogden

Poissa Poissa


Vastaus #355 : 03.03.2025 klo 16:16:12

Tuolla Veikkausliigan Dropboxissa näköjään kaikkien joukkueiden oma versio uudesta logosta
Jaron versiosta jää hieman epäselväksi kannattaako ukkeli Monacoa vai Indonesiaa.
peled

Poissa Poissa


Vastaus #356 : 03.03.2025 klo 16:16:17

Huutista :D oliko tämä nyt se uusi kansainvälinen pohjavesi-merkki?
:D Tuoppi
Palokärki1967

Poissa Poissa


Vastaus #357 : 03.03.2025 klo 16:20:46

Mitä enemmän tota katsoo, niin sitä karmeemmalta se vaan näyttää. Viikinki/kreikkaravintola fontti aivan järkyttävän näkönen. Ainoo keino miten tosta sais siedettävän ja suht neutraalin, olis ottaa kaikki muu pois paitsi toi pallo ja kaaret.
Kanuuna-Keen

Poissa Poissa


Vastaus #358 : 03.03.2025 klo 16:25:05

Fontti on aika kehno, mutta muuten mun mielestä ihan toimiva ja yksinkertainen logo. Etenkin jos tuota huivin värejä muutellaan.
Suonenveto

Poissa Poissa


Vastaus #359 : 03.03.2025 klo 16:38:09

Puuhastelua taso se jaksaa edelleen yllättää veikkausliigassa
Tiimipelaaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat


Vastaus #360 : 03.03.2025 klo 16:43:27

Eiköhän sillä edellisellä olisi vielä hyvin pari vuotta pärjätty, jos tämä nykyinen liigan nimisopimus loppuu joka tapauksessa 2026.
ExtraJack

Paikalla Paikalla


Vastaus #361 : 03.03.2025 klo 16:53:27

Aika karmean näköinen tuotos. Fontti vielä kruunaa tämän hassuttelun. Toivottavasti ei ollut kallis. Parin vuoden päästä sitten uusi yritys, jos nimi vaihtuu.
qlizz

Paikalla Paikalla


Vastaus #362 : 03.03.2025 klo 16:55:20

Ei helvetti. Ja tämä on mennyt läpi erilaisissa kokouksissa ja istunnoissa, joissa oletettavasti on istunut enemmän kuin yksi ihminen?
Hehtaaripyssy

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Pallokerho-35


Vastaus #363 : 03.03.2025 klo 17:05:32

Miksi se vanhan logon ukkeli kannatti Costa Ricaa??
Homer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valkeakosken Haka


Vastaus #364 : 03.03.2025 klo 17:09:06

Ei helvetti. Ja tämä on mennyt läpi erilaisissa kokouksissa ja istunnoissa, joissa oletettavasti on istunut enemmän kuin yksi ihminen?

Suomalaisethan eivät uskalla avata suutaan kun kyse on graafisesta suunnittelusta. Tämä johtuu osin siitä, ettei porukoilla ole asiaan harrastusta.

Lahden Ari on sentään kovan luokan taidekeräilijä.
Taktiikkapalaveri

Poissa Poissa


Vastaus #365 : 03.03.2025 klo 17:23:11

Jakaisin tämän brändiasian kahteen osaan:

1. Design brief: mitä brändillä halutaan viestiä.
2. Visuaalit: miten kuvat, logot ja fontit ilmentävät viestiä.

Veikkausliigan sivuilla oleva tarina on varsin kunnioitettava: pitää päästä eroon suomalaisen urheilun suuresta kirouksesta, ts. "kannatan seuraa vain kun se menestyy." Se, että halutaan korostaa tunnetta ja seurojen takana seisomista läpi tuulen ja sateen, on erinomainen juttu. So far so good.

Jos noita visuaaleja sen sijaan katsoo, niin ne ovat karussa ristiriidassa keskenään. On logo, joka on modernin kliininen kuin keskussairaalan leikkaussali, mutta fontti joka on riimukirjoitusta suoraan keskiajalta. Seurojen värien käyttäminen logossa on hyvä ajatus, mutta toimiakseen se vaatii eri seuroja laittamaan logon eri väripohjille, mikä taas aiheuttaa viestinnällistä kaaosta. Koko bränditouhun juju on uniikki tunnistettavuus kontekstista riippumatta. Siksi esim. Coca-Colan logo on aina valkoista tekstiä punaisella taustalla. Huivi-idea on erinomainen, toteutus taas huonointa B-ryhmää. Jonkun sietäisi saada potkut näin huonosta mainostoimiston asiakasohjauksesta. Ilmeisesti syyllinen on Prieto?

Toivottavasti edes musabrändäys on onnistunut, sen päivittämiselle olikin ehkä suurin tarve. Tosin ns. huivi- eli riimufonttiin olisi sopinut erinomaisesti Ensiferumin tai Turisaksen kaltainen folkmetal-pläjäys. :)

Jos jotain hyvää tässä brändiuudistuksessa on, niin se on uudistuksen vähäinen kiinnostavuus. Keskivertoihminen ei koko asiaa huomaa, ja hyvä niin.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2025 klo 17:48:37 kirjoittanut Taktiikkapalaveri »
Gifu Pastilli

Poissa Poissa


Vastaus #366 : 03.03.2025 klo 17:25:52

Tuolle videolle toki Ylos Se oli ylivoimasesti paras osa tätä pakettia. Harmi ettei ole mukana tiedotteen oheessa.

Eiköhän sillä edellisellä olisi vielä hyvin pari vuotta pärjätty, jos tämä nykyinen liigan nimisopimus loppuu joka tapauksessa 2026.

Mietin tässä ihan samaa. Vanha oli tietty vahvasti sidoksissa veikkaukseen ja nyt on haluttu nimineutraali versio, mutta kuitenkin viitataan vanhaan. Outo välimallin ratkaisu tässä mielessä.
Musta Yö

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rantasen pelikirja


Vastaus #367 : 03.03.2025 klo 17:29:50

Vanhassa logossa idea oli selkeä jonka kaikki näki samassa valossa. Kannattaja keskiössä, pidetään ylpeydellä huivia ja ”tunnustetaan” väriä vaikka toki veikkauksen sinipunaiset värit vakiintui logoon.

Ensituntumalta tämä nykyinen on vähän köykäisempi versio entisestä. Ei tämäkään huono ole mutta uudempi tai tuleva seuraaja ei välttämättä tajua vielä pitkään aikaan logon merkitystä. Uusi kuluttaja yleensä näkee pitkään logon sellaisena, miten se näki sen ensimmäisenä. Se voi näyttää keskiympyrän puolikkaalta jonkun silmissä. Toki kun tarpeeksi uudempikin Veikkausliigan seuraaja tutkailee vanhaa logoa niin yhteys vanhaan voi selkiytyä ja tämä ”keskiympyrälogo” voi nopeastikin muuttua huivin kantajaksi.
äägee

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: GrIFK, CFC ja IFKM


Vastaus #368 : 03.03.2025 klo 17:35:17

Ei vaikuta omaan elämääni mitenkään, mutta eihän tuo hieno ole. Oudoin aspekti mielestäni nuo valtavat tyhjät tilat eri elementtien välissä.
muuuiz

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ei ole muutakuin jalkapalloa suaatana


Vastaus #369 : 03.03.2025 klo 17:36:25

Kahvi ja pala tummaa suklaata väärään kurkkuun. Logon värit vedetty ilmiselvästi Valko-Venäjän lipusta vai mikä homman nimi? :D
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis


Vastaus #370 : 03.03.2025 klo 17:36:43

Tuolle videolle toki Ylos Se oli ylivoimasesti paras osa tätä pakettia. Harmi ettei ole mukana tiedotteen oheessa.

Mietin tässä ihan samaa. Vanha oli tietty vahvasti sidoksissa veikkaukseen ja nyt on haluttu nimineutraali versio, mutta kuitenkin viitataan vanhaan. Outo välimallin ratkaisu tässä mielessä.

Miksi välimallin ratkaisuun käyttäisivät isoa ja aivan varmasti vitun kallista toimistoa?
Bob Maali

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti


Vastaus #371 : 03.03.2025 klo 17:36:59

Instarämmärissä oli joku muutama sekunti, josta pystyi haistelemaan myös uuden äänipläjäyksen. Jos ei maistu ni voi lohduttautua että ainakin uusi intro on tosi lyhyt.

Itseltä äänestä varovainen Ylos
Finnish Kebab

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, AC Oulu


Vastaus #372 : 03.03.2025 klo 17:45:18

Pakko tulla pakolliset peukkuhekottelut :D Ylos laittamaan tänne. Huh huh, ei tähän perusjuntti osaa sanoa yhtikäs mitään. Kamalalta näyttää.
keke vlk

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Haka


Vastaus #373 : 03.03.2025 klo 18:08:36

Repesin ihan totaalisesti, kun avasin somekanavani tänään :D

Voi luoja mitä puuhastelua.
Hippo04

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lupi


Vastaus #374 : 03.03.2025 klo 18:09:39

Aivan karsea, kuin joku 80-luvun Alkon logo. Ilman selitetekstiä tuo ei sano mitään.

Siinä on kaikki intohimohinkattu brändi-ihmisten toimesta pois.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2025 klo 18:23:41 kirjoittanut Hippo04 »

 
Sivuja: 1 ... 14 [15] 16 ... 36
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa